دوره عمومی ارایش و پیرایش دوره عمومی ارایشگری زنانه اکادمی عریس مرکز عریس اموزشگاه عریس

مرکز آموزش عالی علوم و هنرهای آرایشگری ، زیبایی و مراقبتی

بررسی لمینت ناخن چیست و چگونه انجام می شود؟

تاریخ امروز: [wikiwordpress]
لمینت ناخن چیست و چگونه انجام می شود؟

لمینت ناخن چیست و چگونه انجام می شود؟

لمینت ناخن (کاور ناخن) عملی برای خوش فرم کردن، زیباسازی و جلوگیری از صدمه دیدن ناخن ها مورد استفاده خانم های خوش سلیقه قرار می گیرد. کاور ناخن این امکان را به شما می دهد تا به مدت طولانی ناخن های طبیعی، بلند و زیبا داشته باشید. از آنجایی که مواد لمینت ناخن بر روی صدف طبیعی ناخن استفاده می شود، از شکستن آن ها جلوگیری کرده و جایگزین مناسبی برای کاشت ناخن است. در صورتی که خواستار مقاوم سازی ناخن های ظریف و شکننده خود هستید می توانید در عین حفظ ظاهر زیبا و طبیعی ناخن هایتان از داشتن ناخن های مستحکم با فرم دلخواه و مدرن لذت ببرید. در این روش به دلیل سبک بودن و قابلیت انعطاف پذیری بالا، امکان آسیب به صدف ناخن به مراتب کمتر از سایر روش های زیباسازی ناخن مانند کاشت پودر است.

لمینت ناخن چیست و چگونه انجام می شود؟

لمینت ناخن چیست و چگونه انجام می شود؟

به صورت کلی کاور ناخن موجب استحکام و ضخیم شدن ناخن ها می شود و از شکستگی و ریشه شدن سر ناخن جلوگیری می کند، بنابراین بهترین راه حل برای ناخن های ظریف و حساس و شکننده است. افرادی که خواستار یادگیری این روش به صورت تخصصی و دریافت مدرک معتبر بین المللی هستند می توانند در دوره تخصصی طراحی، کاشت و ترمیم ناخن آکادمی عالی عریس شرکت کنند و زیر نظر بهترین اساتید جدیدترین متدهای آموزشی را فرا بگیرند. ما در این مقاله می خواهیم لمینت ناخن را معرفی کنیم و آموزش آن و هر چیزی که مربوط به این تکنیک بسیار محبوب است را مورد بررسی قرار دهیم. برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

لمینت ناخن چیست؟

لمینت ناخن چیست؟

تکنیک لمینت ناخن به صورتی است که سطح ناخن را با موادی پوشش می دهد. در این روش ناخن های طبیعی افراد با استفاده از مواد مخصوص یک الی چند لایه پوشانده می شود. این روش به رفع عیوب، فرم دهی، زیباسازی و استحکام ناخن ها کمک زیادی می کند. مراحل کاور ناخن بسیار شبیه به کاشت ناخن است، با این تفاوت که در لمینت از تیپ ناخن استفاده نمی شود و مواد به صورت مستقیم بر روی سطح طبیعی ناخن قرار داده می شود. این مراحل ممکن از شامل چندین لایه نازک باشد که میزان آن را ارائه دهنده خدمات ناخن معین می کند. برای انجام این روش داشتن ناخن های بلند می تواند زیبایی آن را دوچندان کند. ایجاد فرم جذاب و مقاوم سازی ناخن های ظریف و شکننده از جمله مزایای این روش محبوب است.

لمینت ناخن مناسب برای چه کسانی است؟

لمینت ناخن مناسب برای چه کسانی است؟

مواد تشکیل دهنده ناخن لایه های پروتئینی به نام کراتین است که که از قسمت پایه زیر کوتیکول ناخن، رشد می کنند. ناخن هایی که سالم هستند و استحکام و مقاومت کافی را دارند از شیار های طبیعی، به صورت صاف و یکدست تشکیل می شوند. همچنین ناخن های سالم دارای رنگ یکنواخت و بدون نقطه است. برای برطرف کردن مشکلاتی مانند ناهواری، پستی و بلندی در صدف ناخن و بدحالتی ناخن ها می توان از کاور ناخن استفاده کرد. این روش برای کسانی که علاقه ای به انجام کاشت ناخن ندارند و به مواد لیکویید مورد استفاده در کاشت ناخن حساسیت دارند، مناسب است.

مواد لمینت ناخن چیست؟

مواد لمینت ناخن چیست؟

  • مایع ضد قارچ

  • ژل پایه با ژل بیس

  • مواد لمینت

  • دستگاه UV

  • پد الکلی

  • پرایمر مخصوص ناخن

  • وسایل مخصوص مانیکور و پدیکور ناخن

  • مواد مخصوص لمینت ناخن – ژل فایبر گلاس مخصوص لمینت ناخن

لمینت ناخن با کاشت ناخن چه تفاوتی دارد؟

لمینت ناخن با کاشت ناخن چه تفاوتی دارد؟

اگرچه مراحل کاشت و لمینت ناخن شباهت زیادی به هم دارد امان تفاوت ریزی در نحوه انجام هر دو وجود دارد که در نتیجه نهایی تفاوت کلی ایجاد می کند. به صورتی که در کاشت ناخن پس سوهان کشی و فرم دهی به ناخن ها، از تیپ برای بلند تر کردن اندازه ناخن ها استفاده می شود و در نهایت مواد مورد نظ با ضخامت مناسبی بر روی ناخن اعمال می شود. کاشت ناخن موجب ضخیم تر و قوس دار شدن ناخن ها می شود که در برخی موارد ممکن است ناخن حالت طبیعی خود را از دست بدهد. در صورتی که در لمینت ناخن از تیپ استفاده نمی شود و مواد به صورت لایه نازکی بر روی سطح ناخن پوشش داده می شوند. این کار موجب می شود تا از ناخن طبیعی محافظت شود و قوس زیبا و طبیعی بر روی ناخن ایجاد شود. بدین صورت کاور ناخن برای افرادی که از پوشش ضخیم کاشت بر روی ناخن های خود اذیت می شوند و خواستار ظاهر طبیعی تری برای ناخن های خود هستند، مناسب می باشد.

تفاوت لمینت با لاک ژل در چیست؟

تفاوت لمینت با لاک ژل در چیست؟

لاک ژل به لاک با رنگ دائمی می گویند. این نوع لاک فقط بر روی ناخن اعمال می شود و هیچ گونه تاثیری در افزایش قد ناخن و یا قوس دار شدن آن ندارد. همچنین لاک ژل باید هر ماه  حتما ریموو شود و مجدد انجام شود. در صورتی که لمینت ناخن  امکان تغییر فرم ناخن و قوس دار شدن آن وجود دارد و قابل ترمیم است. بدین ترتیب با این روش می توانید فرم و دلخواهی به ناخن هایتان ببخشید و از زیبایی و جذابیت آن ها لذت ببرید.

هزینه لمینت ناخن

هزینه لمینت ناخن

هزینه انجام کاور ناخن به موارد مختلفی از جمله محل انجام آن، متخصص ارائه دهنده آن، نوع مواد مورد استفاده، کیفیت انجام کار و … متفاوت است. اما به صورت کلی هزینه لمینت ناخن بین 80 هزار تومان تا 300 هزار تومان متغیر است.

مزایا و معایب لمینت یا کاور ناخن

مزایا و معایب لمینت یا کاور ناخن

  • افرادی که خواستار ناخن های طبیعی هستتند می توانند به دلیل فرم ظریف و زیبایی که کاور ناخن دارد از آن استفاده کنند.

  • به دلیل اینکه لمینت ناخن امکان ترمیم دارد گزینه بهتری نسبت به ژل ناخن است.

  • در صورتی که در پوشش دهی مواد بر روی سطح ناخن حرفه ای باشید، نیازی به سوهان کشی ناخن ها نخواهید داشت و این امر موجب تسریع در روند کار می شود.

  • روند انجام مواد گذاری در این روش ناخن به ناخن است که به صبر و حوصله زیادی نیاز دارد.

  • کاشت ناخن نسبت به کاور ناخن مقاوم تر است بنابراین افرادی که خواستار استحکام بسیار زیاد هستند این روش مناسب آن ها نمی باشد.

آموزش لمینت ناخن

آموزش لمینت ناخن

برای شروع کار دست های خود را شسته و ضدعفونی کنید، تا از هرگونه آلودگی و جرم تمیز شود. بدین منظور در صورتی که بر روی ناخن های خود از قبل لاک وجود دارد آن را با استفاده از پد های لاک پاک کن تمیز کنید و مجدد دست های خود را بشورید. سپس می بایست ناخن ها را آماده کنید برای این کار از ست مانیکور خود عقب زن را بردارید و پوسته های اضافی را از روی ناخن هایتان عقب بزنید و در صورت امکان آن را بلند کنید. در نهایت با استفاده از گوشه گیر پوست های بلند شده را جدا کنید و تعادل بین سطح ناخن ها ایجاد نمایید.

مرحله اول لمینت ناخن: آماده سازی ناخن

مرحله اول لمینت ناخن: آماده سازی ناخن

این کار موجب می شود صدف ناخن بزرگ تر و منظم تر نشان داده شود. با استفاده از سوهان فرم دلخواهی را مانند مربع، دایره یا بادامی به ناخن هایتان ببخشید. برای این کار می توانید از یک دوست کمک بگیرید تا روند انجام را تسریع بخشد. در نهایت پس از سوهان کشی خراش های ریزی بر روی ناخن ایجاد کنید تا براقیت ناخن از بین برود. دلیل انجام این کار برای جذب بهتر مواد بر روی سطح ناخن است. توجه داشته باشید سوهان کشی لبه های ناخن به صورت افقی انجام شود. در نهایت پوست های حاصل را از روی ناخن ها پاک نمایید. دقت کنید این کار با استفاده از قلم مو انجام گیرد زیرا در صورتی که با دست انجام شود چربی حاصل از دست بر روی ناخن نشسته و جذب مواد را با مشکل روبه رو می کند.

مرحله دوم لمینت ناخن: زیرسازی

مرحله دوم لمینت ناخن: زیرسازی

برای زیرسازی مجدد ناخن هایتان را با پد پاک کنید تا از هرگونه چربی و آلودگی تمیز شود. سپس بر روی سطح ناخن مایع ضد قارچ بزنید. پس از خشک شدن ضد قارچ، پرایمر اسیدی را بر روی ناخن ها اعمال کنید که به عنوان چسب برای چسبیدن مواد کاور بر روی ناخن دارد. توجه داشته باشید که از پرایمر به صورت جداگانه برای هر دو دست استفاده نمایید.

مرحله سوم لمینت ناخن: موادگذاری

مرحله سوم لمینت ناخن: موادگذاری

در این مرحله می توانید مواد مخصوص که به انتخاب خود شما می توان انواع مختلفی باشد بر روی ناخن هایتان قرار دهید. در صورتی که می خواهید از روش ژلیش استفاده نمایید می بایست ایتدا بیس کت را با دقت زیاد بر روی ناخن ها به صورت یک اعمال کنید، به گونه ای که با انتهای گوشت ناخن برخوردی نداشته باشد. در صورتی که از بیس کت استفاده می کنید باید دستتان را کمی فشار دهید تا در منافذ ناخن به خوبی نفوذ کند. این نوع لاک به صورت معمولی خشک نمی شود و حتما باید برای خشک شدن آن از دستگاه UV استفاده شود. این کار را به مدت سه مرتبه انجام دهید تا سه لایه ضخیم بر روی ناخن ایجاد شود. در نهایت ژل لزج روی ناخن را با پد پاک کنید. توجه کنید در صورتی که می خواهید از روش پودر استفاده نمایید، پودر مخصوص و لیکوئید را باهم میکس کنید. مواد را پس از ترکیب شدن به سرعت بر روی ناخن قرار دهید. پس از خشک شدن مواد سطح ناخن را سوهان کشی کنید تا یکنواخت شود.

مرحله آخر لمینت ناخن: لاک زدن

مرحله آخر لمینت ناخن: لاک زدن

در نهایت برای زیبایی ناخن ها می توانید لاک دلخواه خود را بر روی ناخن هایتان اعمال کنید و در صورت تمایل از انواع وسایل تزئینی نیز استفاده کنید. برای درخشش و زیبایی هر چه بیشتر از تاپ کات استفاده کنید، البته این مرحله اجباری نمی باشد و به سلیقه شما بستگی دارد

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *