انواع سبک تاتو

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

انواع سبک تاتو

انواع سبک تاتو

پخش ویدیو

انواع سبک ها و طرح تاتو

معرفی تمام سبک های تتو بدن

تاتو یا همان خالکوبی که سابقه آن به سال‌های گذشته برمی‌گردد. با استفاده از مواد رنگی بر روی پوست طرح‌های مختلفی طراحی می‌شود، که می‌تواند دلایل خاص خود را داشته باشد.تاتو بیشتر برای زیبایی یا نشان دادن یک سری عقاید و حتی بیان احساسات درونی به کار می‌رود.

تاتو انواع مختلفی دارد و برای کاربردهای گوناگون به‌‌کار می‌رود. احتمالا اصلی‌ترین دلیل استفاده از تاتو را می‌توان رسیدن به زیبایی همیشگی و ماندگار تصور کرد.

البته باید توجه داشت که تاتو برای پنهان کردن نواقص پوستی و برخی بیماری‌هایی که آثار مخربی بر  پوست جای گذاشته‌اند، نیز می‌تواند بسیار موثر باشد.

در ایام گذشته خالکوبی فقط شامل طراحی اشکال هنری روی پوست و بدن می‌شد. اما در عصر جدید کاربردهای بسیار متنوع‌تری در زمینه آرایشی پیدا کرده است. با آموزشگاه عریس همراه باشید تا با انواع سبک‌های مورد استفاده تاتو بیشتر آشنا شوید.

تاتو چیست؟
تاتو چیست

تاتو چیست؟

تاتو (خالکوبی چیست)؟

قبل از اینکه بخواهید اثری روی پوست خود حک کنید که پاک شدن آن بسیار دشوار یا حتی غیر ممکن است. باید با قدمت و نحوه انجام، سبک‌های آن کاملا آشنا شوید.

تاتو طرحی است که توسط سوزن با استفاده از رنگ‌هایی مانند جوهر بر روی قسمت‌هایی از پوست وارد می‌شود. دلایل ماندگاری خالکوبی این است که رنگدانه‌هایی در دومین لایه پوست به نام “دِرم”  وارد می‌شوند. درم برخلاف لایه‌ی اول پوست خونریزی نمی‌کند به همین دلیل موادی که در آن وارد می‌شود از بین نرفته و باقی می‌ماند.

کلمه تاتو (خالکوبی) به معنای نشانه‌گذاری می‌باشد که تاریخچه پیدایش آن به 12 هزار سال قبل برمی‌گردد. گذشتگان از تاتو استفاده‌های مختلفی می‌کردند. به عنوان درمان بیماری‌ها آن را موثر می‌دانستند، حتی برای رسومات مذهبی نیز قابل استفاده بوده است. به همین دلیل نباید قدمت و نشانه‌های آن را بی ارزش بدانیم.

تاتو در تمام جهان رواج داشته و توانسته با فرهنگ‌های مختلف سازگاری پیدا کند. نمی‌توان این هنر بسیار زیبا را نادیده گرفت و از مزایای آن به راحتی عبور کرد. البته دقت داشته باشید که تاتو توسط افراد حرفه ای و بهداشتی صورت گیرد چون کار بسیار حساسی می‌باشد.

دلایل استفاده از تاتو
دلایل استفاده از تاتو

دلایل استفاده از تاتو

دلایل و نقش‌های استفاده در تاتو

دلایلی که از تاتو استفاده می‌شود متفاوت است. امروزه بیشترین دلیل استفاده از تاتو برای زیبایی است.  از آنجایی که تاتو بصورت دائم باقی می‌ماند بعنوان آرایش دائم می‌توان برای قسمت‌های مختلف بدن از آن استفاده کرد.

از دیگر دلایل مورد استفاه از تاتو می‌توان به عنوان تزئین و پنهان کردن آثار بیماری‌هایی مانند سوختگی، ماه‌گرفتگی، جراحی و هر چیز دیگری که شکل زشتی در بدن و پوست ایجاد کرده، استفاده کرد.

در گذشته از تاتو به عنوان دلایل خرافی نیز استفاده می‌شد. هم اکنون نیز این خرافات تاحدودی می‌توان گفت ادامه دارند و از بین نرفته‌اند. مانند خال محبت که در زیر ناف حک می‌شود و نمادی برای افزایش مهرشوهر و تاثیرپذیری آن است.

یکی دیگر از آثاری که تاتو چه در گذشته و چه حال حاضر به جای گذاشته است. استفاده از تاتو برای نمایش هویت اجتماعی است. بعنوان مثال در ایام گذشته در ایران اکثرا پهلوانان از تاتو استفاده می‌کردند. در کشورهای خارجی برای تشخیص خلافکاران یا شناسایی بردگان از تاتو بهره می‌بردند.

همه‌ی مواردی که بیان شد برای این است که با انواع روش‌های مورد استفاده آشنا شوید. سعی کنید طرح‌های خود را با توجه به شرایط مورد استفاده انتخاب کنید.

انواع سبک های تاتو صورت
انواع سبک های تاتو صورت

انواع سبک های تاتو صورت

معرفی سبک های تاتو صورت

تاتو لب: افرادی که خط لب آن‌ها به دلایلی مانند بیماری یا مادرزادی از بین رفته و یا باریک و کم حجم است. تاتو لب برای اینکه خط لب آن‌ها را مشخص کند و بر زیبایی آن‌ها بیفزاید می‌تواند گزینه مناسبی باشد. مثلا برای افرادی  که لب‌های بی رنگ و بی‌روح دارند. یا می‌خواهند برای حجیم‌سازی لب‌های خود اقدام کنند می‌توانند از تاتو رژ لب استفاده کنند.

تاتو خط چشم: خط چشم یکی از نکات مورد استفاده در آرایش‌های روزانه خانم‌ها است که دقت و زمان زیادی را می‌طلبد.  با تاتو خط چشم همراه مدل دلخواه خود، می‌توانید بصورت روزانه بدون نگرانی از پاک شدن آن، به راحتی از داشتن چشم‌های زیبا لذت ببرید.

تاتو ابرو:  ابرو یکی از بخش‌های مهم در صورت همه‌ی انسان‌ها از جمله بانوان است. برای همین ابروی آراسته در چهره زنان تاثیر دو چندان در زیبایی صورت خواهد داشت. تاتو یا همان هاشور ابرو بصورت موقت و دائم صورت می‌گیرد. پس علاوه بر طرح و مدل مناسب به  نحوه انجام آن نیز توجه کنید.

معرفی طرح ها و سبک های مختلف تاتو بدن
انواع طرح ها و سبک های مختلف تاتو بدن

انواع طرح ها و سبک های مختلف تاتو بدن

معرفی طرح ها و سبک های مختلف تاتو بدن

– تاتو سه بعدی (3):
اگر می‌خواهید جلب توجه کنید و تتو خود را به نمایش دیگران بگذارید. بدون شک تاتو سه بعدی بهترین گزینه خواهد بود.

خال کوبی های سه بعدی سبک‌های مدرن هنری را به سطح کاملا جدیدی می‌رساند. تاتو سه بعدی هنری است، که طرح روی پوست را شبیه به واقعیت نمایش می‌دهد.

این روش دقت و زمان زیادی را برای اجرای درست طرح مورد نظر می‌طلبد.
از آن‌جا که خالکوبی سه بعدی متفاوت از بقیه خالکوبی‌ها می‌باشد پس هزینه و زمان در انجام آن طبیعتا زیاد خواهد شد.

اما با توجه به زیبایی منحصر به فرد آن هر کسی را ترغیب به انتخاب این تاتو زیبا می کند.

– تاتو آناتومیک (تشریحی):

از عضلات گرفته تا استخوان‌ها،  قلب و فراتر از آن ، اگر اعضای بدن انسان را دوست دارید ، سبک‌های خال کوبی آناتومیکی ممکن است فقط برای شما مناسب باشد. 

خال کوبی‌های آناتومیک همان اندازه که زیبا طراحی می‌شود نسبت به آناتومی انسان واقع‌بینانه هستند، گرچه برای قدردانی از آنها نیازی نیست که پزشک یا دندانپزشک باشید.  در حقیقت، بسیاری از افراد برای یادآوری شکستگی استخوان در اثر آسیب‌های ورزشی، دوچرخه‌سواری در کوهستان ، تصادفات رانندگی و موارد دیگر خالکوبی‌های تشریحی می‌کنند.

آن‌ها می‌توانند مجموعه ای از معانی را در خود جای دهن. حتی یک جفت ریه می‌تواند به عنوان نمادی از بازمانده سرطان ریه باشد.

– تاتو چیکانو (Chicano):

این سبک  یکی از تاتو‌های بسیار زیبا و تاثیرگذار است. که در آن از مجسمه‌های خدایان یونان باستان، تا طرح حضرت مریم و عیسی مسیح و موارد دیگر را شامل می‌شود.

این سبک ریشه مکزیکی و آمریکای جنوبی دارد. و بیشتر خلافکاران در زندان‌ها از آن استفاده می‌کردند. شامل تصاویری بود که به آن علاقه داشتند ولی امکان دسترسی به آن میسر نبود. البته  این طرح به دلیل تاثیرپذیری از وقایع مختلف بین فقرا هم به دلایل مذهبی رواج داشت.

– تاتو هندسی:

تاتو هندسی چیزی جز ترکیب اشکال هندسی نیست.

این سبک بسیار جالب، در عین سادگی بسیار زیبا و معنا دار می‌باشد.

مربع ها، دایره ها، مثلث ها و چند ضلعی‌ها، کنارهم جمع می‌شوند، و یک طرح جامع و کامل را تشکیل می‌دهند.

تاتوهای هندسی به دلیل تاکید بر تصاویر طبیعت در حال محبوبیت هستند.

به دلیل ترکیب اشکال هندسی با طبیعت و ساخت طرح‌های منحصر به فرد و زیبا  این طرح افراد زیادی را به خود جذب می‌کند.

انواع سبک های تاتو صورت
انواع طرح ها و سبک های مختلف تاتو بدن

انواع طرح ها و سبک های مختلف تاتو بدن

معرفی طرح ها و سبک های مختلف تاتو بدن

– تاتو انتزاعی:

اگر به جنبه هنر و خلاقیت علاقه دارید استفاده از خالکوبی هنری احتمالا در لیست انتخابی شما قرار بگیرد.

اگرچه طرح‌های انتزاعی همیشه جالب به نظر می‌رسند. اما دلیل مجبوبیت آن ها پنهان کردن پیام در دل خود است. بیایید قبول کنیم، یک پرتره انسانی با چهار چشم، مکعب های هندسی، خطوط رنگارنگ و دو قطره رنگ، دقیقاً یک معنی یا پیام شفاف را بیان نمی‌کند.

اگر می‌خواهید یک تاتو منحصر به فرد  با طرحی، که معنای پنهان داشته باشد، سبک‌های خال کوبی انتزاعی یک انتخاب عالی ایجاد می‌کنند. باید توجه داشته باشید این نوع خالکوبی دردناک صورت می‌گیرد و زمان زیادی صرف می‌شود تا با رنگ‌های مختلف طرح‌های عجیب و غریب با نمادها و پیام‌های مختلف به‌وجود بیاید.

– تاتو آمیبگرام (Ambigram):

خالکوبی‌های آمبیگرام دارای کلماتی با طراحی حروف منحصر به فرد هستند که به آنها اجازه می‌دهد از دیدگاه‌های مختلف به همان شیوه خوانده شوند.  گرچه این سبک تاتو سال‌ها پیش بسیار محبوب بود، اما امروزه کم و بیش به نفع سبک‌های مدرن‌تر از بین رفته است.

البته، این بدان معنا نیست که سبک توسعه نیافته است  در حقیقت، خالکوبی‌های آمبیگرام  با هنرمندانی که سبک‌های مختلف حروف را در ذهن خود پرورش می‌دهند، تزئینات و ظرافت بیشتری پیدا کرده اند.

– تاتو بیومکانیک (Biomechanical):

اگر چرخ دنده‌ها و سبک فیلم Terminator را دوست دارید ، پس عاشق سبک‌های خالکوبی بیومکانیکی خواهید شد. این سبک‌های اغلب سه بعدی دارای طرح‌های چرخ دنده، سیم، قطعات فلزی و موارد دیگر است که همه در زیر سطح پوست متصل هستند.

شاید شما همیشه یک دست یا پای ربات الکترونیکی را می‌خواستید اما به راحتی قادر به تهیه آن نبودید. در اینجا  شما شانس رسیدن به یک رویای دست نیافتنی را خواهید داشت.

– تاتو انفجار:

خالکوبی‌هایی با طرح‌های جمجمه، اسکلت و از این قبیل موارد که نماد مرگ یا خشم است. یکی از مواردی است که طرفداران خاص خود را دارد. باید توجه داشت که بیشتر از مفهوم مرگ برای این آثار معنی تغییر بزرگ در زندگی و حیات دوباره برای آن به کار می‌رود.

تاتو را چطور پاک کنیم؟
روش های پاک کردن تاتو

روش های پاک کردن تاتو

معرفی روش های پاک کردن تاتو

درست است که تاتو یک هنر دوست داشتنی در بین مردم است. اما گاهی افراد به دلایل مختلف از آن خسته می‌شوند و تصمیم به پاک کردن آن می‌گیرند.

براساس تحقیقات انجام شده 70 درصد افراد بعد از انجام خالکوبی پشیمان می‌شوند. البته این نمی‌تواند برای همه صدق کند گاهی کسی که کار تاتو انجام می‌دهد ممکن است کار خود را بدرستی انجام نداده باشد. عدم رضایت از طرح حک شده بر روی  پوست از دلایل دیگر پاک کردن خالکوبی می‌باشد.

ممکن است افرادی دچار حساسیت به رنگ تزریق شده به پوست شوند. برای درمان باید این رنگ را پوست خود خارج کنند. افرادی نیز به دلیل گرفتن سمت شغلی و سازمانی نیازمند پاک شدن تاتو خود می‌باشند.

باید توجه داشته باشید همان‌طور که طراحی تاتو نیازمند هزینه، دقت و زمان زیادی است. البته وابسته به طرح و سبک و مدل آن ولی پاک کردن آن نیز لازمه همین موارد می‌باشد.

یکی از روش‌های پاک کردن تاتو لیزر کردن آن می‌باشد. که به دلیل هزینه بالای آن شاید برای همه استفاده از این روش میسر نباشد.

هنگام لیزر کردن تاتو باید دقت داشته باشید که تاثیر پذیری رنگ‌ها متفاوت است. به این معنی بعضی رنگ ها امکان پاک شدن سریع‌تر و بهتری نسبت به رنگ‌های دیگر دارند.

رنگ‌های روشن مانند قرمز دیر تر به لیزر واکنش نشان می‌دهند و پاک کردن آن کمی مشکل می‌باشد. در عوض رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای واکنش‌پذیری بهتری دارند.

 اگر تاتو‌های هم‌رنگ پوست خود انجام داده باشید ممکن است هنگام لیزر برای پاک شدن به رنگ خاکستری تبدیل شوند.

یکی دیگر از روش‌های پاک کردن تاتو استفاده از کرم‍‌ها و محلول‌های پاک کننده می‌باشد. که می‌توانید با مشورت افراد متخصص محصولات بهداشتی و موثر را انتخاب کنید و اقدام به استفاده از آن کنید.

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : انواع سبک تاتو
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری