اسکالپ سر چیست

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

اسکالپ سر چیست؟

اسکالپ سر چیست

دوره عمومی ارایش و پیرایش دوره عمومی ارایشگری زنانه اکادمی عریس مرکز عریس اموزشگاه عریس

مرکز آموزش عالی علوم و هنرهای آرایشگری ، زیبایی و مراقبتی

بررسی اسکالپ سر چیست

تاریخ امروز: [wikiwordpress]
اسکالپ سر چیست؟

اسکالپ سر چیست

اسکالپ سر (Scalp)یا هاشور سر جهت رفع کم پشتی و طاسی سر در خانم ها و آقایان مورد استفاده قرار می گیرد. مو یکی از قسمت های مهمی است که بر زیبایی تاثیر به سزایی دارد.

معرفی میکرو اسکالپ

معرفی میکرو اسکالپ

اسکالپ سر (Scalp)یا هاشور سر جهت رفع کم پشتی و طاسی سر در خانم ها و آقایان مورد استفاده قرار می گیرد. مو یکی از قسمت های مهمی است که بر زیبایی تاثیر به سزایی دارد. پدیده ریزش مو به هر دلیل سال هاست که ماننده خوره ای بر موهای خانم ها و آقایان افتاده است. اصولا کسانی که موهای کم پشت دارند و یا قسمت هایی از موهایشان مانند طاس شده است اعتماد به نفس از دست رفته ای دارند. امروزه اکثر افراد به زیبایی موهای خود توجه ویژه ای دارند و هنگام ریزش مو سعی در جلوگیری از کم پشت شدن موهایشان دارند. دلایل زیادی برای ریزش و کم پشت شدن مو از جمله بیماری هایی مانند کم خونی، استرس، فشار روانی و… وجود دارد که در همان ابتدای علائم ریزش مو حتما باید به پزشک مراجعه شود. ما در این مقاله می خواهیم به اسکالپ سر و هر آن چیزی که باید مورد این روش بدانید می پردازیم. بنابراین برای آشنایی بیشتر با این موضوع با آکادمی عالی عریس همراه باشید.

اسکالپ سر چیست؟
اسکالپ سر چیست؟

اسکالپ سر چیست؟

اسکالپ سر چیست؟

اسکالپ در آناتومی بدن بخشی از سر است که از قسمت پشت و کناره ها به گردن و از قسمت جلو به صورت می رسد. در واقع موی سر بیرونی ترین لایه اسکالپ است. این روش که به آن میکروپیگمنتیشن سر یا همان هاشور سر نیز معروف است. اسکالپ سر یک روش غیر تهاجمی است که از سوزن های میکرو برای تزریق رنگدانه ها بر روی سر استفاده می شود. اگر از کم پشتی و طاسی سر رنج می برید میکروپیگمنتیشن سر روشی برای رفع طاسی سر، بهبود موهای سر و ترمیم موهای آسیب دیده است. این  روش می تواند جای زخم را به طور کامل بپوشاند و موها را ضخیم و پرپشت نماید. روش میکرو اسکالپ برای افرادی که به تاسی مو و کم پشتی مو دچار هستند و امکان کاشت و ترمیم مو ندارند انجام می شود.

اسکالپ سر چیست؟
اسکالپ سر چیست؟

اسکالپ سر چیست؟

اسکالپ سر چیست؟

همچنین افرادی که به صور مقطعی دچار ریزش مو و طاسی سر می شوند، افرادی که به بیماری آلوپسی آره آتا نوع سکه ای مبتلا هستند، افرادی که بر روی سر دارای خط شکستگی یا خط اسکار و زخم خاصی هستند و امکان خون رسانی در آن قسمت سرشان وجود ندارد. در آخر برای نوجوانان و کودکانی که امکان کاشت و ترمیم مو برای آن ها وجود ندارد انجام می شود. البته گفتنی است این روش را برخی افرادی که سیستم ایمنی آن ها ضعیف و دچار اختلال است، کسانی که به سرطان مبتلا هستند و شیمی درمانی می کنند، کسانی که به بیماری کلیوی و دیابت مبتلا هستند، نمی توانند از این روش برای رفع طاسیو کم پشتی موهایشان استفاده کنند. باتوجه به میزان ریزش مو و پوست افراد میکروپیگمنتیشن سر یک الی دو جلسه،  دو الی پنج ساعته طول می کشد. میکرو اسکالپ (SPM) سر به دو روش فولیکولی (نقطه ای) و هاشوری انجام می شود.

اسکالپ سر چیست؟
اسکالپ سر چیست؟

اسکالپ سر چیست؟

اسکالپ سر چیست؟

هاشور به معنی طراحی مانند موهای سر است بنابراین روش هاشوری برای افرادی که به ریزش موی سکه ای دچار هستند و بخشی از موهای سرشان خالی شده است کاربرد دارد. در این روش قسمت های خالی مو به روش هاشور رنگدانه ها را با خطوطی مانند مو تزریق می کنند که حالت طبیعی داشته باشد. روش نقطه ای (فولیکولی) برای طاسی و کم پشتی سر کاربرد دارد. در این روش نقاط بی مو و کم پشت سر را با روش نقطه ای، نقاط بسیار ریز هم سایز فولیکول مو، با رنگدانه ها پر می کنند. این روش با پرشدن فولیکول که نما و خطای دید ایجاد می کند، باعث پرپشت دیده شدن مو ها می شود. توجه داشته باشید که این روش بدون درد است اما در قسمت هایی از سر که دارای عصب های قوی بلشند در هنگام شرو درد و سوزش کمی احساس می شود. البته در انجام این روش از بی حس کننده ها استفاده می شود که عملا انجام آن را بدون درد خواهد کرد.

دوام و ماندگاری اسکالپ سر چه مدت است؟
دوام و ماندگاری اسکالپ سر چه مدت است؟

دوام و ماندگاری اسکالپ سر چه مدت است؟

دوام و ماندگاری اسکالپ سر چه مدت است؟

ماندگاری این روش همیشگی نیست و بعد از گذشت چند سال با توجه به رنگ استفاده شده و نوع پوست سر افراد شروع به کم رنگ شدن و به مرور زمان به روال عادی کم پشتی قبل برگردد. بنابراین این روش جز روش های نیمه دائمی است و نمی توان به عنوان یک روش دائمی به آن اتکا کرد. البته بعد از انجام اسکالپ سر حدود دو تا سه هفته طول می کشد تا رنگ هایی که بر روی سر تزریق شده اند به رنگ و فرم  طبیعی نمایان شوند.

هزینه انجام میکرو اسکالپ سر چقدر است؟
هزینه انجام میکرو اسکالپ سر چقدر است؟

هزینه انجام میکرو اسکالپ سر چقدر است؟

هزینه انجام میکرو اسکالپ سر چقدر است؟

هزینه انجام این روش به موارد مختلفی از جمله محلی که میکروپیگمنتیشن سر را انجام میدهد، کسی که این روش را انجام میدهد نوع رنگ استفاده شده و …. بستگی دارد. لازم به ذکر است هزینه انجام این روش در کلینیک های پوست و مو با سالن های آرایشی نیز متفاوت است. در کل هزینه انجام این روش بین 300 تا 500 هزار تومان است که با توجه به موارد ذکر شده متغیر می باشد.

معایب اسکالپ سر
معایب اسکالپ سر

معایب اسکالپ سر

معایب اسکالپ سر

هاشور سر نیز همانند سایر روش های آرایشی در کنار مزایای متعددی که دارد معایب خاص خود را دارد که در این بین خوشبختانه با مزایای زیاد آن می توان از اندک معایبش چشم پوشی کرد ولی آگاهی از آن برای انتخاب درشت انجام روش اسکالپ  بر روی سر بسیار حائز اهمیت است ما به صورت خلاصه لیستی از معایب این روش را برای شما شرح می دهیم. توجه داشته باشید این روش جز بی ضررترین و محبوب ترین روش ها در بین افراد انتخاب شده که اهمیت بالای آن را نشان می دهد.

  • این روش به دلیل اینکه جز روش های دائمی و نیمه دائمی است نمی توان برای مدت زمان طولانی مدل مو را تغییر داد و الگوی رویش مو به یک شکل خواهد بود.

  • این روش در یک جلسه کامل نمی شود و نیاز به انجام آن در چندین جلسه وجود دارد و در برخی موارد خاص حتی تا 5 ماه نیز برای انجام این روش زمان صرف می شود.

  • امکان بروز حساست، آلرژی و قرمزی پوست سر در این روش وجود دارد.

  • بروز پوسته و شوره ریزی بعد از انجام این روش وجود دارد که بسیار آزاردهنده است.

  • بعد از انجام این روش دیگر نمی توانید بگویید موهای من پر پشت شده است و کارم تمام شد و باید از آن به خوبی مراقبت کنید تا تاثیر آن باقی بماند.

  • این روش با توجه به نوع پوست هر چند سال نیاز به ترمیم دارد.

مزایای اسکالپ سر
مزایای اسکالپ سر

مزایای اسکالپ سر

مزایای اسکالپ سر

  • این روش علاوه بر جلوه زیبایی که به سر و مو ها می بخشد خاصیت درمانی دارد و به نوعی یک نوع تاتوی پزشکی برای طاسی و کم پشتی مو ها محسوب می شود.

  • هاشور سر به عنوان روش درمانی برای محافظت از تغییر بافت های نامناسب مو به بافت مناسب، شوره سر، حجیم کردن موها و … کاربرد دارد.

  • افرادی که دارای زخم های مادر زادی یا به هر دلیلی دارای زخم در قسمت سر هستند. این روش با ظرافت بسیار عالی به صورتی رنگ را در بین زخم قرار می دهد که زخم با قسمت های دیگر سر هماهنگی داشته باشد.

  • این روش می تواند به عنوان پوشش زخم های سر ناشی از شکستگی و بخیه و … نیز به کار رود.

  • این روش جایگزین مناسب روش های ترمیم سنتی مو است که روند درمان را تسریع می بخشد.

  • هزینه میکروپیگمنتیشن سر نسبت به سایر روش ها مانند کاشت مو بسیار مقرون به صرفه و ناچیز است.

مزایای اسکالپ سر

مزایای اسکالپ سر

مزایای اسکالپ سر

  • این روش برای جلوگیری از ریزش مو و درمان بیماری های پوستی نیز موثر است.

  • این روش محدودیت سنی و جنسیتی ندارد و افراد در سنین مختلف و مرد و زن می توانند برای درمان کم پشتی و طاسی سر خود از این روش که بی ضرر می باشد استفاده کنند.

  • میکرواسکالپ سر برای انواع رنگ پوست و نوع و جنس پوست مناسب و سازگار است. باعث می شود توسط همه قابل استفاده باشد.

  • این روش محدودیت های فعالیت ورزشی و … در انجام کاشت مو و خارش و حساست در آن را که به یک ماه نیز می رسد را ندارد و در مدت زمان بین 4 تا 8 روز همه ی این موارد قابل رفع شدن می باشد.

  • هاشور سر با روش ها و دستگاه های پزشکی انجام می شود  که کاملا بهداشتی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : اسکالپ سر چیست
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری