لیفتینگ صورت چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

لیفتینگ صورت چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

لیفتینگ صورت (کشش پوست صورت) یکی از روش های بسیار کاربردی برای احیا و جوانسازی پوست است. این روش برای کلیه افراد در هر سنی مناسب است و با سفت کردن عضلات زیرین پوست، برداشتن چربی، کشیدن پوست صورت و گردن موجب کاهش سن و افزایش زیبایی در افراد می شود. لازم به ذکر است این روش اکثر برای افراد در سنین بالا بین 40 الی 60 سال انجام شود، در حالی که محدودیت سنی برای انجام آن وجود ندارد. با پیشرفت علم و صنعت زیبایی، روش های مختلفی برای لیفتینگ صورت وجود دارد که از طریق عمل جراحی، بالاکشیدن پوست و یا غیر جراحی میسر میشود. از لیفتینگ برای درمان پوست صورت هایی که با افزایش سن، قابلیت ارتجاعی آن ها کاهش یافته است و چربی زیر پوستشان کم شده و دچار شل شدگی و افتادگی پوست شده اند، استفاده می شود.

لیفتینگ صورت چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

لیفتینگ صورت چیست چه مزایا و معایبی دارد؟

میان روش های مختلف جراحی، لیفتینگ با تاثیرات فوق العاده و موثری که دارد میان مردم طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. چنین روش های جراحی به « رايتيدکتومی » معروف هستند. بروز چین و چروک با افزایش سن امری اجتناب ناپذیر است که ظاهر پوست را تغییر می دهد و از زیبایی آن می کاهد، به همین دلیل روش هایی برای بالا کشیدن پوست ایجاد شده اند تا در تمام دوره سنی افراد بتوانند پوستی جوان و شاداب داشته باشند. ما در این مقاله می خواهیم لیفتینگ صورت را معرفی کنیم، مزایا و معایب و هر آنچه به این روش محبوب می شود را مورد بررسی قرار دهیم. برای آشنایی بیشتر با آکادمی عالی عریس همراه باشید.

لیفتینگ صورت چیست؟

لیفتینگ صورت چیست؟

لیفتینگ (lifting)  که سفت شدن پوست را به ارمغان می آورد به ریتیدکتومی (rhytidectomy) شناخته می شود. امروزه عمل های زیبایی دیگر خیال تمام سنین را از عیوب روی چهره یا بدن راحت کرده است. اگرچه در سال های دور که هنوز صنعت زیبایی پیشرفت چندانی نکرده بود با افزایش سن زیبایی افراد نیز کاهش می یافت و با ایجاد چین و چروک بسیاری افراد اعتماد به نفس خود را از دست می دادند. در این بین با ظهور روش های جراحی یا غیر جراحی که علاوه بر زیبایی، هدیه ارزشمند جوانی را برای افراد به ارمغان می آورند. بسیاری از افراد معروف و سلبریتی ها که زیبایی برای آن ها بسیار مهم است از این روش ها برای جوان ماندن و زیبایی پوست خود استفاده می کنند. در این روش، بافت های صورت افراد با استفاده از تکنیک های مختلف درمان می شود و موجب جوان تر شدن پوست می گردد.

لیفتینگ صورت چیست؟

لیفتینگ صورت چیست؟

نحوه انجام این سبک درمانی بدین صورت است که سلول های مرده و چربی های پوست برداشته می شود و سلول های پوستی جهت احیا و بازسازی تحریک می شوند، بنابراین ساختار پوست بهبود می یابد و چین و چروک ها از بین رفته یا کاهش چشمگیری پیدا می کند. از جمله مهم ترین مزایای لیفتینگ صورت جوان سازی است که با از بین بردن چین و چروک، شادابی و زیبایی را به پوست تقدیم می کند. پس از انجام بالاکشیدن پوست، هیچ گونه نشانه ای از چین و چروک اطراف گونه ها، دهان، چشم ها، پیشانی و فک دیده نمی شود. باتوجه به نمونه های انجام شده انجام این روش 5 الی 10 سال چهره افراد را جوان تر می کند.

لیفتینگ صورت چیست؟

لیفتینگ صورت چیست؟

سن متقاضی، جنس پوست، میزان کشیدن پوست و عضلات زیر پوست افراد همگی بر نتیجه عمل موثر هستند. برای انجام این روش پوست قسمت های مختلف مانند ناحیه گیجگاهی، گونه و گردن به سمت پشت و بالا کشیده می شود، البته جراحی به نحوی انجام می گیرد که جای زخم ها نمایان نشود. اصولا کلیه روش های لیفتینگ صورت، گردن، ابرو و پیشانی و … همزمان انجام می شود. در صورت تمایل مشتری لایه های ماهیچه ای زیر پوست به صورت مشابه کشیده می شود تا نتیجه طولانی مدت و شکل طبیعی داشته باشد.

حقایقی که درباره لیفتینگ باید بدانید

حقایقی که درباره لیفتینگ باید بدانید

  • میزان موفقیت و اثربخشی عمل لیفتینگ: با توجه به نمونه های موجود در صورتی که توسط متخصص مجرب انجام گیرد اثربخشی بسیار بالایی دارد.

  • هزینه درمان بالاکشیدن پوست: هزینه انجام این روش با توجه به سن متقاضی، نوع پوست، میزان چروک های صورت، محل انجام، متخصص انجام دهنده و … مشخص می شود.

  • زمان مورد نیاز برای انجام این روش: انجام عمل جراحی لیفتینگ به دو تا شش ساعت نیاز دارد.

  • میزان بیهوشی: بیهوشی در این روش زیبایی، به صورت موضعی است.

  • مدت زمان لازم برای ریکاوری و بهبود کامل: برای بهبود چس از انجام این روش شما به 2 تا 4 هفته و در برخی مواقع زمان بیشتری نیاز خواهید داشت.

برای ارزیابی فرد برای نیاز به لیفتینگ صورت به چه نکاتی باید توجه داشت؟

برای ارزیابی فرد برای نیاز به لیفتینگ صورت به چه نکاتی باید توجه داشت؟

افرادی که دارای چین و چروک زیاد و افتدگی و شل شدگی پوست هستند می توانند از این روش استفاده کنند. توجه داشته باشید با استفاده از این روش افتادگی ابروها، پوست و چربی اضافی در پلک بالا یا پایین، یا چین‌ های دور دهان را نمی‌توان رفع کرد.

  • وجود چین و چروک عمیق از کناره بینی تا کناره دهان

  • افتادگی و شل شدن پوست و وجود چین های عمیق روی برجستگی های گونه

  • چربی اضافه، شل شدگی و افتادگی عمیق اطراف گردن

  • افتادگی و ایجاد چین و چروک بر اثر افزایش سن

مزایای لیفت کردن پوست چیست؟

مزایای لیفت کردن پوست چیست؟

از جمله مهم ترنی مزایای لیفتینگ صورت رفع چین و چروک، افتادگی و شل شدگی پوست و سفت شدن پوست صورت است. به صورتی که شادابی و احساس جوانی را پس از بهبودی مشاهده خواهید کرد. این روش نه تنها موجب زیبایی می شود بلکه اعتماد به نفس افراد را برگردانده و حس خوشایندی را در آن ها به وجود می آورد. به صورت کلی بالا کشیدن پوست شامل مزایای زیر می باشد:

  • چین و چروک های صورت، نواحی گردن، زیر چانه و …. از بین می روند.

  • اثرات باد و خورشید بر روی پوست شما کاهش می یابد.

  • نتیجه عمل جراحی انجام شده دائمی است و بصورت بلند مدت می توانید از جوانی و شادابی پوست خود لذت ببرید.

  • با انجام عمل لیفتینگ صورت، چهره شما حداقل 5 الی 10 سال جوان تر می شود.

عوارض عمل لیفتینگ صورت

عوارض عمل لیفتینگ صورت

  • این روش برای افرادی که امکان بیهوشی ندارند و یا در انجام آن اختلالی برایشان وجود دارد مناسب نمی باشد.

  • امکان ایجاد پاره ای از مشکلات مربوط به بیهوشی

  • ایجاد تجمع خون در زیر پوست (هماتوم) که در افرادی که دارای فشار خون بالا و یا کسانی که به دخانیات اعتیاد دارند ممکن است به وجود بیاید. در نتیجه موجب تهوع و استفراغ می شود.

  • امکان آسیب به اعصاب

  • امکان ریزش مو در اثر کاهش خون‌ رسانی به فولیکول‌ های مو که پس از مدتی بهبود می یابد.

نکات لازم بعد از عمل لیفتینگ صورت

نکات لازم بعد از عمل لیفتینگ صورت

  • پس از انجام لیفتینگ فعالیت های خود را کاهش دهید و چند روزی استراحت کنید.

  • برای کاهش کبودی و تورم هنگام خواب، سر را بالاتر از بدن قرار دهید.

  • کمپرس سرد را ردوی محل عمل جراحی قرار دهید تا تورم و خون ریزی را کاهش دهید.

  • امکان کشیدگی پوست تا چندین هفته وجود خواهد داشت که به مرور زمان برطرف می شود.

  • بی حسی برخی نقاط مانند لاله گوش چندین هفته پس از انجام عمل کشیدگی پوست امری طبیعی است که به مرور زمان رفع خواهد شد.

  • دارو های تجویز شده توسط دکتر متخصص خصوصا آنتی بیوتیک های تجویزی را به صورت مرتب مصرف نمایید.

  • از استعمال دخانیات، برخی دارو های التهاب آور و آسپرین مدتی پس از انجام لیفتینگ صورت پرهیز کنید.

  • در روزهای ابتدایی پس از انجام عمل لیفتینگ از انجام فعالیت هایی که با عث فشار باشد مانند شنا کردن، زور زدن، خم شدن، بلند کردن اجسام، پیاده روی تند و ارتباط جنسی پرهیز کنید.

  • از بروز بیماری هایی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و … تاحد امکان خودداری کنید و در صورت ابتدا به سرعت آن را درمان کنید.

  • از تماس مستقیم با تابش آفتاب دوری کرده و از کرم‌ های ضد آفتاب استفاده کنید.

4 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید میشه برای از بین بردن جوش های صورت از لیفتینگ استفاده کرد

  2. سلام عزیزم این روش برای تمام سنین که دارای چین و چروک و عواملی که بتوان از آن برای رفع عیوب استفاده کرد قابل انجام است لذا سنین پر استفاده از لیفتینگ بین 40 تا 60 سال می باشد.

  3. سلام عزیزم خیر این روش یک عمل جراحی برای بالا کشیدن پوست جهت صافی و از بین بردن شل شدگی و افتادگی و چین و چروک پوست است و صرفا برای از بین بردن جوش نمی توان از لیفتینگ استفاده کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *