دوره عمومی ارایش و پیرایش دوره عمومی ارایشگری زنانه اکادمی عریس مرکز عریس اموزشگاه عریس

مرکز آموزش عالی علوم و هنرهای آرایشگری ، زیبایی و مراقبتی

بررسی رفع لک صورت با لیزر

تاریخ امروز: [wikiwordpress]
رفع لک صورت با لیزر

رفع لک صورت با لیزر

 رفع لک صورت با لیزر یکی از بزرگترین دغدغه برای افرادی است که بر روی پوست صورت خود لکه های قهوه ای دارند. روش های مختلفی برای از بین بردن این لکه های قهوه ای وجود دارد که هر کدام به نوبه خود تاثیرات خاص خود را دارند. یکی از آسان ترین و سریع ترین روش های از بین بردن این لکه ها لیزر کردن آن ها می باشد. کک و مک یا همان لکه های قهوه ای می توانند علل مختلفی وجود داشته باشند، به همین دلیل برخی اوقات ممکن است با صرف زمان این نقاط سیاه مزاحم از بین بروند. اما برخی اوقات از بین رفتن و پاک شدن آن ها با روش های ساده عملا غیر ممکن است خصوصا با امتحان روش های مختلف که به اطمینان خاطر رسیده باشید. آخرین راه می تواند لیزر کردن آن ها باشد که یک روش تضمینی و مطمئن خواهد بود. ما در این مقاله می خواهیم نحوه رفع لک صورت با لیزر را مورد بررسی قرار دهیم، مزایا و معایب آن را معرفی کنیم. برای آشنایی بیشتر با آکادمی عالی عریس همراه باشید.

کک و مک صورت چیست؟

کک و مک صورت چیست؟

 لک (Ephelides) ذخایر خال دار کوچکی هستند که حاوی رنگدانه در اپیدرم (لایه فوقانی پوست) می باشند. این لکه های قهوه ای کوچک در اثر عوامل مختلفی نظیر قرار گرفتن در معرض نور خورشید، مصرف برخی داروها، لک های ناشی از التهاب پوست، لک های پیری و لک هایی که بر اثر بیماری های مختلف به وجود می آیند. کک و مک صورت را نیز می توان لکه های صاف، تیره و گرد رنگی تعریف کرد که به اندازه دو تا چهار میلی متر متغیر می باشند. لکه های قهوه ای صورت می تواند در اثر بارش رنگدانه در یک ناحیه خاص (عدم انتشار یکنواخت ملانین در سطح پوست) به وجود آیند. همچنین در برخی مواقع لک های صورت ریشه ای وراثتی دارند، بنابراین در صورتی که در خانواده مشاهده شود، امکان ابتلا به آن وجود خواهد داشت.

کک و مک صورت چیست؟

کک و مک صورت چیست؟

لک های روی صورت به صورت کلی عواقب پزشکی ندارند و باعث بیماری و اختلال خاصی در بدن نمی شوند، اما می توانند ناشی از اختلال خاصی در بدن به وجود آیند که تشخیص آن و رفع عوامل مورد نظر ضروری می باشد. در نهایت زمانی که در فعالیت ملانین های پوست اختلال یا تغییر به وجود آید، در رنگ پوست نیز تغییر ایجاد می شود، که منجر به ایجاد لکه های قهوه ای در پوست می شود. برای نمونه در صورتی که در زیر نور آفتاب قرار بگیرید باعث ترشح ملانین می شود، افزایش ملانین موجب تیره شدن پوست خواهد شد.

عوامل اصلی ایجاد لک صورت (ملاسما)

عوامل اصلی ایجاد لک صورت (ملاسما)

ملاسما، لکه های قهوه ای بر روی پوست افراد است. بیشتری مکان هایی که این لکه های قهوه ای در آن به وجود می آیند، گونه ها، پل بینی ، پیشانی، ولب فوقانی می باشد. لک صورت به صورت کلی اکثرا در خانم ها دیده می شود و تنها حدود 10 درصد مردان را درگیر می کند. لکه های قهوه ای بر روی پوست اکثر در فصول گرم پررنگ شده و در فصول سرد کم رنگ تر می شوند. از جمله عوامل بروز کک و مک می توان به مسائل ژنتیکی، تغییرات هورمونی، مصرف برخی از داروها و همچنین برخی بیماری ها مانند بیماری تخمدان و تیروئید و… اشاره کرد. اشعه نور خورشید عضو جدایی ناپذیر در ایجاد کک و مک بر روی پوست است که مراقبت هایی مانند استفاده از ضدآفتاب بسیار ضروری می باشد.

عوارض جانبی رفع لک با لیزر

عوامل اصلی ایجاد لک صورت (ملاسما)

این لک ها اگرچه در دنیای امروز به خوبی در صنعت مد جایگاه مناسبی پیدا کرده و حتی برخی سلبریتی ها و مدل های فشن شو از آن به عنوان نماد زیبایی استفاده می کنند اما برای برخی ها دلیلی بر عدم اعتماد به نفس و ناراحتی باشد. بنابراین در صدد رفع این مشکل بسیاری افراد به روش های مختلف از روش های طبیعی تا شیمیایی روی می آورند. داشتن صورتی صاف و بدون هرگونه نقاط قهوه ای آرزوی بسیاری از افراد خصوصا بانوان است. متاسفانه هنوز درمان کامل و قطعی برای از بین رفتن لک وجود ندارد. مصرف دارو هایی نظیر مصرف داروهای ضدلک حاوی هیدروکینون می تواند درمان مناسبی برای ملاسما باشد اما این داروها فقط در مدت زمانی که مورد استفاده قرار می گیرند نتیجه موثری دارد و پس از قطع آن مجدد صورت به حالت اولیه، دارای لک برمیگردد. سایر درمانهای رایج میکرونیدلینگ، مزوتراپی ،میکردم ابریژن و در نهایت استفاده از لیزر برای از بین بردن ملاسما وجود دارد.

رفع لک صورت با لیزر

رفع لک صورت با لیزر

برای رفع لک صورت با لیزر مقالات مختلفی تالیف شده است که هر کدام به نوبه خود دستگاه های مختلفی تست شده است. به عنوان نمونه یکی از دستگاه های مورد استفاده برای لیزر، دستگاه co2 فرکشنال است. این دستگاه با ایجاد تراش های سطحی بر روی پوست، لک ها را کم رنگ تر می کند. امروزه روش های پیشرفته تری جایگزین این روش شده که در آن از دستگاه کیوسوئیچ با طول موج 1064 استفاده می شود. از این نوع لیزر بر روی افراد با تشخیص پزشک به صورت دوره های یک الی دوماهه استفاده می شود. امروزه دستگاه جدیدی که در کشور ایران با نام تجاری نام هندپیس گلد (gold handpiece)، دستگاه کیوسوئیچ باطول موج 585 نامومتر استفاده می شود.  این دستگاه در جذب رنگدانه های ملانین و عروق خونی جذب قابل توجهی را ارائه می دهد. با توجه به اینکه در پاتولوژی ملاسما وجود عروق خونی و ارتباط آن با ملانوسیت ها تغییر رنگ تیره ای را ایجاد می کند. بنابراین لیزر کردن لک های صورت نتایج قابل توجهی خواهد  داشت.

مزایای رفع لک با لیزر

مزایای رفع لک با لیزر

  • لکه‌های قهوه‌ای صورت از بین می برد و ملاسما را درمان می کند.

  • کک و مک را از بین می برد.

  • برای پاک کردن تاتو بسیار کاربردی است

  •  خال‌های مادرزادی و خال اوتا را از بین می برد.

  • معمولاً به یک جلسه‌ی درمان نیاز خواهد بود

  • ناراحتی بسیار کمی برای پوست ایجاد می کند.

  • خطر کمی دارد.

  • تحریک تولید کلاژن جدید برای بهبود رنگ پوست

عوارض جانبی رفع لک با لیزر

عوارض جانبی رفع لک با لیزر

لیزر کردن لک های صورت از نظر ایمنی روش مطمئنی می باشد. لکه ها یا خال های پوستی به مدت چند روز الی چند هفته ممکن است ناراحتی هایی بر روی پوست ایجاد کنند که در نهایت به سرعت بهبود پیدا خواهند کرد. عوارضی که برای این روش وجود دارد بسیار نادر است و در صورت وقوع نوقتی و قابل رفع خواهد بود. خطرات انجام و مواردی نظیر مناسب بودن برای شخص در طول جلسه مشاوره توسط دکتر متخصص تشخیص داده می شود. کلیه روش های احیا و مراقبت پوست دارای عوارضی هستند که با انجام تمهیداتی که دکتر مربوطه اعلام خواهد کرد موقتی و قابل رفع خواهد بود.

هزینه رفع لک با لیزر

هزینه رفع لک با لیزر

عوامل مختلفی برای تعیین هزینه رفع لک صورت با لیزر وجود دارد. اولین مورد را می توان تعداد لکه هایی دانست که می بایست از روی پوست حذف شوند. در صورتی که لک های مجتمع در یک نقطه صورت شما زیاد باشد باید هزینه های بیشتری را متقبل شوید. نوع لیزر مورد استفاده نیز یکی دیگر از عوامل قیمت گذاری لیزر است. بعضی از روش های لیزر می توانند در یک زمان مشخص تنها یک لک صورت با لیزر رفع کنند در حالی که برخی انواع دیگر آن توانایی حذف کلیه لک های یک قسمت مشخص از پوست صورت را دارند. به همین دلیل نمی توان هزینه خاصی را برای آن برآورد کرد و با توجه به محلی که انجام می شود و سایر عوامل مختلف عنوان شده متغیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *