روش های زیرسازی در گریم

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

روش های زیرسازی در گریم

روش های زیرسازی در گریم

دوره عمومی ارایش و پیرایش دوره عمومی ارایشگری زنانه اکادمی عریس مرکز عریس اموزشگاه عریس

مرکز آموزش عالی علوم و هنرهای آرایشگری ، زیبایی و مراقبتی

بررسی روش های زیرسازی در گریم

تاریخ امروز: [wikiwordpress]
روش های زیرسازی در گریم

روش های زیرسازی در گریم

زیر سازی در گریم وظیفه پنهان کردن لکه های صورت را برعهده دارد، پوشش دهی لکه ها برعهده فاندیشن و کانسیلر ها می باشد.
در واقع کانسییلر و فاندیشن ها کرم پودر های مخصوص گریم و پوشش دهی می باشند که برای پنهان سازی لکه ها و جوش ها قبل از اعمال آرایش بر روی چهره افراد پیاده سازی می شوند.
اگر تا به حال با دیدن مدل ها و پوست های صاف آن ها متعجب شده اید که چگونه همیشه پوست آن ها صاف می باشد. باید بگوییم که زحمت این کار را کرم پودرها بر عهده دارند.

روش های زیرسازی در گریم

معرفی روش های زیرسازی در گریم

زیرسازی در گریم وظیفه پنهان کردن لکه های صورت را برعهده دارد، پوشش دهی  لکه ها برعهده  فاندیشن و کانسیلر ها می باشد. در واقع کانسیلر و فاندیشن ها کرم پودر های مخصوص گریم و پوشش دهی می باشند که برای پنهان سازی لکه ها و جوش ها قبل از اعمال آرایش بر روی چهره افراد پیاده سازی می شوند.

اگر تا به حال با دیدن مدل ها و پوست های صاف آن ها متعجب شده اید که چگونه همیشه پوست آن ها صاف می باشد. باید بگوییم که زحمت این کار را کرم پودرها بر عهده دارند.

فاندیشن و کانسیلر ها برای داشتن صورت بدون لک و جوش و یک صورت صاف کمک شایانی خواهد کرد.

انواع کرم پودر در زیرسازی گریم وجود دارد: نوع اول بصورت کرم و نوع دوم بصورت مایع می باشد.

کرم پودر نوع اول که به کرم ماتیکی نیز معروف است برای پوشش دهی لکه ها و آثاری از قبیل: چروک و آثار کشیدگی، ماه گرفتگی،جای بخیه، تاتو، جای زخم و سوختگی، از این قبیل موارد استفاده می شود. نوع دو بصورت مایع می باشد که یک پوشش قابل کنترل و مات بر روی پوست ایجاد کرده و باعث رفع کبودی چشم ها شده، طراوت و شادابی را برای پوشت به ارمغان می آورد. 

با آکادمی آموزش عالی عریس برای آشنایی بیشتر درخصوص روش های زیرسازی گریم همراه باشید

فوندیشن یا زیرسازی در گریم چیست؟
فوندیشن یا زیرسازی در گریم چیست؟

فوندیشن یا زیرسازی در گریم چیست؟

معرفی فوندیشن یا زیرسازی در گریم

همانطور که بیان شد فوندیش یک محصول آرایش است که برای پوشش دهی لک ها، جوش ها، کبودی و قرمزی و در کل ضایعات پوستی به کار می رود. زیرسازی پوست قبل از گریم یک امری ضرروی می باشد تصور کنید بدون استفاده از زیر سازی اقدام به گریم و میکاپ کنید در این صورت آرایش روی صورت ماسیده می شود و طرح نامناسبی پیدا خواهد کرد.

بهترین کار استفاده از فوندیشن های هم رنگ پوست می باشد تا حالت طبیعی پوست حفظ شود و حالت تصنعی پیدا نکند. در صوررت عدم استفاده از رنگ های نامناسب با پوست چهره افراد حالت غیر واقعی گرفته و حتی ممکن است حالت خستگی و پیری را به چهره افراد القا کند.

انتخاب کرم مورد استفاده در زیر سازی نیز بسیار مهم میباشد. ابتدا باید کرم  مورد استفاده بر اساس جنس و رنگ پوست افراد انتخاب شود. شما باید برای انتخاب کرم برای زیرسازی در گریم به چند نکته از جمله ماندگاری کرم پودر ها توجه کنید.

کرم های زیر سازی در  گریم دارای سه نوع ماندگاری کوتاه، متوسط و طولانی مدت هستند که با توجه به شرایط مورد استفاده انتخاب میشوند.

از انجا که زیر سازی در گریم عموما برای میکاپ عروس ها و چنین مواردی استفاده می شود، ماندگاری آن از اهمیت بالایی برخوردار است. کاربرد فوندیشن ها نیز متفاوت می باشد برخی بصورت مات کننده و برخی دیگر بصورت ضد تعرق ارائه می شوند که باید به این نکته نیز توجه کرد.

زیرسازی گریم مکمل میکاپ می باشد زیرا به دلیل آماده سازی پوست برای میکاپ تاثیر بسزایی در فرم دهی و ماندگاری آن خواهد داشت. 

نکات مهم قبل از زیرسازی گریم
نکات مهم قبل از زیرسازی گریم

نکات مهم قبل از زیر سازی در گریم

نکات مهم قبل از زیر سازی در گریم

در زیر سازی از کرم پودر ها برای پوشش دهی استفاده میشود. کرم پودر برای یکنواخت سازی چهره، پنهان سازی لکه ها و ضایعات پوستی قابل استفاده می باشد پس باید به نحوی  روی پوست قرار داده شود تا حالت براق و غیر طبیعی پیدا نکند.

از اسفنج های استاندارد بصورت دوران دایره ای بر روی پوست برای پخش شدن استفاده کنید تا بصورت کامل پوست را پوشش دهد. در صورت استفاده از کرم پودرهای با کیفیت دیگر نیازی به استفاده از مرطوب کننده نخواهید داشت زیرا کرم پودر هایی مانند کایلا خود دارای مرطوب کننده می باشند.

نکته مهم در انتخاب کرم پودر این است اگر باکیفیت و مرغوب باشد نقش یک کرم ضد چین و چروک را خواهد داشت و برای پوست نیز بسیارمفید خواهد بود. انتخاب فوندانسیون بصورت مایع یا کرم ماتیکی نیز براساس جنس پوست صورت گیرد. اگر پوست خشکی داشته باشید استفاده از کرم پودر چرب مناسب می باشد کرم های نوع پودری برای کنترل سازی استفاده میشود تا پوست جلوه طبیعی در هنگام میکاپ داشته باشد.

وسایل مورد نیاز گریم
وسایل مورد نیاز گریم

وسایل مورد نیاز گریم

وسایل مورد نیاز گریم

  • پرایمر

  • کانسیلر

  • آندربیس

  • کرم پودر چرب و خشک

  • کیک میکاپ

  • لیکویید

  • کاموفلاژ

  • کلورینگ لوشن و مولتی ریموور

  • کانتورینگ

  • آکوا

  • اسپری

  • پن استیک

پرایمر چیست و چه کاربردی دارد؟
پرایمر چیست و چه کاربردی دارد؟

پرایمر چیست و چه کاربردی دارد؟

معرفی پرایمر و کاربرد های آن

به ماده ای که قبل از میکاپ استفاده شده تا ماندگاری و پوشش آن را بالا ببرد  پرایمر گویند. اصولا این کرم قبل از آرایش و برای آماده سازی و زیرسازی پوست استفاده می شود.

پوست افراد به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شود اعم از پوست خشک؛چرب؛ معمولی؛ و … پرایمر باعث می شود چربی بالای پوست و یا خشکی بالای پوست بصورت نرمال تبدیل شود یکی از دلایل دوام و ماندگاری میکاپ میباشد که حدود 10 دقیقه قبل از انجام آرایش و گریم مورد استفاده قرار میگیرد.

اصلی ترین ویژگی پرایمر ضد تعریق بودن آن است که در پوست های چرب کاربرد بسزایی دارد.

پرایمر از اساسی ترین اصول زیرسازی در گریم محسوب می شود که یکدستی و ماندگاری را به ارمغان می آورد. این محصول کاربردی از ترکیبات ژل، کرم و پودر تشکیل شده است. اگرچه مرطوب کننده ها موجب نرمی پوست می شوند اما پرایمر برای استفاده از کرم پودر های رنگی پوست را آماده میکند. مواد تشکیل دهنده پرایمر ها پلیمرهایی برپایه سیلیکون مثل دایمتیکون می باشد که تاثیر نرم کننده خارق العاده ای دارند.

ضرورت استفاده از پرایمر به نتیجه آن بستگی دارد هنگام مصرف آن به تفاوت آن با سایر محصولات پی خواهید برد. جایی که چربی زیادی ندارد و بافت همانند مخمل آن، بخوبی نقایص صورت را پوشش می دهد. احتمالا از شنیدن اینکه پرایمر با کیفیت توانایی نگهداری آرایش به مدت یک شبانه روز را دارا می باشد شگفت زده شوید اگرچه این نکته به فضای مورد استفاده و درجه حرارت نیز بستگی دارد ولی این محصول خوش نام امتحان خود را بخوبی گذرانده است و نشان داده برای زیرسازی گریم و دوام و ماندگاری میکاپ موثر می باشد.

کانسیلر چیست؟
کانسیلر چیست؟

کانسیلر چیست؟

معرفی کانسیلر

این محصول برای پوشش دهی تیرگی زیر چشم مورد استفاده قرار می گیرد اگرچه اگر استفاده صحیح آن را بلد باشید می توانید برای پوشش جای زخم و از این قبیل موارد استفاده کنید. کانسیلر ها انواع و تنوع رنگی مختلفی دارند که با توجه به شرایط مورد نظر مورد استفاده قرار می گیرند.

  • کانسیلر سبز: اگر پوست دارای جوش های رنگ قرمز یا کلا آثار قرمزی باشد برای محو کردن آن ها از این نوع کانسیلر استفاده میشود

  • کانسیلر بنفش: برای از بین بردن تورم و زردی پوست کاربرد دارد، کبودی پوست با استفاده از این نوع کانسیلر کاملا قابل محو و پوشش دهی می باشند

  • کانسیلر زرد: برای رفع تیرگی زیر چشم، استفاده به عنوان پرایمرچشم مناسب می باشد اما در کل این محصول برای هر نوع پوستی قابل استفاده است و اکثرا رنگ های تیره را محو میکند

  • کانسیلرنارنجی: این کانسیلر نیز بسیار کاربردی می باشد و برای افرادی که دارای پوست های تیره هستند مورد استفاده قرار میگیرد.

اندربیس چیست؟
وسایل مورد نیاز گریم

وسایل مورد نیاز گریم

وسایل مورد نیاز گریم

اندربیس چیست؟

مسئول مرطوب کنندگی پوست را این محصول عهده دار است. این محصول در انواع پوست ها قابل استفاده است اما عموما برای پوست های خشک مورد استفاده قرار می گیرد.

کانتورینگ صورت چیست؟

پوشش دهی و رفع نقایص چهره با استفاده از فون های تیره و روشن توسط کانتورینگ صورت میگیرد.

لیکویید چیست؟

این محصول مایع به فون هایی که دارای پوشش دهی بالایی می باشد گفته میشود. این کرم به دلیل داشتن پایه ی آب برای پوست های خشک و معمولی مناسب می باشد. لیکویید ها بعد از پرایمر استفاده می شود و در سه نوع معمولی، چرب و نیمه چرب موجود می باشد.

پن استیک چیست ؟

برای پوست های خشک کاربرد دارند و چربی کنترل شده ای را دارا می باشند. این محصول دارای حالت رولی و پیچی می باشد و در شماره های مختلف برای انواع پوست ها قابل استفاده می باشد.

کیک میکاپ چیست؟

این نوع محصول برای پوست های چرب کاربرد دارد و برای نتیجه موثر از پد هایی که دارای نم اندکی باشند استفاده شود.

اسپری یا پودر فیکس:  این ماده برای تثبیت میکاپ بعد از اتمام آرایش مورد استفاده قرار میگیرد.

پن استیک و پنکیک و اکوا چه فرقی باهم دارند ؟

همانطور ک بیان شد پن استیک ها برای پوست های خشک به کار رفته و دارای چربی کنترل شده ای هستند.  آکوا نیز برای پوست های خشک مورد استفاده می شود  با این تفاوت که برای پوست های با چربی خیلی زیاد است و باید حتما با محلول آب مورد استفاده قرار گیرد. تفاوت بین آکوا و پنکینک نیز در عدم استفاده از محلول آب در مصرف پنکیک می باشد.

12 پاسخ

  1. سلام صورت من دارای کک و مک می باشد و نمیدونم از چه نوع موادی استفاده کنم هنگام آرایش صورتم صاف به نظر بیاد راهنماییم می کنید؟

  2. سلام من پوست تیره دارم از چه نو کانسیلر برای زیر چشمم استفاده کنم؟

  3. سلام ایا قبل زیرسازی از مرطوب کننده استفاده کنیم یا مواد زیر سازی خودشون مرطوب کننده دارند؟

  4. سلام من زیر چشمم گود و سیاه شده است
    ایا برای محو کردن آن می توانم بصورت روزانه از کانسیلر استفاده کنم؟

  5. سلام برای یادگیری زیرسازی گریم باید در کلاسی شرکت کنیم و مدرک خاصی ارایه میشه یا همینطوری بصورت تجربی میشه یاد گرفت؟

  6. سلام عزیزم انواع پرایمر باید براساس نوع مصرف و مشخصات پوستی انتخاب شود پرایمری خوب است که با گذشت زمان مانع از نمایان شدن خطوط و چین و چروک پوستی شود.

  7. سلام عزیزم شما میتونید در دوره های تخصصی این مرکز شرکت کنید در این دوره ها کلیه مباحث از پایه به شما آموزش داده خواهد شد و نیازی به داشتن تجربه یا تخصص قبلی نخواهید داشت ، اموزش جامع گریم بعنوان یکی از سرفصل های مهم این دوره بشمار میاید لذا در این دوره اموزشی ضمن سایر سبک ها و متدهای معروف در زمینه آرایش چهره ، اصول ارایش و… را فرا خواهید گرفت. و در پایان به شما مدرک تخصصی و معتبر اعطا میشود

  8. سلام عزیزم استفاده از کرم کانسیلر به طور صحیح کمک می‌کند پوست شما شاداب‌تر به نظر برسد. برای آماده سازی پوست باید دو بار در روز (صبح و شب) صورت خود را بشویید. و سپس از آن استفاده کنید

  9. سلام عزیزم با توجه به نوع پوست خود می‌توانید کانسیلر مناسب را انتخاب کنید. کانسیلر نوع نارنجی اصولا برای پوست های تیره استفاده میشود.

  10. سلام عزیزم مواد باکیفیت و مرغوب زیر سازی اصولا خود دارای مرطوب کننده می باشند اما برای اطمینان بیشتر و نتیجه گیری بهتر میتوان از مرطوب کننده ها بهره برد.

  11. سلام عزیزم برای استفاده از انواع کرم های باید به نوع پوست خود دقت کنید. استفاده از مرطوب کننده قبل از میکاپ روزانه برای صافی صورت بسیار موثر میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : روش های زیرسازی در گریم
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری