میکرودرم چیست و چه تفاوتی با هیدرودرم دارد؟

میکرودرم چیست و چه تفاوتی با هیدرودرم دارد؟

میکرودرم و هیدرودرم از جمله روش های محبوب و پرطرفدار لایه برداری پوست محسوب می شوند. تقریبا همه‌ی مردم از اهمیت لایه برداری صورت آگاه هستند. روش های مختلفی در زمینه مراقبت پوست و مو نظیر مزوتراپی، هیدروفشیال و … برای جوانسازی پوست وجود دارد که هر کدام به نوبه خود مزایای خود را دارند.  هیدرودرم و میکرودرم با آبرسانی عمیق به پوست طراوت و شادابی را به پوست هدیه می دهند. برای یادگیری این دو روش بسیار کاربردی می توانید در دوره مراقبت از پوست و مو آکادمی عالی عریس شرکت کنید. در این دوره کلیه سرفصل های آموزشی با جدیدترین متد ها آموزش داده می شود. ما در این مقاله می خواهیم میکرودرم و هیدرودم را معرفی کنیم و تفاوت بین این دو روش را مورد بررسی قرار دهیم. برای آشنایی با ما آموزشگاه عریس همراه باشید.

هیدرودرم چیست؟

هیدرودرم چیست؟

هیدرودرم روشی برای لایه برداری پوست است، در این روش برای پاکسازی و جمع آوری سلول های مرده پوست از آب و اکسیژن استفاده می کنند. این روش باعث افزایش کلاژن سازی و شفافیت پوست می شود. در استفاده از هیدرودرم سرم های مغذی و مایعات آبرسان به عمق پوست نفوذ کرده و مواد مورد نیاز برای بازسازی سلول ها را تامین می کنند. این روش دارای دستگاه مخصوصی می باشد که در آن قطرات آب با سرعت روی پوست صورت اعمال می شود که نه تنها موجب از بین رفتن لایه بالایی پوست می شود بلکه به درمان و بهبود سلامت آن نیز کمک می کند. نتیجه به دست آمده اگرچه مانند میکرودرم است اما دارای مزایایی نظیر آبرسانی به پوست و بهبود گردش خون می شود. افزایش تولید کلاژن که اثر ضد پیری بر روی پوست دارد، از بین بردن آثار خشکی، منافذ پوستی و تغییر رنگ از روی لایه سطحی پوست از دیگر مزایای این روش است که موجب خنکی و آبرسانی پوست می شود.

میکرودرم چیست؟

میکرودرم چیست؟

میکرودرم یکی از روش های غیرتهاجمی برای جوانسازی و شادابی پوست است. این روش برای برطرف سازی عواملی نظیر لکه های جای جوش و آکنه، منافذ پوست، چین و چروک و درمان جای زخم بسیار مفید است. برای انجام این روش از دستگاه ها مخصوصی در مراکز انجام دهنده آن (کلینیک ها) استفاده می شود. لازم به ذکر است دستگاه های کوچک و مخصوص خانگی نیز برای این روش وجود دارد که می توان از آن در خانه استفاده کرد. در روش میکرودرم از دانه های ریز و اسپری میکروکریستال خراش های بسیار سطحی در لایه بیرونی پوست ایجاد می کنند و با دستگاه مخصوص آن با یک مکش سلول های مرده روی پوست را از بین می برند. در واقع این رو را می توان همان لایه برداری پوست اما به صورت عمیق تر در نظر گرفت. این روش برای درمان چین و چروک و جای زخم و آکنه بسیار موثر می باشد.

روش های آبرسانی پوست

روش های آبرسانی پوست

دستگاه هیدرودرمی: دستگاه دیزنیک گالوانیک یا همان دستگاه هیدرودرم را می توان یکی از محصولات کاربردی برای جوانسازی و زیبایی پوست محسوب کرد. در این دستگاه از جریان الکتریسیته کنترل شده، بی ضرر برای سلامت پوست به کار می رود. بدین صورت که بک پروپ در دست راست بیمار قرار داده می شود و پروپ دوم روی صورت بیمار حرکت داده می شود. به این ترتیب جریان الکتریسیته از دست بیمار وارد بدن او شده، و از صورت بیمار خارج می شود. توجه داشته باشید جریان وارد شده و خارج شده توسط گیرنده به هیچ عنوان حس نمی شود.در این روش تمام سموم  و مواد غیر ضروری بدن خارج می شود و پاکسازی کلی در پوست اتفاق می افتد. در روش دستگاه هیدرودرم می توان مواد مورد نیاز تقویتی پوست را به صورت مالیدنی بر روی پوست اعمال کرده و با استفاده از جریان الکترونیکی دستگاه مخصوص به عمق پوست هدایت کرد. مواد مربوطه می تواند پروتئین های الاستین و کلاژن،  ویتامین ها، آب و کلیه موادی که در جوانسازی و آبرسانی پوست مفید هستند.

 

دستگاه هیدرودرمی

دستگاه هیدرودرمی

هیدرودرم با تحریک افزایش تولید کلاژن لایه های مرده و بد رنگ پوست را بهبود می بخشد و جوانسازی پوست را به ارمغان می آورد. آثار شگفت انگیز ین روش پس از جلسه اول در قسمت های درمان شده به وضوح دیده خواهد شد. هیدروردم موارد زیر را بهبود می‌بخشد:

  • پوست چرب یا خسته

  • منافذ بزرگ پوست

  • گرفتگی منافذ پوست

  • جای زخم‌های جزیی آکنه

  • بهبود وضعیت بعضی از انواع جوش ها و آکنه های روزاسه

  • اختلال‌های جزیی رنگ پوست (مانند بافت نامناسب پوست یا تجمع نابرابر رنگدانه‌ها)

  • کاهش ظاهر آسیب دیده پوست به خاطر قرار گرفتن در معرض نور خورشید و افزایش سن
هیدرودرم ابریژن

هیدرودرم ابریژن

این روش از قدرت طبیعی آب برای التیام و بهبود سلامت پوست استفاده می کند. نام هیدروژن ابریژن در واقع از واژه ” هیدراته” به معنای جذب رطوبت برگرفته شده است. این روش را می توان یکی از بهترین روش های بازسازی پوست، با روش هایی مانند میکرودرم، لایه بداری شیمیایی و لیزر آی پی ال متفاوت است. در جلسات این روش از از آب، اکسیژن و گازهای پزشکی دیگر(استفاده از این گازها اختیاری است) استفاده می شود که همانگونه که به آن قبلا اشاره شد دارای مزایای فوق العاده برای جوانسازی و آبرسانی پوست است.

تفاوت هیدرودرم و میکرودرم

تفاوت هیدرودرم و میکرودرم

  • برای انجام هیدرودرم از آب و ترکیبات مغذی برای پاکسازی و لایه برداری پوست استفاده می شود در حالی که در میکرودرم از کریستال های ریز که درون دستگاه مخصوص میکرودرم قرار دارد، استفاده می شود.

  • روش هیدرودرم غیرتهاجمی تر از روش میکرودرم است.

  • براساس افرادی که هر دو روش را انجام داده اند، روش هیدرودرم، ملایم تر نسبت به میرودرم است و افرادی که دارای پوست حساس هستند اکثرا از این روش استفاده می کنند.

  • بعد از انجام روش میکرودرم به دلیل سایش های خفیفی که روی پوست ایجاد شده است، کمی قرمزی بر روی پوست به وجود می آید.

  • روش هیدرودرم پوست علاوه بر لایه برداری تغذیه و آبرسانی نیز به همراه دارد.

مزایای میکرودرم بر پوست

مزایای میکرودرم بر پوست

  • حساسیت و آلرژی پوستی را کاهش می دهد.

  • شادابی و طراوت را برای پوست به ارمغان می آورد.

  • باعث جوانسازی و زیبایی پوست صورت می شود.

  • منافذ باز پوست را از بین می برد.

  • چربی ها و جوش و آکنه های سرسیاه پوستی را از بین می برد.

  • درمان مناسبی برای جای جوش، آکنه و زخم است.

  • روش مناسبی برای نرمی و لطافت پوست است.

مزایای هیدرودرم بر پوست

مزایای هیدرودرم بر پوست

هیدرودرم پوست یک روش غیر تهاجمی است که با دهیدراته کردن و آبرسانی سلول های پوستی موجب بهبود آن می شود. باتوجه به موارد گفته شده این روش بدون تحریک و ناراحتی است و برای پوست های حساس بسیار مناسب می باشد. هیدرودرم به برداشتن سلول های مرده، آبرسانی عمیق پوست و از بین بردن چین و چروک کمک شایانی می کند. از جمله مزایای این روش به شرح زیر است:

  • پوست صورت را روشن و شفاف می کند.

  • شادابی، طراوت و نشاط را برای پوست به ارمغان می آورد.

  • به کاهش چین و چروک کمک می کند.

  • برای رفع آکنه و جراحت موثر است.

  • برای بسته شدن منافذ باز پوست صورت مفید است.

  • بافت هایی سالم تر از قبل ایجاد می کند.

  • به لایه های پوستی اکسیژن رسانی می کند.

تفاوت ماندگاری هیدرودرم و میکرودرم

تفاوت ماندگاری هیدرودرم و میکرودرم

همه‌ی روش های جوانسازی و زیبایی پوست دائمی نیستند. بنابراین امید زیادی برای ماندگاری نداشته باشید. برای نمونه هیدراته پوست به روش هیدرودرم که آثار آن حتی پس از یک جلسه مشهود است، یک حالت موقتی است و ماندگاری آن 5 الی 7 روز است. لازم به ذکر است با تکرار دفعات انجام هیدرودرم می توان نتایج خوبی از آن به دست آورد. میکرودرم با توجه به اینکه یک روش لایه برداری عمیق پوست است، می تواند با توجه به اعمال عمیق به پوست نتایج مختلفی داشته باشد. از آنجایی که میکرودرم باعث افزایش کلاژن و الاستین سازی پوست می شود؛ افزایش گردش خون را در لایه میانی پوست به همراه دارد. به نظر می رسد این روش ماندگاری بیشتری نسبا به هیدرودرم دارد.

فواصل مناسب و تعداد تکرار میکرودرم ابریژن چقدر است؟

فواصل مناسب و تعداد تکرار میکرودرم ابریژن چقدر است؟

براساس نوع پوست و مشکل شخص مراجعه کننده و با توجه به نظر پزشک، فاصله جلسات به صورت تقریبی می تواند از 1 تا 4 هفته باشد. برای جوانسازی و شادابی و طراوت پوست 4 الی 6 جلسه مورد نیاز است و برای رفع لک و روشن شدن پوست 10 الی 12 جلسه تشکیل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *