دوره عمومی ارایش و پیرایش دوره عمومی ارایشگری زنانه اکادمی عریس مرکز عریس اموزشگاه عریس

مرکز آموزش عالی علوم و هنرهای آرایشگری ، زیبایی و مراقبتی

بررسی معرفی ماساژ تایلندی به همراه تکنیک ها و فواید بی شمار آن

تاریخ امروز: [wikiwordpress]
معرفی ماساژ تایلندی به همراه تکنیک ها و فواید بی شمار آن

معرفی ماساژ تایلندی به همراه تکنیک ها و فواید بی شمار آن

ماساژ تایلندی معروف به ماساژ تای یکی از محبوب ترین انواع ماساژ در سراسر جهان است. اگرچه نام این ماساژ به تایلند مربوط است اما ریشه پیدایش آن از هند می باشد. این نوع ماساژ با اعمال فشار ملایم و تکنیک های کشش سطح هوشیاری و آرامش  را بدن برای فراهم می کند. ماساژ تای قدمت 2500 تا 7000 ساله دارد و از قدیمی ترین سبک های ماساژ در دنیا است. تکنیک به کار رفته در این ماساژ با سایر ماساژ ها همچون ماساژ سوئدی و ماساژ شیاتسو کمی متفاوت است. برخلاف انواع دیگر ماساژ که شخص ماساژ گیرنده منفعلانه بر روی تخت دراز می کشد و ماساژور تکنیک های ماساژ را بر روی او اعمال می کند. در این نوع ماساژ شخص ماساژ گیرنده بر روی زمین دراز می کشد و در ماساژ فعالانه شرکت می کند. برای یادگیری ماساژ تایلندی و سایر سبک های محبوب ماساژ آکادمی عالی عریس بهترین دوره تخصصی ماساژ را زیر نظر بهترین اساتید و با جدیدترین متد های آموزشی برگزار می کند. ما در این مقاله می خواهیم آموزش ماساژ تایلندی و تکنیک ها و فواید بی شمار آن را معرفی کنیم برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

ماساژ تایلندی چیست؟

ماساژ تایلندی چیست؟

ماساژ تایلندی (Thai massage)یکی از بهترین سبک های ماساژ اس که بر روی بازیابی انرژی و انعطاف پذیری بدن تمرکز دارد. افرادی که به دنبال کاهش درد و استرس هستند می توانند با انجام این نوع ماساژ مسیر بسته جریان های انرژی در بدن را باز کنند و باعث دفع اضطراب و تنش موجود در بدن شوند. ماساژ تای ترکیبی از طب فشاری (acupressure) و حالت­ های کمکی یوگا و آیورودا (ayureveda) است. در ریشه پیدایش این سبک نظر های متفاوتی وجود دارد برخی براین باور هستند که منشا پیدایش این نوع ماساژ از هند بوده است و برخی دیگر منشا پیدایش آن را از صومعه های بودایی می دانند که به عنوان طب سنتی و روش ­های پیشگیری برای راهبان مورد استفاده قرار می­ گرفت. در این سبک از حرکات و ضربات نرم استفاده می شود و با انجام حرکات کششی و تکان دادن بدن انعطاف پذیری را رای بدن به ارمغان می آورند. همچنین این روش به دلیل نحوه متفاوت با سایر روش ها به یوگای آدم های تنبل نیز معروف است. افراد انجام دهنده ماساژ تای از پا، دست و زانوی خود برای انجام تکنیک های کششی استفاده می کنند.

فواید ماساژ تایلندی

فواید ماساژ تایلندی

تقویت انرژی:

برطبق تحقیقات علمی انجام گرفته، مشخص شده است که، سبک تایلندی موجب افزایش انرژی فیزیکی در افراد می شود. در یک آزمایش بر روی اشخاص خسته نتیجه بر آن شد که ماساژ تایلندی باعث افزایش انرژی و تحریک ذهنی افراد می شود. در حالی که ماساژ سوئدی موجب افزایش آرامش و رفع استرس و اضطراب های ناشی از زندگی روزمره می گردد. این نوع ماساژ براساس مفهوم خطوط انرژی است، به این معنی که برخی متخصصین بر این باورند که سن یا کانال هایی در انرژی درون بدن وجود داد.

فواید ماساژ تایلندی

تقویت انرژی:

سن به بخش های مختلف بدن همچون اعصاب، خون، عضلات و استخوان ها مربوط می شود. انواع دیگر نیز بر روی ذهن و آگاهی تاثیر می گذارند که به آن کانال های ظریف گفته می شود. بدین ترتیب براساس این نظریه معین می شود که ماهیچه های سخت شده باعث انسداد در طول سن می شوند. انسداد در ماهیچه ها انرژی بدن را کاهش می دهد و منجر به بیماری، درد و سفتی در قسمت ماهیچه ها و سایر قسمت های بدن می شود. با استفاده از تکنیک های متنوع ماساژ تایلندی می توان سن های مختلف را باز یا منقبض کرد تا به جریان انرژی بدن کمک کند.

فواید ماساژ تایلندی

کاهش استرس:

استرس یکی از مورادی است که بر جسم و روان تاثیر منفی دارد و حتی در طولانی مدت می تواند منشا بیماری های بسیار خطرناک از جمله افسردگی و بیماری های قلبی و عروقی شود.  با استفاد از تکنیک های ملایم و کششی ماساژ تایلندی بر روی نقاط مختلف از جمله نقاطی که انرژی چی قرار دارد می توان موجب ایجاد آرامش و دفع اضطراب و استرس شد. بر طبق تحقیقاتی که در سال 2015 انجام گرفته مشخص شد که ماساژ تای سطح استرس موجود در بزاق را به طور قابل توجهی کاهش می دهد که به SAA معروف است.

فواید ماساژ تایلندی

بهبود گردش خون:

با استفاده از کشش های نرم انجام شده در این نوع ماساژ گردش خون و بافت لنفاوی افزایش می یابد. با توجه به اینکه ماساژ تای به نوعی یوگا محسوب می شود، بنابراین افزایش گردش خون از مزایای بی نظیر آن خواهد بود که بافت های بدن غنی از اکسیژن می شوند. همچنین این کار به سلامت قلب و ارتقای رشد سلولی کمک بسزایی می کند.

فواید ماساژ تایلندی

تسکین سردرد:

تکنیک های موجود در سبک ماساژ تایلندی نوع خاصی وجود دارد که بر روی کانال های خاص انرژی فشار وارد می کند و موجب آزاد سازی انرژی بدن می شود. بر طبق مطالعاتی که در سال 2015 انجام گرفته است، نتایجی بدست آمده نشان می دهد ماساژ  نوع کورت، درمان موثری برای سردرد های مزمن است.

تکنیک های ماساژ تایلندی

تکنیک های ماساژ تایلندی

ماساژ تای تلفیقی از چندین سبک از جمله روانشناسی، هنر و مذهب است. افراد متخصص در این زمینه با به کارگیری تکنیک های متنوع آن م توانند احساس خوشایندی را در شخص ماساژ گیرنده ایجاد کنند. براساس تئوری ماساژ تایلندی، خطوط دهگانه و نامحسوس انرژی قلب، این ماساژ است. خطوط نامبرده حدود دو انگشت با پوست فاصله دارند و در سراسر نقاط بدن پراکنده شده اند. تعادل و سلامتی بدن مبتنی بر این خطوط است. زمانی که تعادل خطوط دهگانه انرژی بدن بر هم می خورد، هماهنگی قسمت های مختلف بدن بر هم می خورد و همین امر منجر به ایجاد بیماری و درد و ناراحتی می شود. با استفاده از تکنیک های ماساژ تای می توان انرژی حبس شده در سن ها و کانال های بدن  را آزاد کرد و منجر تعادل و بهبودی در بدن شد.

تکنیک های ماساژ تایلندی

تکنیک های ماساژ تایلندی

در این نوع ماساژ بر خلاف سایر سبک ها که بدون پوشش انجام می شود در این سبک ماساژ از روی لباس با استفاده از فشار های ملایم و کشش های ماهیچه ای به صورت نر م و آرام با ریتم مشخصی انجام می شود. به همین دلیل امکان دارد شخص ماساژ گیرنده پس از انجام این سبک احساس درد کند که امری طبیعی است.برخی تکنیک های ماساژ تایلندی به شرح ذیل است:

تکنیک های ماساژ تایلندی

تکنیک های ماساژ تایلندی

  • تکنیک پل: از این تکنیک برای بازکردن گره ها و رفع تنش محدوده قفسه سینه و کمر استفاده می شود.

  • تکنیک کشش پشت: از این تکنیک برای قسمت های شانه و قفسه سینه استفاده می شود.

  • تکنیک کینگ کبری: برای عضلات میانی و فوقانی بدن همچنین عضلات سرشانه و سینه به منظور بهبود و سلامتی و تندرستی استفاده می شود.

  • تکنیک پروانه ای: این تکنیک برای عضلات همسترینگ مناسب است.

  • تکنیک پیچش نخاع در حالت خوابیده: برای عضلات کمر و قسمت خارجی ران مورد استفاده قرار می گیرد.

  • حرکت شانه ایستاده: برای عضلات پشت و چهار سر ران مناسب می باشد.

  • تکنیک پیچش نخاع در حالت نشسته: این تکنیک باعث کشش هر یک از طرفین بدن می شود.

  • حرکت ماهی: به صورت همزمان موجب کشش عضلات پشت و باز شدن قفسه سینه و شانه می شود.

  • حرکت :Plough این تکنیک موجب کشش عضلات گردن و همچنین همسترینگ می شود.

هر چند وقت یک بار می توان از ماساژ تایلندی استفاده کرد؟

هر چند وقت یک بار می توان از ماساژ تایلندی استفاده کرد؟

ماساژ تایلندی نسبت به سایر انواع ماساژ ها سنگین تر است زیرا به دلیل استفاده از حرکات کششی تحرک بیشتری به فرد القا می شود. پس از این ماساژ شخص ماساژ گیرنده احساس راحتی خواهد کرد. اما به دلیل حرکت ماهیچه ها و تکان خوردن زیاد فرد نیاز به استراحت خواهد داشت و می بایست مقدار زیادی آب بنوشد. در واقع هیچ راهنما و قانون مشخصی مبنی بر انجام مدت زمان مشخصی برای ماساژ وجود ندارد و افراد باید براساس سیستم بدن خود ترتیب انجام آن را انتخاب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *