اکسیژن تراپی صورت چیست و چگونه انجام میشود؟

اکسیژن تراپی صورت چیست و چگونه انجام میشود؟

اکسیژن تراپی یا همان اکسیژن درمانی(oxygen-facial) یکی از روش های احیا و مراقبت و جوانسازی پوست است. از طریق این روش کلاژن سازی پوست افزایش می یابد و شادابی و زیبایی را برای پوست به ارمغان می آورد. در این روش از دستگاه مخصوصی استفاده می شود که وظیفه آن اسپری مولکول های اکسیژن بسیار متمرکز در اپیدرم ( لایه بیرونی پوست) می باشد. بنابراین مواد مغذی، اکسیژن، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز پوست از طریق این دستگاه به پوست منتقل می شود. افرادی که خواستار جوانسازی، نرمی و شفافیت پوست خود هستند، اکسیژن درمانی می تواند روش مناسبی برای آن ها باشد، چنانچه بسیاری از افراد معروف نظیر بازیگران هالیوودی و سلبریتی ها از این روش برای تقویت و شادابی پوست خود استفاده می کنند.

مزایای اکسیژن تراپی صورت

اکسیژن تراپی صورت چیست و چگونه انجام میشود؟

بدن انسان برای زنده ماندن به اکسیژن نیاز دارد بدیهی است که برای پوست نیز اکسیژن کافی بسیار مفید و اثر بخش خواهد بود. نفوذ اکسیژن به عمیق ترین لایه های پوست، موجب درخشش و زیبایی آن می شود، این همان چیزی است که کلیه ی افراد خواستار آن هستند. این روش شامل مزایای زیادی است که ما در این مقاله ضمن معرفی اکسیژن تراپی مزایا و هر آن چیزی که به این روش مفید و سودمند مربوط می شود را مورد بررسی قرار می دهیم. برای آشنایی بیشتر با آکادمی عالی عریس همراه باشید.

اکسیژن تراپی صورت یا اکسیژن درمانی صورت چیست؟

اکسیژن تراپی صورت یا اکسیژن درمانی صورت چیست؟

از جمله مشکلاتی که بسیاری افراد با آن دسته پنجه نرم می کنند، حساسیت و پوسته شدن، زبری، تیرگی و خستگی پوست است که یکی از عوامل مهم این مشکلات ریشه در عدم دریافت اکسیژن کافی به پوست دارد. با اضافه شدن اکسیژن خالص به پوست، در روند اکسیژن درمانی بازسازی و شفاف سازی پوست تسریع پیدا می کند. یکی از مزایای این روش غیر تهاجمی بودن آن است و عوارضی برای پوست نخواهد داشت. این روش در مطب پزشکان و مراکز معتبر تخصصی و آرایشی توسط افراد متخصص انجام می شود. نحوه انجام این روش بدین صورت است که با استفاده از دستگاه مخصوص اکسیژن، مواد مرطوب کنند، مواد مغذی و مورد نیاز به به لایه های زیرین قسمت های مختلف پوست تزریق می شود.

اکسیژن تراپی صورت یا اکسیژن درمانی صورت چیست؟

اکسیژن تراپی صورت یا اکسیژن درمانی صورت چیست؟

همچنین افراد می توانند با استفاده از دستگاه اکسیژن ساز در خانه این روش را انجام دهند اگرچه این کار می بایست با آگاهی و اطلاع کامل از نحوه انجام و مراقبت های لازم صورت گیرد. اکسیژن درمانی جهت تقویت و تغذیه پوست جهت رشد کلاژن های پوست طراحی شده است. دستگاه مورد استفاده در این روش توانایی تزریق مولکول های اکسیژن غلیظ شده به قسمت اپیدرم (لایه خارجی پوست) را دارد. پوست صورت و گردن با توجه به این که یکی از قسمت های حساس بدن انسان است همیشه در معرض کمبود ویتامین و مواد موردنیاز پوست قرار دارد بدین منظور اکسیژن تزریق شده در این روش حاوی مواد معدنی، مواد مغذی ضروری و ویتامین ها و عصاری های گیاهی می باشد. اکسیژن تراپی در سالن های ماساژ و مراکز آرایشی معتبر زیر نظر افراد مجرب و متخصص انجام می گیرد.

مزایای اکسیژن تراپی صورت

مزایای اکسیژن تراپی صورت

افزایش تولید کلاژن از طریق اکسیژن تراپی

کلاژن یکی از مهمترین پروتئین های مورد نیاز پوست است که سبب استحکام و اتصال سلول ها می شود. با توجه به این که با افزایش سن تولید کلاژن در پوست کاهش پیدا می کند و ضعیف می شود همین امر سبب ایجاد چین و چروک و تیرگی های روی پوست می شود. اکسیژن تراپی سبب افزایش کلاژن پوست شده و با تقویت آن به کاهش چین و چروک و شفافیت پوست کمک شایانی می کند.

سم زدایی پوست از طریق اکسیژن درمانی

سم زدایی پوست از طریق اکسیژن درمانی

پوست همیشه با قرار گرفتن در معرض خورشید، نوسانات رژیم غذایی و قرار گرفتن در معرض آلودگی های مختلف سموم مختلفی را جذب می کند. اکسیژن درمانی به پوست کمک می کند تا با جذب مواد معدنی و مغذی این سموم را از بین برده و دفع کند و به سلول های پوست را تقویت و بهبود دهد.

افزایش تولید سلول های جدید پوست از طریق اکسیژن تراپی

افزایش تولید سلول های جدید پوست از طریق اکسیژن تراپی

سلول های پوست عمر کوتاهی دارند، به صورتی که هر سلول های قدیمی پس از گذشت مدت زمانی جای خود را به سلول های جدید می دهند. اکسیژن مولفه مهمی برای بازسازی سلول های پوستی می باشد که استفاده از روش اکسیژن درمانی نقش مهمی در افزایش سرعت رشد سلول های جدید دارد. همچنین این روش برای  بهبود سریع زخم و آکنه و رفع تیرگی و شفاف سازی صورت بسیار موثر است.

روشی غیر تهاجمی و بدون عوارض است

روشی غیر تهاجمی و بدون عوارض است

برخلاف روش های تهاجمی که با ایجاد درد تجربه ناراحت کننده ای را برای افراد به وجود می آورد. روند انجام اکسیژن درمانی آرام و ملایم است و عوارضی مانند تورم، قرمزی، ایجاد لکه یا سوزش و تحریک بر روی پوست ایجاد نمی کند. افرادی که به درمان های شیمیایی علاقه ای ندارند و دارای پوست حساسی می باشند این روش می تواند برایشان مفید واقع شود.

صافی، شفافیت و درخشندگی فوق العاده پوست

صافی، شفافیت و درخشندگی فوق العاده پوست

با حذف سلول های مرده و ناخالصی های پوست، درخشندگی و صافی صورت نمایان می شود. با استفاده از این روش منافذ بسته پوست باز شده و مواد اضافی و لایه های مرده پوست از بین آن خارج می شود، بدین صورت طراوت و شادابی را برای پوست به ارمغان می آورد. با توجه به اینکه ناخالصی ها و آلودگی های بر روی پوست نیز دفع می شود، بنابراین هیچگونه آکنه و جای زخمی نیز بر روی صورت باقی نمی ماند. اکسیژن درمانی یکی از روش های ثابت شده در راستای نمایان شدن نتیجه بلافاصله پس از انجام آن است  و از جوانسازی و زیبایی پوست خود لذت ببرید. توجه داشته باشید این روش دوره نقاهتی ندارد و تنها با استفاده از کرم ها و لوسیون های مناسب پوست خود از آن مراقبت کنید.

درمان آکنه پوست

درمان آکنه پوست

در صورتی که منافذ پوست شامل گرفتگی هایی باشند موجب می شود گرد و غبار و آلودگی های اضافی مانند روغن در آن پنهان شوند و باعث بزرگ شدن منافذ پوست شوند، که به آن آکنه گفته می شود. با استفاده از اکسیژن درمانی می توان موجب کوچک شدن منافذ و عدم جذب گرد و غبار و مواد اضافی در آن شد. بنابراین از ایجاد آکنه و جوش جلوگیری به عمل می آید و موجب صافی و زیبایی آن به مدت طولانی می شود.

آیا اکسیژن تراپی عوارض دارد؟

آیا اکسیژن تراپی عوارض دارد؟

به صورت کلی این روش در حالت عادی هیچگونه عوارضی ندارد، اما در برخی موارد ممکن است برای افرادی که دارای پوست حساسی هستند، تورم، خارش، قرمزی چند ساعته ایجاد شود که پس از گذشت زمان کوتاهی رفع می شود. دقت داشته باشید با توجه به جذب ویتامین ها و مواد معدنی و مغذی به صورت یکجا و سریع به پوست صورت امکان ایجاد تورم در ساعات اولیه وجود دارد. جهت کاهش عوارض اکسیژن تراپی می توان از هیالورونیک اسید استفاده کرد که این اسید در حالت عادی در بدن تولید می شود و موجب حفظ رطوبت پوست می گردد.

اکسیژن تراپی پوست صورت چگونه انجام می شود؟

اکسیژن تراپی پوست صورت چگونه انجام می شود؟

این روش نحوه انجام ساده ای دارد و برای انجام آن با توجه به دستگاه مورد استفاده زمانی بین 30 الی 60 دقیقه نیاز است. به طور کلی این درمان پوستی شامل سه مرحله به شرح زیر است:

درمان نوری:

 برای وارد کردن اکسیژن به پوست صورت از دستگاه مخصوصی که دارای نور است استفاده می کنند. این دستگاه را به آرامی بر روی پوست حرکت می دهند و باعث تزریق مواد به پوست به صورت آرام و بدون درد می شود.

تزریق سرم:

مهمترین مرحله اکسیژن درمانی را می توان این قسمت به شمار آورد. زیرا سرم حاوی مواد معدنی، ویتامین ها، اسید هیالورونیک و  بسیاری از آنتی اکسیدان ها را به پوست تزریق می کنند. بدین صورت مواد مورد نیاز پوست وارد شده و موجب انسجام و استحکام آن می گردند. شفافیت و جوانسازی و رفع چین و چروک از جمله تاثیرات این مرحله است.

ماساژ صورت:

اخرین مرحله برای اعمال اکسیژن بر روی پوست را می توان ماساژ صورت دانست. در این مرحله با استفاده از کرم ها و لوسیون های نرم کننده صورت را ماساژ می دهند.

7 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید محل معتبری که بتوانم اکسیژن درمانی انجام بدم را لطفاً معرفی کنید

  2. سلام وقتتون بخیر آیا این روش توسط پزشک انجام میشه یا در آرایشگاه ها هم انجام می شود؟

  3. سلام عزیزم. هزینه انجام اکسیژن تراپی به موارد مختلفی از قبیل محل انجام، متخصص انجام دهنده، مقدار مورد نیاز اکسیژن برای درمان و … بستگی دارد اما به طور کلی هزینه این روش از 700 هزار تومان به بالا می باشد.

  4. سلام عزیزم بله کلیه افراد در هر سنی در صورت لزوم می توانند از اکسیژن درمانی با مشورت متخصصین استفاده کنند.

  5. سلام عزیزم هم توسط پزشک و هم در سالن های معتبر آرایشی و ماساژ انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *