دکاپاژ ابرو چیست

دکاپاژ ابرو چیست و چگونه انجام میشود؟

دکاپاژ ابرو به اصلاح و تغییر رنگ بد ابروی تاتو شده از طریق تزریق رنگ جدید به داخل پوست گفته می شود که با ریموو تاتو ابرو کاملا تفاوت دارد. باتوجه به اینکه امروزه بازار مراجعه به سالن های آرایشی برای افزایش زیبایی داغ شده است، بسیاری از بانوان روش های مختلفی را برای تغییر چهره و افزایش زیبایی خود انتخاب می کنند. ابرو یکی از مهم ترین قسمت های زیبایی چهره هر خانمی است، اکثر خانم ها بر روی رفع نواقص و ایجاد فرم مناسبی برای ابرو های خود حساس هستند و در این مسیر انواع مختلف روش های اصلاح و زیبایی مانند روش های مختلف تاتو و … را انتخاب می کنند.

دکاپاژ ابرو چیست

معرفی دکاپاژ ابرو

در صورتی که نتیجه تاتو ابرو مورد رضایت افراد قرار نگیرد چنانچه اثر آن طولانی مدت است، می تواند تاثیر بدی در فرد بر جای بگذارد. بنابراین باید روش هایی برای تغییر و یا ترمیم آن وجود داشته باشد. رنگ مورد استفاده برای تاتو به رنگ دلخواه برای بسیاری بانوان خروجی متفاوتی دارد که همین امر جرقه ای برای تغییر رنگ و تبدیل آن به رنگ مناسب پوست است. درصورتی که شما هم به این مشکل دچار هستید و نیاز به راهنمایی برای رفع آن دارید. ما در این مقاله می خواهیم تاتو ابرو و نحوه رفع نواقصات آن را معرفی کنیم. برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

دکاپاژ ابرو چیست

دکاپاژ ابرو چیست؟

اصلاح و تغییر رنگ بد ابرو از طریق تزریق رنگ جدید به پوست را دکاپاژ ابرو (تزریق رنگ جدید به داخل پوست و رنگی از پوست خارج نمی شود.) گویند. اگرچه این روش در ظاهر شباهت زیادی به تاتو و یا ریمو تاتو دارد اما در واقع این روش متفاوت با تاتو ابرو است. تفاوتی که بین دکاپاژ ابرو با تاتو وجود دارد رنگ مورد استفاده و عمقی است که رنگدانه ها باید به پوست تزریق شوند. توجه داشته باشید ریموو تاتو که برای پاک کردن تاتو مورد استفاده قرار می گیرد، هیچ ربطی به دکاپاژ ندارد.

چه زمانی نیاز به انجام دکاپاژ می باشد؟

چه زمانی نیاز به انجام دکاپاژ می باشد؟

سوالی که برای بسیاری از افراد به وجود می آید این است که چه زمانی به دکاپاژ برای ابرو نیاز است؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم زمانی که تاتو ابرو و یا میگروپیگمنتیشن ابرو انجام دهید و رنگ آن به سبز کمرنگ و یا دودی تبدیل می شود یا ناخالصی های دیگر رنگی بر روی ابرو به وجود می آید، نیاز خواهید داشت تا با دکاپاژ این موارد را رفع کنید. بنابراین اگر می خواهید ابرو های خود را روشن کنید می توانید از این روش بهره مند شوید. مهم ترین نکته ای که باید در استفاده از دکاپاژ ابرو دقت کرد انتخاب صحیح رنگ است که در نتیجه نهایی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

نحوه انتخاب رنگ در دکاپاژ

نحوه انتخاب رنگ در دکاپاژ

استفاده از یک یا چند رنگ در دکاپاژ ابرو به نوع ابرو برای تغییر و ترمیم بستگی دارد. اگر انتهای ابرو، وسط ابرو و بالای آن هر کدام یک رنگ باشد، می بایست با استفاده از همان رنگ ها و ترکیب رنگ های خنثی دکاپاژ را اعمال کنید.

توجه داشته باشید در انجام این روش رنگ ها را به گونه ای انتخاب شود که چهره فرد حالت غیر طبیعی و مصنوعی پیدا نکند. بدین ترتیب از رنگ های مکمل هم استفاده می شود تا رنگ خنثی مناسب با ابرو و صورت فرد مورد نظر به دست آید.

در صورتی که تاتو ابروی مشتری به رنگ مشکی، دودی تیره باشد و مشتری خواستار تبدیل آن به رنگ قهوه ای روشن و یا سایر رنگ های تن قهوه ای باشد. در این صورت می توان دکاپاژ ابرو انجام داد اما در صورتی که رنگ خیلی تیره باشد، نیاز خواهد بود ابتدا ریموو صورت انجام شود و سپس دکاپاژ اعمال شود.

در واقع رنگ خیلی تیره بر روی ابرو ها موجب می شود مشکل مورد نظر تنها با انجام دکاپاژ حل نشود و حتی برجسته شدن پوست صورت را به همراه داشته باشد. تاتو های قدیمی که به رنگ قرمز درآمده اند نباید تنها با مکمل های خنثی دکاپاژ شوند، زیرا رنگ ابرو را بد رنگ تر می کنند. پس برای ابروهای قرمز 50 درصد رنگ خنثی کننده و 50 درصد رنگ انتخابی استفاده می شود.

نکات کلیدی درباره استفاده رنگ های خنثی کننده

نکات کلیدی درباره استفاده رنگ های خنثی کننده

  • برای ابرو های رنگ قرمز رنگ خنثی کننده به رنگ زیتونی انتخاب شود.

  • از خنثی کننده نارنجی برای ابرو هایی که تناژ آبی یا دودی آن ها بالا است استفاده شود.

  • از خنثی کننده زرد برای ابرو هایی که به رنگ بنفش در آمده اند، استفاده شود.

  • برای رنگ ابرو دودی که تناز آبی بالایی داشته باشد برای رنگ خنثی کننده از رنگ قرمز استفاده شود.

با توجه به توضیحات داده شده مطمئنا به درک درستی از دکاپاژ ابرو رسیده اید، بنابراین با شناخت و انتخاب درست رنگ ها سعی کنید نتیجه مطلوبی را به دست بیاورید

مراحل انجام دکاپاژ ابرو

مراحل انجام دکاپاژ ابرو

برای شروع ابتدا نحوه انجام دکاپاژ را برای شما شرح خواهیم داد. برای انجام دکاپاژ در مرحله اول اقدام به بی حسی ابروی مشتری می کنند تا دردی حس نکند. سپس سوزن مناسب با پوست شخص مورد نظر را انتخاب می کنند. اگر ابرو باریک باشد از سوزن 3 سر و اگر ابرو پهن باشد از سوزن 5 سر استفاده می شود. کلیه رنگ های مورد استفاده در این روش جز رنگ های تاتو است و فقط رنگ سبز خام و خالص است.

دکاپاژ ابرو به دو روش انجام می شود

دکاپاژ ابرو به دو روش انجام می شود

  • در روش اول ابتدا شرایط مشتری لحاظ می شود برای مثال اگر زمان کافی برای مراجعه مکررندارد و برای درست شدن رنگ ابروهایش عجله دارد، دکاپاژ و رنگ اصلی در یک جلسه انجام می شود. توجه داشته باشید برای نتیجه مطلوب در این روش مراجعه حداقل دو جلسه نیاز می باشد.

  • روش دوم برای افرادی است که برای درست کردن بدرنگی ابرو خود زمان کافی دارند. بدین ترتیب در چندین جلسه در بازه زمانی 20 روزه روش دکاپاژ ابرو را پیاده سازی می کنند. اگر می خواهید از روش دکاپاژ استفاده کنید پیشنهاد ما روش دوم است که نتیجه مطلوب تری به همراه خواهد داشت.

نکات تکمیلی دکاپاژ ابرو

نکات تکمیلی دکاپاژ ابرو

برای دکاپاژ ابروی توپر  برای شروع اول نوع و جنس پوست با روش ضربه ای مشخص می شود. به صورتی که با استفاده از سوزن با عمق 0.8 تا 1.5 میل و با زاویه 75 درجه رنگ را به انتهای لایه اپیدرم (مرز لایه اول و دوم) می رسانند و بعد به حالت کوک کوک رفت و برگشت در حد یک سانت با تکرار کار 5 الی 10 دور بسته به میزان روشن کردن ، با سوزن های 3 و 5 و پاور بسته به سطح انجام کار ، با سرعت حرکت دست آهسته و سرعت دستگاه متوسط رو به بالا دکاپاژ می شود.

واضح است که نوع پوست در انتخاب نوع سوزن مورد استفاده نقش بسزایی دارد بنابراین اگر پوست نازکی دارید از سوزن با عمق نفوذ کمتری استفاده می شود.

بعد از گشت 25 الی 30 روز و سپری شدن مدت زمان لازم جهت ترمیم و بازسازی پوست و واکنش ترکیب رنگ ها در صورتی که از رنگ اعمال شده راضی باشید می توانید به رنگ دلخواه مشتری آن را هاشور بزنید.

نکات تکمیلی دکاپاژ ابرو

نکات تکمیلی دکاپاژ ابرو

  • توجه داشته باشید رنگ های تیره و قدیمی با یک بار انجام دکاپاژ ابرو از بین نمی روند و باید دو الی سه بار این کار انجام شود.

  • توجه داشته باشید انجام همزمان دکاپاژ و تاتو ابرو کاملا اشتباه است و اگر اقدام به روشن کردن رنگ قدیمی ابرو خود کرده اید، نمی توانید همزمان با انجام تاتو به پوست خود پیگمنت بدهید.

برخی اوقات در موارد خاص شاید اسین امکان وجود داشته باشد که به طور همزمان بتوان از دکاپاژ، تاتو و هاشور ابرو استفاده کرد. به طوری که نیمی از تشتک واریاسیون خنثی کننده پیگمنت های بد رنگ به اضافه تناژ رنگی جدید کار تاتو و دکاپاژ را همزمان در یک جلسه به اعمال کنید ولی در رابطه با بدرنگیهای تیره گاهی نیاز به سه مرحله در انجام دکاپاژ جهت تغییر تناژ است.

باتوجه به اینکه عموما با رنگ های زرد؛ سبز و نارنجی دکاپاژ ابرو انجام می شود برای ایجاد ظاهر زیبا بر روی چهره مشتری، در مرحله آخر از رنگ های ترکیب رنگ های زرد و عسلی روشن استفاده می شود.

این کار برای خنثی شدن پررنگی رنگ های قرمز و نارنجی انجام می شود تا چهره مشتری حالت غیرطبیعی پیدا نکند. گفتنی است که رنگ عسلی به تنهایی می تواند بر ترکیب با واریاسیون های نارنجی و قرمز غلبه کند و صرفاً برای برطرف کردن پر رنگی و بد رنگی پس از اتمام کار کاربرد دارد.

نکته مهم در انجام این روش این است که اگر ابروی تیره خود را دکاپاژ کرده باشد و رنگ آن باز هم تیره باشد این کار به دلیل ضرب نامناسب دست بوده است، بدین ترتیب باید دوباره با ضرب دست مناسب دکاپاژ شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *