لوازمی زیبا با باطنی آسیب زننده

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

لوازمی زیبا با باطنی آسیب زننده

در هر سال خانوار ایرانی حدود ۴.۵ درصد درآمد خود را به خرید محصولات آرایشی و بهداشتی اختصاص می‌دهد:

بازار این صنایع در ایران به ارزش بیش از ۲ میلیارد دلار دومین بازار بزرگ در منطقه غرب آسیا است، این آمار را یک روزنامه هندی در خصوص میزان مصرف لوازم آرایشی در بین ایرانیان منتشر کرده است؛ آماری که شنیدنش هر ایرانی را به فکر بیاندازد. بر اساس آمار‌ها ایران بعد از عربستان دومین کشور در مصرف لوازم آرایشی در خاورمیانه است و ۲۹ درصد از مواد آرایشی در منطقه خاورمیانه تنها در ایران مصرف می‌کند.

آمار‌های منتشره:

مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی را با یکدیگر نشان می‌دهد، یعنی اینکه مصرف لوازمی چون خمیر دندان، صابون، شامپو و … نیز در این آمار سهیم هستند و تنها نمی‌توان آن را مرتبط به مصرف لوازم آرایشی زنانه دانست. بنابراین هجوم جامعه ایرانی به مصرف لوازم آرایشی و پیشی گرفتن آن از سایر کشورها باید از نظر اجتماعی و روانشناسی بررسی گردد و از سوی مسئولان در رده‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد.

محمدرضا محبوب فر جامعه شناس اظهار کرد:

ایران جزء ۱۰ کشور پر مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی در دنیاست. در خاورمیانه هم بعد از کشور عربستان، دومین کشور پر مصرف محصولات آرایشی است.

او در ادامه بیان کرد:

متاسفانه رواج فرهنگ زیبایی و جامعه مصرفی در ایران باعث شده است که بخش زیادی از درآمد ایرانیان صرف خرید لوازم آرایشی شود و مصرف آن روز به روز افزایش یابد.

این جامعه شناس با اشاره به میل زیبایی و رواج زیباگرایی عنوان کرد:

بیشترین آمار مصرف لوازم آرایشی در بین دانش آموزان و دانشجویان جامعه ایرانی دیده می‌شود. گرایش به دیده و شنیده شدن در سطح جامعه میزان استفاده از مصرف لوازم آرایشی را بالاتر می‌برد و برای جامعه انسانی مانند ایران این موضوع پدیده‌ای ناخوشایند میباشد.

او در خصوص پیامد‌های منفی این مسئله افزود:

افزایش این موضوع سبب افزایش مشکلات خانوادگی و اجتماعی خواهد شد، همچنین یکی دیگر از پیامدهای مصرف لوازم آرایشی، به خطر افتادن سلامت افراد به دلیل وجود مواد شیمیایی در آن‌ها است. امروزه استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی در بین نوجوانان و جوانان ایرانی به وفور مشاهده می‌شود، به گونه‌ای که همین مصرف بی اندازه آن‌ها موجب شده تا برخی از سودجویان برای کسب درآمد بیشتر از این راه به قاچاق و واردات غیرقانونی این قبیل لوازم به داخل کشور اقدام کنند.

مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو درباره وادرات غیرقانونی لوازم آرایشی و بهداشتی بیان داشت:

سالانه حدود ۱.۶ میلیارد دلار لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی از مبادی غیررسمی وارد کشور می‌شود، در حالی که حجم واردات قانونی این کالا‌ها حدود ۱.۲ میلیارد دلار است. جدا از واردات قانونی و بازار تولید داخل این محصولات یک بازار فرعی و غیرقانونی برای لوازم آرایشی و بهداشتی وجود دارد که خارج از سیستم نظارتی و حاکمیتی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو است. حجم بازار قانونی این لوازم که تحت کنترل سازمان غذا و دارو قرار دارد، سالانه حدود ۱.۲ میلیارد دلار است که شامل کالا‌های بهداشتی و آرایشی است که با مجوز قانونی تولید یا وارد می‌شوند.

 استفاده بیش از حد لوازم آرایشی در بین افراد می‌تواند دلایل روانشناختی نیز داشته باشد بنابراین شهرام علیزاده روانشناس اجتماعی گفت:

ایران یکی از بزرگترین مصرف کننده‌های لوازم آرایشی در خاورمیانه است، این در حالی است که طبق آمار رسمی وزارت بهداشت حدود ۳۰ درصد از این مواد آرایشی و بهداشتی تقلبی هستند. این روانشناس با اشاره به دلایل روانشناختی این مسئله ادامه داد که بسیاری از مردم کشور بدون توجه به عواقب زیان آور استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی، به طور مرتب از این مواد استفاده می‌کنند. استفاده بیش از حد این لوازم می‌تواند دلایل بسیاری داشته باشد. یکی از مهمترین این دلایل، افزایش اعتماد به نفس مقطعی است. عدم رضایت از ویژگی‌های چهره به دلیل اعتماد به نفس پایین، بسیاری افراد را به ایجاد تغییرات اساسی در اعضای مختلف ترغیب می‌کند. انجام عمل‌های زیبایی و استفاده مداوم از لوازم آرایشی از جمله راهکار‌های مقطعی و ناکارآمد در افزایش اعتماد به نفس است، همچنین افراط در استفاده از لوازم آرایشی می‌تواند یکی از نشانه‌های افراد با شخصیت نمایشی باشد و این افراد تمایل دارند که خود را برتر از دیگران نشان دهند و از ظاهر خود برای جلب توجه سایرین استفاده کنند.

این روانشناس مطرح کرد:

با توجه به یادگیری نوجوانان از راه مشاهده بزرگسالان، سن استفاده از لوازم آرایشی در حال کاهش است و این مساله می‌تواند صدمات جبران ناپذیر روحی و جسمانی را به آن‌ها وارد کند..علاوه بر صرف هزینه‌های اقتصادی برای خرید لوازم بهداشتی و آرایشی، طبق گزارش انجمن متخصصان پوست ایران، یکی از علل مهم مراجعه افراد به متخصص پوست در سال‌های اخیر مربوط به عوارض ناشی از استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی است، لذا ضرورت دارد که افراد در مصرف این قبیل لوازم دقت لازم را به خرج دهند.

 

 

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : لوازمی زیبا با باطنی آسیب زننده
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری