خواص شگفت انگیز حنا برای پوست و مو

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

خواص شگفت انگیز حنا برای پوست و مو

پایگاه دانش آکادمی عریس، حنا، یکی از مواد طبیعی و گیاهی است که از قدیم الایام در طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده گیاهی از برگ‌های هندی به دست می‌آید و به صورت پودری در دسترس است. خواص حنا برای پوست و مو بسیار متنوع و مفید است و در این مقاله به بررسی برخی از این خواص می‌پردازیم.


حتما بخوانید: جلوگیری از حساسیت پوستی هنگام استفاده از حنا


خاصیت ضد التهابی

اولین خاصیت حنا برای پوست این است که ضد التهابی است. با تماس با پوست، حنا مواد ضد التهابی خود را آزاد می‌کند و می‌تواند به درمان التهابهای پوستی مانند جوش، آکنه و خارش کمک کند. همچنین، حنا می‌تواند مسام پوست را تمیز کند و باعث کاهش ترشحات چربی و جلوگیری از انسداد مسام شود.

خاصیت ضد باکتریایی

به دلیل دارا بودن خاصیت ضد باکتریایی، حنا می‌تواند در پیشگیری و درمان عفونت‌های پوستی کمک کند. این خاصیت باعث می‌شود که حنا برای کاهش قرمزی و التهاب‌های پوستی مفید باشد.

تقویت ریشه‌های مو

یکی از خواص معروف حنا برای مو، تقویت ریشه‌های مو است. با استفاده از حنا بر روی موها، می‌توانید ضعف ریشه‌های مو را کاهش داده و باعث رشد موهای سالم‌تر و قوی‌تر شوید. همچنین، حنا می‌تواند به موها حجم و برق بدهد و خشکی موها را بهبود بخشد.

رنگ‌دهی طبیعی

حنا همچنین می‌تواند به عنوان یک رنگ‌دهی طبیعی برای موها استفاده شود. با استفاده از حنا، می‌توانید رنگ موهای خود را تغییر دهید و به طور طبیعی و بدون آسیب به موها، آنها را رنگ آمیزی کنید. این رنگ‌دهی طبیعی باعث می‌شود موها نرم و لطیف به نظر برسند و به آنها موهایی سالم و درخشان ببخشد.

استفاده از حنا

استفاده از حنا برای پوست و مو بسیار ساده است. معمولاً حنا با آب یا مایعات طبیعی دیگری مخلوط می‌شود و پس از تشکیل یک خمیر یکنواخت، بر روی پوست یا موها ماساژ داده می‌شود. پس از مدتی انتظار، حنا می‌تواند شسته شود و خواص خود را به پوست و موها منتقل کند.

سخن آخر

در نتیجه، حنا یکی از مواد طبیعی و گیاهی است که دارای خواص بسیاری برای پوست و مو است. از خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و تقویتی حنا برای پوست و مو می‌توان بهره برد و از آن در درمان مشکلات پوستی و حفظ سلامت موها استفاده کرد.


پیشنهاد نویسنده: سوختگی را با حنا درمان کن


ممنون از اینکه وقت گذاشتی (: اگر از مقاله خوشت اومد یه سری به بقیه هم بزن.

***مطالعه بیشتر***

دوره های تخصصی طراحی با حنا آکادمی عریس

بزن رو لینک و ثبت نام کن

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : خواص شگفت انگیز حنا برای پوست و مو
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری