چه ضد آفتابی به پوستم بزنم؟

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

چه ضد آفتابی به پوستم بزنم؟

پایگاه دانش آکادمی عریس، برای انتخاب یک ضد آفتاب مناسب ابتدا باید نوع رنگ پوست خود و میزان حساسیت آن را مشخص کنید و سپس برای خرید اقدام کنید.

پایگاه دانش آکادمی عریس امروز برای شما چند مثال از پوست های مختلف آماده کرده تا راهنمای شما در انتخاب ضد آفتاب مناسبتان باشد.

کرم ضد آفتاب برای پوست های حساس

افرادی که پوست حساس دارند و به بیماری ‌هایی مثل اگزما یا پسوریازیس دچار هستند، باید در هنگام انتخاب و خرید کرم ضد آفتاب محتات تر باشند. در اکثر موارد نور خورشید می‌ تواند باعث بهبود اگزما شود، اما در بعضی مواقع نیز می تواند به شدت مخبرب باشد.

بنابراین شما باید با نگاه کردن به ترکیبات ضد آفتاب و داشتن آگاهی قبلی از حساسیت های پوستی خود کرم مورد نظر خود را انتخاب کنید.

خورشید یکی از عوامل اصلی خشکی پوست است بنابراین حتما سعی کنید قبل بیرون رفتن از خانه پوست خود را با کرم های ضد آقتاب مناسب مرطوب کنید.

پیشنهاد عریس برای شما برند های JERSEY SHORE، ALL GOOD، SUNOLOGY، CeraVe، BUTTERBEAN، Neutrogena، TRUE NATURAL، ELEMENTS، SANDS  TROPICAL، EltaMD  و VANICREAM است.


پیشنهاد نویسنده: چه ضد آفتابی بخریم؟


پوست های حساس و مستعد به آلرژی

بعضی از افراد هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید پوستشان ورم می کند و حساسیت نشان می دهد. سعی کنید تا می توانید پوست خود را خنک نگه دارید.

اگر به گرما حساسیت دارید می‌توانید از کرم هایی با خواص پیشگیری از آلرژی استفاده کنید این ضد آفتاب ها پوست شما را در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کنند همچنین مثل یک سپر محافظتی در برابر تاول، قرمزی، خارش عمل می کند.

اما خبر بد اینکه به دلیل استفاده از مواد شیمیایی معطر در محصولات ضد آفتاب این امکان وجود دارد تا با پوست های حساس واکنش منفی بدهد و سبب بروز آلرژی شد.

پیشنهاد عریس به شما VANICREAM با SPF 35، EltaMD با SPF 50، SANDS  TROPICALبا SPF 50 می باشد.


پیشنهاد نویسنده: ضد آفتاب و حقایقی درباره استفاده آن


پوست تیره

اگر پوست تیره ‌ای داشته باشید، احتمالاً کمتر دچار آسیب می شوید، اما این به بدان معنا نیست که دچار آفتاب سوختگی نمی شوید. افرادی که پوست تیره‌ ای دارند ممکن است در قسمت هایی از پوست که رنگدانه کمتری دارند، مانند کف پا و کف دستها، دچار آفتاب سوختگی شوند.

شما می ‌توانید برای پوست تیره‌ ی خود از اسپری ضد آفتاب استفاده کنید. این اسپری ۱۰۰٪ شفاف هستند و همچنین سریع خشک می ‌شود. آنها حاوی ویتامین E نیز هستند که به پوست کمک می‌کند تا آبرسانی و تغذیه شود.

هر کرم ضد آفتابی با SPF بین ۱۰ تا ۲ مناسب شما می باشد.

پوست روشن

پوست روشن در برابر آفتاب مقاومت کمی دارد. به همین خاطر برای محافظت از پوست خود باید بیشتر مراقب باشید چون افرادی که پوستی روشن دارند ممکن است در ۵ یا ۱۰ دقیقه در مقابل آفتاب، دچار آفتاب سوختگی شوند این افراد چه در خانه و چه بیرون از خانه باید از کرم ضد آفتاب با  SPF بالا مانند (SPF 30+) استفاده کنند برای قسمت های حساس پوست مانند لب ، می‌توانید یک محافظ لب نیز استفاده کنید.


پیشنهاد نویسنده: رابطه SPF ضدآفتاب با تاثیر آن


دوره های ویژه مراقب های پوستی آکادمی عریس

***همین الان ثبت نام کنید***

ممنون از اینکه وقت گذاشتی (: اگر از مقاله خوشت اومد یه سری به بقیه هم بزن.

***مطالعه بیشتر***

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : چه ضد آفتابی به پوستم بزنم؟
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری