آموزش گریم و میکاپ

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

آموزش گریم و میکاپ

آموزش گریم و میکاپ

دوره عمومی ارایش و پیرایش دوره عمومی ارایشگری زنانه اکادمی عریس مرکز عریس اموزشگاه عریس

مرکز آموزش عالی علوم و هنرهای آرایشگری ، زیبایی و مراقبتی

بررسی آموزش گریم و میکاپ

تاریخ امروز: [wikiwordpress]
آموزش گریم و میکاپ

آموزش گریم و میکاپ

آموزش گریم و میکاپ جز چالش برانگیزترین کارها می‌باشد. زیرا هر کسی روش خود را برای انجام گریم و میکاپ دارد. همه‌ی بانوان دوست دارند زیبا به نظر برسند از این رو آرایش یکی از راه های رسیدن به زیبایی است. در واقع آرایش امروزه در بین خانم‌‌ ها باعث افزایش اعتماد به نفس و جذابیت می‌شود. برای انجام گریم و میکاپ درست و اصولی باید طریقه انجام آن را بلد باشید. با یادگیری گریم و میکاپ حتی برای مجالس و مهمانی‌های خود نیازی به سالن‌های آرایشی و پرداخت هزینه گزاف نخواهید داشت. میکاپ نیز مانند هر کار دیگر تکنیک‌ها و روش‌های خاص خود را دارد و با یادگیری آن‌ها می توانید تناسب و زیبایی را به چهره خود هدیه دهید. شناخت لوازم آرایشی و نحوه استفاده از آن‌ها نیز یک امر ضروری در این راه می باشد.

آموزش گریم و میکاپ
آموزش گریم و میکاپ

آموزش گریم و میکاپ

آموزش گریم و میکاپ

آموزش گریم و میکاپ جز چالش برانگیزترین کارها می‌باشد. زیرا هر کسی روش خود را برای انجام گریم و میکاپ دارد. همه‌ی بانوان دوست دارند زیبا به نظر برسند از این رو آرایش یکی از راه های رسیدن به زیبایی است. در واقع آرایش امروزه در  بین خانم‌‌ ها باعث افزایش اعتماد به نفس و جذابیت می‌شود. برای انجام گریم و میکاپ درست و اصولی باید طریقه انجام آن را بلد باشید. با یادگیری گریم و میکاپ حتی برای مجالس و مهمانی‌های خود نیازی به سالن‌های آرایشی و پرداخت هزینه گزاف نخواهید داشت. میکاپ نیز مانند هر کار دیگر تکنیک‌ها و روش‌های خاص خود را دارد و با یادگیری آن‌ها می توانید تناسب و زیبایی را به چهره خود هدیه دهید. شناخت لوازم آرایشی و نحوه استفاده از آن‌ها نیز یک امر ضروری در این راه می باشد. امروزه تاثیر و قدرت آرایش را در بین بانوان را نمی‌توان انکار کرد. از آنجا که خانم‌ها برای حضور در اجتماع و بهبود اعتماد به نفس خود از آرایش بهره می‌برند بنابراین آموزش اصولی آن در انجام روند درست آن موثر خواهد بود. اگر به دنبال یک آرایش استاندارد هستید که شما را در طول روز زیبا نشان دهد باید نکات مربوط به میکاپ را فرا بگیرید. تمام مراحل از زیرسازی تا طراحی ابروها و کشیدن خط چشم و … فراگیری این تکنیک ها در داشتن یک چهره بی‌نقص به شما کمک شایانی می‌کند. آموزشگاه عریس به‌عنوان بهترین آموزشگاه در خاورمیانه قصد دارد، در این مطلب مرحله به مرحله آموزش گریم و میکاپ را تقدیم شما عزیزان کند تا با یادگیری روش های درست آرایش کردن جلوه ای زیبا به چهره خود ببخشید پس برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

گریم و میکاپ چه مراحلی دارند؟
گریم و میکاپ چه مراحلی دارند؟

گریم و میکاپ چه مراحلی دارند؟

گریم و میکاپ چه مراحلی دارند؟

  • آماده سازی صورت

  • زیرسازی صورت

  • استفاده از پرایمر برای پوشش صورت

  • استفاده از فوندانسیون مایع یا پودر با توجه به نوع پوست

  • استفاده از کانسیلر برای پوشش تیرگی باتوجه به نوع پوست

  • استفاده از پودر یا اسپری فیکس کننده

  • استفاده از هایلایتر

  • ایجاد عمق با کانتورینگ

  • اعمال رژگونه

  • فرم دهی ابروها

  • اضافه کردن آرایش چشم

  • اعمال سایه چشم

  • اعمال خط چشم

  • اعمال ریمل بر روی پلک های طبیعی یا مصنوعی

  • پوشش دهی لب ها با پرایمر یا فون ها

  • کشیدن خط لب بر روی لب ها

  • اعمال رژلب یا براق کننده لب
پاک کردن آرایش قدیمی
پاک کردن آرایش قدیمی

پاک کردن آرایش قدیمی

پاک کردن آرایش قدیمی

پاک کردن آرایش قدیمی: هنگامی که شروع به آرایش می‌کنید باید صورت شما تمیز و بدون هر گونه آرایش قبلی و موادی بر روی پوست باشد. با یک دستمال تمیز شروع کنید و آرایش و موادی که ممکن است بر روی پوست باشد را تمیز کنید. توجه داشته باشید که اگر بخواهید آرایش را بر روی آرایش دیگر پیاده کنید ظاهر نهایی شما مانند یک کیک می‌شود، غیرطبیعی و فرم بدی پیدا میکند. برای عدم تحریک پذیری پوست حتما لازم است آن را تمیز کنید برای این کار می توان از مواد پاک کننده آرایش یا یک کرم ملایم کودک برای از بین بردن مانده‌های آرایش قبلی استفاده کرد. به خاطر داشته باشید که همیشه باید در پایان روز آرایش خود را پاک کنید.خوابیدن با آرایش می تواند منافذ پوست شما را مسدود کرده و باعث ایجاد لک و چین و چروک شود.

زیرسازی صورت
زیرسازی صورت

زیرسازی صورت

زیرسازی صورت

زیرسازی صورت: ابتدا صورت خود را بشویید و سپس با استفاده از یک مرطوب کننده مناسب پوست خود آن را مرطوب کنید. به همان دلیلی که آرایش قدیمی خود را پاک می‌کنید باید صورت خود را نیز بشویید. برای شستشوی صورت خود از یک پاک کننده ملایم صورت استفاده کنید. حدود یک دقیقه ماساژ دهید تا باکتری ها و سلول های مرده شستشو شده و منافظ پوست تمیز شود. این کار را بدون در نظر گرفتن نوع پوست با زدن یک مرطوب کننده تمام کنید.

استفاده از پرایمر برای پوشش صورت

استفاده از پرایمر برای پوشش صورت

استفاده از پرایمر برای پوشش صورت: قبل از اینکه آرایش خود را شروع کنید برای تثبیت و ماندگاری مواد بر روی صورت خود باید از یک پرایمر مناسب با پوست خود استفاده کنید. مقدار کمی از پرایمر را بر روی صورت خود توسط انگشتانتان پخش کنید و سعی کنید تمام صورت را پوشش داده باشید. پرایمر به شما کمک می‌کند که آرایش شما در طول روز ثابت بماند. اگر امکان تعرق، دویدن و یا هرکاری که باعث از بین رفتن یا خراب شدن آرایش شما شود، وجود داشته باشد. استفاده از پرایمر امری ضروری است.

استفاده از فوندانسیون مایع

استفاده از فوندانسیون مایع

استفاده از فوندانسیون مایع یا پودر با توجه به نوع پوست: انواع مختلف فوندانسیون مایع، پودر و کرم وجود دارد که برای یکدست سازی صورت و ایجاد پایه ای یکنواخت برای ادامه آرایش می باشد و همگی تاثیر یکسانی را دارند. با استفاده از یک اسنفج مرطوب آن را بر روی پوست و در صورت لزوم گردن و لاله گوش خود پخش کنید. به خاطر داشته باشید فون مورد استفاده شما باید هم رنگ پوست یا رنگ نزدیک به پوست شما باشد. برای پوشاندن لکه های تیره می توانید با استفاده از کرم کانسیلر کمی زیرسازی ایجاد کنید. مایع  فون را می توان با نوک انگشتان استفاده کرد ، اگرچه این احتمال وجود دارد که باکتری ها را به پوست وارد کند

استفاده از کانسیلر برای پوشش تیرگی

استفاده از کانسیلر برای پوشش تیرگی

استفاده از کانسیلر برای پوشش تیرگی باتوجه به نوع پوست: هدف استفاده از کانسیلر پوشش تیرگی ها و لک های زیر چشم است. می توان از کانسیلر کمی روشن تر از پوست برای روشن تر کردن نواحی از صورت که تیرگی زیادی دارند استفاده کرد. با استفاده از اسفنج یا انگشتان (تمیز) خود کانسیلر را در ناحیه زیر چشم خود به شکل یک مثلث وارونه، پایین پل بینی، چانه، مرکز پیشانی و بالای، لب بالایی خود پخش کنید و سعی کنید تمام سیاهی ها را پوشش دهید. می توانید از سایه ای متناسب با رنگ پوست خود برای پوشاندن نقاط قرمز یا هر گونه آکنه یا لکه تیره استفاده کنید. لبه های کانسیلر خود را پخش کنید تا به طور یکپارچه با فون شما ترکیب شود.

استفاده از پودر یا اسپری فیکس کننده

استفاده از پودر یا اسپری فیکس کننده

استفاده از پودر یا اسپری فیکس کننده:  این مرحله اختیاری است، اما اگر به دنبال آرایش طولانی مدت و بدون چین هستید، باید از پودر تنظیم کننده یا اسپری فیکس کننده استفاده کنید تا فون و کانسیلر خود را ثابت نگه دارد. با استفاده از اسفنج مرطوب پودر پخش شده را  به قسمت زیر چشم فشار دهید و سپس با قلم مو به آرامی، قسمت های بیش از حد اضافی را پاک کنید. از یک اسفنج بزرگ برای پوشاندن کل صورت خود با پودرفیکس کننده، تنظیم کننده شفافیت متناسب استفاده کنید. این مرحله به ویژه در صورت استفاده از فونداسیون مایع بسیار مفید است، زیرا به تنظیم فونداسیون و از بین بردن هرگونه براقیت و چسبندگی کمک می‌کند.

استفاده از هایلایتر

ااستفاده از هایلایتر

استفاده از هایلایتر: به احتمال زیاد صورت شما به دلیل رنگ یکنواخت کم حاشیه و صاف به نظر می رسد. به منظور ارائه  کمی  عمق ، شما نیاز به استفاده از هایلایت ها و سایه ها دارید.  می توانید از کرم (قبل از تنظیم صورت) استفاده کنید یا پودر هایلایتر برای روشن شدن عمیق ترین قسمتهای صورت خود استفاده کنید: گوشه های داخلی چشم، زیر ابروها، طرف استخوان گونه، باعث می شود صورت شما بیش از آنچه در حالت عادی درخشان و روشن است به نظر برسد.

برای برجسته سازی کامل، شکل “3” را روی استخوان های گونه، ابروها و تا پیشانی پخش کنید.

برای استفاده از هایلایتر می‌توانید از انگشتان خود یا یک برس برجسته کوچک استفاده کنید.

ایجاد عمق با کانتورینگ

ایجاد عمق با کانتورینگ

ایجاد عمق با کانتورینگ:  برخلاف برجسته سازی قسمت های برجسته صورت ، کانتورینگ شامل افزودن پودری است که چند نمره تیره تر از رنگ واقعی پوست شماست (متفاوت از برنز) به مناطقی که می خواهید تیره تر شود. به طور معمول، شما باید زیر استخوان های گونه خود را در قسمت خالی گونه‌ها، در کناره های بینی و زیر خط فک خود قرار دهید.  همچنین می توانید با استفاده از کانتور در نزدیکی خط موهای خود ، پیشانی بزرگ را کوچکتر نشان دهید. این کار باعث می شود که صورت شما نازک تر و از نظر ظاهری بلندتر به نظر برسد و سایه هایی که به طور طبیعی و بدون پایه ایجاد می شوند را فراهم کند.

اعمال رژگونه

اعمال رژگونه

اعمال رژگونه: آخرین مرحله برای آماده سازی صورت، افزودن رژگونه به گونه ها است. گونه های همه افراد کمی رنگ دارد اما این رنگ برای هر فرد متفاوت است. رژگونه خود را با یک برس بزرگ روی قسمت‌های گونه خود بمالید (قسمت گردی که هنگام لبخند زدن تشکیل می شود). زیاد از رژگونه استفاده نکنید، فقط به اندازه کافی اضافه کنید تا رنگی که به طور طبیعی تشکیل می شود نمایان شود.

فرم دهی ابروها

فرم دهی ابروها

فرم دهی ابروها: این مرحله بسته به پر بودن ابروهای شما اختیاری است اما به طور کلی برای کسانی که ابروهای نازک یا پراکنده دارند توصیه می شود. رنگی از مداد ابرو ، پودر یا پماد را انتخاب کنید که نزدیک به رنگ موی طبیعی شما باشد. با خط کشیدن لبه های ابروهای خود با حرکات کوچک تند و تیز از موی خود شروع کنید و سپس با استفاده از همان خطوط کوچک، مرکز را پر کنید. در همان جهت رشد موهای خود بروید و با یک ژل ابرو شفاف یا رنگی ست کنید تا آنها تمام روز بمانند.

اضافه کردن آرایش چشم

اضافه کردن آرایش چشم

 اضافه کردن آرایش چشم: شروع کننده سایه چشم بزنید. این یک محصول اختیاری دیگر است، اما استفاده از آغازگر سایه چشم به شما کمک می کند تا سایه چشم شما برای مدت زمان طولانی تری روشن بماند. اگر بدون آن رفته باشید، ممکن است متوجه شده باشید که سایه چشم شما کمرنگ یا چرب می شود و پس از چند ساعت چین و چروک های پلک شما جمع می شود. از نوک انگشت خود استفاده کنید و روی کرم سایه چشم خود بزنید و آن را از ریشه مژه ها تا بالای چین پخش کنید. با پودر تنظیم کنید تا یک کرم مناسب برای ترکیب سایه چشم شما باشد.

اضافه کردن آرایش چشم

اضافه کردن آرایش چشم

اضافه کردن آرایش چشم:  روش های زیادی برای استفاده از سایه چشم وجود دارد، اگرچه ابتدایی ترین و کلاسیک ترین حالت استفاده از یک رنگ روی کل پلک است.  با استفاده از برس سایه چشم (یا انگشت برای رنگدانه بالاتر) سایه چشم خود را به پلک خود بزنید، از مرکز نزدیک خط مژه شروع کنید و به سمت خارج پخش شود .سایه چشم خود را به رنگ طبیعی پوست نزدیک چین و گوشه های داخلی و خارجی چشم خود بکشید تا از ایجاد خطوط کج جلوگیری کند. اگر می خواهید کمی جذاب تر باشد، از گوشه خارجی خط مژه تا بالا، چین و چروک پلک خود، یک سایه مات تیره تر از سایه چشم را به شکل    “C” قرار دهید. کار را با پوشش دهی یک رنگ براق روشن تر از گوشه داخلی شروع کنید و به وسط منتهی کنید و با بقیه ترکیب کنید.

رنگ اصلی سایه چشم شما هرگز نباید به ابرو برسد و نباید از درپوش تا انتهای ابرو بیشتر باشد (مگر اینکه به دنبال ظاهری بسیار چشمگیر باشید)

با این حال، ممکن است با استفاده از سایه روشن تر از سایه چشم ، ابرو خود را برجسته کنید (ناحیه زیر ابرو اما بالای چین و چروک). اگر رنگ پوست شما کم رنگ است حتما از رنگ های طبیعی مانند کرم، ماسه یا سفید استفاده کنید.

اگر از چندین رنگ سایه چشم استفاده می کنید ، همیشه آنها را با هم مخلوط کنید.

اعمال خط چشم

اعمال خط چشم

اعمال خط چشم: هدف از خط چشم ایجاد هماهنگی برای یک خط مژه کامل است. بنابراین، رنگی را انتخاب کنید که شبیه به رنگ طبیعی موی شما باشد (یا اگر موی بلوند قهوه ای دارد) تا در امتداد مژه های شما قرار بگیرد. روی خط مژه خود یک خط چین یا نقطه چین ایجاد کنید و سپس نقاط را به هم متصل کنید تا یک خط کامل و مداوم ایجاد شود. در صورت تمایل می توانید انتهای آن را به سمت عقب و بیرون بچرخانید، در غیر اینصورت به سادگی باید خط مژه خود را از گوشه داخلی تا گوشه خارجی دنبال کنید.

افزودن خط چشم به خط مژه های پایینی باید با کمترین میزان انجام شود، زیرا ظاهری تیره / خشن تر ایجاد می کند و فقط در خط مژه بالایی شما کمی غیر طبیعی تر از خط چشم است.

اعمال ریمل بر روی پلک های طبیعی یا مصنوعی

اعمال ریمل بر روی پلک های طبیعی یا مصنوعی

اعمال  ریمل بر روی پلک های طبیعی یا مصنوعی: برای تکمیل آرایش چشم خود، باید پلک ها خود را با کمی ریمل بالا بزنید. بسته به ظاهر مورد نظر شما چندین ریمل وجود دارد که می توانید انتخاب کنید. اگر مژه های کوتاه دارید، از ریمل استفاده کنید که طول آن بیشتر می شود یا اگر مژه های نازکی دارید، از ریمل حجم دهنده استفاده کنید. یک بار برس را به ریمل آغشته کنید و مقدار اضافی آن را به آرامی روی لبه ظرف یا یک حوله کاغذی پاک کنید. با نگاه مستقیم به جلو، آن را با ضربه های بالا به مژه فوقانی بمالید.  از قسمت داخلی چشم خود شروع کنید و به سمت بیرون حرکت کنید. هر دو چشم را با دو لایه انجام دهید، سپس بگذارید خشک شود. در صورت تمایل می توانید ریمل را به مژه های زیرین خود بزنید.

هنگام استفاده از قلم مو، آن را تکان دهید، زیرا به شما کمک می کند تا مژه ها به جای فقط لایه زیر، از بین آن مایل شود.

هرگز برس ریمل خود را داخل و خارج ریمل پمپ نکنید  زیرا این امر باعث ایجاد فضای هوا می شود.

از استفاده بیش از دو لایه ریمل خودداری کنید، زیرا این باعث می شود که حالت تیره شدن طبیعی گرفته شود و ظاهری ضخیم و کاغذی به نظر می رسد که بسیار طبیعی نیست.

یک ترفند خوب برای پررنگ تر شدن مژه ها استفاده از یک لایه پودر بچه بین لایه های ریمل است. این باعث می شود کمی طول و حجم به مژه های شما اضافه شود.

پوشش دهی لب ها با پرایمر یا فون ها
پوشش دهی لب ها با پرایمر یا فون ها

پوشش دهی لب ها با پرایمر یا فون ها

پوشش دهی لب ها با پرایمر یا فون ها

پوشش دهی لب ها با پرایمر یا فون ها: استفاده از پرایمر، و یا سیلر  به شما کمک می کند تا محصولات لب استفاده شده ماندگاری بیشتری داشته و بسیار شاداب تر باشند. علاوه بر این ، چه کسی لب های نرم را ترجیح نمی دهد؟ افزودن یک فون یا کرم خوب از پوسته پوسته شدن لبهای شما در اواخر روز جلوگیری می کند.

کشیدن خط لب بر روی لب ها
کشیدن خط لب بر روی لب ها

کشیدن خط لب بر روی لب ها

کشیدن خط لب بر روی لب ها

کشیدن خط لب بر روی لب ها:  لب های خود را با رنگ لب یا رنگی که قرار است استفاده کنید ، خط بزنید.  خط لب خود را تیز کرده و دور خط طبیعی لب های خود بکشید. در حالی که لب هایتان مشخص است، از مداد برای ادامه پر کردن استفاده کنید. این کار باعث یکنواخت شدن رنگ و بافت لب های شما می شود و بعدا استفاده از برق لب یا رژ لب را آسان میکند.

اعمال رژلب یا براق کننده لب
آموزش گریم و میکاپ

اعمال رژلب یا براق کننده لب

اعمال رژلب یا براق کننده لب

اعمال رژلب یا براق کننده لب: یک رژ لب با براقیت سلیقه ای یا یک رنگ روشن برای ظاهر پررنگ تر انتخاب کنید. از وسط لب خود شروع کنید و رنگ را به سمت خارج پخش کنید.مطمئن شوید که رنگ را تا جایی که می توانید نزدیک به لبه های لب خود بزنید بدون اینکه زیاده روی کنید و از خط لب خود خارج شوید. برای جلوگیری از قرار گرفتن رژ لب روی دندان ها، انگشت اشاره خود را مستقیم به دهان خود بچسبانید و سریع آن را بیرون بیاورید. هرگونه رنگ اضافی به انگشت شما می چسبد و از انتقال به دندان های خودداری می کند.

5 پاسخ

  1. سلام برای مراحلی که عرض کردید باید حتما تمام مراحل به ترتیب رعایت شوند؟

  2. سلام وقتتون بخیر. کجا میتونیم گریم و میکاپ به صورت تخصصی یاد بگیریم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عنوان

عنوان مختصر

تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست تست 

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : آموزش گریم و میکاپ
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری