اهمیت زیر سازی آرایش

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

اهمیت زیر سازی آرایش

داشتن پوست زیبا و شفاف آرزوی هر فردی می باشد. در واقع افراد وقتی پوست باطراوت و زیباتری داشته باشند، می‌توانند با آرایش سایر اجزای صورت از جمله ابروها، چشم‌ها و لب‌ها خوش نقش و نماتر به نظر برسند. تا زمانی که به زیباتر شدن پوست قبل از آرایش فکر نکنند، چهره شان تغییر آنچنانی نخواهد کرد. اما برای اینکه آرایش روی پوست بهتر باشد، باید زیرسازی‌های لازم را روی آن انجام داد. برای این کار ما توصیه می‌کنیم قبل از آرایش کردن، نکاتی که در این پست گفته شده را روی پوست خود امتحان نمایید تا نتایج بهتری بگیرید.

اهمیت زیرسازی آرایش 

همانطورکه می دانید پوست افراد انواع مختلف چرب، خشک، مرطوب و معمولی دارد، باید قبل از میکاپ، زیرسازی انجام داد. به طور کلی برای زیرسازی پوست دلایل زیادی وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • محافظت از پوست در برابر مواد آرایشی
  • پنهان کردن منافذ پوست
  • پنهان کردن آکنه و قرمزی
  • جذب بهتر آرایش پوست
  • افزایش ماندگاری آرایش

انواع زیرسازهای آرایش

برای زیرسازی پوست محصولات زیادی در بازار موجود می باشد که البته استفاده از برند خاصی را توصیه نمی‌کنیم؛ اما به نحوه استفاده از آن حتما توجه نمایید:

استفاده از اسکراب برای شستشوی صورت

برای اینکه صورت خود را بشویید از اسکراب استفاده نمایید که حاوی دانه‌های بسیار ریز شکری می باشد که در بیرون کشیدن آلودگی از منافذ پوست، تاثیر زیادی دارند. می‌توانید با استفاده از مقدار کمی روغن زیتون و شکر یک اسکراب خانگی درست نمایید که به راحتی پوست را شفاف و تمیز می‌نماید.

پاکسازی پوست با لایه‌بردار

یکی دیگر از محصولات مناسب برای زیرسازی آرایش، استفاده از محصولات لایه‌بردار می باشد که باید در هفته یک یا دو بار استفاده شوند. اگر دارای پوست حساس و نازکی هستید که با لایه‌برداری دچار حساسیت می‌شود، میزان استفاده از لایه‌بردار را به ماهی یک بار کاهش دهید.

پاکسازی پوست با تونر

برای پاکسازی پوست باید از تونر مناسب استفاده نمایید تا آرایش را به طور کامل از روی پوست شما تمیز نماید.

استفاده از کرم آبرسان

در مرحله بعد باید از یک کرم آبرسان استفاده نمایید. اگر در مناطق مرطوب کشور می باشید، کمتر به این نوع زیرساز نیاز خواهید داشت. زیرا به اندازه کافی آب و هوا شرجی است که بتواند رطوبت مورد نیاز پوست را تامین نماید. اما برای پوست‌ها خشک و کسانی که در مناطق خشک زندگی می‌کنند، استفاده از کرم آبرسان توصیه می‌شود.

استفاده از کرم پودر

کرم پودر یکی از پرکاربردترین لوازم آرایشی برای خانم‌ها می باشد که پوست را زیبا و یکدست می‌نماید. اگر بخواهید آرایش بهتری داشته باشید، باید به سراغ کرم‌ پودر مناسب پوست‌ خود بروید. پوست‌های چرب، خشک و معمولی هر کدام کرم پودر مناسب خود را می‌پسندند.

فقط مواظب باشید از کرم پودر برای قسمت زیر چشم استفاده نکنید. همچنین کشیدن پوست در زمان استفاده از کرم پودر، باعث ایجاد چروک خواهد شد و بهترین کار، استفاده از یک پد نرم یا براش می باشد که کرم پودر را روی آن بزنید. سپس به آرامی روی پوست پخش نمایید تا کرم جذب پوست شود.

استفاده از موس صورت

مقالات متعددی در رابطه با  موس صورت نوشته شده اند اما به طور خلاصه، موس صورت نسبت به کرم پودر قدرت پوشانندگی بیشتری دارد و از ضخامت بیشتری برخوردار می باشد. این محصول برای افرادی مناسب است که پوست چروک و یا سن بالاتری دارند. این ماده آرایشی باید به اندازه نیاز و روی بینی، گونه‌ها و پیشانی استفاده بشود. موس صورت هم درست مثل کرم پودر برای تمامی قسمت‌های صورت (جز زیر چشم) مناسب می باشد. برای استفاده از آن نیز باید از وسط صورت شروع کنید و بعد آن را به اطراف پوست بزنید.

موس صورت بهتر می باشد یا کرم پودر؟

بافت کرم پودر سبک‌تر می باشد و برای پوست‌های  جوان تر توصیه می‌شود. در عوض، موس صورت پوشانندگی زیادی دارد و برای پوست‌هایی که لک و چروک دارند، مناسب‌تر می باشد. کرم پودر آسیب کمتری به پوست وارد می‌نماید و اگر عادت دارید همیشه با آرایش از خانه خارج شوید، از این محصول استفاده نمایید.

موس صورت بهتر است برای مواقع خاص استفاده شوند و کاربرد آن را محدود نمایید. این محصول می‌تواند به مرور زمان به پوست شما آسیب بسیاری وارد نماید.

 

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : اهمیت زیر سازی آرایش
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری