رقابت تولید محصولات آرایشی ایرانی

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

رقابت تولید محصولات آرایشی ایرانی

تولید محصولات آرایشی در ایران با وجود بازارهای بزرگ داخلی و همسایگان، یک فرصت بسیار عالی خواهد بود. میکاپ صنعت بزرگی در ایران می باشد و تقاضا برای محصولات آرایشی در این کشور به شدت مناسب و بالا است. این موضوع باعث شد تا در دهه گذشته، ایران به عنوان یکی از بزرگترین مقاصد محصولات آرایشی تقلبی تبدیل شود. تولید لوازم آرایشی در ایران اما با مشکلات متفاوتی درگیر است که بعضی از آنها را در قسمت‌های جلوتر توضیح خواهیم داد.

تولید لوازم آرایشی در ایران

صنعت محصولات آرایشی در ایران یکی از بزرگترین بازارها را در خاورمیانه و نیز در جهان دارد. امروزه بیشتر مشتریان این حوزه زنان 15 – 45 سال می باشند و یک سوم گروه مصرف کننده را تشکیل داده اند.

اغلب دختران جوان با الگوگیری از برنامه‌های تلویزیونی خارجی از طریق ماهواره و یا اینترنت، به آرایش خود می‌پردازند. بنا به آمارها، ایران رتبه دومین مصرف لوازم آرایشی (بعد از عربستان) در خاورمیانه را دارد. همچنین این رتبه در جهان هفتم می‌باشد.

با این حال برخی آمارهای غیررسمی نشان می‌دهد که زنان ایرانی بزرگ‌ترین مصرف‌کننده کالاهای تقلبی می باشند. تولید لوازم آرایشی در ایران در دهه گذشته به واسطه وجود کالاهای خارجی و قاچاق، مشکلات بسیار زیادی داشت که در سال‌های اخیر وضعیت آن کمی بهتر شده است.

محصولات آرایشی در ایران، لوازمی دارای نام های تجاری معروف اروپایی و آمریکایی می باشند اما اغلب در چین، تایلند و ترکیه تولید می‌شوند و از مرزهای غربی، امارات و مناطق آزاد قاچاق می‌شوند. بنا به آماری که در سال 1392 منتشر شده است، تقریبا 80 تا 90 درصد از کل لوازم آرایشی وارداتی تقلبیمی باشند.

این آمارها منجر شد تا در سال 1398، واردات بیش از 80 درصد از لوازم آرایشی ممنوع بشود. با اخذ این تصمیم، تولید لوازم آرایشی در ایران فرصت‌های بسیار بهتری یافت. اما با گذشت چند سالی از این قانون، شاهد روند رو به رشد قاچاق این کالاها می باشیم.

امروزه تولید محصولات آرایشی در ایران توسط متخصصین و به صورت صنعتی در لابراتورهای مجهز انجام می‌گیرد کیفیت قابل قبولی دارند.

با این وجود برخی از این تولیدات به کیفیت برندهای خارجی نمی باشند و حتی استاندارد‌های بین المللی را ندارند. بعضی از محصولات در تولید لوازم آرایشی در ایران مانند کرم‌های آبرسان، رژ لب‌ها، شامپوهای ضد ریزش مو، کرم‌های مرطوب کننده، ریمل و غیره نسبت به گذشته با کیفیت خوبی در حال رقابت با نمونه‌های خارجی می باشند.

 

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : رقابت تولید محصولات آرایشی ایرانی
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری