لوازم آرایش تقلبی و شیوع بیماری پوستی

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

لوازم آرایش تقلبی و شیوع بیماری پوستی

کارشناس واحد اطلاع رسانی فرآورده‌های غذایی آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو در دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان کرد:در دسترس‌بودن لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی که غالبا با قیمتی بسیار پایین‌تر از انواع استاندارد به فروش می‌رسند،سبب شده ابتلا به بیماری‌های پوستی افزایش یابد.

شیوع بیماری‌های پوستی در استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی 

سجاد مجاهدی با اشاره به اینکه سن آرایش کردن در ایران پایین آمده، افزود: بر همین اساس متولیان سلامت جامعه از تمام شهروندان درخواست دارند تا برای حفظ سلامت و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف پوستی، از خرید اقلام آرایشی و بهداشتی بدون پروانه ساخت معتبر یا مجوز ورود از وزارت بهداشت، خودداری کنند.

او اظهار کرد: براساس ماده ۱۱ قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی لازم می باشد که نام فرآورده، شماره پروانه ساخت و سری ساخت، حجم با وزن خالص، تاریخ تولید و انقضا، ترکیبات مواد تشکیل دهنده، نشانی کارخانه تولیدکننده و شرایط نگهداری روی بسته‌بندی اقلام تولید داخل به صورت فارسی، خوانا و مشخص نوشته شده باشد.

این کارشناس بیان نمود: اگر برخی افراد فکر می‌کنند محصولات آرایشی بهتر و به ‌اصطلاح «اورجینال»‌تر، آنهایی هستند که حتی یک کلمه فارسی هم روی بدنه آنها پیدا نمی‌شود، باید گفت سخت در اشتباه هستند، چرا که وجود برچسب‌های فارسی نویس روی لوازم آرایشی و بهداشتی در واقع به نوعی تأیید این محصولات از سوی وزارت بهداشت می باشد. این کار در واقع تمهیدی برای پیشگیری از فروش انواع تقلبی و تاریخ مصرف گذشته در بازار نیز به شمار می‌آید.

مجاهدی اضافه کرد: مواردی همچون شماره ثبت، شماره بهره‌برداری و بارکد به هیچ وجه نشانه مجوز تولید بهداشتی نیست و مواد آرایشی و بهداشتی قطعا باید دارای پروانه ساخت با مجوز رسمی ورود از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشند.

به گفته وی نکته دیگری که در مورد محصولات آرایشی و بهداشتی وجود دارد، بروشور (راهنما) است که داخل بسته‌ها قرار داده می شود و توجه به اطلاعات موجود در آنها کمک بسیاری به مصرف به جا، اندازه و مناسب این محصولات می‌نماید. همچنین مطالعه این راهنما باعث می‌شود تا جلو استفاده‌های اشتباه به‌دلیل نام‌های مشابه گرفته شود.

 

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : لوازم آرایش تقلبی و شیوع بیماری پوستی
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری