دوره عمومی ارایش و پیرایش دوره عمومی ارایشگری زنانه اکادمی عریس مرکز عریس اموزشگاه عریس

مرکز آموزش عالی علوم و هنرهای آرایشگری ، زیبایی و مراقبتی

بررسی ماساژ آروماتراپی چیست و چه فوایدی دارد؟

تاریخ امروز: [wikiwordpress]
ماساژ آروماتراپی چیست و چه فوایدی دارد؟

ماساژ آروماتراپی چیست و چه فوایدی دارد؟

ماساژ آروماتراپی یکی از بهترین انواع ماساژ برای تقویت روحیه، کاهش تنش، اضطراب و استرس، کاهش علائم افسردگی، تسکین درد و .. است. به صورت کلی هدف ماساژ تقویت جسم و روح، کاهش آسیب های ناشی از موارد مختلف است. در صورتی که شما هم به آرامش و  بهبود عملکرد ذهن و تقویت روحیه خود نیاز دارید این روش می تواند بسیار موثر باشد. در این روش از روغن های مخصوص برای ایجاد احساس آرامش که ناشی از اسانس های گیاهان است و تسریع بهبودی بیماری های جسمی و روحی استفاده می شود. در واقع این روش با استفاده از رایحه گیاهان مختلف سعی بر ایجاد تعادل در روح و جسم انسان ها دارد.

ماساژ آروماتراپی چیست و چه فوایدی دارد؟

ماساژ آروماتراپی چیست و چه فوایدی دارد؟

آروماتراپی قدمتی چندین هزار ساله دارد و با بهره گیری از روغن های مختلف و ایجاد آرامش در بین مردم محبوبیت پیدا کرده است. برای یادگیری این روش و سایر سبک های ماساژ می توانید در بهترین دوره تخصصی ماساژ آکادمی عالی عریس شرکت کنید. این دوره زیر نظر بهترین اساتید و جدیدترین متدهای آموزشی ارائه می شود. ما در این مقاله می خواهیم ماساژ آروماتراپی را معرفی کنیم و فواید و هرآنچه به این سبک محبوب مربوط می شود را مورد بررسی قرار دهیم. برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

ماساژ آروماتراپی چیست؟

ماساژ آروماتراپی چیست؟

اصطلاح آروماتراپی (Aromatherapy) به معنی رایحه درمانی است، که با استفاده از روغن های مختلف دارای رایحه مطلوب شخص ماساژ گیرنده را ماساژ می دهند. در این سبک که طرفداران خاص خود را دارد با استفاده از روغن های خاص شامل رایحه های متنوع شخص ماساژ دهنده، تکنیک های مختلف ماساژ را بر روی مشتری پیدا می کند. این کار موجب ایجاد آرامش، رفع تنش، و تسکین درد و بسیاری مزایای دیگر می شود.  بهبود سلامت بدن و روح هدف این روش است بنابراین افرادی که به دنبال تقویت روح و جسم خود هستند، می توانند از آروماتراپی بهره مند شوند. ماساژ آروماتراپی ترکیبی از فشار های نرم و ملایم با استفاده از روغن های مخصوص با رایحه درمانی است. انتخاب نوه روغن می تواند براساس علایق مشتری و یا ماساژ دهنده باشد این مورد سلیقه ای است.

ماساژ آروماتراپی چیست؟

ماساژ آروماتراپی چیست؟

 اما توجه داشته باشید که روغن های مخصوص پس از اعمال روی پوست می بایست رقیق شوند. بنابراین با اعمال روغن ها بر روی بدن و انجام تکنیک های مختلف ماساژ هم بدن تسکین پیدا می کند و با جذب اسانس ها و استنشاق رایحه های مختلف از طریق پوست می توان از مزایای آن ها بهره مند شد. ماساژ آروماتراپی 60 الی 90 دقیقه طول می کشد. درواقع این روش یک سبک درمانی به شمار می رود و دارای تکنیک ها و روش های مختلفی است که در ادامه معرفی می کنیم.

ماساژ چگونه صورت می گیرد؟

ماساژ چگونه صورت می گیرد؟

برای انجام ماساژ سبک آروماتراپی که نام دیگر رایحه درمانی است، شخص ماساژ گیرنده درحالی که رو به پشت دراز می کشد، و تقریبا لباسی ندارد، با اعمال فشار های نرم و ملایم ماساژ انجام می گیرد. در روند انجام ماساژ روغن های مخصوصی با هم مخلوط شده و به نقاطی که ماساژ می شود اعمال  می کنند. این کار می تواند با ماساژ کامل بدن، قفسه سینه، بازوها، پشت، پاها، سر و معده انجام شود. روغن های مورد استفاده در این سبک طبعی گرم دارند و با اعمال آن احساس آرامش و رفع خستگی در ماساژ گیرنده به وجود می آید. از آن جایی که این نوع روغن ها دارای رایحه بسیار خوبی هستند، بنابراین بر روی مغز تاثیرات مثبت می گذارند، البته گفتنی است این تنها بخشی از مزایای بی شمار آن است. جالب است بدانید که کلیه روغن های ماساژ آروماتراپی گیاهی هستند و خواص فوق العاده ای برای بدن دارند.

فواید ماساژ آروماتراپی

فواید ماساژ آروماتراپی

همانطور که ماساژ چینی برای تقویت و بهبود جسمی موثر است، ماساژ رایحه درمانی نیز برای آرامش روحی و تمرکز ذهنی مناسب می باشد. این روش برای تقویت بدن نیز تاثیر زیادی دارد که برخی از فواید درمانی آن به شرح زیر است:

کاهش استرس با ماساژ

کاهش استرس با ماساژ

اگر از چالش های زندگی، تنش ها و استرس های روزانه به تنگ آمده اید و می خواهید نفسی تازه کنید و همه اضطراب های خود را کنار بگذارید، بنابراین می توانید ماساژ آروما را امتحان کنید. بدون شک از تجربه حس خوشایندی که این ماساژ درون شما به وجود می آورد پشیمان نخواهید شد. این ماساژ  حس آرامش را به بدن شما القا می کند و حداقل چند روز از استرس ها به دور خواهید بود و از آرامشی که دارید لذت می برید. طبق تحقیقات انجام شده توسط مرکز پزشکی دانشگاه مریلند سبک آروماتراپی موجب کاهش استرس و آزاد شدن آندروفین در بدن می شود. توجه داشته باشید بهترین اسانس های روغن مخصوص ماساژ برای کاهش استرس و اضطراب، رایحه ی وانیل، رایحه ی گل رز و اسانس چوب صندل است.

تقویت ذهن با آروماتراپی

تقویت ذهن با آروماتراپی

رایحه درمانی علاوه بر ایجاد حس آرامش، گردش خون و تسکین درد مزایای دیگری برای تقویت بدن دارد. افرادی که داری مشغله ذهنی زیادی هستند می توانند با برخورداری از رایحه ها و اسانس های گل مریم، توت فرنگی و … مغز خود را تقویت کرده و ذهن آزاد تری داشته باشند و راحت تر فکر کنند.

درمان سردرد با ماساژ آروماتراپی

درمان سردرد با ماساژ آروماتراپی

سردرد های گاه و بی گاه معضل بسیاری از افراد است همچنین برخی بیماری ها همچون میگرن که سردرد های روزمره را به بخشی از زندگیتان تبدیل شده است امری اجتناب ناپذیر هستند. اگر می خواهید سردرد های خود را کاهش دهید و کمی آرامش خاطر داشته باشید روی رایحه درمانی حساب باز کنید. اگرچه این روش درمان حتمی نیست و نمی توان آن را به عنوان درمان به کار برد اما می توان به عنوان یک روش بهبود و کمی برای تسکین پیدا کردن سردرد ها از آن استفاده کرد. بهترین رایحه ها برای درمان سردرد اسانس نخود فرنگی است.

درمان سندروم پیش از قاعدگی یا PMS

درمان سندروم پیش از قاعدگی یا PMS

PMS یا همان سندروم پیش قائدگی از جمله مواردی است که برای بسیاری از بانوان در سر تا سر جهان رخ می دهد. بسیاری از بانوان با رخ دادن این سندروم به مشکلاتی از جمله خستگی، افزایش درد، نفخ و افسردگی، ناراحتی و … مبتلا می شوند. ماساژ آروماتراپی تسکین خوبی برای درد جسمی و روحی بانوان است و بسیاری از افراد می تواند با این سبک ماساژ احساس خوشایندی را تجربه کنند.

کارکردها و اثرات روغن‌های اسانسی در ماساژ آروماتراپی

کارکردها و اثرات روغن‌های اسانسی در ماساژ آروماتراپی

  • روغن اسانس ریحان: این رایحه برای تسکین درد میگرن، افسردگی و افزایش تمرکز بسیار موثر است. به این نکته توجه داشته باشید که در دوران بارداری استفاده از این روغن ممنوع است.

  • روغن اسانس ترنج: ترکیب این اسانس با روغن اکالیپتوس برای کاهش مشکلات پوستی ناشی از استرس و اضطراب، آبله مرغان و آکنه کمک می کند. همچنین برای برای مجاری ادراری و دستگاه گوارشی مفید می باشد.

  • روغن اسانس فلفل سیاه: برای افزایش انعطاف پذیری و کاهش درد های آرتروز از ترکیب این اسانس با روغن زنجبیل استفاده می شود. همچنینن برای کاهش درد های عضلانی، کبودی ها و تحریک گردش خون موثر می باشد.

کارکردها و اثرات روغن‌های اسانسی در ماساژ آروماتراپی

کارکردها و اثرات روغن‌های اسانسی در ماساژ آروماتراپی

  • روغن اسانس گل میختک: خواص ضد میکروبی، ضدقارچی و آنتی اکسیدانی این روغن بر هیچ کسی پوشیده نیست. همچنین گل میخک جز دارو های مسکن موضعی است که برای رفع درد دندان مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این دارو برای جلوگیری از گاز معده (ضد نفخ)، تهوع و استفراغ مناسب است.

  • روغن اسانس اکالیپتوس: افرادی که در طول ابتلا به انفولانزا و سرماخوردگی از این دارو استفاده کنند به عنوان آرام بخش برای مجاری تنفسی و تسکین درد عمل می کند. به صورت معمول این روغن به همراه ترکیب با نعنا به کار می رود. باتوجه به حساسیت بسیاری افراد به اکالیپتوس می بایست به این موضوع مراقبت های ویژه در نظر گرفته شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *