پروتئین تراپی مو چیست و چه فوایدی دارد؟

پروتئین تراپی مو چیست و چه فوایدی دارد؟

پروتئین تراپی مو روش محبوبی برای احیا و صافی مو است. در واقع موها از ماده پروتئینی به نام کراتین ساخته می شوند که صافی، نرمی و قابلیت ارتجاعی موها را تامین می کند. پروئتین ها منبع غنی از آسید آمینه اند که برای رشد و تقویت موها ضروری هستند. زمانی که بر اثر عوامل مختلفی نظیر کمبود پروتئین بدن، شیوه های زندگی و رژیم غذایی نادرست، آسیب های ناشی از آلودگی هوا، اشعه مضر نور خورشید و استفاده از رنگ ها و مواد شیمیایی، کراتین مو شروع به تجزیه می شود، تار های مو شکسته و تبدیل به حالت وز می شوند.

معرفی پروتئین تراپی مو

معرفی پروتئین تراپی مو

پروتئین را می توان یکی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده مو به شمار آورد که نقش مهمی در سلامت آن دارد. بدین صورت کمبود پروتئین در موها زمینه ساز ظاهر ناخوشایند و نامرتب موها خواهد شد. بسیاری افراد برای تامین پروئتین مورد نیاز موهایشان از روش های مختلفی نظیر، استفاده از رژیم غذایی پروتئین دار، ماسک موی پروتئین دار و پروئتین تراپی مو استفاده می کنند. برای یادگیری این روش محبوب می توانید در دوره تخصصی کراتین، بوتاکس و احیا مو آکادمی عالی عریس شرکت کنید و توسط بهترین اساتید، جدید ترین تکنیک ها و روش های پروتئین تراپی مو را فرا بگیرید. ما در این مقاله می خواهیم این روش را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار دهیم و فواید آن را معرفی کنیم. برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

پروتئین تراپی چیست؟

پروتئین تراپی مو چیست؟

در موهای انسان ها پروتئینی به نام کراتین وجود دارد که شادابی و سلامت آن ها را به ارمغان می آورد و اثر ارتجاعی مو ها به همین دلیل است. به دلایل مختلفی که به آن ها قبلا اشاره شد نظیر استفاده از ابزار های حرارتی و رنگ مو و دکلره های شیمیایی و … به مو ها آسیب زیادی وارد می شود و کراتین موها شروع به تجزیه می شود. کمبود پروتئین بدن نیز یکی دیگر از عوامل آسیب رسی به سلامت مو است، اگرچه حفظ رژیم غذایی مملو از پروتئین برای بدن کار آسانی به نظر نمی رسد اما می توان با این کار سلامت مو ها را با روش های ساده تامین کرد. کمبود پروتئین در مو ها سبب وز شدن، ریزش مو ها و ظاهر ناخوشایند آن ها خواهد شد. در پروتئین تراپی مو در واقع از محصولی که دارای پروتئین است، و به راحتی جذب مو شده و برای تقویت و احیای کراتین به کار می رود، استفاده می شود.

پروتئین تراپی یکی از پنج لاین تراپی مو هست:

  • پلکس تراپی مو: مدولاسازی جهت تشکیل پیوند های گوگردی مو را بر عهده دارد.

  • پروتئین تراپی مو: جهت آبرسانی و تقویت و احیای مو مورد استفاده قرار می گیرد.

  • بوتاکس مو: این مورد نیز جهت درمان و آبرسانی مو است.

  • ریباندینگ مو: برای ایجاد صافی دائم برای مو های سالم مناسب است.

  • کراتین مو: مجموعه موارد معرفی شده را در بر می گیرد و برای انواع مو ها مناسب است.

فواید پروتئین درمانی برای موهای طبیعی

فواید پروتئین درمانی برای موهای طبیعی

نرم کنندگی: پروتئین تراپی مو سلول های مرده پوست سر را از بین می برد و با اضافه پروتئین به موها نرمی و ایجاد حالت زیبا را برای آن ها به ارمغان می آورد.

تقویت مو: با اضافه شدن پروتئین های هیدرولیز شده به فولیکول های مو باعث تقویت و استحکام آن ها می شود.

مرطوب کنندگی: پروتئین نقش موثری در مرطوب شدن مو ها دارد و با حذف سلول های مرده پوست این امر تحقق پیدا می کند.

حجم دهنده: سلامت کامل مو ها به درمان پروتئین تراپی، باعث پر حجمی، بلندی و نرمی آن ها می شود.

انواع پروتئین درمانی مو

انواع پروتئین درمانی مو

می توان برای بهبود و بدست آوردن سلامت موهای شکننده، ضعیف، خشک و وز از پروتئین تراپی مو استفاده کرد. با آسیب دیدن کراتین مو بر اثر عوامل مختلف نظیر نور خورشید، باد، کمبود پروتئین بدن و استفاده از مواد شیمیایی که ماده اصلی برای پروتئین مو است، باید درمان مناسبی را برای آن در نظر گرفت. درمان های پروتئینی انواع مختلفی دارند که برای احیا و بازسازی موهای ضعیف بسیار مناسب هستند. پروتئین تراپی برای درمان آسیب موهای خفیف استفاده می شود و به صورت منظم هر ۱الی۲ ماه موثر انجام می گیرد.

انواع پروتئین درمانی مو

حالت دهنده و مرطوب کننده

از پروتئین تراپی مو برای درمان و حالت دهی موهای آسیب دیده استفاده می شود. افرادی که به دلیل از دست دادن کراتین موی خود موهایشان حالت ناخوشایندی پیدا کرده است می توانند با انجام این روش به حالت ایده آل خود دست یابند. اعمال پروتئین بر روی موها مرطوب کنندگی بالای آن ها را به همراه خواهد داشت و بهتر است هر دو هفته یکبار استفاده شود.

ترمیم کننده: می توان برای درمان و ترمیم موهای آسیب دیده از پروتئین تراپی به صورت هر دو هفته یک بار استفاده کرد.

نشانه های کمبود ویتامین در موها

نشانه های کمبود پروتئین در موها

اکثر افراد خشکی مو ها را دلیلی بر کمبود پروتئین مو می دانند در صورتی که نمی توان تنها خشکی مو را دلیلی بر کمبود کراتین دانست زیرا احتمال اینکه بتوان با استفاده از محصولات مرطوب کننده و آبرسان آن را درمان کرد وجود دارد. اما اگر مدت زمان طولانی دچار خشکی مو بودید و با استفاده از روش های مرسوم قابل رفع نبود می توانید از پروتئین تراپی مو استفاده کنید. برخی از نشانه های کمبود پروتئین به شرح زیر است.

از دست دادن خاصیت ارتجاعی موها

از دست دادن خاصیت ارتجاعی موها

از جمله عواملی که می توانید نیاز موها به پروتئین تراپی مو را دریابید، از بین رفتن خاصیت ارتجاعی موها می باشد. بدین منظور می توانید یک آزمایش کوچک را امتحان کنید، به صورتی که رشته کوچکی از مو های خود را درون دست های خو بگیرید و به آرامی آن ها را بکشید، در صورتی که پس از کشیده شدن موها به حالت اولیه خود بازنگردند و حتی حالت ناخوشایندی پیدا کنند، به این معنی است که موهای شما به پروتئین نیاز دارد و برای ترمیم و احیای آن باید به آن پروتئین اضافه شود.

استفاده زیاد از رنگ ها و دکلره مو

استفاده زیاد از رنگ ها و دکلره مو

رنگ کردن و دکلره زیاد موهای آسیب زیادی به آن ها وارد می کند و باعث خشکی موها می شود. در این صورت به پروتئین نیاز خواهد بود. موهای رنگ شده زبر و خشک می شوند و حالت طبیعی موهای سالم را از دست می دهند. با استفاده از پروتئین تراپی مو می توان موهای آسیب دیده را تقویت و ترمیم کرد و باعث استحکام و سلامت آن ها شد.

زبری زیاد

زبری زیاد

درصورتی که موهای زبری دارید مطمئنا رشته های موی شما دارای شکاف و پارگی خواهد بود که آسیب پذیری آن را افزایش می دهد. باتوجه به اینکه چنین موهایی آب زیادی را جذب می کنند، امکان ایجاد موخوره و گره افزایش می یابد. پروتئین تراپی مو باعث می شود تا غذای مورد نیاز موها  تامین شود و شکاف ایجاد شده از بین برود. برای اطلاع از زبری موها این آزمایش را انجام دهید، رشته ای از موهای خود را در یک کاسه آب کم عمق بگذارید، اگر مو فرو رود ، موی شما بسیار زبر است.

شکستگی و ریزش

شکستگی و ریزش

اگرچه از دست دادن روزانه صد تار موی عادی است اما توجه داشته باشید که حتی این مقدار را به حداقل برسانید و نگذارید موهایتان ریزش بیشتری داشته باشد. یکی از دلایل ریزش بیش از حد مو ها می تواند کمبود پروتئین مو ها باشد. در صورتی که ریزش موهای شما از ریشه نباشد و به صورت شکسته ریزش شود، این به معنی شکسته شدن سریع مو ها و ضعیف بودن آن ها می باشد و نیاز به تزریق پروتئین را یادآور می شود. این روش به احیای رشته های مو و استحکام و آبرسانی آن ها کمک می کند و باعث می شود تا شکنندگی و افتادگی و سستی مو ها زیاد معلوم نباشد.

پروتئین درمانی طبیعی برای مو

پروتئین درمانی طبیعی برای مو

پروتئین درمانی مو با ماسک موز، عسل و روغن نارگیل

ترکیبات این ماسک طبیعی سرشار از پروتئین است که کمبود کراتین موهای شما را تامین خواهد کرد. سه عدد موز را خرد کنید و درون مخلوط کن بریزید. دو قاشق غذاخوری عسل اضافه نمایید و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل به ترکیبات قبلی اضافه نمایید. اجازه دهید ترکیبات موجود درون مخلوط کن به مدت 15 الی 20 دقیقه باهم ترکیب شوند و به شکل خمیر و کرم در بیاید. اگر خمیر به دست آمده سفت باشد می توانید کمی آب به آن اضافه کنید. توجه داشته باشید خمیر زیاد شل نشود، پس از به دست آمدن خمیر موهای خود را به چند دسته تقسیم کنید و ماسک مورد نظر را از ریشه تا نوک مو ها به کل سرتان اعمال کنید و سپس موهای خود را ماساژ دهید. موهای خود را با استفاده از یک کلاه بپوشانید و 30 دقیقه صبر کنید. پس از گذشت سی دقیقه موهای خود را با آب ولرم بشویید و با استفاده از شامپو و نرم کننده موهای خود را بشویید. اجازه دهید موها به شکل طبیعی خشک شوند و سعی کنید از خشک‌ کننده‌های مو مانند سشوار استفاده نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *