علت ایجاد گل مژه

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

علت ایجاد گل مژه

ممکن است که هر چند وقت یکبار گل مژه رخ بدهد. این موضوع دلایل گوناگونی دارد امامنجر به ایجاد حس ناراحت‌کننده و بدی می شود. به خاطر همین خیلی ها دوست دارند که سریعا آن را از بین ببرند یا حتی دلیل ایجادش را بدانند. گل مژه ها ترشحات قرمز رنگ و دردناکی می باشند که شبیه به یک نوع برآمدگی در قسمت خارجی پلک به وجود می آیند.

دلایل بوجود آمدن گل مژه

آلرژی

آلرژی فصلی یا محیطی و حساسیت به گرد و غبار، مواد آلوده و قارچ ها منجربه این می شود که چشم ها قرمز، ورم کرده و ملتهب شوند. این التهاب سبب می‌ شود تا گل مژه به وجود آید که شرایط را برای فرد سخت‌تر هم می‌ کند. در طی این حالت شما می باست سعی کنید تا از عوامل آلرژی ‌زا دور باشید و در معرض گرد و غبار قرار نگیرید.

چشم صورتی

عفونت چشم صورتی منجر به ایجاد التهاب و تحریک تشکیل گل مژه می شود. چشم صورتی معمولاً همراه با قرمزی، خارش ترشحات و مخاط همراه می باشد و احساس بدی را در فرد ایجاد می‌ کند. در اکثر موارد چشم صورتی نشان دهنده یک مشکل ویروسی می باشد و باید سریعا آن را پیگیری نمایید.

ابتلا به بلفاریت

یکی دیگر از وضعیت های التهابی چشمی که به آن بلفاریتیس گفته می‌ شود؛ زمانی رخ می‌ دهد که مقدار زیادی باکتری درکناره های پوست چشم تجمع پیدا کرده اند که باعث قرمزی و ورم، خارش، آبریزش چشم شده و خطر گل مژه را بالا می برد. باید چشم خود را پاکیزه نگه دارید و دقت کنید که باکتری داخل آن نرود تا خطر گل مژه کاهش یابد.

خشک شدن چشم

بیماری خشکی چشم می‌ تواند سطح التهابات را در چشم بالا ببرد.

پوست خشک

پوست خشک مانند وضعیت های التهابی دیگر باعث افزایش سطح التهابات می شود. این خشکی و التهاب حاد در نزدیک چشم یا پلک رخ می دهد.

ابتلا به گل سرخی

گل سرخی وضعیتی می باشد که معمولاً آن را با نشانه هایی شبیه به آکنه یا قرمزی می شناسند اما باعث ورم و گرفتگی غدد عرق نیز می شود و در چنین حالتی فردِ مبتلا به گل مژه؛ اذیت خواهد شد.

کلسترول بالا

سطح کلسترول بالا می تواند عاملی برای گل مژه باشد، زیرا ترکیبات چربی تولید شده در این غده ها کلسترول آزاد هم دارند و افراد باید تلاش کنند که سطح کلسترول خود را به حدِ سالم برسانند تا خطر گل مژه کاهش پیدا کند.

مدیریت نکردن دیابت

قند خون بالا نیز می‌ تواند عامل ایجاد مشکلات متفاوت از جمله قرار گرفتن در معرض عفونت ها باشد که گل مژه هم یکی از آن ها می باشد. مدیریت سطح قند خون بالا باعث کاهش خطر علائم دیابت می‌ شود و عوارض جانبی آن از جمله گل مژه را می کاهد.

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : علت ایجاد گل مژه
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری