انواع تراپی مو

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

انواع تراپی مو

انواع تراپی مو

دوره عمومی ارایش و پیرایش دوره عمومی ارایشگری زنانه اکادمی عریس مرکز عریس اموزشگاه عریس

مرکز آموزش عالی علوم و هنرهای آرایشگری ، زیبایی و مراقبتی

بررسی انواع تراپی مو

تاریخ امروز: [wikiwordpress]
انواع تراپی مو

انواع تراپی مو

تراپی مو انواع و اقسام مختلفی دارد که برای درمان و بهبود آسیب دیدگی های مختلف مو استفاده می شود. موها این تار های نازک جادویی نیاز به مراقبت های متفاوتی دارند. مواردی مانند کمبود ویتامین، کمبود کراتین، کمبود آب، و … همگی نیاز به درمان و استفاده از روش های مختلف تراپی مو برای رفع و بهبود دارند.

معرفی انواع تراپی مو

معرفی انواع تراپی مو

تراپی مو انواع و اقسام مختلفی دارد که برای درمان و بهبود آسیب دیدگی های مختلف مو استفاده می شود. موها این تار های نازک جادویی نیاز به مراقبت های متفاوتی دارند. مواردی مانند کمبود ویتامین، کمبود کراتین، کمبود آب، و … همگی نیاز به درمان و استفاده از روش های مختلف تراپی مو برای رفع و بهبود دارند. نقش موها در زیبایی افراد امری انکار ناپذیر است. سلامت و پاکیزگی موها زیبایی و جذابیت را برای صاحبانشان به ارمغان می آورد. اگر می خواهید موهایتان از سلامت و تمیزی برخوردار باشد و همیشه دارای موهای زیبا و مرتبی باشید باید به آن ها اهمیت دهید. شاید شما هم به موهای بازیگران هالیوودی و سلبریتی ها دقت کرده باشید که همیشه دارای موهای مرتب، زیبا و خوش حالتی هستند. باید بگوییم که این موها به خودی خود چنین زیبا و خوش حالت نمی باشند و نتیجه استفاده از روش های مختلف برای درمان کم و کاستی موها و رسیدگی برای زیبایی آن ها می باشد. بسیاری از موها که رنگ، دکلره و مواد شیمیایی زیادی برروی آن ها استفاده شده است ضعیف و شکننده می شوند. بنابراین برای حفظ سلامت مو و حتی بازگردانی سلامتی موها از روش های مختلف تراپی مو که برای درخشندگی و ترمیم مو نیز کاربرد دارد استفاده می شود. اگر موهایتان آسیب دیده و به دنبال روشی برای احیای موی خود هستنید تراپی مو روش مناسبی برای بازگردانی زیبایی مو های شما می باشد. ما در این مقاله قصد داریم انواع تراپی مو را معرفی کرده و توضیح مختصری از هر کدام را ارائه دهیم. برای آشنایی بیشتر با این حوزه با آکادمی عالی عریس همراه باشید.

تراپی مو چیست
تراپی مو چیست

تراپی مو چیست

تراپی مو چیست

هرگونه ویتامین و کراتین موها را تراپی مو می گویند. حدود 95 درصد ساختمان مو را ماده‌‌ی پروتئینی به نام کراتین تشکیل می دهد. کراتین از زنجیرهای بهم پیوسته طولانی آمینو اسید به وجود می آید. دو پیوند هیدروژنی و گوگردی  رشته های کراتین را به یکدیگر متصل می کنند. ساختار و جنس این پیوند ها شکل طبیعی مو، مقاومت مو همچنین قابلیت انعطاف پذیری مو در برابر شکستگی را تعیین می کنند. افراد به دو صورت به پروتئین مو آسیب می رسانند. مورد اول عدم تغذیه درست بدن از لحاظ کمبود پروتئین در بدن و مو هامی باشد و دومی استفاده از مواد شیمیایی مانند رنگ ها، دکلره  ها و سشوار زیاد که آسیب زیادی به مو ها وارد می کند. پروتئین تراپی به محصول پروتئین دار گفته می شود که به راحتی مو ها جذب آن می شوند و باعث تقویت و ترمیم کراتین مو می شوند. کراتین ماده پروتئینی قوی است که برای محافظت و استحکام مو همچنین افزایش طول عمر مو ها استفاده می شود. بنابراین اگر موهای آسیب دیده و شکننده ای دارید و میخواهید درخشندگی و طراوت را به موهای خود بازگردانید استفاده از روش های مختلف تراپی مو با توجه به نیاز موهایتان روش مناسبی می باشد.

اولاپلکس تراپی
اولاپلکس تراپی

اولاپلکس تراپی

اولاپلکس تراپی

اولاپلکس (پلکس تراپی) به روشی گفته می شود که پیوندهای دی سولفید آسیب دیده در موها را که در اثر براشینگ مو، ریباندینگ مو، دکلره و رنگ مو شکسته شده اند را به صورت دائم ترمیم و بازسازی می کند. در صورتی که از موهایتان را به طور مداوم رنگ کرده باشید و به مراتب از مواد شیمیایی و هایلات مو استفاده می کنید موهایتان بسیار آسیب پذیر و شکننده می شود. برای بازگردانی قدرت، ساختارو و یکدستی موهایتان می توانید از اولاپلکس مو استفاده کنید. توجه داشته باشید که این روش فقط برای افرادی که موهای خود را رنگ می کنند مناسب نمی باشد. و همه‌ی افراد با هر نوع جنس مویی می توانند برای براقیت، درخشندگی و استحکام مو های خود از پلکس تراپی که جز روش های تراپی مو است استفاده کنند.

اولاپلکس تراپی
اولاپلکس تراپی

اولاپلکس تراپی

اولاپلکس تراپی

با استفاده  از این روش می توان موهای رنگ شرابی و مشکی خود را به رنگ بلوند و روشن تبدیل کرد. حتی دوام و ماندگاری رنگ مو بااستفاده از این روش بیشتر می باشد. برای اینکه با استحمام و استفاده از شامپو های مختلف رنگ موی شما به سرعت کمرنگ و از مو های شما از بین نرود اوپلاکس  تراپی می توان گزینه مناسبی باشد برای اینکار می توانید در پودر دکلره خود اکسیدان را یک درجه بیشتر بریزید. توجه داشته باشید که استفاده بیش از مقدار مجاز از پلکس تراپی باعث می شود موهای شما به خوبی رنگ نگیرد. این محصول در کراتینه کردن نیز استفاده می شود، توجه داشته باشید این محصول کراتینه نمی باشد ولی قبل از انجام کراتین مو برای نتیجه بهتر و استحکام و قدرت مو ها  می توانید از این محصول شگفت انگیز استفاده کنید.

خاویار تراپی
خاویار تراپی

خاویار تراپی

خاویار تراپی

خاویار سرشار از عناصر مفیدی مانند اسید چرب، ید، اسید آمینه، پروتئین و … است که با انجام خاویار تراپی همه ی این موارد جذب مو می شوند. بنابراین با جذب این مواد غنی به وضوح تاثیر آن قابل مشاهده خواهد بود. در واقع خاویار تراپی جز معدود انواع تراپی مو است که تاثیر آن بلافاصله بعد از انجام نمایان می شود. خاویار این ماده شگفت انگیز خواص زیادی برای پوست و مو دارد. به عنوان مثال ماسک خاویار حاوی Abbysine که خواص ضد آلرژی دارد و بسیار التیام بخش می باشد. ماده Cerammide این ماسک موجب احیا و مقاومت در فیبر مو ها می شود، همچنین ماده Cationic Derivatives موجب درخشندگی و لطافت موها می شود و گره ها را از بین می برد. همچنین ماده Gluco_lipid در خاویار ترکیبات فعال چربی دارد. خاویار تراپی را برای مواردی  مانند موهای کم حجم، موهای نازک، موهای آسیب دیده، موهای فر یا  پر از گره، موهای کدر و تیره، موهایی که به طور مداوم رنگ و دکلره می شوند استفاده می کنند.

آرگان تراپی
آرگان تراپی

آرگان تراپی

آرگان تراپی

آرگان یک نوع درخت است، روغنی که از محصولات این درخت به دست می آید بسیار پر تقاضا و گران قیمت می باشد، به همین دلیل به آن طلای مایع و طلای بیابان می گویند. این روغن گران قیمت از هسته موجود در میوه های درخت آرگان به دست می آید به این صورت که میوه های درخت آرگان در فضای آزاد قرار داده می شوند و بعد از خشک شدن، میوه گوشتی آن را جدا می کنند سپس بعد از شکستن هسته، مغز آن را خارج کرده و تحت دما و فشار کم (Cold press) روغن آرگان را به وجود می آورند. این روغن سرشار از اسیدهای چربی مانند اسید لینولئیک و لیئولنیک ( امگا3 و امگا6 و قدری امگا9) ، آنتی اکسیدان، ویتامین های A،E و اسید هیالورونیک می باشد. از روغن آرگان برای ابرسانی و مرطوب کنندگی پوست و مو، بهبود شوره و موخوره سر، تقویت کننده و نرم کننده مو، تقویت موهای آسیب دیده ناشی از براشینگ،رنگ، دکلره،مواد شیمیایی ، استفاده از ابزار های حرارتی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

اوزون تراپی
اوزون تراپی

اوزون تراپی

اوزون تراپی

این روش یکی دیگر از  انواع تراپی مو است که برای رفع مشکلات پوست و مو ها استفاده می شود. این روش با استفاده از یک دستگاه مخصوص انجام می گیرد. دستگاهی که اکسیژن (O2) به اوزون (O3) تبدیل می کند، موجب می شود فولیکول ها و ساقه مو تقویت شودو برای جلوگیری از ریزش مو، موخوره و شوره سر، رفع شکنندگی موها و افزایش ضخامت هر تار مو و در نتیجه افزایش حجم موها … استفاده می شود.

پروتئین تراپی
پروتئین تراپی

پروتئین تراپی

پروتئین تراپی

این روش در واقع استفاده از محصولات حاوی پروتئین است که به راحتی جذب مو ها می شود و برای تقویت، ترمیم و کراتین مو کاربرد دارند. در این روش شما دو راه حل برای انجام پروتئین تراپی دارید یک اینکه بااستفاده از ماسک های خانگی (استفاده از مواد پروتئین دار) مو های خود را  تقویت کنید و راه حل دوم محصولات پروتئین تراپی را از فروشگاه ها خریداری و مصرف نمایید.

هيدروژن تراپي
هيدروژن تراپي

هيدروژن تراپي

هيدروژن تراپي

یکی از مواد مورد نیاز برای سلامت و براقیت موها هیدروژن می باشد. هیدروژن تراپی یکی از راه های مناسب برای احیا و ترمیم موهای آسیب دیده است. نکته قابل توجه این است که هیدروژن یکی از موادی می باشد که از ریزش موها را کنترل می کند. این  روش توسط دستگاه مخصوصی انجام می شود که قیمت آن بسیار گران می باشد به همین دلیل ممکن است این روش در هر جایی انجام نشود. لازم به ذکر است که هیدروژن در تمام موها موجود می باشد. در صورت کمبود یا فقدان آن می توان از طریق دستگاه  های ويال مخصوص و دستگاه نانواستيم و فوتون بلو به پوست سر و ساقه مو وارد كرد و موها را به طور قطعي درمان کرد. دوره انجام این روش در مدت زمان 35 روز 5 جلسه ای انجام می شود. این روش بسیار کاربری می باشد و افراد می توانند برای تقویت و ترمیم مو های خود از این روش استفاده نمایند.

فیلر تراپی
فیلر تراپی

فیلر تراپی

فیلر تراپی

در اکثر مواقع مو ها به دلایل مختلف از جمله رنگ و دکلره و استفاده از مواد شیمیایی، زایمان، شیردهی وو یا بیماری خاص دچار بی وزنی می شود. و در واقع تمام املاح و آب خود را از دست می دهد. که در این صورت به آن موی پشم گربه ای نیز گفته می شود. بنابراین به نحوی باید املاح مو باز گردانی شده و تامین شود در این صورت فیلر که یک ماده پر کننده کانال مو است وارد میدان می شود. این روش ارگانیک و بسیار کاربردی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : انواع تراپی مو
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری