دوره عمومی ارایش و پیرایش دوره عمومی ارایشگری زنانه اکادمی عریس مرکز عریس اموزشگاه عریس

مرکز آموزش عالی علوم و هنرهای آرایشگری ، زیبایی و مراقبتی

بررسی پلاسماجت چیست و چه کاربردی دارد؟ مزایا و معایب آن

تاریخ امروز: [wikiwordpress]
پلاسماجت چیست و چه کاربردی دارد

پلاسماجت چیست و چه کاربردی دارد؟ مزایا و معایب آن

معرفی پلاسماجت

پلاسماجت یکی از جدیدترین تکنولوژی های زیبایی و جوانسازی پوست است. امروزه روش های مختلفی برای رفع عیوب صورت و بدن وجود دارد که گاها پرهزینه و تهاجمی می باشند. این روش در مقایسه با سایر روش های جراحی ریسک کمتری دارد و تکنیک کم تهاجمی و کم هزینه تری است. این روش توسط دستگاهی به نام پلاسما جت انجام می شود. بسیاری افراد که از چین و چروک صورت، افتادگی پلک، سیاهی زیرچشم و … رنج می برند. با استفاده از این روش می توانند تمام عیوب خود را رفع کرده و به پوستی زیبا و جوان دست پیدا کنند. ما در این مقاله میخواهیم پلاسماجت و کاربرد های آن را معرفی کنیم و به مزایا و معایب آن بپردازیم. برای آشنایی بیشتر با آکادمی عالی عریس همراه باشید.

پلاسماجت چیست؟

پلاسماجت چیست؟

پلاسماجت چیست؟

پلاسماجت (پلکسر) از جمله جدیدترین روش های مقابله با افتادگی پوست، چین و چروک و از بین رفتن کلاژن است. با بالا رفتن سن پوست نازک می شود و سطح تولید کلاژن کاهش می یابد. عواملی همچون مصرف سیگار، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و آلاینده های محیطی نقش زیادی در پیری زود رس پوست دارند. در این روش می توان افتادگی هایی مانند افتادگی پلک و بینی، چین و چروک های پوست، سیاهی زیر چشم و … را بدون عمل جراحی پلاستیک و تزریق ژل از بین برد. این روش یکی بهترین راه حل های درمان افتادگی و چین و چروک چشم می باشد. پلاسما، حالت چهارم ماده است که سبب یونیزاسیون سلولی می شود. در این روش یونیزاسیون سلولی شده و موجب جمع شدن لایه های زیرین پوست می شود. توسط این روش نقاط ریزی در قسمت های موردنظر پوست ایجاد و توسط دستگاه پلاسما جت سوزانده می شود. بنابراین فقط سطحی ترین لایه پوست آسیب می بیند. به دلیل تبخیر قسمت های عمقی پوست، بعد از گذشت یک الی دو هفته، تغییراتی مانند لیفت پوست صورت، ترمیم پوست، کاهش عمق خطوط روی پوست، کوچک‌تر شدن روزنه‌ها ایجاد می شود. لازم به ذکر است در این روش جای زخم روی پوست باقی نمی ماند.

پلاسماجت، چگونه کار می‌کند؟

پلاسماجت، چگونه کار می‌کند؟

روش کار پلاسماجت

برای اینکه درک درستی از عملکرد پلاسماجت داشته باشیم، ابتدا باید ساختار پوست را درک کرده باشیم. به طور کلی پوست از سه لایه اپیدرم، درم و زیرجلدی تشکیل شده است. اپیدرم حاوی سلول‌ های تولید کنندۀ رنگ ‌دانه، به‌ نام ملانوسیت است که رنگ‌آمیزی پوست را برعهده دارند. لایه دوم پوست یعنی درم از الیام کلاژن و الاستین به وجود آمده است. این مواد باعث ایجاد استحکام، کشسانی، سفتی و پایداری پوست می شود. در واقع بدن انسان پتانسیل غشایی مخصوص به خود را دارد(یعنی اختلاف پتانسیل الکتریکی بین دو سمت غشای سلولی). در قسمت بیرونی غشای سلولی بار مثبت و در قسمت داخلی غشای سلولی بار منفی وجود دارد. به هم خوردن توازن توزیع بار الکتریکی در قسمت غشای سلولی موجب پیر شدن پوست میشود. بنابراین ولتاژ الکتریکی غشای سلولی تغییر می کند.

پلاسماجت، چگونه کار می‌کند؟

پلاسماجت، چگونه کار می‌کند؟

روش کار پلاسماجت

تخلیه شدن بار الکتریکی پلاسما می‌تواند انواع مختلف یون‌های سدیم و پتاسیم را وادار به تغییر وضعیت کند یا آنها را از غشا عبور دهد تا حالت تعادل دوباره برقرار شود. زمانی که سن افزایش پیدا می کند، ویژگی ها و ظاهر پوست تغییر می کند و اپیدرم نازک تر می شود. بنابراین کلاژن به تدریج کاهش پیدا کرده و لکه های پوستی، خطوط صورت و چین‌و‌چروک به وجود می آید. این روش برای جوانسازی پوست از انرژی پلاسما بهره می گیرد. این دستگاه با یونیزه کردن اکسیين و نیتروژن اطراف ما کار می کند. پلاسمایی که تولید می شود بدون اینکه لایه های زیرجلدی یا بافت اطراف تاثیرگذارد، فقط کناطق خاصی از لایه های پوست را تحت تاثیر قرار می دهد. با انجام این روش با ایجاد بهبودی سریع، با تولید کلاژن و بازسازی پوست، بدون ایجاد زخم و عفونت باکتری ها از بین می روند . نواحی تحت درمان بازسازی پوست انجام می دهند.

کاربردهای فناوری پلاسما در جوانسازی

کاربردهای فناوری پلاسما در جوانسازی

کاربردهای فناوری پلاسما در جوانسازی

  • از بین بردن جای جوش

  • لیفت صورت

  • درمان روزنه‌های باز پوست

  • درمان روزنه‌های باز پوست

  • بهبود جای زخم‌ های کوچک

  • از بین بردن خال گوشتی

  • از بین بردن لک های خورشیدی، کک و مک

  • از بین بردن زگیل، برآمدگی های پوستی

  • از بین بردن پف زیر پشم

  • از بین بردن ترک های پوستی دوران بارداری

  • کلوئید ناشی از عمل جراحی یا برش

  • درمان چین‌وچروک پوست (برای مثال باعث از بین رفتن چین و چروک در اطراف چشم، لب فوقانی، گوش و گردن، خطوط ماریونت و خط خنده، خطوط پیشانی می‌شود).

مزایای پلاسما جت

مزایای پلاسما جت

مزایای پلاسما جت

  • در این روش هیچ گونه برش و خونریزی بر روی پوست ایجاد نمی شود.

  • هیچ گونه ایجاد جای زخم و یا اسکار بر روی پوست ایجاد نمی شود.

  • نیازی به بیهوشی ندارد.

  • عاری از هر گونه عوارض فقط ممکن است موجب ایجاد تورم شود که نهایتا بعد از گذشت یک هفته برطرف می شود.

  • بهبود ظاهر پوست

  • روشی راحت ،سریع و بدون عارضه

  • روشی بی‌خطر، بدون درد، طبیعی و بدون تزریق برای پوست

  • جایگزینی مناسب برای روش‌های تهاجمی‌تر

عوارض پلاسما جت

عوارض پلاسما جت

عوارض پلاسما جت

با توجه به اینکه این روش جز تکنیک های کم تهاجم و بدون جراحی است، عوارض عمده ای ندارد.از آنجه که حدود هفتاد درصد پوست اضافه پلک برداشته می شود. خطر باز بودن پلک که پس از عمل جراحی دیده می شود در این تکنیک وجود ندارد. از این تکنیک برای كاهش عمق خطوط عمیق صورت استفاده مى شود. بهتر است بعد از انجام آن کرم ترمیم کننده مصرف شود. یکی از مهمترین برتری این روش نسبت به جراحی این است که بیمار پس از انجام ان درگیر عفونت های احتمال پس از عمل جراحی نخواهد شد.

چه کسانی نباید پلاسماجت انجام دهند؟

چه کسانی نباید پلاسماجت انجام دهند؟

چه کسانی نباید پلاسماجت انجام دهند؟

  • افراد دارای فشار خون بالا

  • افراد دارای تپش قلب بالا

  • خانم های باردار و شیرده

  • افراد مبتلا به دیابت

  • افرادی که سرطان پوست یا حساسیت شدید پوستی دارند.

هزینه روش پلاسماجت (پلکسر / پاسما تراپی)

هزینه روش پلاسماجت (پلکسر / پاسما تراپی)

هزینه روش پلاسماجت (پلکسر / پاسما تراپی)

با توجه به اینکه این روش برعکس عمل جراحی نیاز به بیمارستان و بستری بیمار و بیهوشی ندارد. همچنین از آنجایی که هزینه درمانی، قیمت دستگاه و تجهیزات استفاده شده در این روش پایین است برای بسیاری از افراد مقرون به صرفه خواهد بود. قیمت ها برای رفع افتادگی دو پلک بالا + رفع خطوط پنجه کلاغی با پلاسما جت (پلکسر) هر دو چشم ۱۳۰۰۰۰۰ تومان و هزینه پلکسر دو پلک پایین ۸۰۰۰۰۰ تومان و چهارپلک + خطوط پنجه کلاغی هر دو چشم  ۱۷۰۰۰۰۰ تومان می باشد.

پرطرفدارترین روش درمانی پلاسما جت

پرطرفدارترین روش درمانی پلاسما جت

پلاسما جت پلک (پلکسر پلک)

لایه ی پوستی اطراف پلک و ناحیه های اطراف پوست نازک و حساس هستند. باتوجه به پلک زدن زیاد در طول روز فشار زیادی را این قسمت تحمل می کند. با توجه به افزایش سن بیشترین علائمی که در اطراف چشم دیده می شود افتادگی پلک است.همچنین عوامل محیطی نیز در آسیب به پلک و افتادگی آن بی تاثیر نیستند. از جمله عواملی مانند آلاینده های شهری، نور خورشید، سیگار کشیدن و …که در نتیجه باعث چین و چروک اطراف چشم می شود. از پلاسما جت برای از بین بردن افتادگی و چین و چروک و زیبایی و جوانسازی اطراف چشم استفاده می شود. دستگاه های زیادی برای استفاده از پلاسمای گرم و امکانات فوق العاده آن به وجود آمده اند. این انرژی گرمایی تنها سلول‏های پوست پلک را هدف قرار داده و به نواحی دیگر آسیبی نمی‏ رساند. در نحوه انجام آن بافت پوست پلک با برخورد پلاسما از حالت جامد به گاز تبدیل می شود. بنابراین پوست اضافه ای که شل و افتاده شده از بین می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *