مصرف کتیرا خوبه یا بد

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

مصرف کتیرا خوبه یا بد

پایگاه دانش آکادمی عریس، همانطور که در مقاله قبل با کتیرا آشنا شدید ( اگر هنوز نمی دونید کتیرا چیه لینک مقالش اون پایین هست) و دیدید که این صمغ از چه موادی تشکیل شده است. اما یک سوالی مطرح می شه که این ماده چه خواصی داره؟ امروز به این سوال پاسخ میدم پس تا ادامه مطلب با من همراه باشید.


پیشنهاد نویسنده: بیا تا بهت راجع به کتیرا بگم


خواص کتیرا برای مو، بدن و پوست

این ماده به دفع سموم بدنتان کمک می ‌کند و متابولیسم را تنظیم می کند. فیبر بالای موجود در کتیرا به شما کمک می‌ کند تا برای مدت زیادی احساس گرسنگی نداشته باشید.

کتیرا دارای خواص ضد پیری و ضد التهابی است و برای درمان خطوط ریز چین و چروک صورت بسیار مناسب است. همچنین از خواص کتیرا می ‌توانید به عنوان یک روش خانگی برای درمان جوش صورت خود، بهتر کردن زخم ‌ها و از بین بردن لکه ‌های پوستی استفاده کنید.

کتیرا غنی از کلسیم و منیزیم است و به شما قوت لازم را می دهد و همچنین مفاصلتان را قوی تر می ‌کند و برای رشد استخوان ‌هایتان بسیار عالی است.

فواید این ماده برای سلامت روده و گوارش مانند اثرات ملین (مسهل) است و به پیشگیری از یبوست کمک می ‌کند. آنزیم ‌های موجود در این ماده برای هضم غذا و تنظیم حرکات روده بسیار مناسب می باشد.

این ماده برای بی اختیاری ادرار بسیار کار آمد است؛ به آرام کردن ماهیچه ‌های شما کمک می‌ کند و التهاب مجاری ادراری یا انسداد آن را از بین می برد.

کتیرا برای از بین بردن سرفه، سرما خوردگی و آنفولانزا بسیار مفید است. زیرا به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌ کند و با پاتوژن‌ های مزاحم خارجی در بدن مبارزه می ‌کند.

زنان پس از بارداری احساس خستگی بیشتری می‌کنند و انرژی خود را از دست می‌دهند، استفاده از کتیرا می تواند بسیار مفید باشد. همچنین شیر مادران شیرده را بیشتر می کند و سرشار از کلسیم و پروتئین است به همین دلیل برای مادرانی که به تازگی بچه ‌دار شده‌ اند توصیه می شود از این ماده استفاده کنند.


این مطلب رو از دست نده: خواص فوق العاده روغن آرگان برای پوست و مو


عوارض کتیرا چیست؟

اگر کتیرا با آب کافی مصرف نشود می‌ تواند باعث خفگی یا انسداد روده شود پس تلاش کنید هر زمان که کتیرا را به هر شکلی مصرف می کنید میزان نوشیدن آب را هم بیشتر کنید.

اگر به این گیاه حساسیت دارید بهتر است به طور کلی از مصرف آن جلوگیری کنید. عوارض جانبی این ماده می‌تواند برای افراد خطرناک باشد زیرا حاوی گلیکوزید های مضر است. قبل از اینکه این گیاه را استفاده کنید، مقدار کمی از آن را امتحان کنید تا از آلرژی زا نبودن آن مطلع شوید و حتما با پزشک مشورت کنید.

عوارض جانبی دیگر این ماده شامل مشکلات تنفسی در برخی از افراد است. اگر مشکل تنفسی دارید یا هر از گاهی از مشکلات تنفسی خود رنج می برید به هیچ عنوان از این ماده استفاده نکنید.


حتما بخوانید: آیا از خواص فوق العاده ویتامین E برای صورت با خبری؟


ممنون از اینکه وقت گذاشتی (: اگر از مقاله خوشت اومد یه سری به بقیه هم بزن.

***مطالعه بیشتر***

دوره های تخصصی آکادمی عریس

بزن رو لینک و تو هر دوره ای که می خوای شرکت کن

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : مصرف کتیرا خوبه یا بد
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری