محصولات صاف کننده مو و خطر ابتلا به سرطان رحم

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

محصولات صاف کننده مو و خطر ابتلا به سرطان رحم

براساس تحقیقاتی که به تازگی منتشر شده است، استفاده مکرر و مداوم از محصولات صاف کننده مو ممکن است خطر ابتلا به سرطان رحم را در بانوان افزایش دهد.

خطر ابتلا به سرطان رحم در استفاده مکرر از محصولات صاف کننده مو 

به نقل از گاردین، محققان دریافته‌اند که خطر ابتلا به سرطان رحم در زنانی که به طور مداوم از محصولات صاف‌کننده مو استفاده می‌کنند، دو و نیم برابر بیشتر از سایر زنان است.

نتایج این پژوهش نشان می‌دهد، محصولات صاف‌کننده مو ممکن است به طور چشمگیری خطر ابتلا به سرطان رحم را در بین افرادی که به طور مکرر از آنها استفاده می‌کنند، افزایش دهد.

الکساندرا وایت (Alexandra White) از موسسه ملی علوم بهداشت محیط ایالات متحده آمریکا (NIEHS) و رهبر این پژوهش بیان نمود: ما تخمین زده‌ایم که ۱.۶۴ درصد از زنانی که هرگز از صاف‌کننده‌های مو استفاده نکرده‌اند، ممکن است تا سن ۷۰ سالگی به سرطان رحم مبتلا ‌بشوند این در حالی می باشد که این خطر در آن دسته از افرادی که به طور مکرر از این محصولات صاف کننده استفاده می‌کنند به ۴.۰۵ درصد می‌رسد. البته در نظر گرفتن این اطلاعات در بستر مناسب اهمیت دارد زیرا سرطان رحم سرطان نسبتاً نادری است. با این وجود، سرطان رحم شایع‌ترین سرطان در میان خانم های ایالات متحده آمریکا است و میزان آن به ویژه در میان زنان سیاه پوست در حال افزایش می باشد.

محققان، ۳۳ هزار و ۹۴۷ زن که از نظر نژادی با یکدیگر متفاوت بودند را در سنین ۳۵ تا ۷۴ سال به مدت ۱۱ سال تحت نظر قرار دادند. در این مدت ۳۷۸ زن به سرطان رحم مبتلا شدند.

پس از اینکه محققان سایر عوامل خطر در ابتلای شرکت‌کنندگان به سرطان را در نظر گرفتند، احتمال ابتلا به سرطان رحم برای خانم هایی که بیش از چهار بار در یک سال از محصولات صاف‌کننده مو استفاده کرده بودند، ۲.۵ برابر بیشتر از سایر افراد بود.
پژوهش‌های قبلی نشان داده که صاف‌کننده‌های مو حاوی مواد شیمیایی مختل‌کننده عملکرد غدد درون ریز می باشند. پیش از این مشخص شده است که محصولات با خطر بالاتر ابتلا به سرطان پستان و تخمدان ارتباط دارند.

وایت و همکارانش در مجله موسسه ملی سرطان نوشتند: این یافته‌ها اولین شواهد اپیدمیولوژیک (همه‌گیرشناسی) از ارتباط میان مصرف محصولات صاف‌کننده مو و سرطان رحم می باشد. تحقیق های بیشتری برای شناسایی مواد شیمیایی خاصی که این ارتباط را ایجاد می‌کنند، باید انجام بشود. تفاوت نژادی بر ارتباط میان مصرف صاف‌کننده‌ها و سرطان رحم تاثیری نداشت.

چجونگ چانگ (Che-Jung Chang) از  موسسه ملی بهداشت محیط ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد: از آن جا که زنان سیاه‌پوست بیشتر و در سنین پایین‌تر – نسبت به سایر نژادها و قومیت‌ها – از محصولات صاف‌کننده مو استفاده می‌کنند، این یافته‌ها امکان دارد ارتباط بیشتری به آن‌ها پیدا کند.

 

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : محصولات صاف کننده مو و خطر ابتلا به سرطان رحم
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری