انواع بافت مو و روش های مختلف بافت موی شما

انواع بافت مو و روش های مختلف بافت موی شما

بافت مو یکی از روش های تزئینی و زیبایی مو برای بسیاری از خانم های خوش سلیقه است. این سبک از سال های دور برای بانوان وجود داشته و حال با پیشرفت صنعت زیبایی جان تازه ای به خود گرفته و روش ها و انواع مختلفی برای آن به وجود آمده است. در بافت مو بانوان به روش های مختلف مو های خود را در قسمت پشت یا بغل سر جمع می کنند. در دنیای امروزی که هر روز ترند های آرایشی و زیبایی جدیدی به وجود می آید و به نوعی باعث از مد افتادن سایر روش ها می شوند، بافت مو ماهیت خود را حفظ کرده و با وجود اینکه تاریخچه آن نه تنها به چند دهه یا قرن بلکه به قرون وسطا بر می گردد باز هم بین کلیه افراد مورد استفاده قرار می گیرد، محبوبیت و جایگاه خود را در آرایش و زیبایی مو حفظ کرده است.

انواع بافت مو و روش های مختلف بافت موی شما

انواع بافت مو و روش های مختلف بافت موی شما

انواع بافت مو مختلفی وجود دارد که هر کدام زیبایی منحصر به فرد خود را دارند به صورتی که بسیاری از سلبریتی ها و بازیگران هالیوودی در مراسمات مختلف از آن استفاده می کنند. این سبک آرایش مو نه تنها توسط بانوان بلکه توسط برخی آقایان که به موهای بلند علاقه دارند مورد استفاده قرار می گیرد. فراگرفتن نحوه انجام این روش به صورت تخصصی نیازمند آموزش توسط افراد متخصص است تا تکنیک ها و انواع مختلف آن را تعلیم دهند. آموزشگاه عالی عریس به عنوان یکی از بهترین آموزشگاه های آرایشی و زیبایی، دوره تخصصی بافت مو را زیر نظر بهترین مدرسین و با تکنیک ها و متد های آموزشی جدید برگزار می کند. ما در این مقاله می خواهیم انواع مختلف بافت مو را معرفی کنیم و تاریخچه و هر آن چیزی که به این سبک زیبایی مو مربوط می شود را مورد بررسی قرار دهیم. برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

تاریخچه بافت مو

تاریخچه بافت مو

برطبق شواهد تاریخی موجود، حاکی از آن است که از 3500 سال پیش از میلاد (55 قرن پیش) انسان ها بافت مو را به عنوان روشی جهت زیبایی موها ابداع کردند. این سبک آرایشی مو ابتدا به روش سنبلی که همه ی ما چه در سنین کودکی چه در بزرگسالی از آن استفاده می کنیم بوده است. چنانچه با گذشت زمان روش های دیگری برای آن به وجود آمده است. سبک هایی نظیر بافت موی آلمانی، بافت موی فرانسوی، بافت موی چهار تایی و انواع دیگری که هر کدام به نشانه فرهنگ و مذهبی خاصی استفاده می شدند. ریشه بافت مو به قاره آفریقا برمیگردد جایی که زنان آفریقایی موهای خود را به سبک خاصی می بافند و علاقه خاصی به آرایش موی های خود به سبک بافت دارند. قبیله هیمبا Himba در نامیبیا اولین قبیله ای است که بافت مو به روش آفریقایی را به عنوان یک سنت خاص به کار برد و تا به امروز پس از گذشت قرن ها هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد.

تاریخچه بافت مو

تاریخچه بافت مو

به صورتی که سایر قبایل نیز از این سنت پیروی کردند و از روی آن روش های مخصوصی که هر قبیله برای بافت موی خود به کار می برد به عنوان نشانه خاص مردم، سنت و حتی پول و ثروت، وضعیت تاهل و مذهب آن قبیله معین شد. این هنر دوست داشتنی در طول سالیان طولانی در تمام نقاط جهان گسترش یافت و در اوایل قرن بیستم در دنیای غرب به اوج محبوبیت خود رسید. به صورتی که کلیه زنان، کودکان و حتی مردان از انواع بافت مو برای زیبایی موهای خود استفاده می کردند. در نهایت برای جمع بندی می توان بافت مو را در طول هزاران سال این چنین خلاصه کرد. در 3500 سال قبل از میلاد، بافت موی آفریقایی ساده در میان قبایل آفریقایی ظهور کرد، در 3100 سال قبل از میلاد در مصر باستان و در قرن اول میلادی بافت معمولی مو گرد در بالای سر در یونان رواج پیدا کرد.  

تاریخچه بافت مو

تاریخچه بافت مو

در قرن پنجم بود که بافت موی ساده بین قبایل سرخ پوست آمریکای شمالی رایج شد، این در حالی است که در بین سال های 1066 تا 1485 بافت موی ساده مو پشت سر در اروپا محبوب شده بود.ادر بین سال های 1644 و 1912 نیز چینی ها بافت موی پله ای را برای نشان دادن برخی سنت ها و ثروت و .. خود به کار بردند. مدل بافت مو کارائیبی هم در دهه 1970 محبوبیت پیدا کرد. از 1970 به بعد تا به امروز که در دهه 2021 قرار داریم انواع بافت مو مختلفی ابداع شده است که هرکدام زیبایی مخصوص به خود را دارند.

انواع بافت مو، بافت ساده مو

انواع بافت مو، بافت ساده مو

بافت مو روش مناسبی برای جمع کردن موها پشت سر است. در واقع اساس ابداع این سبک برای رهایی از گرما در روز های گرم تابستان و بهار مناطق گرمسیری بوده است. تفاوتی ندارد شما برای یک مهمانی آماده می شوید و یا در خانه می خواهید راحت باشید با استفاده از انواع بافت مو می توانید آسایش را برای خود به ارمغان آورید. پیش از آشنایی با انواع بافت مو ابتدا با پایه و ساده ترین روش بافت باید آشنا شوید. در بافت ساده مو ها را به سه دسته مساوی تقسیم کنید، سپس دسته اول را روی دسته وسط و همینطور دسته سوم را روی دسته وسط قرار دهید. این کار با توجه به اندازه مو تا انتها ادامه پیدا می کند. در نهایت با استفاده از یک کش یا روبان برای باز نشدن و محکم بودن، بسته می شود.

بافت مو به روش تیغ ماهی

بافت مو به روش تیغ ماهی

بافت تیغ ماهی جز محبوب ترین و زیباترین روش های بافت مو است که طرفداران زیادی دارد. این سبک حالتی شاد و غیر منتظره دارد و با سبک های دیگر کمی متفاوت است زیرا به صورت کلی متقارن و صاف است. بانوانی که می خواهند موهای خود را پر پشت و با سبک خاص و زیبایی نشان دهند بافت مو تیغ ماهی روش مناسبی خواهد بود. انجام بافت مو به این روش بسیار ساده است و شباهت زیادی به روش بافت مو ساده دارد. تفاوت این روش با بافت موی پایه در این است که به جای انتقال کلیه دسته موها بر روی دسته وسط، بخشی از دسته مو را به وسط موها انتقال دهید و بعد از بافت کامل موها انتهای آن را محکم کنید.

بافت مو به روش فرانسوی

بافت مو به روش فرانسوی

بافت مو فرانسوی یکی از قدیمی ترین انواع بافت مو است که همانطور که از نام آن پیداست اصالتی فرانسوی دارد. این سبک مو براساس بافت مو ساده شکل می گیرد و یکی از جذاب ترین و شیک ترین انواع بافت مو می باشد. بافت موی فرانسوی توسط سلبریتی ها و بازیگران هالیوودی در فرش قرمز بسیار استفاده می شود و این نشان از حالت سطح بالا و شیک آن دارد. افراد براساس فرم و شکل صورت خود و اینکه کجای سر قرار دهند می توانند شکل زیبایی به خود ببخشند. برای این نوع بافت ابتدا محلی که می خواهید بافت در آن جا قرار بگیرد را مشخص کنید و سه دسته از مو را در آن نقطه انتخاب کرده و ببافید. در ادامه بافتن موهایتان در هر مرحله یک دسته از کناره موها به بافت اضافه می شود. به همین صورت تا انتها ادامه دهید. انتها را نیز با استفاده از کش یا روبان محکم کنید. این روش احتمالا برای موهای صاف و لخت کمی دشوار باشد و زمان و تلاش زیادی را بطلبد اما در نهایت با انجام آن می توانید به موهای خود زیبایی خاصی ببخشید.

بافت موی ریز

بافت موی ریز

بافت ریز نیز یکی دیگر از انواع بافت مو است که در بین بانوان محبوبیت زیادی دارد. این روش همان طور که از نام آن مشخص است، شامل بافت های کوچک با تعداد زیاد خواهد بود. این روش زمان بر است و باید با دقت بالایی انجام شود اما نتیجه آن بسیار زیبا خواهد بود و سبک مناسبی برای مهار موهای وز و فر است. افرادی که دارای مو های کم پشت هستند بهتر است از این روش استفاده نکنند زیرا این روش بیشتر برای افرادی که دارای موهای پر پشت و فر هستند مناسب است، زیرا با انجام این روش حجم ظاهر مو کم پشت نشان داده می شود.

بافت مو به روش تاجی

بافت مو به روش تاجی

بافت مو تاجی شاید زمان بر و سخت به نظر بیاید، در صورتی که این قضیه کاملا برعکس است. انجام این سبک به تکنیک و ترفند خاصی نیاز ندارد تنها شما باید موهایتان را به روش پایه و ساده ببافید و به درستی بر روی سر خود به صورت تاج گرد کنید و با استفاده از ابزارهایی مانند سنجاق آن را محکم نمایید. توجه داشته باشید برای انجام این روش می بایست موهای پرپشتی داشته باشید زیرا این روش برای موهای کم پشت جواب نمی دهد مگر اینکه از روش هایی مانند اکستنشن مو استفاده کنید. در نهایت آزاد گذاشتن بخش کمی از مو ها در اطراف و پیشانی اختیاری است و می تواند به زیبایی هرچه بیشتر آن کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *