دوره عمومی ارایش و پیرایش دوره عمومی ارایشگری زنانه اکادمی عریس مرکز عریس اموزشگاه عریس

مرکز آموزش عالی علوم و هنرهای آرایشگری ، زیبایی و مراقبتی

بررسی میکرونیدلینگ چیست؟ مزایا، معایب و قیمت آن

تاریخ امروز: [wikiwordpress]
میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ چیست؟ مزایا، معایب و قیمت آن

میکرونیدلینگ یک روش درمانی برای تحریک کلاژن سازی و در نتیجه ترمیم و جوانسازی پوست است. جای زخم، جای آکنه و جوش، چین و چرک، شل شدن پوست در اثر پیری یا مصرف دخانیات بخشی از مواردی است که بسیاری افراد به آن دچار می شوند. همه ی انسان ها خواستار پوستی صاف و یکدست هستند. علاوه بر عوامل بیرونی تاثیر گذار بر روی زیبایی پوست، کاهش کلاژن که یک ماده ضروری برای پوست است می تواند مشکلاتی برای زیبایی پوست شما ایجاد کند. روش های مختلفی برای رفع عیوب ایجاد شده وجود دارد، همانند لیزر، عمل جراحی و … که روش های تهاجمی و پرهزینه محسوب می شوند. در این بین میکرونیدلینگ که یکی از روش های جوانسازی پوست است و در سالیان گذشته مصریان و رومیان باستان به طرقی از آن استفاده می کردند. حال با تکنولوژی آمیخته شده است و روشی کم هزینه و کم تهاجمی با تاثیر بسیار عالی برای تحریک کلاژن و ملانین سازی پوست و به طور کلی جوانسازی پوست به وجود آورده است. ما در این مقاله می خواهیم عملکرد، مزایا، معایب، قیمت و به طور کلی هر آنچه به روش مدرن میکرونیدلینگ مربوط می شود را مورد بررسی قرار دهیم. برای آشنایی بیشتر با آکادمی عالی عریس همراه باشید.

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ از دو واژه “میکرو” به معنای مقیاس خیلی کوچک و ” نیدلینگ” به معنای سوزن زدن تشکیل شده است. درواقع روشی برای از بین بردن ضایعات پوستی و درخشان سازی پوست دارد. البته لازم به ذکر است این روش وظیفه درخشان سازی پوست را برعهده ندارد اما با نتایج خود آن را به ارمغان می آورد. در این عمل، پوست صورت توسط دستگاه مخصوصی که دارای چندین سوزن است به صورت کاملا تخصصی و بهداشتی با ضربات مکرر و سریع سوزن های ریز تحریک می شود. این روش به‌طور حیرت‌انگیزی کلاژن پوست را افزایش می دهد و درعین‌حال رشته‌های کلاژن و الاستین در پوست های آسیب‌دیده را منظم می کند. بنابراین سلول های میانی برای کلاژن سازی و ترشح آلاستین با زخم های سطحی آمیخته می شوند و پس از گذشت مدت زمان کمی شروع به ترمیم و بازسازی پوست می کنند. این روش با توجه به هزینه کمی که دارد بسیار تاثیرگذار عمل می کند و زیبایی و طراوت را برای پوست به ارمغان می آورد. میرونیدلینگ به دو روش انجام می شود، روش اول به صورت دستی است به صورتی که پزشک با ابزاری به نام دِرمارولر (غلتکی پوشیده از سوزن های ریز) در جهت های مختلف روزنه های کوچکی برای آزاد سازی کلاژن ایجاد می کند. روش دوم با استفاده از دستگاه انجام می شود، بدین صورت دقت کار بالاتر است و حفره های ایجاد شده نیز افزایش می یابد به همین دلیل نتیجه مطلوب تری در بر دارد.

نحوه انجام میکرونیدلینگ چگونه است؟

نحوه انجام میکرونیدلینگ چگونه است؟

ازجمله مواردی که قبل از انجام این روش باید رعایت کرد این است که معمولاً توصیه می‌شود در روزی که درمان میکرونیدلینگ انجام می شود، هیچ‌گونه لوسیون، یا مواد بهداشتی و آرایشی نباید روی پوست محل موردنظر مصرف شود. انجام این روش برای کلاژن سازی و ترمیم و شادابی پوست بسیار موثر است. به طور کلی میکرونیدلینگ جز روش های غیر تهاجمی است که با درد کم و قابل تحملی همراه است. تعداد جلسات مورد نیاز، به نوع پوست و شدت نیاز پوستی بستگی دارد. هرجلسه امکان یک ساعت تا چند ساعت به طول بکشد. پزشک و متخصص انجام دهنده یک ساعت قبل از انجام از دارو های بی حسی برای کاهش درد استفاده می کند. فرآیند واقعی میکرونیدلینگ به طور معمول و استاندارد 30 دقیقه طول می کشد. بدین صورت که با استفاده از دستگاه یا ابزار مخصوص خراش های بسیار ریزی را بر روی پوست ایجاد خواهد کرد. دقت داشته باشید این خراش ها به قدری ریز هستند که پس از انجام قابل مشاهده نمی باشد. خدمات دهنده دستگاه مخصوص را به صورت مساوی روی پوست شما حرکت خواهد داد،تا پوست جدید به صورت مساوی کلاژن سازی انجام دهد.

مزایای میکرونیدلینگ

مزایای میکرونیدلینگ

  • قابل استفاده برای هر نوع پوست و جنسیتی مناسب است.

  • با تحریک روند کلاژن سازی به جریان خون، ترمیم و جوانسازی پوست کمک می کند.

  • برای درمان جای زخم، جای زخم، چین و چرک، پیری و …. بسیار موثر عمل می کند.

  • هزینه میکرونیدلینگ نسبت به سایر روش های جوانسازی پوست کم تر می باشد.

  • برای سفت شدن و افزایش استحکام پوست، رفع لک ها، تیرگی و خط خنده نیز موثر است.

  • اگرچه صرفا برای درخشان کنندگی پوست نیست اما روشن شدن پوست را به همراه دارد.

  • قابل استفاده برای انواع نقاط حساس پوستی مانند بینی، پشت گردن، دور چشم و .. است.
کاربرد میکرونیدلینگ

کاربرد میکرونیدلینگ

  • جوان‌سازی و رفع چین‌وچروک پوست: با افزایش سن سطح تولیت کلاژن و الاستین در پوست کاهش می یابد و همین دلیلی برای ایجاد چین و چروک و پیری زود رس است. با افزایش این دو ماده موردنیاز پوست، عمق صورت و چروک ها کاهش می باید. با ایجاد خراش های ریز که قابل مشاهده نیست، سلول‌های بنیادی پوست تحریک‌شده و  وادار به تکثیر و تمایز می‌شوند.

  • درمان جوش و آکنه: با توجه به ایجد منافذ ریز و تولید کلاژن در پوست که اسکار آکنه را به وجود می آورد، با تحریک سازی سلول های بنیادی در پوست، تاثیرات ترمیم به بهترین شکل نمایان می شود. این روش به همراه استفاده از فاکتورهای رشد پلاکتی یا فیبروبلاست یا سلول‌های بنیادی گیاهی نتایج شگفت‌انگیزی را در درمان ناصافی‌های پوست که ناشی از جوش‌های آکنه، آبله‌مرغان و سالک است ایجاد کرده، به همراه دارد.

  • آثار ناشی از سوختگی و زخم های شدید: توسط این روش می توان آثار ناشی از زخم های جراحی، بخیه، و اسکار باقی مانده از سوختگی را به حداقل رساند.

عوارض میکرونیدلینگ

عوارض میکرونیدلینگ

به طور معمول کلیه عوارض میکرونیدلینگ پس از 72 ساعت از بین می رود و می توان گفت بروز عارضه در این روش بسیار نادر است اما به طور حتم نمی توان آن را بدون عارضه قلمداد کرد. التهاب، قرمزی، تورم در قسمت منافذ ایجاد شده حالت های طبیعی می باشند.  اما در صورتی که پوست دچار آلرژی ، کهیر، جوش، خارش و احساس سوزش و یا بروز تبخال شود می بایست موارد ذکر شده توسط پزشک را رعایت کند و در صورت ادامه دار شدن این موارد حتما با پزشک خود مشورت نماید. توجه داشته باشید در صورتی که عمل انجام این روش در مکان های معتبر و بهداشتی انجام شود و مراقبت های لازم بعد از آن انجام گیرد بروز این موارد به صفر می رسد. در صورتی که در محل های نامعتبر انجام شود امکان بروز عفونت وجود خواهد داشت.

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

  • کرم ترمیم کننده که توسط پزشک مربوطه تجویز شده است روزانه سه بار به مدت یک هفته استفاده نمایید.

  • استفاده از استخر، سونا و استفاده از آب بر روی پوستبه صورت مداوم در دو روز اول خوداری کنید.

  • بعد از انجام این روش بلافاصله آرایش نکنید و اجازه دهید پوست در حالت طبیعی خود بماند.

  • بعد از گذشت دوره درمان از ماسک ها و آب رسان های طبیعی و بهداشتی استفاده کنید.

  • استفاده از کرم های ترمیم کننده پوست را در برنامه خود قرار دهید.

  • استفاده از کمپرس آب سرد و ماسک های خنک کننده را فراموش نکنید.

  • از کندن و دست زدن به منافذ باز شده پوست به صورت جد خودداری نمایید.

  • تاحد ممکن در روز های اول پس از انجام میکرونیدلینگ از قرار گرفتن زیر تابش خورشید جلوگیری کنید و حتما از کلاه و ضد آفتاب پوست خود استفاده نمایید.

  • در صورت بروز جوش و آکنه از داروی های تجویز شده به صورت منظم استفاده کنید. اگر رفع نشد حتما به پزشک مراجعه کنید.

هزینه میکرونیدلینگ

هزینه میکرونیدلینگ

هزینه انجام عمل های جوانسازی پوست و به طور کلی خدمات آرایشی و زیبایی به موارد مختلفی بستگی دارد. کلینیک و یا سالن آرایشی و بهداشتی که قرار است در آن انجام شود، نحوه انجام آن، متخصص انجام دهنده آن، تعداد جسات مورد نیاز برای انجام، نوع پوست افراد، شهر و منطقه انجام و موارد دیگری که هزینه های انجام میکرونیدلینگ را متغیر می کند. اما به صورت تقریبی کلیه افراد با انواع چوست ها به  تا جلسه انجام این روش نیاز خواهند داشت و هزینه هرجلسه  150 هزار تومان می باشد.

یک پاسخ

  1. سلام هزینه ها جدیدن یا قدیم؟ و بیشترین هزینه ای که باید براش کنیم در جاهای خیلی عالی چقدر میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *