نحوه صحیح انتخاب رژگونه و استفاده از آن

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

نحوه صحیح انتخاب رژگونه و استفاده از آن

استفاده از رژ گونه مناسب در هنگام آرایش صورت به جذابیت چهره شما بسیار کمک می کند. با این حال نکته ای که نباید فراموش شود این است که نحوه استفاده از رژ گونه و انتخاب رنگ مناسب این لوازم آرایشی در میزان این جذابیت به شدت تاثیرگذار می باشد. پس توصیه می شود که هیچ گاه از این محصول آرایشی بیش از اندازه استفاده ننمایید و در عین حال همواره مطمئن شوید که رژ گونه و رژ لب شما از نظر رنگ مشابه یکدیگر باشند. از دیگر موارد مهم درنظر گرفتن فرم صورت و نوع پوست است. در ادامه این پست با ما همراه باشید تا نحوه صحیح انتخاب رنگ رژ گونه و استفاده از آن را به شما آموزش دهیم.

مراحل استفاده از رژ گونه

توصیه می شود که برای استفاده صحیح از رژ گونه به صورت زیر عمل نمایید:

۱- زیرسازی آرایش

برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن باید پیش از قرار دادن رژ گونه بر روی پوست، ابتدا از پرایمر و کرم پودر، کانسیلر و برنزه کننده استفاده کنید. به عبارت دیگر ابتدا باید آرایش صورت خود را تکمیل نمایید و سپس به سراغ رژ گونه بروید.

۲- استفاده از رژ گونه پودری / کرمی

در صورتی که از رژ گونه پودری استفاده می نمایید، از یک براش متوسط کمک گرفته و آن را به آرامی بر روی رژ گونه بغلتانید و سعی نمایید که پودر اضافه روی براش را با زدن ضربات آرام به براش بگیرید. سپس بر روی گونه ها بزنید و در نهایت برای ترکیب آن از یک براش تمیز استفاده نمایید.

این در حالی است که اگرعلاقمند به رژ گونه کرمی یا مایع می باشید، برای قرار دادن آن بر روی گونه های خود از اسفنج یا نوک انگشتان تان استفاده کنید تا این محصول آرایشی به خوبی بر روی پوست صورت تان پخش شود. یکی دیگر از مواردی که برای استفاده از رژ گونه های کرمی و مایع باید در نظر بگیرید این است که کرم پودر را بر روی پوست صورت بزنید و قبل از آن از محصولات پودری همانند پنکیک و فیکساتورهای پودری استفاده نکنید؛ زیرا محصولات پودری مانع پخش شدن مناسب رژ گونه کرمی بر روی پوست شما می شوند و باعث ایجاد لک خواهند شد.

۳- پاک کردن رژ گونه اضافی

برای پاک کردن مقدارهای  اضافی رژ گونه از روی پوست صورت تان، از پودر فیکس یا پودر شفاف استفاده ننمایید؛ زیرا این کار موجب کدر شدن رنگ رژ گونه خواهد شد. پس بهتر است که مقدار اضافی رژ گونه را با قرار دادن یک دستمال کاغذی صاف بر روی آن بردارید.

نحوه صحیح انتخاب رژگونه

برای انتخاب صحیح باید به نوع پوست، فرم صورت و رنگ پوست خود توجه کنید. برای این منظور می بایست به صورت زیر عمل کنید:

انتخاب رژ گونه بر اساس نوع پوست

پوست نرمال تا چرب

اگر دارای پوستی نرمال تا چرب هستید، از رژگونه پودری استفاده نمایید. رژ گونه های پودری بافت ابریشمی دارند که استفاده از آنها تقریبا مناسب برای تمامی انواع پوست ها  می باشند. این نوع از رژ گونه ها همچنین ماندگاری بالایی دارند.

– پوست خشک

اگر دارای پوستی خشک هستید یا سن تان بالا می باشد بهتر است که از رژگونه های کرمی استفاده نمایید. رژگونه های کرمی پوست را آبرسانی می کنند و مانعی برای خشکی بیش از اندازه آن می باشند.

انتخاب رژگونه بر اساس فرم صورت

– صورت های قلبی

 افرادی که دارای فرم صورت قلبی می باشند باید رژ گونه خود را به صورت C بزنند. برای این منظور باید رژ گونه را از بالای شقیقه به سمت پایین تا استخوان گونه برنند. در ناحیه شقیقه رژ گونه می باست با قدرت دست کمتری زده شود اما هرچه به سمت استخوان گونه نزدیک می شود میزان فشار به تدریج بیشتر می شود.

– صورت های گرد

افرادی که دارای صورت گردی هستند باید رژگونه خود را به صورت خطی در زیر استخوان گونه بکشند و از استفاده آن در ناحیه سیب گونه خودداری نمایند؛ زیرا این کار منجر می شود که صورت گردتر به نظر برسد.

– صورت بیضی

 افرادی که صورت آن ها بیضی است باید رژ گونه خود را بر روی استخوان گونه برنند. برای این منظور تنها کافی است که لب های خود را بسته نگاه دارند و با زدن لبخندی ملیح گونه خود را پیدا کنند. سپس از گونه به سمت شقیقه ها و با ضربات نرم از استخوان گونه به سمت لاله گوش حرکت نمایند و در آخر براش حاوی رژ گونه را در بالای ابروها نیز استفاده نمایند.

– صورت مربعی

افراد دارای صورت مربعی شکل باید رژگونه خود را به صورت دایره ای شکل بزنند. برای این منظور این افراد باید مقداری رژگونه را مستقیما و به صورت دایره ای بر روی سیب گونه ها بزنند. این کار منجر می شود که توجه افراد به گردترین نقطه صورت شما جلب شود.

انتخاب رژ گونه بر اساس رنگ پوست

– رنگ پوست روشن

اگر دارای پوستی بسیار کم رنگ و روشنی هستید، رنگ های صورتی روشن و هلویی را انتخاب نمایید تا جذابیت پوست دو چندان شود. رنگ صورتی کم رنگ و یاسی به پوست ظاهری زیبا می بخشد.

– رنگ پوست متوسط

اگر دارای پوستی با رنگ متوسط هستید، رنگ صورتی هلویی را انتخاب نمایید تا درخشندگی فوق العاده ای به پوست تان بدهید.

– رنگ پوست برنزه

اگر پوستی برنزه دارید، رژ گونه رزی یا برنزی را انتخاب نمایید. رژ گونه های رزی، برقی ملایم و طبیعی روی پوست ایجاد می نمایند. از سوی دیگر مدل هایی با تناژ برنز به پوست گرما می دهند و در عین حال برای پوست خاصیت روشن کنندگی نیز دارند.

– رنگ پوست تیره

رژ گونه های آجری پوست های تیره را به بهترین شکل ممکن نشان می دهند وبه آن های جذابیت می بخشد. بنابراین برای داشتن ظاهری خنثی، رژ گونه با رنگ نارنجی روشن را می توانید امتحان کنید.

 

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : نحوه صحیح انتخاب رژگونه و استفاده از آن
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری