دوره عمومی ارایش و پیرایش دوره عمومی ارایشگری زنانه اکادمی عریس مرکز عریس اموزشگاه عریس

مرکز آموزش عالی علوم و هنرهای آرایشگری ، زیبایی و مراقبتی

بررسی کاشت مژه چیست؟همه چیز درمورد کاشت مژه و تفاوت آن با اکستنشن

تاریخ امروز: [wikiwordpress]
همه چیز درمورد کاشت مژه

کاشت مژه چیست؟همه چیز درمورد کاشت مژه و تفاوت آن با اکستنشن

همه چیز درمورد کاشت مژه

کاشت مژه یکی از مواردی است که امروزه در بین خانم های خوش سلیقه رایج شده است. این روش در کنار اکستنشن مژه یکی از تکنیک های پر پشت سازی و بلند تر کردن مژه ها به صورت تخصصی، دائمی و نیمه دائمی است. اگرچه برخی افراد تصور می کنند کاشت و اکستنشن مژه هر دو یکسان می باشند اما باید بگوییم این دو روش در عین حال که کاربرد یکسانی دارند اما از روش کاملا متفاوتی پیروی می کنند. از جمله روش های نوین زیبایی و جذابیت چشم ها و افزایش حجم و اندازه مژه، کاشت مژه است.

همه چیز درمورد کاشت مژه

کاشت مژه چیست؟همه چیز درمورد کاشت مژه و تفاوت آن با اکستنشن

همه چیز درمورد کاشت مژه

این روش به دلیل حساسیت بالایی که دارد می بایست در مراکز تخصصی و توسط افراد حرفه ای انجام شود افرادی که می خواهند به یک فرد متخصص در این زمینه تبدیل شوند. آکادمی عالی عریس دوره های کاشت و اکستنشن مژه را به صورت تخصصی زیر نظر بهترین اساتید برگزار می کند. ما در این مقاله می خواهیم کاشت مژه، انواع آن و تفاوت کاشت با اکستنشن مژه را مورد بررسی قرار دهیم. برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

کاشت مژه چیست؟

کاشت مژه چیست؟

کاشت به چه صورت است

کاشت مژه روشی برای حالت دهی و پرپشت سازی مژه هایی است که در حالت طبیعی به اندازه کافی پرپشت، بلند و خوش حالت نیستند. کاشت مژه دو نوع دائمی و نیمه دائمی دارد. در نوع دائمی با کاشت مژه ها در کنار مژه های طبیعی امکان برداشتن و جداسازی آن وجود ندارد. این در حالی است که در روش کاشت نیمه دائمی این مورد امکان پذیر خواهد بود. انجام این روش باید در مراکز بهداشتی و تخصصی زیر نظر افراد حرفه ای انجام گیرد. زیرا هر گونه اشتباه در آن می تواند خطرات جبران ناپذیری به چشم ها وارد کند. در هر دو کاشت با توجه به هزینه صرف شده و انتخاب مشتری می توان از تار موهای طبیعی یا مصنوعی استفاده کرد. کاشت مژه به روش طبیعی هزینه بیشتری نیاز دارد و جلوه طبیعی تری نیز دارد. در این روش به دلیل استفاده از تار های طبیعی امکان رشد مژه ها وجود دارد. در روش کاشت مژه نیمه دائمی هزینه کمتری صرف می شود و به هیچ عنوان امکان رشد مژه ها وجود ندارد. انتخاب هر کدام از این دو نوع کار بسیار سختی می باشد زیرا هر کدام طرفداران خاص خود را دارند. روش کاشت مژه موقت به مدت شش ماه ماندگاری دارد و برای اینکه به خوبی بر روی پلک ها زیبا بنظر برسد هفته ای یک بار نیاز به ترمیم دارد.

تفاوت بین کاشت مژه و اکستنشن مژه در چیست؟

تفاوت بین کاشت مژه و اکستنشن مژه در چیست؟

تفاوت بین کاشت و اکستنشن مژه در چیست؟

اکستنشن مژه به اتصال مژه های طبیعی یا مصنوعی با استفاده از چسب مخصوص به مژه های طبیعی شما است که باید توسط متخصص انجام شود و در مدت زمان یک ساعته انجام شده و حدود یک ماه ماندگاری دارد. کاشت مژه با استفاده از تار های طبیعی انجام می شود و حتما باید توسط جراح یا شخص کاملا حرفه ای انجام شود. بنابراین فرایند انجام کاشت طبیعی تر از اکستنشن است و جلوه طبیعی و زیباتری خواهد داشت. فرایند انجام این تکنیک پیچیده است زیرا به صورت جراحی و پیوند در نزدیک چشم انجام می شود. در حالی که همه ی افراد می توانند از اکستنشن مژه استفاده کنند اما در روش کاشت همه ی افراد نمی توانند از آن بهره مند شوند. در کاشت مژه های کاشته شده امکان رشد دارد در حالی که این قابلیت در اکستنشن به دلیل اینکه با چسب چسبانده شده اند وجود ندارد. مدت زمان ماندگاری اکستنشن حدود یک ماه است در حالی که در روش کاشت با توجه به دائمی یا نیمه دائمی بود تا شش ماه دوام دارد.

مراحل آماده سازی جهت انجام کاشت مژه

مراحل آماده سازی جهت انجام کاشت مژه

مراحل آماده سازی جهت انجام کاشت

  • تمیز کردن  مژه ها با استفاده از محلول های ضد عفونی و تمیز کننده

  • شانه زدن مژه ها با استفاده از براش مخصوص مژه

  • استفاده از پرایمر کل مژه ها

  • خشک کردن مژه ها با سشوار مژه

  • شانه کردن مژه ها با براش

  • کاور کردن مژه های پلک پایین چشم توسط چسب های تری ام یا پد

  • شروع کاشت مژه

انواع کاشت مژه

انواع کاشت مژه

کاشت مژه تار به تار

به صورت کلی کاشت مژه شامل چندین نوع تکنیک است.

  • کاشت مژه تار به تار

  • کاشت مژه ۳ بعدی (والیوم)

  • کاشت مژه ابریشمی

  • کاشت مژه نامرئی

  • کاشت مژه کلاسیک

  • کاشت مزه نچرال

  • کاشت مژه گلامور و اسپایکی

  • کاشت مژه عروسکی

  • کاشت مژه چند بعدی (والیوم – مگاوالیوم)

  • کاشت مژه هیبرید ( ترکیبی یا میکس)

کاشت مژه تار به تار

برای بهبود کم پشتی وکوتاهی مژه‌ها و داشتن چشم هایی طبیعی، جذاب و یک‌ دست‌تر از روش کاشت مژه تار به تار استفاده می‌شود. کاشت روش ال، کاشت مژه بوته‌ایی، کاشت مژه ایتالیایی، کاشت مژه خلیجی، کاشت مژه اداری، کاشت مژه نیمه، تکنیک تک‌انبر، تکنیک دولاین، کاشت مژه روسی، کاشت مژه ترکیه‌ایی،  همه موارد مربوط به تکنیک تار به تار هستند.

انواع کاشت مژه

انواع کاشت مژه

کاشت ابریشمی

کاشت مژه ابریشمی نوع دیگری از کاشت مژه است که به دلیل استفاده از تاره های با جنس ابریشمی به این اسم معروف شده است. کاشت ابریشمی به صورت موقتی است  برای افرادی مناسب است که دارای بیماری و آسیب های مثل سوختگی می باشند و یا به صورت ژنتیکی دارای مژه های کم پشتی هستند و در همه ی موارد امکان رشد پلک ها وجود ندارد. این روش با استفاده از چسب طبیعی روی مژه ها چسبانده می شود و بدون جراحی است همچنین هیچ گونه عوارضی ندارد.

انواع کاشت مژه

انواع کاشت مژه

کاشت نامرئی

این روش با توجه به اسم آن به صورت مخفی است. با توجه به تکنیک انجام آن طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. در این روش کاشت مژه از زیر بصورت قرینه کوتاه و بلند از گوشه داخلی چشم و تا گوشه خارجی ادامه دارد. به دلیل اینکه از موی طبیعی در این روش استفاده می شود متقاضیان زیادی دارد. در این روش باتوجه به جلوه زیبایی که دارد دیگر نیازی به استفاده از لوازم آرایشی نیست.

انواع کاشت مژه

انواع کاشت مژه

کاشت والیوم

کاشت مژه والیوم به  کاشت چند بعدی نیز معروف است. در واقع کاشت مژه از 2 تا 10 بعد را کاشت والیوم و 12 بعدی را مگاوالیوم می گویند. این روش به دلیل حجم دهی بالا بسیار پرطرفدار است. در این روش از تارهای بسیار نازک که در ۲، ۳ یا ۴ جهت مختلف هستند، بر روی هر یک از تارهای مژه طبیعی استفاده می‌شود.

انواع کاشت مژه

انواع کاشت مژه

کاشت عروسکی

این نوع کاشت که کاشت مژه روی مژه و زیر مژه با سه روش ترکیبی، طبیعی و عروسکی کار می‌شود. فقط مخصوص کاشت است و چنین قابلیتی در اکستنشن وجود ندارد.یکی دیگر از تفاوت های این دو روش محبوب است.

هزینه کاشت مژه

هزینه کاشت مژه

هزینه کاشت

هزینه کاشت مژه به موارد مختلفی از جمله شخص انجام دهنده، شرایط و نوع مورد نظر جهت انجام، تعداد مژه های مورد استفاده اگر تعداد زیاد شود هزینه بالا می رود، جنس تار موی استفاده شده اگر طبیعی باشد هزینه بیشتر خواهد بود، به صورت کلی هزینه معینی برای انجام این روش در دست نیست و نمی توان عدد مشخصی را برای آن تعیین کرد.

هزینه کاشت مژه

آیا کاشت مژه به مژگان آسیب می رساند؟

آیا کاشت به مژگان آسیب می رساند؟

عمر مژه های انسان زمان معینی دارد که با توجه به ساختار بیولوژیکی هر کس متفاوت است. با توجه به افراد مختلف بین یه الی پنج هفته، ده الی پانزده تار از مزه های انسان دچار ریزش می شود و مژه جدیدی به جای آن می روید. بنابراین در صورتی که کاشت را زیر نظر افراد حرفه ای و متخصص انجام دهید. به هیچ وجه به مژه ها آسیبی وارد نمی شود و تنها زمانی که به طور طبیعی مژه ها عمر خود را کرده باشند می ریزند. بدین صورت مژه های اضافه (کاشت شده) نیز از روی آنها می افتد و نیاز به ترمیم پیدا می کند، بنابراین مژه ها هر ۳ الی ۵ هفته یکبار نیاز به ترمیم دارد.

2 پاسخ

  1. سلام.‌کاشت مژه خوبه یا اکستنشن؟ یا کدوم روش چشم آسیب کمتری میبینه و ضرر کمتری داره؟

  2. سلام عزیزم. کاشت و اکستنشن هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را دارند. به عنوان مثال ماندگاری کاشت بیشتر و جلوه طبیعی تری دارد. باتوجه به شرایط ماندگاری، هزینه و موارد دیگر این به انتخاب شما هست که کدام بهتر است زیرا هرکدام مزایای مختلفی نسبت به هم دارند. از نظر ضرر کاشت مژه با توجه به استفاده از مواد طبیعی می توان گفت ضرر کمتری دارد که باز هم به شرایط استفاده و … بستگی دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *