سرم پوست چیست؟ معرفی انواع آن و نحوه استفاده از سرم پوست

سرم پوست چیست؟ معرفی انواع آن و نحوه استفاده از سرم پوست

سرم پوست یکی از محصولات خوش نامی است که اسم آن میان خانم ها زیاد به گوش می رسد. سرم اسمی است که زیاد شنیده می شود اما سوال مهمی که پیش می آید این است که سرم پوست چیست؟ و چه زمانی باید از آن استفاده کرد؟ سرم های بسیاری نظیر، سرم های تقویت کننده ، مرطوب کننده ، ضد چروک و … وجود دارد، تفاوت آن ها با سرم پوست در چیست؟ باید بگوییم این نوع سرم یکی از محصولات مراقبت از پوست و مو است که نسبت به سایر مرطوب کننده ها و نرم کننده ها تاثیرگذاری بیشتری دارد. بدین معنی شما با استفاده از این محصول در مدت زمان کمتری می توانید مشکلات پوستی خود را برطرف کنید. سرم پوست شامل کاربرد های متنوعی مانند رفع جوش و آکنه، خاصیت ضد پیری، رفع قرمزی و لکه های پوستی و …. می باشد. برای آشنایی با سرم پوست، انواع مختلف و کاربردهای آن با آکادمی عالی عریس همراه باشید.

سرم پوست چیست؟

سرم پوست چیست؟

سرم پوستی یکی از محصولات سبک وزن و مفیدی است که از غلظت بالای مواد مغذی و سودمند برای پوست برخوردار می باشد. سرعت جذب این نوع محصولات برای پوست بالا است و یکی از بهترین گزینه های مورد استفاده پس از پاکسازی پوست می باشد. این نوع محصولات شامل انواع مختلف با کاربرد های متنوعی می باشند که هر کدام به نوبه خود تاثیرات خاص خود را دارند. انواع مختلفی از سرم های پوستی به رفع جوش و آکنه، لکه های پوستی، شفافیت و روشن شدن پوست کمک می کنند. در حالی که برخی دیگر به تقویت، آبرسانی، نرمی و مبارزه با علائمی نظیر پیری و کاهش چین و چروک متمرکز هستند.

سرم پوست چیست؟

سرم پوست چیست

سرم ها محصولات غلیظی هستند که به واسطه ترکیبات فوق العاده و مفید خود قادر به رفع بسیاری از مشکلات پوستی هستند. می توان مهم ترین تفاوت این محصولات را با لوسیون ها و کرم های مرطوب کننده، استفاده از ترکیبات نظیر مینرال و روغن‌های معدنی اشاره کرد. به همین دلیل است که سرم های پوستی از دهیدراته شدن ( از دست رفتن آب) پوست جلوگیری می کنند. در واقع یکی از ترکیبات مهم این محصولات آب است که بر طبق نظر متخصصان زیبایی سرم پوستی یکی از بهترین محصولات مراقبت از پوست است، زیرا با توجه به ترکیبات موجود در این محصولات که شامل مولکول های کوچک است به راحتی جذب پوست شده و بر روی آن تاثیر مثبت می گذارند.

سرم پوست برای چه افرادی مفید است؟

سرم پوست برای چه افرادی مفید است؟

سرم پوست برای کلیه‌ی افرادی که قصد مراقبت از پوست خود را دارند مناسب می باشد و محدودیتی برای استفاده از آن وجود ندارد. برخی افراد به عنوان جایگزینی مناسبی برای مرطوب کننده ها از این محصولات استفاده می کنند. توجه داشته باشید این محصول نمی تواند کلیه‌ی نیاز های یک پوست خشک را رفع کند، بدین منظور می توانید در کنار سایر مرطوب کننده ها و نرم کننده ها از این محصول به عنوان خاصیت ضدپیری، یا حتی جلوگیری از چین و چروک استفاده کنید. با توجه به ترکیبات موثر برخی از این محصولات به کنترل و متعادل سازی چربی پوست نیز کمک زیادی می کنند. توجه داشته باشید سرم های پوستی باید به صورت منظم استفاده شوند تا تاثیرات آن مشاهده شود. سرم پوستی شامل بسیاری از مواد مغذی، ویتامین ث و آنتی اکسیدان می باشند که به احیا و بازسازی پوست کمک زیادی می کند.

ترکیبات سرم پوستی

ترکیبات سرم پوستی

این محصولات از ترکیبات مفید و موثری برای پوست تشکیل شده اند که مهمترین آن آب است. سایر ترکیبات آن ها شامل انواع ویتامین ها، مواد معدنی، آبرسان ها، و …. است که برخی از آن ها به شرح زیر می باشد.

ویتامین  C

ویتامین سی یکی از مهم ترین و مفید ترین موارد برای پوست است. این ویتامین به افزایش کلاژن سازی و شفافیت و درخشندگی پوست کمک شایانی می کند، همچنین برای رفع چین و چروک نیز بسیار موثر می باشد و یک آنتی اکسیدان قوی به شمار می رود. بدین صورت پوست شما را در برابر اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد محافظت می کند. سرم های ویتامین  Cبه تنظیم رنگ پوست، تنظیم رنگ پوست، کاهش پیگمنتاسیون و کاهش پیری کمک زیادی می کند.

آنتی اکسیدان‌ ها

آنتی اکسیدان‌ ها

آنتی اکسیدان ها یکی از مواردی هستند که به جوانسازی پوست کمک زیادی می کنند و با ترکیبات فوق العاده خود موجب جلوگیری از چین و چروک و جوش و آکنه می شوند.

هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید یکی از محصولاتی است که برای جلوگیری از خشکی پوست و آبرسانی آن بسیار مفید است. با استفاده از سرم های پوستی حاوی این ماده مفید می توان حجم از دست رفته پوست را جبران کرد. همچنین رتینول و ترکیبات ضد التهابی و … هم از جمله مواد رایجی است که در ساخت این محصولات استفاده می‌کنند.

چگونه از سرم های پوستی استفاده کنیم؟

چگونه از سرم های پوستی استفاده کنیم؟

طریقه استفاده از سرم پوستی به مشکلات پوستی و انواع آن مربوط می شود، به عنوان مثال در صورتی که پوست خشکی دارید می توانید روزانه دو مرتبه از این محصولات استفاده کنید.

برای افرادی که دارای پوست چرب می باشند قضیه فرق دارد و روزانه یک مرتبه یا در برخی موارد یک روز در میان کافی است.به صورت کلی  برای زمان استفاده از سرم پوست به موارد زیر دقت کنید.

 می توانید دو بار در روز از محصولات سرم پوستی استفاده کنید. سعی کنید در روز مقدار بیشتری از سرم استفاده کنید تا در مقابل اشعه نور خورشید و سایر آلودگی ها محافظت کند. برای استفاده مرتبه دوم قبل از خواب می تواند گزینه خوبی باشد زیرا در این صورت پوست تا صبح می تواند بازسازی و احیا شود.

 اگر از سایر محصولات مراقبت از پوست نظیر لایه بردار های پوستی استفاده می کنید، بنابراین از سرم پوست پس از اعمال لایه بردار و پیش از مرطوب کننده ها استفاده کنید.

البته این موضوع بلامانع است که شما می توانید از ترکیب سرم های پوستی به همراه مرطوب کننده در نوبت شبانه مصرف نمایید. دقت داشته باشید که استفاده از سرم های پوستی برای مناطق دور چشم مشکل ساز نخواهد شد.

آشنایی با انواع سرم های پوستی

آشنایی با انواع سرم های پوستی

سرم های پوستی شاکل انواع مختلفی می باشند که هر کدام برای کاربرد مخصوص به خود مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از انواع آن به شرح زیر است:

سرم پوست روشن کننده

سرم های روشن کننده از جمله محصولات پرطرفدار میان مردم خصوصا بانوان می باشد. این نوع سرم ها کاهش لکه های ناشی از افزایش سن، نور آفتاب یا ارثی، صاف کردن پوست، کاهش هایپرپیگمنتیشن و ، متعادل سازی تن پوست بسیار مورد توجه می باشند. شفافیت، درخشندگی و روشن شدن طبیعی پوست از جمله مزایای سرم پوست روشن کننده می باشد.

این نوع سرم های حاوی موادی نظیر ریشه شیرین بیان و گریپ فروت یا آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین E ، چای سبز و ویتامین  Cمی باشند. سایر ترکیبات روشن کننده این محصولات می توان به اسید فرولیک، پپتیدها، اسید کوجیک و بازتابنده های نور یا پخش کننده‌های نوری که بلافاصله درخشش بی‌عیب و نقصی به چهره شما می‌بخشد اشاره کرد.

سرم های ترمیم کننده و جوانسازی

سرم های ترمیم کننده و جوانسازی

موارد مختلفی نظیر استرس ها و اضطراب زیاد، افزایش سن، قرار گرفتن در معرض اشعه مضر ماوراءبنفش آفتاب، استفاده از مواد آرایشی بی کیفیت و یا زیاد به پوست آسیب زیادی وارد می کند.

سرم های ترمیم کننده به عنوان یکی از بهترین محصولات پوستی، به احیا و بازسازی مشکلات پوستی پرداخته و  مشکلات احتمالی را ترمیم و بهبود می بخشند، بدین صورت درخشندگی و زیبایی را برای شما به ارمغان می آوردند. سرم های ترمیم کننده با تحریک عملکرد پوست موجب می شوند پوست اقدام به ترمیم و بازسازی خود کند. سرم پوستی ترمیم کننده جای هرگونه آکنه، زخم و جوش را با استفاده مستمر از بین می برد و باعث رشد سلول های پوستی نظیر الاستین و کلاژن می شود.

 این محصولات با کمک به اپیدرم پوست سطح چربی و رطوبت پوست را جفظ کرده و به لطافت و صافی پوست کمک زیادی می کنند. همچنین این محصولات به حفظ پوست در برابر برابر رادیکال‌های آزاد مضر کمک می کنند.

 اگر بخواهیم برخی از ترکیبات اصلی این سرم پوست ترمیم کننده را نام ببریم باید به رسوراترول، آنتی اکسیدان‌ها، جلبک دریایی، عصاره نونی، آب گل، چای سبز، سرامیدها، رتینول، روغن‌های اساسی و اسیدهای چرب امگا ۳ اشاره کنیم.

سرم های ضد چروک

سرم های ضد چروک

جلوگیری از چین و چروک دغدغه بسیاری از افراد در تمام سنین است. سرم های ضد چروک با حفظ رطوبت پوست از چین و چروک، خشکی چوست جلوگیری می کنند.

 این محصولات با برخورداری از ماده رتینول و جذب آن به پوست به باز شدن چین و چروک کمک می کنند. سرم های ضد چروک برای ترمیم و بازسازی سلول ها و افزایش چرجه سلولی موثر هستند.

 رتینول (ویتامین آ) ماده موثری می باشد که به تاثیرات ضدپیری خود معروف است. این ماده سودمند به افزایش الاستین و کلاژن سازی کمک می کند و به آب رسانی، تجمع آب، سفت شدن پوست کمک می کند.

توجه داشته باشید که با توجه به نظر بسیاری متخصصان زیبایی از سرم پوست ضد چروک در طول روز استفاده نکنید، زیرا بر اثر قرار گرفتن زیر نور خورشید عوارض جانبی ایجاد می کند. استفاده از این سرم ها در شب می تواند به ترمیم و بازسازی پوست شما شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *