دوره عمومی ارایش و پیرایش دوره عمومی ارایشگری زنانه اکادمی عریس مرکز عریس اموزشگاه عریس

مرکز آموزش عالی علوم و هنرهای آرایشگری ، زیبایی و مراقبتی

بررسی هر آنچه باید از تزریق ژل بدانید، مزایا، معایب و نحوه عملکرد آن

تاریخ امروز: [wikiwordpress]
هر آنچه باید از تزریق ژل بدانید، مزایا، معایب و نحوه عملکرد آن

هر آنچه باید از تزریق ژل بدانید، مزایا، معایب و نحوه عملکرد آن

تزریق ژل یکی از مرسوم ترین روش ها برای زیبایی بخشیدن و رفع عیوب پوستی است. بسیاری از بانوان برای حل مشکلات پوستی خود مانند چین و چروک، حجیم کردن لب ها، پر کردن ناهمواری های پوستی و رفع خطوط عمیق پوستی در ناحیه های مختلف صورت از این روش استفاده می کنند. از آنجا که این روش جز محبوب ترین درش ها در سال های اخیر بوده است بد نیست بانوان از نحوه انجام و کلیت آن اطلاعاتی داشته باشند. این روش برای افراد لاغری که علاقه مند به داشتن گونه گذاری هستند نیز بسیار پرکاربرد است. در این روش از فیلر با همان ژل که یک ماده ژلاتینی است استفاده می کنند. این ماده با اهداف مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، برخی افراد برای رفع عیوب پوستی مانند از بین بردن چین و چروک و جبران تحلیل چربی و برخی دیگر برای افزایش زیبایی پوست و صورت خود از آن بهره می برند. سالانه با مراجعه بیش از یک میلیون مرد و زن به کلینیک های زیبایی برای انجام این کار نشان از اهمیت و محبوبیت تزریق ژل در جوانسازی  صورت با هزینه درمانی مقرون به صرفه دارد. ما در این مقاله می خواهیم تزریق ژل،معایب و عملکرد آن در جوانسازی پوست را مورد بررسی قرار دهیم. برای آشنایی بیشتر با آکادمی عالی عریس همراه باشید

تزریق ژل چیست؟

تزریق ژل چیست؟

برای داشتن پوست زیبا و جوان می بایست سطح کلاژن و اسید هیالورونیک در محدوده مناسبی قرار داشته باشد. با افزایش سن، سطح این دو ماده ضروری پوست کاهش می یابد. بنابراین با تزریق آن می توان به سلامت و جوانسازی پوست کمک کرد. فیلر یا ژل از مواد مصنوعی و طبیعی تشکیل می شود. مواد طبیعی ژل شامل کلاژن و اسید هیالورونیک است که مورد تایید وزارت بهداشت، غذا و داروی آمریکا می باشد. مواد مصنوعی نیز شامل سیلیکون مایع و یا کلسیم هیدوسکی لاپاتیت، پلی متیل متاکریلات است که با اسیدهیالورونیک ترکیب می شود و مورد استفاده قرار می گیرد. برای تزریق چربی امکان جذب چربی به بدن به دلیل اینکه از خود بدن است وجود دارد. اما چون مواد موجود در ژل از خود بدن نیست، امکان جذب آن میسر نمی باشد. این موضوع باعث می شود اثرات تزریق ژل دائمی باشد. برای انتخاب نوع فیلر مورد استفاده باید به کاربرد آن دقت کنید. برای نمونه موادی که برای حجیم شدن لب ها مورد استفاده قرار می گیرد با مواد استفاده شده برای درمان در بافت صورت برای چین و چروک صورت و بینی متفاوت است. انتخاب نوع و کیفیت مواد مورد استفاده برعهده پزشک متخصص می باشد.

تزریق ژل چه تاثیری بر روی ظاهر دارد؟

تزریق ژل چه تاثیری بر روی ظاهر دارد؟

برای از بین رفتن عیوب صورت و افزایش زییایی روش های مختلفی وجود دارد. تزریق فیلر صرفا جهت رفع عیوب نیست بلکه برای بهبود زیبایی ها نیز می باشد. این روش بیشتر برای حجیم کردن لب ها، گونه گذاری، پرکردن ناهمواری، چین و چروک و خطوط روی پوست و… است که به دلایل مختلف انجام می گیرد. از مهمترین کاربرد های تزریق ژل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از بین بردن خطوط پیری زودرس

  • از بین بردن ناهمواری ها و چین و چروک صورت

  • گونه گذاری و چاقی صورت

  • حجیم کردن لب ها

  • پر کردن گونه ‌های گود افتاده یا گیجگاه‌ها

  • از بین بردن خطوط اطراف بینی و دهان که با عنوان خطوط خنده و اخم شناخته می‌شوند.

فیلر های تزریق از چه موادی ساخته می‌شوند؟

فیلر های تزریق از چه موادی ساخته می‌شوند؟

اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک یکی از مهم ترین مواد مورد نیازی است که به شکل طبیعی در پوست وجود دارد. رطوبت رسانی و حجم دهی پوست بر عهده این ماده مهم است. به همین دلیل است که با کاهش اسید هیالورونیک، پوست دچار چین و چروک و ناصافی می شود. این مواد معمولا به صورت ژل می باشند و تاثیرات آن ها موقتی است. ماندگاری اسید هیالورونیک بین شش تا دوازده ماه تا زمانی که به صورت طبیعی جذب بدن شده به طول می انجامد.

کلسیم هیدروکسیل آپاتیت

کلسیم هیدروکسیل آپاتیت ماده ای طبیعی است که در بدن وجود دارد و کاهش آن مشکلاتی برای پوست ایجاد می کند. فیلر تهیه شده برای این ماده مهم مورد نیاز پوست، حاوی ذره ‌های میکروسکوپی از کلسیم معلق در نوعی ژل است. ماندگاری این ژل یک سال است و از ژل اسید هیالورونیک غلیظ تر است. ژل هایی شبیه به این ژل می توان به  Poly-L-lactic Acid و  Polymethylmethacrylate اشاره کرد.

عوارض تزریق ژل

عوارض تزریق ژل

  • در موارد نادر امکان بروز گرفتگی رگ وجود دارد که موجب، نابینایی دائم، مرگ بافت،آمبولی ریه می شود.

  • در موارد نادر موجب ایجاد برجستگی هایی روی پوست می شود که با مصرف دارو قابل درمان است.

  • ژل بعد از گذشت مدت زمانی جابه جا شده که برای مشتریان امری غیر طبیعی است.

  • تورم و قرمزی محل تزریق شده که معمولا خفیف خواهد بود و بعد از 72 ساعت رفع می شود.

  • ایجاد کبودی در اطراف فیلر تزریق شده یکی دیگر از عوارض آن است که پس از گذشت چند روز بهبود پیدا می کند.

  • قرمزی پوست تاثیر تزریق و ماساژ شدید و واکنش پوست است که با گذشت زمان رفع می شود.

  • بی حسی یکی دیگر از عوارض تزریق ژل است که پس از گذشت چند روز رفع خواهد شد.

  • استفاده از ژل های غیر بهداشتی و غیر مجاز می تواند اثرات جبران ناپذیری بر روی بدن ایجاد کند.

 

ماندگاری نتایج تزریق ژل

ماندگاری نتایج تزریق ژل

ماندگاری تزریق به موارد مختلفی از جمله نوع مواد مورد استفاده، نوع بدن افراد، ناحیه درمان و … بستگی دارد. به طور کلی واضح است که هر اندازه تزریق ژل بیشتر و سطح تزریق عمیق تر باشد ماندگاری بیشتری خواهد داشت. لازم به ذکر است این موضوع برای همه درست نیست و برای ماندگاری آن باید مجدد در بازه زمانی مشخص تکرار شود. به عنوان مثال مدت زمان ماندگاری ژل های بر پایه اسید هیالورونیک از سایر مواد فیلر کمتر است. به همین دلیل از این مواد بیشتر برای افرادی که برای زیبایی تزریق فیلر انجام می دهند پیشنهاد می شود. مدت زمان ماندگاری این ماده 6 تا 12 ماه است که در نواحی مختلف نیز متغیر است. برای نمونه در قسمت لب ها نسبت به خط خنده مدت زمان ماندگاری کمتری دارد. برای قسمت گونه نیز از موادی مانند ولوما که ماندگاری بیشتری دارد استفاده می شود

هزینه تزریق فیلر

هزینه تزریق فیلر

هزینه تزریق ژل به موارد مختلفی از جمله محل انجام آن، متخصص انجام دهنده و نواحی مورد نظر بستگی دارد. نوع مواد و میزان استفاده نیز یکی دیگر از معیار های تخمین هزینه می باشد.هزینه تزریق ژل معمولاً برحسب تعداد سرنگ ‌هایی محاسبه می‌شود که برای دستیابی به نتیجه مطلوب تزریق می شود.

  • هر اندازه میزان چین و چروک بیشتر باشد به مواد مورد استفاده بیشتر نیاز است که باعث افزایش هزینه می شود.

  • ژل های مورد استفاده برای گونه گذاری و چاق کردن صورت، گران تر از ژل های سایر نواحی بدن می باشد.

  • در صورتی که از ترکیب یک یا چند ژل برای افزایش بازدهی استفاده شود هزینه نیز بیشتر خواهد شد.

  • برندهای مختلف ژل، مانند رستیلان، پرلن، رادیس و ژوویدرم با قیمت‌های مختلفی ارائه می شوند.

اقدامات بعد از تزریق ژل

اقدامات بعد از تزریق ژل

پس از انجام تزریق ژل امکان تورم، خارش  و سوزش وجود دارد که به هیچ عنوان نباید به نواحی اطراف تزریق شده دست زده شود. این موارد امری طبیعی هستند که پس از چند ساعت تا چند روز از بین خواهند رفت. در صورتی که این موارد ادامه دار بودند حتما با پزشک خود مشورت کنید. از انجام فعالیت های ورزشی، مصرف الکل و دخانیات پرهیز کنید. زیرا امکان افزایش کبودی های اطراف نواحی تزریق شده دارد. برای کاهش کبودی از پمادهای موضعی استفاده کنید که پزشک مربوطه تجویز می کند. بسیاری از این پمادها بدون نسخه هم عرضه می‌شوند و آن را می‌توانید از داروخانه به راحتی تهیه کنید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *