با دلایل اصلی خشکی پوست آشنا شوید

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

با دلایل اصلی خشکی پوست آشنا شوید

پایگاه دانش آکادمی عریس، خشکی پوست یکی از مشکلات شایع در بین افراد است که می تواند به طور قابل توجه ای روی کیفیت زندگی تأثیر بگذارد. این مشکل می تواند ناشی از چندین عامل باشد که در ادامه به بررسی برخی از این عوامل خواهیم پرداخت.

عوامل طبیعی

عوامل طبیعی مانند آب و هوا و فصل ها می توانند تأثیر قابل توجهی بر رطوبت پوست داشته باشند. هواهای خشک و سرد در زمستان می تواند منجر به خشکی پوست شود. همچنین، آفتاب زیاد و هواهای گرم و خشک در تابستان نیز می توانند باعث خشکی پوست شوند. عوامل دیگری مانند باد و باران نیز می توانند به خشکی پوست کمک کنند.

عوامل محیطی

عوامل محیطی نیز می توانند خشکی پوست را تشدید کنند. مصرف طولانی مدت در معرض مواد شیمیایی مانند صابون ها و شوینده ها می تواند باعث خشکی پوست شود. همچنین، استفاده از آب حاوی کلر برای شستن صورت و بدن نیز می تواند خشکی پوست را افزایش دهد. عوامل دیگری مانند استفاده از تهویه مطبوع و سوختن اجاق گاز نیز می توانند خشکی پوست را تشدید کنند.

عوامل وراثتی

بعضی از افراد ممکن است به دلایل وراثتی به خشکی پوست دچار شوند. پوست خشک می تواند به علت کمبود طبیعی چربی و رطوبت در پوست باشد که به وراثت برگردد. در این موارد، مراقبت های خاصی برای حفظ رطوبت پوست و تسریع در ترمیم پوست می تواند لازم باشد.

عوامل غذایی

تغذیه نامناسب نیز می تواند خشکی پوست را تشدید کند. کمبود ویتامین ها و مواد مغذی مانند روغن های امگا 3 و 6 می تواند باعث خشکی پوست شود. همچنین، مصرف کم آب و مواد غذایی با خاصیت ترش مانند قهوه و نوشابه های گازدار نیز می توانند خشکی پوست را افزایش دهند.

عوامل آلرژیک

برخی افراد ممکن است به عوامل آلرژیک از جمله غبار، گرده گیاهان، حشرات و مواد شیمیایی حساسیت داشته باشند. این عوامل می توانند باعث تحریک پوست شده و خشکی را تشدید کنند.

سخن آخر

در نهایت، برای پیشگیری و درمان خشکی پوست، مراقبت های مناسبی باید صورت بگیرد. استفاده از مرطوب کننده ها و لوسیون ها می تواند به حفظ رطوبت پوست کمک کند. همچنین، استفاده از صابون ها و شوینده های ملایم و غیرحاوی مواد شیمیایی ضروری است. علاوه بر این، مصرف آب کافی و تغذیه مناسب نیز برای حفظ رطوبت پوست بسیار مهم است. در صورت بروز مشکلات جدی تر از خشکی پوست، مشاوره پزشکی حتماً لازم است.

ممنون از اینکه وقت گذاشتی (: اگر از مقاله خوشت اومد یه سری به بقیه هم بزن.

***مطالعه بیشتر***

دوره های تخصصی مراقب پوست آکادمی عریس

بزن رو لینک و ثبت نام کن

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : با دلایل اصلی خشکی پوست آشنا شوید
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری