گلت مو چیست و چه تفاوتی با کراتینه دارد؟

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

گلت مو چیست و چه تفاوتی با کراتینه دارد؟

گلت مو چیست و چه تفاوتی با کراتینه دارد؟

دوره عمومی ارایش و پیرایش دوره عمومی ارایشگری زنانه اکادمی عریس مرکز عریس اموزشگاه عریس

مرکز آموزش عالی علوم و هنرهای آرایشگری ، زیبایی و مراقبتی

بررسی گلت مو چیست و چه تفاوتی با کراتینه دارد؟

تاریخ امروز: [wikiwordpress]

گلت مو چیست و چه تفاوتی با کراتینه دارد؟

گلت مو چیست و چه تفاوتی با کراتینه دارد؟

گلت مو و کراتین مو روش هایی برای صاف کردن مو می باشند. احتمالا شما یا افرادی در بین شما وجود دارند که از وز و فر بودن موهای خود خسته شده اند و به دنبال راهی هستند تا مدت زمان نسبتا طولانی از داشتن موهای صاف و نرم لذت ببرند. امروزه از دو روش گلت مو و کراتین مو می توان برای صافی موها این تارهای شگفت انگیز جادویی استفاده کرد. در واقع گلت یک نام تجاری از محصولات صاف کننده مو می باشد که به دلیل محبوبیت و اینکه جز برند های ابتدایی صاف کننده مو است به طور کلی عمل انجام صاف کردن موها را گلت نامیده اند. لازم به ذکر است محصولاتی همچون لولان، جان دپرل و .. با عملکرد مشابه گلت وجود دارد ولی همانطور که بیان کردیم محبوبیت نام تجاری این محصول تجاری موجب شده است تا نام انجام صافی مو را از آن نام خود کند. ما در این مقاله می خواهیم گلت چیست را شرح دهیم و تفاوت آن با کراتین مو را بیان کنیم برای آشنایی بیشتر با آکادمی عالی عریس همراه باشید.

گلت مو چیست؟

گلت مو چیست؟

گلت مو چیست؟

گلت مو نام یک برند می باشد که در زمینه تولید محصولات صاف کننده و محصولات مراقبتی پوست و مو فعالیت دارد. با توجه به قدمت محصولات این برند و کیفیت  و کارایی خوب آن برای تمام محصولات صاف کننده در این حوزه از نام گلت استفاده می شود. با توجه به اینکه قرار گرفتن پیوند های گوگردی مابین پیوند های پروتئینی منجر به گره خوردن و وز شدن آن ها می شود. محصول با کیفیت گلت قادر است تا عوامل انسداد را از بین ببرد و صافی و نرمی را به موها هدیه کند. میزان مدت ماندگاری تاثیرات این محصول شگفت انگیز  بین چهار تا شش ماه است که با توجه به رشد مو ها و جنس موها می تواند متغیر باشد. به صورت کلی طبق قاعده ی کلی انجام دو گلت می بایست در بازه زمانی 9 تا 12 ماه فاصله انجام شود.

انواع گلت مو چیست؟

انواع گلت مو چیست؟

انواع گلت مو چیست؟

گلت مو برای صافی موهای فر مورد استفاده قرار می گیرد.برای انواع مختلف موها سه نوع گلت وجود دارد که به شرح زیر است:

  • گلت صفر: این نوع محصول برای مو هایی که به صورت طبیعی دارای فر و وز زیادی می باشند مورد استفاده قرار می گیرد.

  • گلت یک: این نوع گلت برای موهای فر خصوصا موهای رنگ شده مناسب می باشد.

  • گلت دو : این نو نیز برای مو های فر، رنگ شده و آسیب دیده مناسب است.

نکات مهم قبل از انجام گلت مو

نکات مهم قبل از انجام گلت مو

نکات مهم قبل از انجام گلت مو

  • درصورتی که می خواهید بهترین نتیجه را از این محصول بگیرید حدود 5 الی 6 ماه قبل از انجام آن موهای خود را رنگ نکنید زیرا بر روی موهای رنگ نشده تاثیر بهتری دارد.

  • درصورتی که می خواهید از این محصول بر روی موهای رنگ شده و یا موها موخوره دار استفاده کنید آن ها را ابتدا کوتاه کنید.

  • انجام این روش به افراد متخصص و حرفه ای نیاز دارد بنابراین اگر می خواهید بهترین نتیجه را برای موهایتان داشته باشید زیر نظر افراد متخصص آن را انجام دهید.

گلت ها در دو نوع قوی و صفر دسته بندی می شوند. نوع قوی برای موهای پر پشت به وز زیاد استفاده می شود، در طول انجام آن مواد گلت حدود 30 دقیقه می بایست بر روی مو ها بماند. نوع صفر نیز برای موهای دارای وز کمتر و به طور کلی مو هایی که کم پشت یا نازک هستند مورد استفاده قرار می گیرد. برای این دسته از موها بهتر است تا مواد گلت مو حدود ۲۵ دقیقه بر روی موها باقی بماند.

مزایای گلت مو

مزایای گلت مو

مزایای گلت مو

گلت مو با فرمولاسیونی که دارد نرمی و خوش حالتی را به موها می بخشد همچنین اثر پذیری آن سریع می باشد و همین جز مزایای آن می باشد، به این معنی که شما در کمتر از نیم ساعت می توانید کل موهای فر و وز خود را برای مدت طولانی صاف کنید. از آنجا که این روش با ابزار های حرارتی کاری ندارد بنابراین نیازی به حرارت ندارد و از آسیب های آن در امان است. از سوی دیگر تنوع محصولات این برند تجاری معروف باعث شده است تا شما بتوانید نوع مناسب موهای خود را انتخاب کنید و در این آسیبی به موها وارد نشود.

عوارض گلت مو

عوارض گلت مو

عوارض گلت مو

  • در صورتی که بخواهید از این روش برای صافی و نرمی موهایتان استفاده کنید باید بدانید که دیگر شانس استفاده از براشینگ مو و فر کردن موی خود را از دست خواهید داد.

  • در صورت استفاده از مواد بی کیفیت یا انجام این کار توسط افراد غیر حرفه ای به موهایتان آسیب جدی وارد خواهد شد.

  • در صورتی که قبل از انجام گلت موهای خود را رنگ یا دکلره کرده باشید، در صورت انجام گلت دچار موخوره خواهید شد.

  • با توجه به اینکه با انجام گلت مو در ساختار موها تغییراتی ایجاد می شود. بعد از انجام این روش برای مراقبت از موها می بایست از سرم های مغذی و آبرسان های مو استفاده نمایید.

آموزش گلت موها

آموزش گلت موها

آموزش گلت موها

برای شروع موها را به قسمت های مختلف تقسیم کنید و در پشت گوش و پشت گردن کرم وازلین بزنید تا با برخورد مواد آسیببی به این نقاط وارد نشود. درون یک ظرف ماده صاف کننده مو (گلت) را بریزید و سپس پشت مو را به دسته های کوچک تقسیم بندی کنید و شروع به زدن مواد و پوشش دهی تمام نقاط با استفاده از ماده مورد نظر کنید. به مدت 30 دقیقه صبر کنید و سپس با شامپو مخصوص موهای خود را آبکشی کنید. سپس با استفاده از سرم های صاف کننده موهای خود را تقویت کنید و اجازه دهید این مواد به مدت 5 دقیقه روی موها قرار بگیرند و بعد از گذشت زمان مشخص شده موهای خود را بشویید و خشک کنید.

تفاوت کراتین و گلت مو

تفاوت کراتین و گلت مو

تفاوت کراتین و گلت مو

با اینکه هم گلت مو و هم کراتین مو موجب صافی مو می شوند اما بین این دو روش تفاوت هایی وجود دارد. با انجام کراتینه ریشه و ساقه موها با استفاده از ماده پروتئینی کراتین تقویت می شود و هیچگونه بافت پروتئینی برای انجام صافی و نرمی موها از بین نمی رود. لازم به ذکر است این روش برای موهای آسیب دیده و خشک نیز مناسب می باشد و موجب تقویت آن ها می شود. روش گلت نیز مزایا و معایب خود را دارد در این روش که از مواد شیمیایی استفاده می شود، ساختارهای پروتئینی موها از بین می روند. بنابراین این محصول برای موهای رنگ شده آن چنان که باید مناسب نمی باشد. از آنجا که ساختار مو در این روش از بین می رود موجب می شود تا ساقه مو نیزخشک شود و رطوبت موجود در خود را از دست دهد. به طور کلی ماده صاف کننده گلت در فاصله چند سانتی متری ریشه موها زده می شود تا آسیبی به ریشه مو با استفاده از مواد شیمیایی وارد نشود. در صورتی که در روش کراتینه کردن مو ها سعی میشود این ماده به ریشه موها برسد تا باعث تقویت آن ها شود. در صورتی که حین انجام گلت به مدت طولانی بر روی مو باقی بماند آسیب جدی به موها وارد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : گلت مو چیست و چه تفاوتی با کراتینه دارد؟
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری