انواع سبک گریم و میکاپ

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

انواع سبک گریم و میکاپ

انواع سبک گریم و میکاپ

انواع سبک گریم و میکاپ

آشنایی با انواع سبک های آرایش در جهان

انواع سبک گریم و میکاپ وجود دارد که باید وابسته به شرایط و باتوجه به آناتومی چهره افراد از آن استفاده کرد.
برای آشنایی با انواع  مختلف سبک‌های گریم و میکاپ بهتر است ابتدا با معانی این دو واژه آشنا شوید. باید بدانید که از چه نوع آرایش و گریمی در چه شرایط و مکانی استفاده شود.

در واقع میکاپ به معنای آرایش چهره است که همه‌ی افراد بصورت آرایش عادی روزانه از آن بهره می‌برند. احتمالا با شنیدن کلمه گریم به یاد شخصیت‌های تلویزیونی و سینمایی می‌افتید. گریم نیز نوعی آرایش هنری محسوب می‌شود. در آن از مواد آرایشی کمتر استفاده شده، و سعی می‌کنند بدون آرایش های تند افراد را به‌صورت ملموس تری زیبا تر کنند.

هردوی این موارد دنیای مخصوص خود را دارا می‌باشند. میکاپ و آرایش امری است که بر تابع مد پیش می رود، بعنوان مثال اگر به آرایش‌های زمان های قدیم دقت کنید. در زمان خود آن ها بسیار زیبا و روی مد بودند، اما حال فقط خنده دار به نظر می رسند.

اگر قصد دارید آرایش‌های خود همیشه زیبا به‌نظر برسد پس ، باید نحوه انجام آن را با اصول زیباشناسی در چهره خود، و نه صرفا بر طبق مد انتخاب کنید. در این صورت شما وارد حوزه آرایش و گریم به‌صورت حرفه‌ای می‌شوید و انتخاب‌های بهتری پیش رو خواهید داشت پس با آموزشگاه عریس همراه باشید تا با یکی از مهم‌ترین چالش‌های زیبای زندگی بیشتر آشنا شوید.

میکاپ چیست؟
میکاپ چیست؟

میکاپ چیست؟

معرفی میکاپ

میکاپ که اصطلاحا به معنای آرایش چهره و در لغت به معنای ترکیب و ساختار است. همان آرایش معمولی صورت می‌باشد، که با استفاده از رنگ‌ها برای زیباسازی افراد و رفع معایب احتمالی صورت افراد به کار می‌رود.

در میکاپ سبک‌های مختلفی وجود دارد که شیوه انجام آرایش را مشخص می‌کند. شیوه انجام آرایش را می‌توان براساس ترکیب رنگ‌ها و ایجاد توزان در قسمت‌های مختلف چهره هر کس براساس آناتومی صورت دسته بندی کرد.

سبک‌های زیادی در میکاپ وجود دارد که برخی معروفیت خاص خود را دارند. ما انواع سبک گریم و میکاپ را در ادامه بیان خواهیم کرد.

در سبک‌های مختلف میکاپ، ترکیب رنگ‌ها بر روی چهره براساس تناسب خاصی صورت می‌گیرد.
بعنوان مثال در برهه‌ای از زمان آرایش غلیط و استفاده از رنگ‌های تند مانند میکاپ عربی رایج بود. در حالی که هم‌اکنون، به سمت میکاپ اروپایی که از آرایش ملایم و رنگ‌های ملیح استفاده می‌کنند سوق پیدا کرده است.

گریم چیست
گریم چیست؟

گریم چیست؟

معرفی گریم

گریم در آرایش استفاده ای از رنگ و لعاب ندارد و تمرکز خود را بر روی تکنیک‌های سایه و روشن و رفع نقایص احتمالی صورت گذاشته است. گریم نیازمند گریمور حرفه ای است و در آرایشگاه‌ها استفاده کمتری دارد. توجه داشته باشید که گریم‌های انجام شده در آرایشگاه‌ها  متفاوت از گریم‌های  موجود در فیلم‌ها و تلویزیون‌ می‌باشد.

تمام تلاش گریم در این است که با استفاده از تکینیک‌های سایه و روشن برجستگی‌ها و عدم تعادل در پوست را کاهش دهد. با رفع نقایص احتمالی جلوه‌ی زیباتری به چهره افراد ببخشد.

گریم حالت طبیعی دارد و اگر بصورت حرفه‌‌ای صورت گیرد. احتمالا اصلا متوجه گریم افراد نشوید در حالی که آرایش برعکس آن کاملا واضح و مشهود است.

میکاپ آرتیست به چه کسانی گفته می‌شود؟
میکاپ آرتیست به چه کسانی گفته می‌شود؟

میکاپ آرتیست به چه کسانی گفته می‌شود؟

ميكاپ آرتيست به چه معناست؟

به کسانی که چهره افراد را آرایش یا گریم می‌کنند و با استفاده از تکنیک‌ها و رنگ‌های متفاوت  به آن‌ها زیبایی می‌بخشد و نقص و ایرادات صورت را ‏برطرف می‌سازد، میکاپ آرتیست می‌گویند.

یک میکاپ آرتیست تنها کار خود را براساس ترکیب رنگ‌ها انجام نمی‌دهد. بلکه با شناخت اجزای صورت افراد و برخورداری از علم کافی به موضوع آرایش که خود دنیای بزرگ خود را دارد،  به بهترین نحو به کار خود می‌پردازد.

شاید توجه داشته باشید هنگام عروسی‌ها برخی افراد با بازگو کردن اینکه آرایش زشتی صورت گرفته است موجب ناراحتی افراد می‌شوند. ریشه اصلی این عمل عدم تقارن سازی رنگ ها با چهره و صورت افراد می‌باشد که به تخصص آرایشگر مربوطه برمی‌گردد.

یک میکاپ آرتیست علاوه بر تخصص در زمینه انواع سبک گریم و میکاپ باید با شناخت اجزای صورت و آناتومی چهره هر شخص ترکیب رنگ مواد را به‌درستی انجام دهد.

میکاپ آرتیست ها امروزه معروفیت زیادی دارند و در عروسی‌ها با زیباسازی طبیعی افراد نقش مهمی را در زندگی افراد بازی می‌کنند.

میکاپ و اصول اصلی آن
میکاپ و اصول اصلی آن

میکاپ و اصول اصلی آن

اصول مهم میکاپ

یکی از مهم‌ترین مشخصه‌هایی  که باید در انجام میکاپ رعایت شود، استفاده از کرم پودر مناسب و سازگار با پوست است.تصور کنید افرادی را که کرم پودر  بر روی پوستشان مانند دانه‌های باران واضح و مشخص باشد. مطمئنن چنین چیزی غیرقابل پذیرش و زشت است.

در انتخاب رنگ کرم پودر ها بهترین انتخاب استفاده از رنگ پوست است، تا فقط برجستگی ها را پوشش دهد. کرم پودر باید بافت نرم  داشته باشد تا بر روی پوست به راحتی پخش شود.

آرایش چشم و ابروها جز اصلی‌ترین قسمت‌های چهره برای میکاپ می‌باشد. انتخاب مدل ابرو با توجه به فاصله و رنگشان نسبت به پوست انجام می‌گیرد. و اصولا با مداد ابرو برای پرپشت کردن و یا روشن کردن، استفاده می‌کنند.

آرایش چشم‌ها زیبایی شگفت‌انگیزی در چهره افراد ایجاد می‌کند. با استفاده از طراحی خط چشم درست، بهره‌مندی از سایه و لنز با رنگ‌های مناسب  و مژه‌های مصنوعی بهداشتی می‌توان تغییرات زیبایی ایجاد کرد و باعث درشت شدن چشم‌ها شد.

گریم و اصول اصلی آن:
گریم و اصول اصلی آن

گریم و اصول اصلی آن

اصول مهم گریم

همانطور که بیان شد، گریم استفاده از سایه‌ها برای زاویه‌سازی و پوشش برجستگی‌های پوست است. استفاده از این روش، بسیار پرطرفدار بر طبق چهره هر کس متفاوت می‌باشد. اما در کل یکسری اصول و قوانین یکسان را در همه افراد پیروی می‌کند.

دو روش مهم و اصلی برای گریم وجود دارد، روش اول لولایت و روش دوم هایلایت می‌باشد.

اصطلاحا هایلایت برای پررنگ و برجسته کردن و لولایت برای کم رنگ کردن به کار می‌رود.

هنگام استفاده از لولایت اصولا از رنگ های تیره ‌تر از پوست تقریبا 3 درجه تیره‌ترو رنگ ها و سایه‌های مات و بدون درخششش برای پوشش نقایص پوستی استفاده می‌شود.

 هایلایت برعکس لولایک  بوده و برای برجسته‌ کردن قسمت‌های مورد نظر کاربرد دارد. قسمت هایی که می‌خواهید بیشتر به نظر بیاید. هنگام گریم ابتدا از کرم های مخصوص (فون ها) برای پوشش منافظ پوست و رفع تیرگی ها استفاده شده، سپس براساس نیاز از لولایت و هایلایت استفاده می‌شود.

انواع سبک گریم و میکاپ

انواع سبک گریم و میکاپ

سبک آرایش عروس

آرایش عروس که یکی از مهم‌ترین سبک ها در حوزه میکاپ می باشد. این سبک چالش برانگیز وابسته به فرهنگ ها و کشور های مختلف متفاوت است. بعنوان مثال اگر کشور سبک کشورعزیزمان ایران را با سبک های اروپایی مقایسه کنیم. متوجه می‌شویک که آرایش اروپایی ها ملایم و ساده  می‌باشد و خبری از غلظت و رنگ ها تند در آن نیست. در حالی که سبک ایرانی ترکیبی از سبک عربی و اروپایی است.

  • آرایش عروس به سبک ایرانی

در ایران آرایش‌ها اصولا براساس سلیقه و چهره افراد صورت می‌گیرد. به همین دلیل اگر نظر شخص مورد نظر بر حسب اتفاق خوب پیش برود که زیبایی او تضمین می‌شود، چون هیچ منطق و علمی بر پشت این قاعده وجود ندارد. نظرات بر پایه آرایش غلیط مانند عربی و ملایم مانند اروپایی میل می‌کند، اصولا یک نتیجه ناموزون از آن بدست می آید. در این سبک اگر آرایش چشم‌ها غلیظ باشد از آرایش لب ملایم استفاده می‌شود. اگرهم آرایش چشم‌ها ملایم باشد، رژلب‌های تیره به کار می‌برند.

اگر این دو قسمت مهم صورت هر دو غلیظ در نظر گرفته شود. احتمالا رنگ‌ها با هم ترکیب و آرایش چهره کاملا مصنوعی جلوه پیدا می‌کند. مطمئنن این روش به سلیقه افراد نیز مربوط می‌باشد.

انواع سبک گریم و میکاپ
انواع سبک گریم و میکاپ

انواع سبک گریم و میکاپ

سبک آرایش عروس

  • آرایش عروس به سبک اروپایی

این سبک به دلیل سادگی و استفاده از رنگ های ملایم و روشن نسبت به میکاپ غلیط و تند ارجعیت دارد. اگر تا به حال با این مدل برخورد داشته باشید، متوجه شده اید که اصلی ترین عنصر محرک در این سبک چشم ها می باشد و از رنگ های روشن برای جلوه طبیعی چهره استفاده میشود. این روش از سه رنگ که مکمل هم  باشند استفاده میکند و در استفاده از رنگ های روشن تمام تلاش را بر زیبایی افراد انجام میدهد این روش یکی از محبوب ترین سبک های آرایشی در سراسر جهان می باشد.

  • آرایش عروس به سبک هندی

در فیلم های هندی مطمئنن با سبک زیبای هندی آشنا شده اید. این سبک علاوه بر کشور ابداع خود در سراسر جهان طرفداران خاص خود را دارد. در این روش استفاده از رنگ های طلایی و نقره ای در آرایش چشم ها یکی از نکات طلایی است. اصولا آرایش چشم ها اصلی ترین رکن می باشد که با استفاده از خط چشم های پهن و ترکیب سایه های مکمل هم، جلوه ای زیبا به افرد میبخشند.

ویژگی اصلی این میکاپ همانند آرایش عربی استفاده از رنگ های تند و غلیط است. استفاده از لباس های مخصوص و جواهرات سنگین نیز تکمیل کننده این میکاپ میباشد.

انواع سبک گریم و میکاپ
انواع سبک گریم و میکاپ

انواع سبک گریم و میکاپ

معرفی معروفترین میکاپ ها

  •        میکاپ کلاسیک

سبک کلاسیک همان‌طور که از اسم آن پیداست یکی از استاندارد ترین و پرطرفدارترین سبک‌ها از دوران گذشته تا به امروز بوده است. در این روش هیچ‌گونه طراحی‌های پیچیده و غلیظ دیده نمی‌شود، و با روش‌های خاص با سادگی زیبایی را به ارمغان می‌آورد. یکی از نکات مثبت این سبک تبدیل چهره به صورت معصومانه می‌باشد، که بین بانوان طرفداران زیادی دارد.

در این روش با تناسب سازی وزن آرایش در دو نقطه چشم‌ها و لب‌ها زیرسازی و متعادل سازی ایجاد می‌شود. از تنوع رنگ‌ها در چارچوب مشخصی استفاده می‌شود.  در این روش برای آرایش چشم‌ها از رنگ‌های ملایم و برای خط چشم نیز بصورت ساده استفاده می‌کنیم و حتما رنگ خط لب باید هم رنگ رژ لب باشد. این سبک طرفداران زیادی دارد و بسیار کاربردی و زیبا می باشد.

  •        میکاپ هالیوودی

در میکاپ هالیوودی بیشتر تمرکز بر روی متعادل‌سازی و رفع نقایص چهره می‌باشد. در این روش نیز از رنگ‌های نزدیک به پوست استفاده شده و از رنگ های شاد و روشن برای حفظ شادابی چهره استفاده می‌شود.

این سبک تضاد بین رنگ‌ها را در خود جای داده است. به عنوان مثال احتمالا گاهی شاهد رنگ‌های غلیط در چشم‌ها و بی رنگی و بی روحی در قسمت لب‌ها و برعکس  در بین هنرمندان باشید.

  •         میکاپ شرقی

محوریت اصلی آرایش شرقی استفاده از رنگ‌های شاد است. در این روش از رنگ‌هایی مانند زرشکی، قرمز، بنفش و … برای آرایش چشم‌ها و لب‌ها ولباس‌ها استفاده می‌شود. این قاعده تمام قوانین آرایش کلاسیک را زیر پا میگذارد اما زیبایی خاص خود را داد. زیر مجموعه آرایش شرقی، میکاپ ژاپنی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

    انواع سبک گریم و میکاپ

    انواع سبک گریم و میکاپ

    معرفی معروفترین میکاپ ها

      •       میکاپ ژاپنی

      این مدل که زیر مجموعه سبک شرقی می‌باشد. برای پوست از رنگ‌های  روشن و نزدیک به پوست استفاده شده، و در آرایش لب‌ها از رنگ‌های شاد مانند صورتی استفاده می‌شود. میکاپ چشم‌ها نیز از سایه‌های رنگ تیره به حالت کشیده، برای درشت کردن چشم‌ها استفاده می‌شود.

      •         میکاپ طبیعی

      میکاپ طبیعی جز آرایش‌هایی است که همه روزه همه بانوان با آن سرکار دارند.  در این آرایش از رنگ‌های غلیظ و شاد استفاده کمتری می‌شود. لازمه داشتن آرایش علاوه بر زیبایی رفع نقایص صورت است. همه می‌توانند با استفاده از کرم مرطوب کننده یا ضد آفتاب منافظ پوست خود را پوشش دهند. علاوه بر این با استفاده از کمی سایه بر روی چشم‌ها و رژ لب بر روی لب‌ها با رنگ ملایم زیبایی افراد را تکمیل می‌کند.

      •      میکاپ مصری

      میکاپ مصری یکی از جذاب ترین و جالب ترین‌‌ها در حوزه زیبایی است. این سبک جز سنگین‌ترین و غلیط‌ترین ها است، در این آرایش با استفاده از رنگ‌های طلایی و مسی براق جلوه ای زیبا به چهره اعمال می‌شود. این سبک که قدمت تاریخی دارد به چهره حالتی زاویه‌دار می‌دهد و اکثرا بیشتر تمرکز بر روی چشم‌ها می باشد. در این آرایش به دلیل استفاده از رنگ‌های تیره تر از پوست مانند شکلاتی و برنزی باید تناسب رنگ بین صورت و گردن ایجاد شود. توجه کنید که عدم تناسب در بین این دو بخش اثر نامطلوبی به همراه خواهد داشت. این میکاپ نیز در نوع خود یکی از زیبا ترین ها می باشد.

      آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

      انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : انواع سبک گریم و میکاپ
      این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

      فهرست مطالب

      آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
      آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری