هر آنچه که باید درباره اسکراب صورت بدونی

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

هر آنچه که باید درباره اسکراب صورت بدونی

پایگاه دانش آکادمی عریس، اسکراب یک فرآیند ضروری در مراقبت از پوست صورت است که برای بهبود و حفظ آن استفاده می‌شود. در این فرآیند، لایه‌های مرده پوست صورت با استفاده از محصولات اسکرابی که شامل ذرات خرد شده معمولاً از مواد معدنی مانند شن و ماسه است، به طور دقیق و ملایم از پوست صورت جدا می‌شوند. این عمل باعث تجدید سلولی پوست می‌شود و موجب سفت و جوان‌تر شدن آن می‌گردد.


حتما بخوانید: آشنایی با چند اسکراب خانگی


فواید و کاربردها

اسکراب دارای بسیاری از فواید و کاربردها در مراقبت از پوست صورت است. اولین و مهم‌ترین کاربرد آن، از بین بردن لایه‌های مرده پوست است. لایه‌های مرده پوست باعث می‌شوند پوست کمتر درخشان و خسته به نظر برسد و ظاهر آن را مبتلا به چروک و خطوط ریز کند. با از بین بردن این لایه‌ها، پوست صورت براق، تمیز و جوان‌تر به نظر می‌رسد.

تمیز کردن منافذ پوستی

کاربردهای دیگر اسکراب شامل تمیز کردن منافذ پوستی مسدود شده نیز می‌شود. منافذ پوستی مانند منافذ چربی در ناحیه تی‌زون (ناحیه بین دو ابرو) و صورت که معمولاً با چربی و آلودگی‌های غیرقابل دیدن پر شده‌اند، با استفاده از اسکراب تمیز می‌شوند و این باعث می‌شود تا پوست صورت به خوبی تنظیم شود و مشکلات مربوط به خشکی یا چربی زیاد پوست کاهش یابد.

تسریع روند بازسازی پوست

همچنین، اسکراب قابلیت تسریع روند بازسازی پوست را داراست. با تمیز کردن لایه‌های مرده، این فرآیند به شدت تسریع می‌شود و پوست سریع‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسد. علاوه بر این، اسکراب می‌تواند منجر به افزایش جذب محصولات مراقبت از پوست شود. با از بین بردن لایه‌های مرده، پوست بهتر قادر به جذب محصولات مراقبت از پوست مانند مرطوب کننده‌ها، صاف کننده‌ها و سرم‌ها می‌شود.

نکات مهم

هرچند که اسکراب در مراقبت از پوست صورت بسیار مفید است، اما باید به مواردی توجه کرد. اسکراب باید بر اساس نوع پوست صورت انتخاب شود. برای پوست های حساس، اسکراب های ملایم توصیه می‌شود تا جلوی تحریک و التهاب پوست گرفته شود. همچنین، اسکراب باید به صورت منظم و به اندازه مناسب استفاده شود. استفاده زیاد از اسکراب ممکن است باعث خشکی و تحریک پوست شود، در حالی که کمبود استفاده می‌تواند تاثیر مورد انتظار را نداشته باشد.

سخن آخر

در نتیجه، استفاده از اسکراب به عنوان یکی از مراحل اصلی در مراقبت از پوست صورت می‌تواند بهبود ظاهر و سلامت پوست را تضمین کند. این فرآیند می‌تواند به پوست صورت شما نرمی، شفافیت و جوانی بیشتری ببخشد. با انتخاب درست محصولات اسکراب و رعایت نکات استفاده، شما می‌توانید از فواید این فرآیند لذت ببرید و پوست صورت خود را به بهترین شکل ممکن حفظ کنید.


پیشنهاد نویسنده: بخور صورت معجزه می کنه


ممنون از اینکه وقت گذاشتی (: اگر از مقاله خوشت اومد یه سری به بقیه هم بزن.

***مطالعه بیشتر***

دوره های تخصصی مراقب پوست آکادمی عریس

بزن رو لینک و ثبت نام کن

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : هر آنچه که باید درباره اسکراب صورت بدونی
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری