دوره عمومی ارایش و پیرایش دوره عمومی ارایشگری زنانه اکادمی عریس مرکز عریس اموزشگاه عریس

مرکز آموزش عالی علوم و هنرهای آرایشگری ، زیبایی و مراقبتی

بررسی گریم کودک و انواع نقاشی روی صورت کودک

تاریخ امروز: [wikiwordpress]

گریم کودک و انواع نقاشی روی صورت کودک

گریم کودک یکی از جذاب ترین و لذت بخش ترین کار ها برای هر کسی است. نقاشی روی صورت کودک و طراحی طرح های مختلف می تواند باعث شادی و بامزه شدن کودکان شود. اگرچه احتمالا شما این کار را فقط یک سرگرمی در نظر بگیرید اما باید بدانید گریم کودک حوزه گسترده ای است که امروزه به عنوان یک حرفه و شغل می توان به آن نگاه کرد. بسیاری از کودکان در جشن های تولد، جشن های مهد کودک و مدارس دوست دارند شکل های مختلف حیوانات را روی صورتشان طراحی کنند. با وجود اینکه گریم کودک فقط به نقاشی های ساده روی صورت محدود نمی شود و شامل مواردی همچون ایجاد افکت های گریه، خنده، ترس و … برای شرکت در فیلم ها، تئاتر و … است.

گریم کودک، انواع نقاشی روی صورت کودک

گریم کودک، انواع نقاشی روی صورت کودک

آشنایی با طرح های مختلف نقاشی روی صورت کودکان می تواند در خوشحال کردن آن ها و ایجاد افکت های گوناگون کمک کند. هنگام نقاشی روی صورت کودکان می بایست به نوع پوست و مواد شیمیایی استفاده شده دقت کرد، زیرا پوست کودکان بسیار حساس می باشد و این مواد می تواند عوارض زیادی روی پوست آن ها ایجاد کند. اگرچه امکان رخ دادن مواردی مانند جوش، تورم، قرمزی و خارش بسیار نادر است اما باید به این نکته توجه داشته باشید و در صورت بروز هرگونه حساسیت، صورت کودک را با آب و صابون شسته و به پزشک مراجعه کنید. ما در این مقاله می خواهیم انواع نقاشی روی صورت کودک را مورد بررسی قرار دهیم. برای آشنایی بیشتر با آکادمی عالی عریس همراه باشید.

آموزش گریم کودک ساده

آموزش گریم کودک ساده

برای کشیدن نقاشی روی صورت بچه ها باید به موادری مانند نوع رنگ مورد استفاده، ابزار های تمیز برای طراحی و نکات قبل و بعد این کار است. به طور کلی برای نقاشی روی صورت کودکات به موارد زیر باید دقت کرد:

  • به هیچ عنوان از مواد و رنگ های روغنی، پاک نشدنی استفاده نکنید.

  • از قلم مو های تمیز و استاندارد برای طراحی استفاده کنید.

  • برای شروع نقاشی از گوشه نازک قلم مو یا اسفنج استفاده کنید.

برای افزایش زیبایی گریم صورت کودکان می توان در پایان کار از اکلیل های مجاز و غیر سمی استفاده کرد. زراحی تصاویر حیوانات بر روی صورت بچه ها روند خاصی براساس فرم صورت و مدل طرح مورد نظر دارد که ما به صورت خلاصه به برخی از آن ها در ادامه اشاره می کنید

از چه رنگ هایی برای نقاشی و رنگ آمیزی روی صورت کودکان استفاده کنیم؟

از چه رنگ هایی برای نقاشی و رنگ آمیزی روی صورت کودکان استفاده کنیم؟

افراد مختلف از لوازم و ابزار متفاوتی برای گریم کودک استفاده می کنند. برای رنگ آمیزی صورت بچه ها بسیاری افراد از ماژیک های معمولی و برخی از لوازم آرایشی بانوان برای این امر استفاده می کنند.عده ای نیز از آبرنگ و رنگ گواش بای نقاشی روی صورت کودکان استفاده می کنند که به هیچ عنوان توصیه نمی شود. افراد حرفه ای نیز از رنگ های مخصوص گریم برای این کار مصرف می کنند. دو نوع رنگ فون وجود دارد،  نوع اول فون خشک است که به آن پن کیک نیز گفته می شود و نوع دوم فون چرب که به پن استیک معروف است. فون چرب برای گریم بازیگران و آرایش و میکاپ نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که بخواهیم بین روش های رنگ آمیزی چهره بچه ها یکی را انتخاب کنیم باید بگوییم، اکثر مواقع از رنگ های فون خشک برای گریم کودکان استفاده می شود که به راحتی قابل پاک شدن و شستشو است. استفاده از موادی مانند رنگ گواش، ماژیک و موادی که به راحتی قابل پاک شدن نیستند و ممک است به پوست کودکان آسیب برساند اصلا توصیه نمی شود. توصیه می شود رنگ های استفاده شده به مدت طولانی بر روی پوست کودکان باقی نمان و حداکثر بعد از گذشت مجالس مورد نظر بلافاصله با آب و صابون یا شیرپاک کن پاک و شسته شود.

نقاشی طرح خرگوش روی صورت کودک

نقاشی طرح خرگوش روی صورت کودک

گریم خرگوش روی صورت بچه ها یکی از محبوب ترین طرح های نقاشی است. طرح خرگوش مورد علاقه بسیاری از کودکان است، بنابراین یادگیری پیاده سازی آن می تواند باعث خوشحالی آن ها شود. جهت کشیدن طرح خرگوش روی صورت کودک، صورت را با استفاده از فون قهوه ای کم رنگ به صورت یکدست رنگ کرده و رنگ سفید را برای نمایش دندان های خرگوش اعمال کنید. با استفاده از رنگ قهوه ای گوش ها و لب پایین و با رنگ مشکی نوک بینی و روی لب ها و قسمتی از لب بالایی و وسط لب پایین را توسط رنگ قرمز طراحی نمایید. خط های مشکی را روی صورت بکشید، سفید و مشکی را روی گونه ها به صورت خط و هاشور درهم کنید. توجه داشته باشید بعد از هر طراحی از پودر فیکس کننده برای ثابت شدن طراحی صورت کودکان استفاده کنید.

نقاشی طرح پروانه روی صورت کودک

نقاشی طرح پروانه روی صورت کودک

نقاشی پروانه نیز یکی دیگر از مواردی است که به وفور در طراحی های صورت کودکان دیده می شود. این طراحی به قدری زیبا است که حتی خانم های جوان نیز در طراحی های تاتو خود بسیار زیاد از آن استفاده می کنند. دقت داشته تمام رنگ هایی که برای طراحی عنوان می شود براساس سلیقه خود افراد قابل تغییر است. برای گریم کودک با طرح پروانه توسط قلم مویی به با استفاده از رنگ دلخواه پروانه ای را به متناسب با فرم صورت کودک طراحی نمایید.سعی کنید این طراحی به گونه ای باشد که بال های پروانه روی دو چشم و بدن پروانه روی تیغه بینی به طرف وسط دو ابرو و پیشانی طراحی شود. پروانه نقاشی شده را با استفاده از رنگ های استاندارد و مورد علاقه خود رنگ آمیزی کنید. برای زیبایی بیشتر می توانید از اکلیل براق کننده مجاز استفاده کنید تا جلوه جذاب تری به طرح مورد نظر بخشید. اگر می خواهید طرح جذاب تری خلق کنید خط های افقی ظریف روی بدن پروانه طراحی کنید. شاخک و چشم و دهان پروانه را بکشید و در پایان پودر فیکس براق برای تثبیت طرح را به آن اضافه نمایید.

نقاشی طرح سگ روی صورت کودک

نقاشی طرح سگ روی صورت کودک

طرح سگ نیز یکی دیگر از نقاشی هایی است که بین بچه ها رایج است. برای طراحی این مدل از رنگ های دلخواه می توان استفاده کرد، رنگ های عنوان شده تنها یک نمونه می باشند. از فون قرمز و سفید برای رنگ آمیزی زمینه گریم کودک با طرح سگ استفاده کنید و کل صورت را رنگ آمیزی کنید. در قسمت ابرو ها نیز این رنگ ها را اعمال کنید به گونه ای که ابرو ها نیز محو شود. از بین دو ابرو، در دو سمت، خطی از قسمت روی ابرو به دو طرف در قسمت گوشه ی بیرونی چشم ها بکشید، به گونه ای که حالت گوشه ی بیرونی چشم کمی به سمت پایین باشد. برای قسمت زیرین چشم نیز خطی به سمت پایین طراحی کنید. خطوط بالا و پایین چشم را به صورت نیم دایره به یکدیگر وصل کنید. از دو طرف، خط ها را امتداد دهید و تا روی گونه ادامه دهید و حالت نیم دایره روی چانه بکشید. در قسمت دور چشم از سایه استفاده کنید و قسمت های داخلی را برای تثبیت طرح ایجاد روی بینی و لب ها و ناحیه ای از پیشانی بگذارید روشن بماند. قسمت سر بینی را سایه بزنید و در ناحیه پیشانی تیرگی و روشنی ها را در هم بیامیزید.

نقاشی طرح قورباغه روی صورت کودک

نقاشی طرح قورباغه روی صورت کودک

قورباغه یکی از طرح های بامزه ای است که با رنگ زیباییی که دارد بسیاری از کودکان برای گریم صورت خود این نقاشی را انتخاب می کنند. برای طراحی طرح قورباغه بر روی چهره کودکان کار را با کشیدن دایره های سفید رنگ توسط قلم مو دور چشم ها آغاز کنید. باقی شکل مرکزی را با استفاده از رنگ زرد کم رنگ پر نمایید.  ابتدا شکل های زرد و سفید را با استفاده از قلم مو خط کشی کنید. سپس توسط اسفنج می توانید قسمت های مانده صورت را با رنگ سبز پر کنید. کل طرح قورباغه برای گریم کودک را به رنگ مشکی خط کشی کرده و در انتها یک دهان پهن با رنگ قرمز رسم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *