تلاش مراکش برای صنعت آرایشی و بهداشتی

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

تلاش مراکش برای صنعت آرایشی و بهداشتی

 

صنعت تولید لوازم آرایش در مراکش:

این صنعت در کوههای جنوب این کشور ریشه دارد؛ جایی که درختان ارگان میرویند. در حومه شهر اقادیر در جنوب مراکش یکی از گرانترین روغن های گیاهی جهان تولید می شود؛ روغنی که غنی از ویتامین و بسیار موثر برای تغذیه پوست میباشد.

درخت ارگان “درخت زندگی” :

نه تنها بخشی از میراث مراکش برای سلامت محسوب می شود بلکه فرصتی برای جلوگیری از گسترش بیابان ها، تقویت اقتصاد و اشتغال زایی برای زنان روستایی است. فصل جمع آوری محصول ارگان بین ماههای ژوئیه تا اکتبر است. در این ماهها، زنان مراکشی در تعاونی برداشت ارگان کار می کنند.

مدیر تعاونی ارگان می گوید:

کار در بخش تولید و برداشت ارگان از جنبه اقتصادی اهمیت زیادی دارد. با این روش میباشد که این بانوان برای زندگی کسب درآمد می کنند. در حال حاضر حدود ۸۰ درصد از درآمد خانواده ها در مناطق روستایی از این طریق تامین میگردد و اگر در این باره از این افراد بپرسید، می بینید که آنها خوشحال هستند و افتخار می کنند که در مراقبت از زیبایی زنان در سراسر جهان نقشی دارند.

مراکش هرساله:

۴ هزار تن روغن ارگان تولید کرده و یک سوم آن را صادر می کند. بخش عمده این صادرات به اروپا و برای مصرف در محصولات بزرگترین برندهای زیبایی جهان است.

مراکش ترکیبی سنت و مدرنیزم برای تولید مواد آرایشی:

از اقادیر به شهرمراکش می رویم. در اینجاست که درمی یابیم دانش تولید لوازم آرایشی در این کشور، صرفا به روغن ارگان محدود نمی شود و همانطور که خالد بیتار، کارشناس داروسازی توضیح می دهد هزاران گیاه دیگر نیز برای تولید محصولات آرایشی جدید، مورد استفاده قرار می گیرد.

خالد بیتار می گوید:

در میان گیاهان تولید شده در مراکش می توان به گل محمدی نیز اشاره کرد. عصاره این گل به شیوۀ تقطیر استخراج شده و در ترکیبات بسیاری از مواد آرایشی و عطرها استفاده میگردد. با وجود افزایش تمایل شرکتهای محلی به گیاهان معطر و دارویی، صنعت محصولات آرایشی مراکش هنوز با چالش های بزرگی روبرو میباشد.به نظر من در مراکش پتانسیل های زیادی وجود دارد تا این کشور به یک صادر کننده بزرگ محصولات ارزشمند تبدیل شود. مراکش دارای ۴۲۰۰ گونه از گیاهان معطر است اما این گیاهان به شکل خام و ماده اولیه صادر می شوند و به این ترتیب ارزش های واقعی محصولات ملی این کشور دیده نمی شود.

 

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : تلاش مراکش برای صنعت آرایشی و بهداشتی
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری