ویتامین های مورد نیاز برای داشتن پوستی زیبا و شاداب

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

ویتامین های مورد نیاز برای داشتن پوستی زیبا و شاداب

پایگاه دانش آکادمی عریس، پوست، به عنوان بزرگترین عضو بدن، نقش بسیار مهمی در ظاهر و سلامتی فرد ایفا می‌کند. پوستی زیبا و شاداب نتیجه ترکیبی از عوامل مختلف است که سلامت داخلی بدن و مراقبت های مناسب از پوست را شامل می‌شود. یکی از عوامل مهم در این زمینه، مصرف ویتامین ها است. ویتامین ها عناصر ضروری برای حفظ سلامت عمومی بدن هستند و دریافت کافی از آنها برای داشتن پوستی سالم، زیبا و شاداب بسیار اهمیت دارد.

ویتامین A

ویتامین A یکی از ویتامین های مهم برای پوست است. این ویتامین قدرت ترمیم کنندگی پوست را افزایش می‌دهد و در تولید کلاژن و الاستین نقش دارد که باعث حفظ سلامت و جوانی پوست می‌شود. ویتامین A در ترمیم کاهش دهنده خطوط ریز و چین و همچنین مقابله با آفتاب سوختگی و لکه های قهوه ای استفاده می‌شود. منابع غذایی این ویتامین شامل موز، هویج، کلم، برگ های سبز تاریک و تخم مرغ می‌باشد.

ویتامین C

ویتامین C نیز از ویتامین های مهمی است که برای سلامتی پوست بسیار ضروری است. این ویتامین باعث ترمیم و تقویت بافت های پوستی می‌شود و در تولید کلاژن نقش دارد. همچنین، ویتامین C عملکرد ضد اکسیدانی دارد و از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد بر روی پوست جلوگیری می‌کند. برخی از منابع غذایی که حاوی ویتامین C هستند عبارتند از پرتقال، گوجه فرنگی، توت فرنگی و فلفل قرمز.

ویتامین E

ویتامین E نیز از نوعی ویتامین های ضروری برای پوست می‌باشد. این ویتامین عملکرد ضد اکسیدانی دارد و می‌تواند پوست را در مقابل آسیب های ناشی از اشعه UV محافظت کند. همچنین، ویتامین E باعث حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از خشکی و پیری زودرس پوست می‌شود. منابع غذایی حاوی ویتامین E شامل مغزهای آجیل، روغن گندم، روغن زیتون و تخمها می‌باشند.

ویتامین D

ویتامین D نیز به عنوان یکی دیگر از ویتامین های ضروری برای پوست اهمیت دارد. این ویتامین باعث حفظ سلامت پوست و مو است و در ساختار سلول های پوستی نقش دارد. علاوه بر آن، ویتامین D ترمیم کننده آسیب های پوستی است و در درمان برخی از مشکلات پوستی مانند پسوریازیس نیز مفید است. منابع غذایی حاوی ویتامین D شامل ماهی چرب، تخم مرغ و ماهی های کوچک هستند.

ویتامین B

در ادامه، ویتامین B نیز اهمیت دارد. این ویتامین ها به عنوان یک گروه از ویتامین های آب محلول می‌باشند و در سلامتی پوست نقش بسیار مهمی دارند. به عنوان مثال، ویتامین B3 یا نیاسین، باعث بهبود سلامت پوست و ضد التهابی است. ویتامین B5 یا پانتنول نیز باعث حفظ رطوبت پوست می‌شود و ترمیم کننده آسیب های پوستی است. منابع غذایی حاوی ویتامین B عبارتند از ماهی، مرغ، سبزیجات تاریک رنگ و حبوبات.

سخن آخر

همچنین، دریافت ویتامین های ضروری برای پوست از طریق مکمل های غذایی نیز می‌تواند مفید باشد. در صورتی که نمی‌توانید از طریق مصرف غذاها، مقدار کافی از ویتامین ها را دریافت کنید، مصرف مکمل های غذایی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

به طور کلی، برای داشتن پوستی زیبا و شاداب، دریافت ویتامین های مورد نیاز برای سلامتی پوست بسیار ضروری است. با مصرف منابع غذایی حاوی ویتامین ها و استفاده از مکمل های غذایی در صورت نیاز، می‌توانید پوستی سالم، زیبا و شاداب داشته باشید.

ممنون از اینکه وقت گذاشتی (: اگر از مقاله خوشت اومد یه سری به بقیه هم بزن.

***مطالعه بیشتر***

دوره های تخصصی گریم و میکاپ آکادمی عریس

بزن رو لینک و ثبت نام کن

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : ویتامین های مورد نیاز برای داشتن پوستی زیبا و شاداب
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری