علت و نشانه های جوش صورت چیستند؟

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

علت و نشانه های جوش صورت چیستند؟

پایگاه دانش آکادمی عریس، جوش صورت یکی از مشکلات پوستی است که بسیاری از افراد با آن مواجه می‌شوند. این مشکل معمولاً در دوران نوجوانی شروع می‌شود و ممکن است در سنین بالاتر نیز ادامه یابد. علت اصلی جوش صورت افزایش تولید چربی در پوست است که باعث انسداد منافذ چربی می‌شود. در این مقاله، به بررسی علل و نشانه‌های جوش صورت می‌پردازیم.

علل جوش صورت

1. افزایش تولید چربی: تغییرات هورمونی در دوران نوجوانی و تغییرات هورمونی مرتبط با دوران قاعدگی، باعث افزایش تولید چربی در پوست می‌شود. این چربی‌ها می‌توانند منافذ چربی را انسداد کرده و باعث جوش صورت شوند.

2. ترکیب بدنی: برخی از افراد به دلیل ترکیب بدنی خود، به طور طبیعی بیشتر از دیگران چربی تولید می‌کنند. این موضوع می‌تواند عاملی برای جوش صورت باشد.

3. استفاده از محصولات آرایشی: برخی از محصولات آرایشی ممکن است حاوی موادی باشند که منافذ چربی را انسداد کنند و باعث جوش صورت شوند.

4. استفاده از محصولات مراقبت از پوست ناسالم: استفاده از محصولات ناسالم و شیمیایی می‌تواند به ایجاد جوش صورت منجر شود. برخی از محصولات حاوی مواد آلرژیزه هستند که ممکن است باعث تحریک پوست شوند و جوش صورت ایجاد کنند.

5. استفاده از لوازم آرایشی آلوده: استفاده از لوازم آرایشی آلوده می‌تواند باعث انتقال باکتری‌ها به پوست شود و عفونت و جوش صورت را ایجاد کند.

نشانه‌های جوش صورت

1. جوش‌های سفید و سر سفید: این نوع جوش‌ها معمولاً به صورت کوچک و سفید رنگ هستند و در عموماً در ناحیه پیشانی، بینی و چانه ظاهر می‌شوند.

2. جوش‌های سرخ و دردناک: این نوع جوش‌ها معمولاً بزرگتر از جوش‌های سفید هستند و دارای رنگ قرمز و درد هستند. ظاهر شدن این نوع جوش‌ها نشان از التهاب در پوست است.

3. جوش‌های پوستی: این نوع جوش‌ها به صورت توده‌های کوچک و آبکی روی پوست ظاهر می‌شوند و ممکن است باعث خارش و احساس ترشح مایع شوند.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی علل و نشانه‌های جوش صورت پرداختیم. هرچند جوش صورت ممکن است مزاحمتی برای افراد باشد، اما با اعتنای به تمیزی پوست، استفاده از محصولات مناسب و مراقبت منظم، می‌توان جلوی ظهور جوش‌ها و درمان آن‌ها را گرفت. همچنین، در صورت بروز مشکل شدیدتر، مراجعه به پزشک متخصص پوست و مشاوره حرفه‌ای را به شما توصیه می‌کنیم.

ممنون از اینکه وقت گذاشتی (: اگر از مقاله خوشت اومد یه سری به بقیه هم بزن.

***مطالعه بیشتر***

دوره های تخصصی مراقب پوست آکادمی عریس

بزن رو لینک و ثبت نام کن

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : علت و نشانه های جوش صورت چیستند؟
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری