چند راهکار برای پشت شدن مو

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

چند راهکار برای پشت شدن مو

موهای ما بعد از مدت طولانی استفاده از انواع و اقسام مواد آرایشی و اتو و سشوارهای روزانه دیگر شادابی و زیبایی روزهای قبل را ندارند و با هر بار رنگ کردن نازک‌تر و کم‌پشت‌تر از گذشته شده اند.

اما این مشکل شایع، که اشخاص زیادی این روزها با آن دست و پنجه نرم می نمایند، چگونه برطرف می‌شود؟ در این پست بهترین و موثرترین راه‌ های پرپشت شدن مو جمع آوری شده تا با رعایت آن ها موهایی پرپشت و حجیم داشته باشید.

به دنبال درمان ریزش موی خود باشید

اگرچه خیلی نادر می باشد اما گاهی اختلال در زمینه پزشکی یا یک بیماری خاص، می‌تواند دلیل موهای کم پشت و نازک باشد. اگر در هنگام دوش گرفتن متوجه شده اید که موهایتان در حجم غیر معمول یا بخشی از آن دچار ریزش شده ، این اتفاق می‌تواند به علت شرایطی به نام آلوپسی آندروژنیک رخ دهد.

در حالی که این بیماری ژنتیکی می‌تواند از ۲۰ سالگی شروع شود اما بعد از دوران یائسگی شایع‌تر می باشد. در واقع حدود ۵۰% از زنان این نوع ریزش مو را از ۵۰ سالگی به بعد تجربه می نمایند. این نوع از ریزش مو (آلوپسی آندروژنیک) معمولا ریشه در ژنتیک دارد.

بیماری‌هایی که به طور مستقیم با ریزش موهای سر ارتباط دارند عبارتند از: مشکلات تیروئید، کمبود آهن یا کم خونی و افزایش هورمون‌های مردانه. که البته تمام این موارد قابل درمان می باشند. با پیداکردن علت ریزش موی خود و درمان آن به پرپشت کردن آن کمک نمایید.

برای پرپشت شدن مو ، پوست سرتان را ماساژ دهید

ماساژ سر  باعث افزایش گردش خون در محل رشد مو، یعنی فولیکول‌ها را در پوست سر شود، به همین دلیل ماساژ راهی آسان، عالی و لذت بخش برای افزایش گردش خون است.

ماساژ پوست سر به طور منظم، باعث تحریک جریان خون در فولیکول ها و پرپشت شدن و ضخیم شدن موهای کم پشت و نازک می‌شود. چند دقیقه قبل از شامپو زدن مقداری از روغن تقویت کننده مو (ترجیحا روغن‌های سبک) را به نوک انگشتان خود بزنید و با حرکات دایره‌ای روی پوست سرتان مالش بدهید.

از شامپو مخصوص نوع موی خود استفاده کنید

قدم اول برای انتخاب نوع شامپو این می باشد که مشخص کنید آیا موهایتان خشک می باشد یا چرب و بعد طبق آن شامپوی مخصوص موی خود را انتخاب نمایید.

شامپوی مخصوص موهای چرب و نازک، به آرامی چربی اضافه مو و پوست سر را از بین می‌برد و همچنین شامپوی مخصوص موهای خشک و نازک، موهای شما را بدون سنگین کردن، به خوبی مرطوب می نماید.

اگر موهایی چربی دارید، احتمالاً باید هر روز آن ها را با شامپو بشویید و اگر موهایتان خشک می باشد، می توانید دفعات کمتری از شامپو استفاده کنید.

به درستی موهای‌تان را خشک کنید

اگر موهای نازک و کم پشتی دارید هرگز حوله را با حرکات تند و خشن روی سرت خود نکشید؛ در عوض بعد از دوش گرفتن مویتان را به آرامی با حوله فشار دهید، تا هرگونه آب اضافی از روی آن خشک بشود.

البته راه بهتری نیز موحود است. استفاده از حولۀ میکروفیبری جذب کننده آب، مانع آسیب دیدن لایه ی کوتیکول مو می‌شود. با این حوله‌ها آبگیری مو آسان‌تر می شود و وزی مو کاهش می‌یابد. در مجموع این روش، راه حلی مناسب برای خشک کردن موهای نازک و کم پشت می باشد.

ریشه موهای‌تان را لیفت کنید

برای اینکه موهایتان ضخیم‌تر به نظر برسند، لیفت ریشه‌های مو نیز می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد.

موهای خود را تا زمانی که رطوبت کمی روی آن باقی بماند به آرامی سشوار نمایید. سپس محصول حجم دهنده مو را روی ریشه های موی سرتان بمالید تا عمل لیفت به همراه خشک شدن موها انجام بشود. این کار مانع چسبیدن مو به پوست سر می‌شود.

 

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : چند راهکار برای پشت شدن مو
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری