18روش شگفت انگیز رفع سیاهی دور چشم

18روش شگفت انگیز رفع سیاهی دور چشم

رفع سیاهی دور چشم یکی از معضلات بزرگ مردان و زنان است. لکه‌‌‌های تیره و گودی زیر چشم می‌تواند عوامل مختلفی نظیر افزایش سن، رژیم غذایی نامناسب و … داشته باشد. روش‌‌‌هایی وجود دارد که با به کار‌گیری آن‌ها می‌توان به رفع تیرگی زیر چشم امیدوار بود و یا از گودی و سیاهی آن جلوگیری کرد. داشتن چهره‌ای زیبا و پوستی صاف و روشن آرزوی همه‌ی ما است. اما عادت‌‌‌های غذایی نامناسب و روش‌‌‌های نادرستی که برای زندگی انتخاب می‌شود بر این موضوع دامن می‌زند. راه حلی که بدین منظور می‌تواند مناسب باشد، اصلاح رژیم غذایی و کنار گذاشتن عاداتی است که موجب بروز لکه‌‌‌ها سیاه و گودی زیر چشم می‌شوند. ما در این مقاله، رژیم غذایی که باعث درمان سیاهی دور چشم و عاداتی غلطی باعث ایجاد تیرگی زیر چشم می‌شوند را مورد بررسی قرار می‌دهیم و روش‌‌‌هایی جهت رفع سیاهی دور چشم معرفی خواهیم کرد که بسیار کاربردی هستند. برای آشنایی بیشتر با آکادمی عالی عریس همراه باشید.

عادات غلط و بیماری‌‌‌هایی که باعث تیرگی زیر چشم‌‌‌ها می‌شود

عادات غلط و بیماری‌‌‌هایی که باعث تیرگی زیر چشم‌‌‌ها می‌شود

مراقبت از پوست مهمترین‌ بخش زندگی ما را تشکیل می‌دهد. همه‌ی ما به دنبال روش‌‌‌های برای مراقبت و بهبود پوست خود هستیم، اما آیا تا به حال به عواملی که باعث بروز این مشکلات در ما می‌شود، فکر کرده‌اید. همیشه همه‌ی متخصصان زیبایی و پزشکان می‌گویند پیشگیری بهتر از درمان است. بنابراین با شناخت عواملی نظیر رژیم غذایی نامناسب، روش‌‌‌های غلط برای زندگی مانند زمان خواب نامناسب، کم خونی ناشی از فقر آهن و عوامل دیگری که در ادامه معرفی می‌شوند، می‌توان از بروز سیاهی دور چشم جلوگیری کرد. همچنین روش‌‌‌هایی وجود دارد که برای رفع تیرگی زیر چشم بسیار اثر‌بخش هستند که همه‌ی آن‌ها را معرفی خواهیم کرد. از جمله عادات غلط و بیماری‌‌‌هایی که موجب ایجاد سیاهی زیر چشم می‌شوند به شرح زیر است:

  • کمبود خواب یا عادت‌‌‌های بد خواب

  • عدم استفاده از کرم ضد آفتاب

  • استفاده از الکل و دخانیات

  • مالش مکرر چشم

  • آلرژی

  • کاهش سطح چربی در اطراف چشم

  • نازک شدن پوست زیر چشم

  • کم خونی ناشی از کمبود آهن

  • افزایش سن

  • ژنتیک و وراثت

  • داشتن تیروئید

  • کمبود آب بدن

  • استفاده از برخب قطره‌‌‌های چشمی

  • مالش مکرر ناحیه چشم

  • آلرژی و واکنش‌‌‌های حساسیتی مانند تب یونجه

  • هایپرپیگمنتیشن به دلیل تولید زیاد ملانین(نوعی بیماری پوستی)

روش‌‌‌های شگفت‌انگیز رفع سیاهی دور چشم

روش‌‌‌های شگفت‌انگیز رفع سیاهی دور چشم

به اندازه کافی بخوابید

این یک امر عادی است، کسانی که از مدت زمان خواب کافی و زمان خواب مناسبی برخوردار نیستند، سیاهی زیر چشم در آن‌ها به وجود بیاید. با توجه به تحقیقات انجام شده افرادی که در شرایط استرس‌زا و نامناسب خواب به سر برده‌اند میزان تیرگی چشم در آن‌ها بیشتر از افراد دیگر بوده است. بنابراین سعی کنید از شرایط استرس و اضطراب به دور باشید و روزانه حدود هشت ساعت خواب مناسب داشته باشید.

از خیار برای درمان سیاهی زیر چشم استفاده کنید

از خیار برای درمان سیاهی زیر چشم استفاده کنید

خیار با برخورداری از خاصیت نرم کنندگی و روشن کنندگی یکی از بهترین ماسک‌‌‌ها برای شفافیت پوست صورت و رفع سیاهی دور چشم است. نحوه استفاده آن بدین صورت است که در طی روز دو بار به صورت ورقه‌‌‌های ضخیم خیار را خرد کنید و به مدت 30 دقیقه در یخچال نگهداری نمایید. برش‌‌‌های خنک شده را بر روی چشم خود به مدت 10 دقیقه قرار داده و سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید.

از آب خیار و لیمو برای رفع تیرگی زیر چشم استفاده کنید

اگر استفاده از خیار تغییری در رفع سیاهی دور چشم شما ایجاد نکرده است. از خیار و آب لیمو کمک بگیرید و با استفاده از یک پنبه تمیز روی نواحی تیره دوره چشم قرار دهید. (مراقب باشید هرگز آب لیمو وارد چشم‌هایتان نشود)، سپس محلول را به مدت 15 دقیقه روی پوست خود قرار دهید و در نهایت با آب ولرم بشویید.

از چای کیسه‌ای به عنوان مرهم استفاده کنید

از چای کیسه‌ای به عنوان مرهم استفاده کنید

چای کیسه‌ای می‌تواند برای درمان سیاهی زیر چشم موثر باشد. با توجه به اینکه کافئیین موجود در چای دارای خاصیت آنتی اکسیدانت است، بنابراین برای سلامت پوست نیز موثر خواهد بود. شما در استفاده از انواع چای سیاه، چای سبز و یا دمنوش‌‌های گیاهی محدودیتی نخواهید داشت، بدین صورت که پس از قرار دادن چای کیسه‌ای درون آب جوش، آن را خارج کرده و صبر کنید تا خنک شود، می‌توانید برای تبدیل شدن به کمپرس سرد آن را درون یخچال نیز قرار دهید. در نهایت برای 10 الی 20 دقیقه روی چشم‌‌های خود قرار دهید و سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید.

گلاب یک محصول خوشبو و موثر برای درمان سیاهی دور چشم

گلاب یک محصول خوشبو و موثر برای درمان سیاهی دور چشم

گلاب یک ماده موثر برای جوانسازی پوست با بوی خوش است. شفافیت و نرم کندگی خیار، را دارد و می‌توان از آن به عنوان تونر پوست استفاده کرد. نحوه استفاده آن بدین صورت است که پنبه آغشته به گلاب را زمانی که چشم‌‌های خود را بسته‌اید بر روی نواحی دارای لکه‌‌های سیاه و گودی بزنید. این روش را روزانه دو مرتبه به مدت 15 دقیقه انجام دهید.

از ماسک شیر برای درمان سیاهی دور چشم استفاده کنید

لبنیات، خصوصا شیر سرشار از ویتامین A است. ویتامین A (آ) حاوی ماده رتینوئد است که برای روشن شدن پوست بسیار موثر است. شما می‌توانید با آغشته کردن پنبه و یا پد آرایشی خود به شیر و قرار دادن آن در اطراف تیرگی‌‌های زیر چشم از مزایای این ماده برخوردار شوید. برای گرفتن نتیجه دلخواه از این ماسک روزانه دو مرتبه استفاده کنید.

پوست خود را با سیب زمینی تغذیه کنید

پوست خود را با سیب زمینی تغذیه کنید

سیب زمینی منبعی سرشار از ویتامین C است که برای شادابی و جوانسازی پوست بسیار موثر است. برای استفاده از ماسک سیب زمینی تنها کافی است آن را رنده کرده و با پد پنبه بر نواحی تیره دور چشم اعمال کنید. این کار را به مدت 10 دقیقه انجام دهید و سپس با آب ولرم صورت خود را شستشو دهید.

محلول آب پرتقال و گلیسرین را امتحان کنید

پرتقال یکی از میوه‌‌های سرشار از ویتامین A , C است. این دور ویتامین برای شفافیت، شادابی و جوان‌سازی پوست بسیار مفید هستند. برای شفافیت بیشتر چند قطره محلول گلیسیرین به آب پرتقال اضافه کنید که به نرم کنندگی پوست نیز کمک می‌کند. مانند قبل پنبه‌ی آغشته به این محلول را روی پوست زیر چشم خود قرار دهید.

روغن ویتامین E را شب‌ها استفاده کنید

روغن ویتامین E را شب‌ها استفاده کنید

ویتامین E برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد پوست که باعث ایجاد چروک‌های پوستی و اثرات پیری می‌شوند بسیار مفید است. پیش از خواب با مقدار مناسبی از این روغن ناحیه‌های تیره چشم خود را ماساژ دهید و صبح با آب ولرم صورت خود را بشویید.

با روغن نارگیل پوست خود را مرطوب نگه دارید

روغن نارگیل یک ضدالتهاب طبیعی و ملایم است که برای درمان سیاهی دور چشم و روشن شدن پوست است. این محصول یک ماده قدرتمند برای جلوگیری از ایجاد خطوط دور چشم و ایجاد چین و چروک است. مقدار مناسبی از روغن نارگیل را به پنبه آغشته کنید و در نواحی تیره زیر چشم قرار دهید.

آب بیشتر بنوشید و مصرف نمک را کاهش دهید

آب بیشتر بنوشید و مصرف نمک را کاهش دهید

آب یکی از مهمترین منابع مورد نیاز برای بدن و سلامت پوست است. اطراف چشم در برابر کم آبی بدن آسیب پذیر‌تر هستند. زمانی که مواد شور زیادی وارد بدن شما می‌شود و به اندازه کافی آب نمی‌نوشید، بدن به معنای واقعی کم آبی را حس می‌کند. همین می‌تواند عاملی برای ایجاد تیرگی و پف زیر چشم‌هایتان باشد. بنابراین برای سلامت بدن و پوست خود آب کافی را برای بدن خو تامین کنید.

اثر ضد التهابی زردچوبه را امتحان کنید

زردچوبه را می‌توان یک ماده ضد التهابی قوی و حاوی آنتی اکسیدانت طبیعی به شمار آورد. برای استفاده از این ماده رفع سیاهی دور چشم می‌توانید آن را با آناناس ترکیب کنید تا یک خمیر به وجود بیاید. توجه داشته باشید ابتدا مقداری از این خمیر را در قسمتی از پوست خود امتحان کنید تا اطمنیان پیدا داشته باشید به آن حساسیت ندارید. خمیر زردچوبه را روی نواحی تیره زیر چشم قرار دهید و پس از گذشت 10 دقیقه با پارچه‌ای تمیز از روی پوست خود پاک نمایید. برای گرفتن نتیجه مطلوب می‌توانید این ماسک را روزانه مصرف کنید.

عادات تغذیه‌ای خود را تغییر دهید

عادات تغذیه‌ای خود را تغییر دهید

مصرف زیاد نمک آب میان بافتی را افزایش می‌دهد و باعث تورم بافت‌ها مانند پف شدن زیر چشم‌ها می‌شود. مصرف مواردی مانند الکل نیز بدن را دهیدراته می‌کند و همین دلیلی برای سیاهی زیر چشم‌ها است. با اصلاح عادات تغذیه‌ای خصوصا کاهش مصرف نمک و الکل پوست خود را شاداب و سالم نگه دارید.

استفاده از دارو‌های ضد حساسیت را در نظر داشته باشید

چنانکه سیاهی دور چشم شما به دلیل عواملی مانند حساسیت است. می‌توانید با استفاده از دارو‌های آنتی هیستامین به کاهش سیاهی و لکه‌های تیره زیر چشم کمک کنید. حساسیت‌های روزمره می‌توند باعث خارش چشم‌ها شود که با مالش بیش از حد چشم، چین و چروک و سیاهی زیر چشم ایجاد می‌شود.

از کرم دور چشم حاوی رتینوئید استفاده کنید

از کرم دور چشم حاوی رتینوئید استفاده کنید

اگر چه کرم‌های رتینوئید برای همه‌ی انواع پوست‌ها مناسب نیستند، اما افراد زیادی برای رفع سیاهی دور چشم و چین و چروک از این کرم‌ها دوست دارند استفاده کنند. برای استفاده از این کرم‌ها دوبار در هفته به مقدار خیلی کم از آن را در نواحی تیره چشم اعمال کنید. در غیر این صورت باعث ایجاد قرمزی و پوسته پوسته شدن پوست اطراف چشم می‌شود.

ماهی سالمون زیاد بخورید

امگا 3 در موادی مانند ماهی‌ها و گردو یافت می‌شود. ماهی سالمون سرشار از مواد غنی امگا 3 است که اسیدهای چرب جریان خون به سمت پوست را بهبود می‌بخشد و تاثیر مثبتی روی پوست شما می‌گذارد.

از لیزر درمانی استفاده کنید

از لیزر درمانی استفاده کنید

در روش لیزر درمانی لایه‌های اضافی زیر چشم را که حاوی ملانین اضافی است را بر می‌دارند، رگ‌های خونی در لایه‌های زیرین پوست را برای جریان یافتن خون تحریک میشود.

کربوکسی تراپی       

برای افرادی که با افزایش سن و یا … تیرگی زیر چشم به وضعیت همیشگی تبدیل شده است و با روش‌های خانگی و طبیعی قابل به رفع نیست. روش کارآمد کربوکسی تراپی برای رفع سیاهی دور چشم استفاده می‌شود. همان طور که از نام آن پیداست در این روش از گاز کربن دی اکسید استفاده می‌شود. این روش در دسته درمان غیر تهاجمی و غیر جراحی قرار می‌گیرد و با تزریق انجام می‌شود. این امر به بهبود سریع و نتیجه‌گیری موثر منجر می‌شود. روش درمان کربوکسی تراپی به گونه‌ای است که که پزشک سرنگ حاوی گاز کربن دی اکسید را به ناحیه‌ی مورد نظر تزریق می‌کند و با انجام تزریق، محتویات سرنگ در زیر پوست جریان می‌یابند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *