کاربرد گیاهان در محصولات آرایشی

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

کاربرد گیاهان در محصولات آرایشی

تقریبا اغلب گیاهان سیاره ما، رازهایی ناشناخته برای علم می باشند. از بیش از ۴۰۰ هزار گونه گیاهی روی زمین، تنها ۲۰ درصد آنها بطور کامل مطالعه شده اند.

گیاهان در تولید محصولات آرایشی کاربرد دارند؟

دانشمندان قرنها می باشد که گیاهان را مطالعه می کنند اما هنوز چیزهای بسیار زیادی برای یادگیری و مطالعه وجود دارد. در آتن، محققان تلاش می کنند که برخی از معماهای گیاهان را حل نمایند.

در یک پروژه تحقیقات اروپایی، حدود 2000 گونه از گیاهان از سراسر جهان و مناطقی مانند اقیانوس آرام جنوبی، آفریقا، آمریکای لاتین و مدیترانه جمع آوری شده است.

نیکولاس فوکیالاکیز پژوهشگر و محقق فیتوشیمی (بررسی خواص شیمیایی و دارویی گیاهان) و فارماکوگنوزی (مطالعه مواد دارویی از منابع طبیعی ) از دانشکده داروسازی دانشگاه آتن بیان می کند: «یونان و بویژه حوزه مدیترانه ای آن، یکی از مراکز مهم تنوع زیستی در جهان می باشد. بیشتر گیاهان این منطقه بومی و منحصر بفرد می باشند. به همین خاطر این گیاهان را به منظور مطالعه و کشف مواد تشکیل دهنده شان جمع آوری می نماییم.»

محققان بعضیاز ترکیبات موجود در عصاره های گیاهی را جدا می نمایندو بدنبال مولکول های زیست فعالی می گردند که می توانند در لوازم آرایشی استفاده شوند.

دیمیتری کلیتساس پژوهشگر پیری سلول ها از انستیتوی بیولوژی NCSR بیان می کند: «یکی از دلایلی که پوست پیر می شود قرار گرفتن در معرض فشار است، برای مثال قرار گرفت زیر تاثیر اشعه یو وی. اگر ما بتوانیم ترکیباتی را پیدا نماییم که سلول ها را از این اشعه محافظت کنند، و مکانیسم دفاعی سلول ها را افزایش بدهند، آنگاه می توان از آنها برای محافظت پوست یا جلوگیری از پیری زودرس سلول ها، استفاده کرد.»

لیاندروس اسکلتسونیز، پرفسور فارماکوگنوزی و شیمی ترکیبات طبیعی از دانشکده داروسازی دانشگاه آتن بیان می کند: «نتیجه مهم این طرح پژوهش ایجاد یک بانک اطلاعاتی از مواد زیست فعال می باشد. ما فعالیت های زیستی این مواد را در ارتباط با استفاده های آرایشی و سموم گیاهی مطالعه نموده ایم اما در آینده این بانک اطلاعاتی می تواند برای اهداف دیگری هم مانند تحقیقات دیابت، سرطان و بیماری های دیگر مورد استفاده قرار گیرد.»

عصارهای گیاهی، مخلوطی از مولکول های مختلف می باشند. بعضی از آنها قبلا مورد مطالعه قرار گرفته اند و برخی دیگر برای علم جدیدند. محققان اثر انگشت مولکول های این گیاهان را در یک بانک اطلاعاتی ذخیره کرده اند که به آنها در اکتشافات جدید کمک خواهد نمود.

با این حال پرسش این است که چطور نتایج این پژوهش ها به نوآوری های تجاری می انجامد؟

در یک کارخانه لوازم آرایشی در آتن، از عصاره گیاهان و دیگر مواد طبیعی در ساخت محصولات استفاده می کند. آنها برای اینکه ترکیبات جدیدی با استفاده از یافته های این پژوهش بیابند به مراکز تحقیقاتی و دانشگاهها ملحق شده اند.

ماریانا رالی، زیست شناس مولکولی بیان می کند: «ویژگی هایی که ما در عصاره ها و ترکیبات گیاهی بدنبالشان می باشیم سه ویژگی اصلی مرتبط با مواد آرایشی می باشد، یعنی: فعالیت آنتی اکسیدان ها، سفید کننده ها و حفاظت در برابر اشعه یو وی.»

شرکت های صنعتی نتایج پژوهش را به دو منظور از سازمان های علمی می گیرند، اول برای فهمیدن اینکه چقدر مولکول های زیست فعال، کارآمد می باشند و دیگری اینکه بهترین روش برای به کار بردن آنها در محصولات جدید چه می باشد.

ماریانا رالی زیست شناس مولکولی افزود: «هدف ما این می باشد که تا آنجایی که می توان از آنچه طبیعت به ما هدیه کرده بیاموزیم. با استفاده از این پژوهش، ما پنج گیاه امیدبخش را پیدا کرده ایم و امیدواریم که خبرهای بسیار هیجان انگیزی برای مصرف کنندگان داشته باشیم.»

 

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : کاربرد گیاهان در محصولات آرایشی
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری