راهنمای شستشوی موی فر بدون هیچ گونه آسیبی

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

راهنمای شستشوی موی فر بدون هیچ گونه آسیبی

پایگاه دانش آکادمی عریس، مراقبت از انواع مو بسیار مهم است اما بافت موهای فر نسبت به موهای دیگر متفاوت است. بدین معنا که این موها به آبرسانی بیشتری نیاز داشته و کمتر باید شسته شود. برای داشتن موهای فر زیبا باید از آن ها بیشتر مراقب کرد.

شامپو و نرم کننده مخصوص موهای آسیب دیده را تهیه کنید

یکی از بارزترین نکات مراقبت موی فر ، استفاده از شامپو ها و نرم کننده ‌هایی است که برای موهای آسیب دیده تولید شده ‌اند. اما علت این امر چیست؟ در حقیقت موهای فر نسبت به موهای صاف و معمولی خشک‌ تر هستند و به همین دلیل بیشتر در معرض انواع مختلف آسیب‌ های محیطی قرار می گیرند. بنابراین مناسب است از شامپوهای مخصوص موهای آسیب دیده استفاده کنید که مواد ملایم ‌تری در آن ‌ها به کار رفته و ترکیبات شیمیایی آن، به موهای شما آسیبی وارد نمی کند.


حتما بخوانید: اگر موهای فر داری این شامپو هارو بزن


فقط دو بار در هفته شامپو بزنید

نکته دوم در نگهداری موهای فر این است که اگر موهای فری دارید، نباید هر روز آن را با شامپو بشویید. از آن جایی که معمولا موهای فر خشک ‌تر هستند، لازم نیست به اندازه موهای صاف شسته شوند.

شستن بیش از اندازه موها با شامپو می ‌تواند موهای ‌تان را خشک و آن را مات کند. بنابراین توصیه می شود کمتر از شامپو استفاده کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که اگر مو های چربی دارید می توانید شامپو های روزانه فاقد سولفات را تهیه کنید.

از نرم کننده مناسب استفاده کنید

سومین مرحله از مراحل روتین مراقبت از موی فر ، کوواش است. یعنی اینکه به جای شستشو با شامپو، فقط موهای ‌تان را با نرم کننده بشویید. کوواش روزانه موهای فر، مو را نسبتا تمیز کرده و آن را 3 تا 4 روز از مصرف شامپو بی‌ نیاز می ‌کند. بنابراین کوواش مو بسیار روش خوبی محسوب می شود برای اینکه رطوبت کافی برای مراقبت از موی فر تامین شود.

قبل از حمام از ماسک مو طبیعی یا آماده استفاده کنید

استفاده از بهترین روغن برای موهای فر مانند روغن بادام، روغن کرچک، روغن مورد، روغن نارگیل، روغن رزماری، روغن آرگان و بابونه تاثیر فوق العاده ای در نرم و لطیف شدن موهای ‌تان دارد.

موهای فر را با تیشرت نخی خشک کنید

بهترین راهکار برای مراقبت از موی فر این است که اجازه دهید موها به طور طبیعی خشک شوند. اما اگر به هر دلیلی نمی‌ خواهید با سر خیس از خانه خارج شوید و یا به رختخواب روید، توصیه می ‌کنیم از یک تیشرت نخی برای خشک کردن موهای فرتان استفاده کنید.


پیشنهاد نویسنده: چه نکاتی درباره موهای فر باید رعایت شود؟


ممنون از اینکه وقت گذاشتی (: اگر از مقاله خوشت اومد یه سری به بقیه هم بزن.

***مطالعه بیشتر***

دوره های تخصصی مراقب پوست آکادمی عریس

بزن رو لینک و ثبت نام کن

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : راهنمای شستشوی موی فر بدون هیچ گونه آسیبی
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری