آیا با موس صورت آشنا هستید؟

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

آیا با موس صورت آشنا هستید؟

آیا با موس صورت و روش استفاده از آن آشنا هستید؟ موس صورت نوعی کرم می باشد که به‌جای کرم‌پودر به‌شکل پایه و زیرساز آرایش استفاده می‌شود. موس آرایشی درعین‌حال که پوست را یکدست نشان می‌دهد، برخلاف کرم‌پودر مانع تنفس پوست را نمی شود. موس‌های آرایشی مناسب افرادی می باشد که پوست بسیار خشک یا بالغ‌تری (پیرتری) دارند. در این پست به نحوه استفاده از موس صورت در  آرایش می‌پردازیم.

استفاده از موس صورت در  آرایش

بخش اول

شست‌وشوی صورت

ابتدا پاک‌کننده‌ مناسب پوستتان را تهیه نمایید و آن را با نوک انگشتان‌، دایره‌وار روی پوست،‌ از پایین به سمت بالا، بمالید. سپس پوستتان را با پارچه‌ای نرم یا حوله‌ای کاغذی خشک نمایید.

 استفاده از تونر صورت

تونر کمک می‌کند چربی های اضافی روی پوست صورت کم بشود و موس صورت آسان‌تر روی پوست به‌شکلی یکنواخت بنشیند. تکه‌ای پنبه گلوله‌شده را به تونر آغشته نمایید و آن را با ملایمت روی سطح پوست‌ صورت‌ خود بمالید.

روی پیشانی، بینی و چانه‌تان که به ناحیه تی (T) معروف می باشد، تونر بیشتری بمالید. درواقع این بخش‌های صورت مستعد چرب‌شدن می باشند.

همیشه به خاطر بسپارید که تونر را، پیش از استفاده از موس صورت یا مواد آرایشی، می بایست به صورتتان بمالید. این کار در واقع قانون «سبک به سنگینِ‌» استفاده از لوازم آرایشی می باشد؛ یعنی ابتدا باید از محصولات سبک‌تر و به‌تدریج از نوع کمی سنگین‌تر استفاده نمایید.

 استفاده از کرم مرطوب‌کننده

دقیقا پس از استفاده از تونر، کمی مرطوب کننده پوست به صورت و گردن‌ بمالید تا لایه‌ای نازک از این نوع کرم روی پوست‌ قرار گیرد. سپس ۵ دقیقه صبر کنید تا مرطوب‌کننده کاملا  به پوست تان جذب شود.

بیش از حد نیاز از کرم مرطوب‌کننده استفاده ننمایید تا منافذ پوست‌ تان بسته نشوند.

بخش دوم

 استفاده از موس صورت

با استفاده از انگشت اشاره‌تان از درون ظرف موس، لایه‌ای نازک از موس را بردارید. سپس آن را با ملایمت و با ضربات آهسته به صورت‌ بمالید. هنگام استفاده از موس صورت، به پیشانی، بینی، گونه‌ها و چانه بیشتر توجه نمایید؛ زیرا این نواحی از صورت به‌سرعت چرب می‌شوند.

از موس صورت بیش از حد نیاز استفاده ننمایید.

روش قراردادن موس روی صورت

هنگام استفاده از موس، ابتدا باید از وسط صورت شروع کنید و سپس کرم را به اطراف صورت خود بمالید. این کار را با ضربات آهسته، کوتاه و روبه‌پایین انجام بدهید. به آن بخش از نواحی صورت که احتمالا دارای لک هستند، بیشتر توجه نمایید. موس صورت بسیار سبک است و موقع استفاده از آن، راه تنفس پوست‌ بسته نمی‌شود.

استفاده از برس نیز کمک می‌کند تا سریع‌تر از نوک انگشتان، موس را روی صورت پخش نمایید؛ اما گرمی انگشتان دست در بهتر نشستن موس روی صورت مؤثرتر است.

موس صورت پوشش سبک تا متوسطی برای صورت فراهم می‌کند. البته ممکن است نتواند تمام جوش‌های صورت را بپوشاند؛ اما مسلما ظاهر یکدستی به پوست می‌دهد.

دقت کنید که برس را درون ظرف موس فرونکنید؛ زیرا موس بافت ضخیمی دارد و برخلاف کرم‌های مایع به برس نمی‌چسبد و شما را به دردسر خواهد انداخت.

استفاده از کانسیلر

کانسیلر نوعی کرم‌پودر با غلظتی بسیار زیاد می باشد که می‌تواند لکه‌های صورت را به‌خوبی بپوشاند و در رنگ‌های گوناگون و متنوع در بازار فروخته می‌شود.

با استفاده از برسی کوچک، کانسیلر موردنظرتان را بردارید و هر نوع جوش یا لک روی صورت خود را می توانید بپوشانید. سپس با برس بزرگ‌تر مخصوص، کرم‌پودر را به‌آرامی روی صورت تان بمالید. این کار منجر می‌شود موس صورت و مواد آرایشی‌تان کل روز به‌خوبی روی صورت شما باقی بماند.

 

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : آیا با موس صورت آشنا هستید؟
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری