خطرات ناشی از کم تحرکی

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

خطرات ناشی از کم تحرکی

بر اساس بررسی‌های اخیر محققان، نشستن‌ طولانی‌مدت تا ۶۴ % احتمال مبتلا شدن به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. تحلیل ستون فقرات، فشارهای بیش از حد بر استخوان‌های گردن، کمر و لگن و بسیاری دیگر از ناهنجاری‌های اسکلتی، غضروفی و عضلانی هم از دیگر عوارض پشت میزنشینی‌های طولانی مدت است:

فتق دیسک

محققان انستیتوی ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی در آمریکا به این نتیجه رسیده اند که نشستن‌های طولانی مدت به برهم خوردن هم ترازی دیسک‌ها و تشکیل کلاژن‌های سخت بین تاندون‌ها و لیگمان‌ها منجر می‌شود.

ابتلا به سندرم متابولیک

محققان کلینیک مایو خاطر نشان کرده اند که کاهش جریان خون و کالری سوزی در حالت نشسته، خطر ابتلا به گرفتگی عروق، فشار و کلسترول خون بالا، مشکلات گوارشی، بیماری قلبی عروقی و کبد چرب را افزایش می‌دهد.

خطر فلج شدن

ممکن است اغراق آمیز باشد،اما طولانی نشستن باعث ابتلا به فلج و یا حتی مرگ زودرس می‌شود. نتایج پژوهشی که به مدت هشت سال و نیم در دانشگاه نورث وسترن انجام شده است نشان می‌دهد که وضعیت نشستن های طولانی بخصوص در افراد سالمند، خطر بروز فلج را تا ۵۰ % افزایش می‌دهد. همین محققان مشاهده کردند افرادی که عادت دارند شب‌ها تلویزیون تماشاکرده و یا بازی‌های یارانه‌ای انجام می دهند، به میزان ۶۱ % بیش از افرادی که یک ساعت در روز تلویزیون می‌بینند، در معرض خطر مرگ زودرس قرار دارند.

ابتلا به سندرم تونل مچ دست

رایج‌ترین خطر نشستن های طولانی در پشت میز کار، ابتلا به سندرم تونل مچ دست می باشد که با بی حسی، ضعف، درد در دست، مچ و بازو خود را نشان می‌دهد؛ بخصوص هنگام کار با ماوس وکیبورد. سندرم تونل کارپال نیز از شایعترین نوروپاتی به دام افتادن عصب است که در نتیجه فشردگی عصب میانی در ناحیه تونل کارپال ایجاد می‌شود.

درد گردن

اگر به وضعیت نشستن تان در پشت میز کار دقت کنید. به احتمال زیاد گردن تان در راستای ستون فقرات نمی باشد و به سمت جلو خم شده اید. بدون شک شانه و کمر شما نیز در وضعیت مناسبی قرار نگرفته اند، یعنی شانه های شما افتاده و پشتتان به حالت خمیده در آمده است. بدلیل هم تراز نبودن گردن، شانه‌ها و ستون فقرات در حین قرار گرفتن پشت رایانه که معمولا ساعت‌ها به طول می انجامد و باعث ایجاد آسیب‌های فشاری دائمی به عضلات و ساختار گردن می‌شود که از انتهای جمجمه تا مهره‌های پشت را درگیر می‌کند. برای کاهش آسیب‌های وارده باید صاف بنشینید و گردن را جلو نیاورید تا با شانه‌ها و ستون فقرات در یک راستا باشد.

ابتلا به واریس و لخته‌های خونی

به گفته محققان کانادایی، نشستن‌های طولانی مدت در پشت میز کار یا روی کاناپه امکان بروز ترومبوز وریدی عمقی را به ویژه در بین افراد مبتلا به چاقی مفرط افزایش می‌دهد. اگر لخته‌های خونی حرکت کنند و وارد ریه‌ها شوند و آمبولی ریوی ایجاد شود، مرگبار خواهند بود. ترومبوز وریدی عمقی زمانی بروز می‌ دهد که جریان خون متوقف شده و مایعات بدن در ناحیه‌ای از پا جمع شده و لخته خونی ایجاد می کنند. توجه کنید که نشستن‌های طولانی مدت باعث ایجاد ورم قوزک پا، واریس و پوکی استخوان ناشی از کم تحرکی می‌شوند.

 

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : خطرات ناشی از کم تحرکی
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری