آموزش کراتین مو

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

آموزش کراتینه کردن مو

آموزش کراتین مو

آموزش کراتین مو

کراتین مو را میتوان یکی از بهترین روش های دستیابی به موهای لخت تصور کرد. از آنجا اکثر افرادی که موهای فر و وز دارند در آرزوی داشتن موهای لخت به سر میبرند. کراتین مو یکی از راه های رسیدن به این خواسته می باشد. انجام این کار باید توسط افراد حرفه ای با استفاده از مواد مرغوب و باکیفیت صورت گیرد تا به بافت مو آسیبی وارد نشود.

کراتین به معنای پروتئین موجود در موها می باشد که باعث صافی و درخشندگی و طراوت مو می شود. اگر افراد دارای موهای فر و وز باشند در این صورت کراتین کافی برای موهایشان وجود ندارد و همین دلیل وز شدن موهایشان است. در واقع کراتین مو های آسیب دیده و وز را بهبود می بخشد و آن ها را به موهای نرم و صاف تبدیل میکند. امروزه حوزه آرایشی خصوصا کراتینه کردن مو طرفداران بسیار زیادی در حوزه بانوان و آقایان پیدا کرده است و در سالن های آرایشی توسط افراد متخصص انجام میگیرد.

کراتین مو فقط شامل مو های وز و فر نمیشود. افراد با مو های معمولی و حالت دار و هر نوع مویی میتوانند از این روش برای صافی و درخشندگی موهای خود استفاده کنند.

در این روش تار های مو توسط پروتئین کراتین پوشش داده می شود این عمل با روش های مختلفی صورت میگیرد که در نهایت یک نتیجه را دارد و به صافی مو ختم میشود.

کراتین مو علاوه بر صافی، به درخشندگی موهای کدر و خشک کمک شایانی میکند، سوال اصلی این است که اگرچه این کار یکی از سریع ترین  روش ها برای صافی و نرمی موها است، آیا این عمل به ساختار مو آسیب می رساند و این کار چگونه انجام میگیرد. با آکادمی آموزش عالی عریس برای آموزش کراتین مو و آشنایی بیشتر با این حوزه جالب و جذاب همراه باشید.

کراتینه مو چیست؟
کراتینه مو چیست؟

کراتینه مو چیست؟

پروتئین سازنده مو، ناخن و پوست بدن را کراتین میگویند. به نوعی می توان گفت افرادی که موهایشان از پروتئین کافی برای صافی برخوردار نیست از روش هایی برای رساندن پروتئین به موهای وز و فر خود استفاده میکنند که یکی از این روش ها کراتینه کردن مو ها می باشد. این عمل موجب بهبود فولیکول های آسیب دیده مو می شود که در این صورت موجب لخت شدن آن ها میشود.

برای صافی موها بصورت نیمه دائم از روش کراتینه کردن بهره میبرند دراین روش مو ها بصورت موقت با محلول مایع کراتین پوشش داده میشود انجام این کار زمان زیادی نیاز ندارد و افراد می توانند در سالن های زیبایی و آرایشگاه ها به مدت 90 دقیقه یا بیشتر محلول را روی موهای خود نگه داشته و به مدت 3 الی 4 ماه از داشتن مو های صاف لذت ببرند.

انواع روش های کراتین مو
انواع روش های کراتین مو

انواع روش های کراتین مو

کراتینه مو برزیلی: برای افرادی که دارای موهای بسیار فر و وز میباشند و میخواهند حجم مو هایشان حفط شود همچنین موهایشان حساس پذیری بالایی در مقابل رطوبت دارد. روش مناسب برای صافی و درخشندگی مو ها استفاده از کراتینه برزیلی است. این روش که عموما رایج میباشد به این صورت انجام میگیرد که مایع کراتین را برروی مو پوشش داده و سپس با یک برس فلزی با سشوار خشک میکنند بعد از خشک شدن موها را با اتو مو صاف میکنند این پروسه حدود 90 دقیقه طول میکشد که مو های فر به موی نرم و صاف تبدیل میشود. باعث خوشحالی است که ظرف یک ساعت تا 90 دقیقه موهای وز و فر شما به موهای نرم و زیبا تبدیل شده که به مدت 3 تا 6 ماه این صافی ماندگار است در این مدت موها از طریق روغن های مفید تغذیه میشوند. این نوع کراتینه حاوی فرمالدهید نیست، اگرچه مو ها با پروتئین پوشش داده شده اما شما همان روز که این عمل صورت گرفته میتوانید استحمام کرده و موهای خود را حالت دهید.

کراتینه مو احیایی: این روش وز بودن مو ها را از بین برده و فر بودن و حالت آن ها حفظ می شود. این روش برای کسانی که میخواهند موهای فرشان حفظ شود و فقط وزی مو از بین رود روش مناسبی می باشد. در این روش میکاپ آرتیست از ریشه تا نوک مو آن را با  کراتین پوشش داده و سپس موهارا سشوار کشیده و توسط یک اوتومو سرامیکی مخصوص موهای کراتینه آن ها را صاف میکند این روش برای افرادی که دارای موی مجعد می باشند بسیار مناسب است و حدود 2 الی 3 ماه بر روی مو باقی میماند. 

کراتینه برزیلی و کراتینه احیایی چه تفاوتی با هم دارند
کراتینه برزیلی و کراتینه احیایی چه تفاوتی با هم دارند

کراتینه برزیلی و کراتینه احیایی چه تفاوتی با هم دارند

همانطور که بیان شد کراتین بعنوان سازنده مو که باعث درخشندگی و صاف شدن موها می باشد و مهم ترین پروتئین مو محسوب میشود.

اگر موهای افراد از پروتئین کافی برخوردار نباشند، به شکل  وز و فر تبدیل خواهد شد حال آنکه افرادی که تمایل به موهای صاف دارند سعی میکنند با روش هایی نسبتا آسان اما هزینه بر به موهای خود زیبایی بیشتر ببخشند.

کراتین مو دو نوع است که به شرح آن پرداختیم تفاوت این دو نوع در نوع محلولی است که درآن ها استفاده میشود. کراتین احیایی مو هایی که بر اثر دکلره، سوختگی  و استفاده از مواد شیمیایی آسیب دیده اند احیا می شوند در واقع این نوع بهبود به نوعی ویتامینه کردن محسوب می شود و آثار آن به مرور مشخص میشود. نوع دوم که به کراتین برزیلی معروف است علاوه بر ترمیم و بهبود موهای آسیب دیده ب آن ها صافی و درخشندگی نیز میبخشد. پس با آگاهی از تفاوت این دو اگر به دنبال صافی و درخشندگی علاوه بر ترمیم و احیا موهتی خود هستید کراتین نوع برزیکی بهترین انتخاب خواهد بود و اگر فقط میخواهید موهای آسیب دیده و سوخته ناشی از مواد شیمیایی خود را بهبود دهید همان طور که از نام آن پیداست کراتین احیایی برای شما مناسب می باشد.

آموزش کراتینه کردن مو
آموزش کراتینه کردن مو

آموزش کراتینه کردن مو

برای اینکه موهای خوش حالت و زیبایی داشته باشید میتوانید از کراتین مو استفاده کنید و طراوت و شادابی بیشتری به موهایتان ببخشید. در این مطلب قصد داریم تا آموزش مختصری را از نحوه کراتین مو ارائه دهیم شما میتوانید با شرکت در دوره های آموزش آکادمی آموزش عالی عریس با برخورداری از اساتید مجرب کراتین مو را بصورت حرفه ای یاد بگیرید علاوه بر این حوزه شما میتوانید در بسیاری از دوره های جامع و متنوع ما شرکت کنید و مدارک معتبر و بین المللی اخذ کنید پس با آموزش کراتین مو با ما همراه باشید.

  • مرحله اول برای شروع کراتینه مو انتخاب برندی مورد اطمینان از کراتین می باشد. بدلیل اینکه محلول های کراتین از ماده فرمالدئید برای صاف کنندگی موها بهره میبرند. استفاده بیش از اندازه این ماده خطرناک می باشد پس برای محض احتیاط حتما برندی را انتخاب کنید که دارای حد مجاز ماده فرمالدئید باشد. این ماده علاوه بر شخصی که موهایش را کراتین می کند برای آرایشگری که این کار را انجام میدهد مضر میباشد. دو برند از محصولات کراتین که دارای ماده فرمالدئید کمتری می باشند. ماده تولید شده توسط شرکت Salerm Cosmetics به نام Keratin Shot است و ماده دوم محصول شرکت Peter Coppola به نام Keratin Complex می باشد. این برند ها در بین مردمی که در حوزه کراتین فعالیت دارند رایج تر بوده و توانسته رضایت افراد بخصوص خانم‌ها را در این زمینه فراهم کند.
  • قبل از اینکه محلول بر روی موهایتان پوشش داده شود. استحمام کنید و با یک شامپو مخصوص کراتین یا شامپو های ضعیف نظیر شامپو بچه موهایتان خوب را بشویید.
  • بعد از شستن موها و آبکشی کردنشان، آن ها را با سشوار خشک کنید سپس باید انتخاب کنید که چه نوع کراتینی میخواهید انجام دهید. اگر قصد دارید کراتینه برزیلی انجام دهید موهایتان را به طور کامل خشک نکنید و اجازه دهید حدود 80 درصد خشک شود و کمی موهایتان نم دار باشد. اما اگر از نوع احیا برای ترمیم میخواهید استفاده کنید موهایتان را به طور کامل خشک کنید.
  • توجه کنید کراتین کردن کار انفرادی نیست و برای نتیجه بهتر باید توسط افراد حرفه ای انجام گیرد در صورت انجام به صورت مبتدی باید از یک دوست یا همکار کمک بگیرید.
  • در مرحله بعدی باتوجه به حجم موهایتان آن ها را به قسمت های مختلف تقسیم کنید طبیعتا هرچقدر حجم مو ها بیشتر باشد به بخش های بیشتری باید تقسیم بندی کرد.
آموزش کراتینه کردن مو
آموزش کراتینه کردن مو

آموزش کراتینه کردن مو

  • این قسمت تقریبا مانند رنگ کردن مو میباشد محلول را در یک ظرف ریخته و به کمک یک فرچه یا شانه محلول کراتین را بر روی موهای خود پوشش دهید نیازی نیست که مقدار زیادی را روی موهایتان قرار دهید. سعی کنید همه ی قسمت های مو را با محلول مرطوب کنید. بعد از قرارگیری محلول و پوشش کامل موها با توجه به نوع مو های خود برای مو های زبر و فر حدود 50 تا 60 دقیقه و برای موهای معمولی 30 تا 40 دقیقه صبر کنید تا محلول بر روی موهایتان تاثیر بگذارد. این قسمت بسیار شبیه به رنگ آمیزی مو می باشد و دقت و حساسیت های خود را میطلبد.
  • بعد از پوشش مو با محلول هر 10 دقیقه موهای خود را شانه کنید و سپس برای تاثیرپذیری بیشتر کراتین با یک کلاه نایلونی آن را بپوشانید.
  • حال که زمان های ذکر شده سپری شده اگر بر روی محلول کراتین ذکر شده باشد که موها شسته شود در این صورت اجازه شستن را دارید در غیر این صورت با یک سشوار موهایتان که پوشش کراتین دارد را خشک کنید.
  • حال که موهایتان خشک شد توسط اتومو سرامیکی مخصوص کراتین با دمای 400 شروع به صاف کردن موهایتان کنید. نکته قابل توجه این است دسته مویی که اتو میکنید سعی کنید حجیم نباشد و هر دسته را مرتبا چند بار اتو کنید تا حالت صافی خوبی پیدا کند و بعد از این کار سعی کنید استحمام نکنید و موهایتان را نشویید.
  • برای اینکه کیفیت مطلوبی را از این عمل بدست آورید تا چند روز سعی کنید موهایتان را با کش نبندید. بعد از کراتینه سعی کنید موهایتان را با فشار زیاد نشویید و بعد از هر بار شستشو حدالامکان از سشوار برای خشک کردن استفاه کنید زیرا طول عمر ماندگاری کراتین را افزایش میدهد.
  • از شامپو های مخصوص کراتین مو استفاده کنید و بهتر از تا سه روز بعد از کراتین موهایتان را نشویید
عوارض کراتینه مو
عوارض کراتینه مو

عوارض کراتینه مو

برخی افراد به این روش حساسیت نشان می دهند که در صورت خارش و قرمزی پوست سرحتما باید به پزشک مراجعه کنند. کسانی که پیش زمینه حساست و آلرژی دارند به هیچ عنوان نباید از این روش استفاده کنند. یکی از عوارض کراتینه را میتوان نازک شدن مو اشاره کرد. مشاهده شده حتی افرادی بعد از اولین شستشو کراتین موی خود موهایشان از ریشه کنده شده است و با مشکلات جدی روبه رو شده اند در صورت مشاهده همه این علائم حتما به پزشک مرجعه کنید.

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : آموزش کراتین مو
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری