دوره عمومی ارایش و پیرایش دوره عمومی ارایشگری زنانه اکادمی عریس مرکز عریس اموزشگاه عریس

مرکز آموزش عالی علوم و هنرهای آرایشگری ، زیبایی و مراقبتی

بررسی آموزش برداشتن ابرو، اصلاح ابرو به صورت حرفه ای

تاریخ امروز: [wikiwordpress]
آموزش برداشتن ابرو، اصلاح ابرو به صورت حرفه ای

آموزش برداشتن ابرو، اصلاح ابرو به صورت حرفه ای

برداشتن ابرو یکی از مواردی است که خانم ها در طول زندگی با آن در ارتباط هستند. بسیاری افراد برای اصلاح ابروی خود به سالن های آرایشی مراجعه می کنند که با توجه به رویش سریع این تار های کوچک مراجعه متعدد برای همگان میسر نیست و در برخی موارد موجب آزار آن ها می شود. بلد بودن اصلاح ابرو به روش حرفه ای و متناسب با صورت یکی از نکاتی است که خانم ها باید آن را یاد بگیرند تا در مواقعی که امکان مراجعه به سالن های آرایشی را ندارند بتوانند فرم مناسبی را به ابروهای خود ببخشند. در واقع برداشتن ابرو کار سختی نیست و شما می توانید با رعایت برخی نکات ساده آن را یاد گرفته و در خانه انجام دهید. در صورتی که بخواهید به یک فرد فوق متخصص و حرفه ای در این زمینه تبدیل شوید و در سالن های آرایشی فعالیت داشته باشید می توانید در بهترین دوره آموزشی آرایش و پیرایش آکادمی عالی عریس شرکت نمایید. در این دوره تمام نکات آرایشی از مبتدی تا پیشرفته آموزش داده می شود و شما می توانید به یک متخصص حرفه ای تبدیل شوید. ما در این مقاله می خواهیم آموزش برداشتن ابرو و اصلاح ابرو به صورت حرفه ای را ارائه دهیم. برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

قوانین برداشتن ابرو

قوانین برداشتن ابرو

برداشتن ابرو قواعدی دارد که اطلاع از آن ها می تواند به نحوه انجام آن کمک زیادی کند. یکی از این قوانین پر کاربرد قانون سه دو یک است. نحوه انجام آن به این صورت است که، قانون سه، سر ابرو تا نیمه می آید و نزدیک زاویه ابرو است، ناحیه دوم یعنی دو سوم زاویه ابرو تا خود ابرو خواهد بود که دوبرابر می شود. یک برابر ابرو نیز دنباله ابرو میشود. بنابراین قانون سه دو یک برای ابروهای شما صدق می کند.
استاندارد سر ابرو، زاویه ابرو و دنباله ابرو که بیان شد، برای چشم های به هم نزدیک و یا از هم دور و یا بینی های پهن و بینی های لاغر متفاوت می باشد. برای بینی های چاق این استاندارد کمی متفاوت است به این معنی که سر ابرو به هم نزدیکتر باید باشد، برای ابرو های بهم نزدیک، در صورتی که پیوند آن ها حفظ شود، بینی جمع تر و کوچکتر نشان داده می شود.

قوانین برداشتن ابرو

قوانین برداشتن ابرو

برای بینی های لاغر نیز دو سر ابرو کمی از هم باید فاصله داشته باشد تا بینی پهن تر نمایش داده شود. برای چشم های نزدیک به هم، اگر ابرو ها از هم فاصله داشته باشند چشم ها دور تر از هم نشان داده می شود. همچنین برای چشم های دور از هم، ابروهای پیوسته و سر ابروی نزدیک به هم باعث میشود چشم ها نزدیک به هم نشان داده شود. برای ابروهایی که خیلی نازک هستند و قانون سه دو یک در آن ها صدق نمی کند، می توانند با استفاده از روش هایی مانند هاشور ابرو، میکروپیگمنتیشن ابرو، میکروبلیدینگ ابرو های خود را پرپشت و زیاد کنند. در این صورت نیازی به اصلاح ابرو نخواهند داشت زیرا این روش ها به مدت طولانی از برداشتن ابرو آن ها را بی نیاز می کند.

آموزش مرحله به مرحله برداشتن ابرو

آموزش مرحله به مرحله برداشتن ابرو

مرحله اول: رعایت اصول اولیه برداشتن ابرو

برای اصلاح ابرو ابتدا پوست اطراف ابرو های خود را نرم کنید

اگر پوست نرم و لطیف باشد، موها به راحتی جدا می شوند. اما درصورتی که پوست سفت و خشک باشد، جدا کردن موها ممکن است با درد همراه باشد. در صورتی که می خواهید اصلاح ابروی اصولی شروع کنید به موارد زیر دقت کنید.

  • اصلاح ابرو پس از استحمام بهترین زمان برای اصلاح ابرو است زیرا آب گرم و بخار موجب نرمی و لطافت پوست شما شده است. لازم به ذکر ست حتما پوست را خشک کنید و سپس اقدام به برداشتن ابرو کنید زیرا خیس بودن پوست این کار را سخت می کند.

  • درصورتی که قصد استحمام ندارید، می توانید از کمپرس آب یا یک حوله گرم برای لطافت و نرمی پوست خود استفاده کنید. این کار موجب می شود تا منافذ پوست باز شده و اصلاح ابرو راحت تر انجام شود.

  • اگر می خواهید ابرو های خود را رنگ کنید، قبل از برداشتن آن ها را ابتدا رنگ کنید و سپس اقدام به اصلاح کنید. زیرا پس از برداشتن ابرو حساسیت پوست بالا می رود و امکان آسیب رسانی به آن وجود دارد.

آموزش مرحله به مرحله برداشتن ابرو

تعیین جهت رشد موهای ابرو

جهت رشد موهای ابرو در کلیه ی افراد متفاوت است. برای برخی افراد جهت رشد و از سمت بینی به سمت خط مو است. اما ممکن است برای برخی افراد موهای ابرو بیش از یک جهت رشد کند. بنابراین هنگام اصلاح ابرو آن ها را در یک جهت بکشید. این روش باعث می شود موهای ابرو به صورت کامل از پوست جدا شوند و موهای زیر پوستی ایجاد نشود.

آموزش مرحله به مرحله برداشتن ابرو

مثل یک مداد موچین را در دست بگیرید

نحوه قرار گرفتن موچین بسیار مهم است، بنابراین مانند تصویر موچین را در دست خود قرار دهید. توجه داشته باشید ضدعفونی کردن موچین قبل از استفاده بسیار ضروری است. در انتخاب موچین نیز، استفاده از موچین های سنگین، بدون نوک و لبه کندن موها را دشوار تر می کند.

تعیین فرم مورد نظر برای اصلاح ابرو

آموزش مرحله به مرحله برداشتن ابرو

مرحله دوم: تعیین فرم مورد نظر برای اصلاح ابرو

محدوده و فرم ابروهای خود را معین کنید

یافتن خط ابرو برای چهره های مختلف، متفاوت می باشد. اما می توان از یک تکنیک خاص برای یافتن خط ابروی افراد استفاده کرد. همانند شکل یک مداد را از گوشه داخلی چشم تا لبه بالای بینی قرار دهید و روی نقطه بالای آن را با استفاده از یک مداد سفید علامت گذاری نمایید. سپس همین روال را برای قسمت پایین ابرو انجام دهید. این تکنیک باعث می شود نقطه شروع ابروی شما را مشخص کند.البته ترجیحات شما می تواند این علامت گذاری و مشخص کردن نقاط را تغییر دهد.

 

آموزش مرحله به مرحله برداشتن ابرو

تعیین نقطه انتهای ابروها

همانند شکل برای انتهای ابرو نیز علامت گذاری را انجام دهید، به صورتی که با استفاده از یک مداد از سمت لبه ی خارجی بینی به سمت خارج چشم بگیرید و انتهای آن را در سمت بالای ابرو و سمت پایین ابرو با مداد سفید مشخص کنید. لازم به ذکر است تعیین این مرحله نیز با توجه به سلایق شما می تواند متفاوت باشد.

تعیین ضخامت ابروها

آموزش مرحله به مرحله برداشتن ابرو

تعیین ضخامت ابروها

تعیین ضخامت با توجه به نوع ابرو و فرم صورت افراد متفاوت است و نمی توان شکل مناسبی برای آن عنوان کرد. این موضوع به فرم چهره شما بستگی دارد و شما می بایست قبل از شروع برداشتن ابرو آن را تعیین کنید. بنابراین با توجه به سلیقه شخصی خود آن را تعیین کنید و از برداشتن بیش از حد یا برعکس پرهیز کنید. در صورتی که چشمان بزرگی دارید می توانید برای برقراری تعادل از ابروی ضخیم استفاده کنید، درصورتی که چشم های کوچکی دارید، خط ابروی بلند و باریک مناسب تر به نظر می رسد.

آموزش مرحله به مرحله برداشتن ابرو

مرحله سوم: فرم دهی و اصلاح ابروها

از یک برس شانه استفاده کنید

با استفاده از یک برس متناسب موهای ابرو را در سمت رویش موها شانه بزنید. در این حالت موهای اضافه ای که باید برداشته شوند مشخص می شود. شانه زدن مو به سمت بالا موجب می شود قسمت هایی که باید مو های اضافی تمیز کنید، تعیین شود.

آموزش مرحله به مرحله برداشتن ابرو

برداشتن ابرو در خارج از محدوده مورد نظر

این مرحله بسیار مهم است زیرا برداشتن مو ها باید انجام شود، بنابراین موهایی که خارج از محدوده ابرویتان است را شروع به کندن کنید. موهایی که بین دو ابرو، خارج از نقاط علامت گذاری شده و نزدیک به بینی است را تمیز کنید. با چیدن موهای اضافی در اطراف تاج ابرو، فرم زیباتری به آن ببخشید.

آموزش مرحله به مرحله برداشتن ابرو

موهای ابرو را بیش از حد برندارید

زمانی که موهای ابروی خود را برمی دارید در این کار دقت به خرج دهید پس از هر چند دقیقه به آینه نگاه کنید و نحوه کار را مشاهده کنید تا در آن اشتباهی رخ نداده باشد. توجه داشته باشید موهای ابرو را بیش از حد کوتاه یا برندارید، زیرا علاوه بر بهم خوردن فرم زیبای آن می بایست چندین هفته تا رویش آن صبر کنید.

آموزش مرحله به مرحله برداشتن ابرو

برداشتن ابرو با زدن ژل ابرو تمام کنید

در جهت رشد موها، ابروهایتان را شانه کنید و در صورت تمایل کمی ژل ابرو به آن بزنید تا فرم زیبایی به خود بگیرد. در صورت تمایل می توانید از مداد ابرو و … برای زیبایی بیشتر استفاده کنید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *