دوره عمومی ارایش و پیرایش دوره عمومی ارایشگری زنانه اکادمی عریس مرکز عریس اموزشگاه عریس

مرکز آموزش عالی علوم و هنرهای آرایشگری ، زیبایی و مراقبتی

بررسی آموزش گام به گام فرنچ ناخن در خانه

تاریخ امروز: [wikiwordpress]
آموزش گام به گام فرنچ ناخن در خانه

آموزش گام به گام فرنچ ناخن در خانه

فرنچ ناخن یکی از روش های محبوب و پرطرفدار طراحی ناخن است که در عین سادگی بسیار زیبا می باشد. این روش در سالن های آرایشی قابل انجام است، اما بسیاری از افراد می توانند با یادگیری چند تکنیک ساده آن را در منزل نیز انجام دهند. این روش علاوه بر زیبایی ناخن ها تمیزی و پاکیزگی را برای دست های بانوان خوش سلیقه به ارمغان می آورد. فرنچ ناخن به زیبایی و روشن شدن ناخن ها کمک می کند و ظاهر زیبایی به آن ها می بخشد. این روش ریشه فرانسوی دارد و حتی با گذشت سال های سال از پیدایش آن هنوز هم جز ترند های طراحی ناخن است. قدم اول برای انجام فرنچ ناخن در خانه اطلاع از روش های مراقبت از ناخن است. بنابراین شما به راحتی می توانید با یادگیری اصول اولیه و تمرین آن در خانه ناخن های خود را فرنچ کنید و در هزینه های خود صرفه جویی نمایید. لازم به ذکر است برای تبدیل شدن به یک متخصص در حوزه طراحی ناخن شما می توانید در دوره تخصصی طراحی، کاشت و ترمیم ناخن آکادمی عالی عریس شرکت کنید و با یادگیری تکنیک ها و جدید ترین متدهای آموزشی زیر نظر بهترین اساتید در این زمینه تخصص لازم را پیدا کنید. ما در این مقاله می خواهیم  آموزش مانیکور فرنچ ناخن را  ارائه دهیم. برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

مانیکور فرنچ ناخن چیست؟

مانیکور فرنچ ناخن چیست؟

مانیکور فرنچ ناخن اولین بار در سال 1970 در کشور فرانسه ابداع شد. خانم های فرانسوی به طور کلی به داشتن آرایش طبیعی و ساده معروف هستند. این روش برای انواع ناخن های بلند، متوسط و حتی کوتاه کاربرد دارد و با توجه به ظاهر زیبایی که به ناخن ها می بخشد، بسیاری از خانم ها برای کاشت ناخن نیز این روش را انتخاب می کنند. برای این کار از رنگ پایه صورتی و برای نوک ناخن از رنگ سفید روشن استفاده می شود. به دلیل رنگ بندی که دارد به مدل ناخن صورتی سفید نیز معروف است. فرنچ ناخن نسبت به ناخن مصنوعی طبیعی تر به نظر می رسد. دو مدل برای انجام فرنچ وجود دارد که به صورت ژل یا اکلیل انجام می گیرد. انتخاب مدل های مورد استفاده براساس سلایق شما است اما به صورت کلی سبک اکلیل در بین خانم ها محبوب تر است.

مواد لازم برای مانیکور فرنچ ناخن در خانه

مواد لازم برای مانیکور فرنچ ناخن در خانه

آموزش گام به گام فرنچ ناخن

آموزش گام به گام فرنچ ناخن

پاکسازی ناخن ها: برای شروع کار می توانید ناخن های خود را با استفاده از پدهای مخصوص لاک پاکن، از هر گونه آلودگی و لاک روی ناخن تمیز کنید. پس از تمیز کردن با پد مخصوص دست های خود را با آب سرد و صابون شستشو دهید. توجه داشته باشید این مرحله برای پاک کردن هرگونه مواد از سطح ناخن است بنابراین شامل لاک های بی رنگ و … هم می شود. برای شستشوی دست ها حتما از آب سرد استفاده کنید زیرا آب گرم باعث می شود بعد از سرد شدن دست ها، لاک از روی ناخن ها خیلی سریع و به راحتی جدا شود.

فرم دهی و شکل دهی مناسب به ناخن ها

فرم دهی و شکل دهی مناسب به ناخن ها

 داشتن فرم مناسب ناخن ها بسیار مهم است. بنابراین شروع به کوتاه کردن و شکل دهی مناسب ناخن های خود کنید. اندازه ناخن ها براساس سلیقه شما مشخص می شود اما توجه داشته باشید هر اندازه ناخن ها بلند باشند، فرنچ ناخن زیباتر به نظر خواهد رسید. سعی کنید در هنگام فرم دهی همه ناخن ها اندازه یکسانی داشته باشند. همچنین ناخن هایی که بسیار کوتاه باشند امکان پیاده سازی فرنچ بر روی آن ها وجود نخواهد داشت، پس در میزان اندازه ناخن های خود دقت کنید و هیچ وقت آن ها را از ته کوتاه نکنید. پس با کشیدن سوهان بر روی ناخن ها این مرحله را به اتمام رسانید.

مرطوب سازی ناخن ها و جداسازی کوتیکول ها

مرطوب سازی ناخن ها و جداسازی کوتیکول ها

 برای مرطوب کردن دست خود می توانید از روش های مختلفی کمک بگیرید بدین ترتیب مقداری روغن نارگیل و یا نرم کننده را می توانید درون یک کاسه آب ولرم بریزید و دست های خود را به مدت دو الی سه دقیقه درون آن قرار دهید. در نهایت با استفاده از سر فلزی ابتدای سوهان ناخن، پوشر یا هول دهنده ها، کوتیکول های ناخن را به دقت به عقب برگردانید. بدین منظور پوست های اضافه و آلوده بالای ناخن را جدا کنید. توجه داشته باشید هیچوقت آن را از ته جدا نکنید زیرا ممکن است باعث عفونت ناخن و آسیب های جدی شوید که فرم نامناسبی پیدا می کند.

آماده کردن ناخن برای فرنچ

آماده کردن ناخن برای فرنچ

 برای پاکیزگی کامل ناخن ها کمی الکل ضدعفونی کننده بر روی پنبه بریزید و بر روی سطح ناخن بکشید. پیش از اینکه بیس و پایه لاک را روی ناخن بزنید، روی ناخن را براق کنید تا آماده لاک زدن شود، به این منظور می توانید از روغن کوتیکول استفاده کنید.

پایه و بیس لاک را بر روی ناخن ها بزنید

پایه و بیس لاک را بر روی ناخن ها بزنید

انتخاب رنگ پایه نیز باز هم براساس سلیقه شما است، می توانید از رنگ های صورتی کم رنگ، برق ناخن و یا کرم روشن استفاده کنید. در صورتی که رنگ ناخن های شما به زردی میل می کند بهتر است رنگ پایه را تیره تر از رنگ اصلی انتخاب کنید. لایه نازکی از رنگ لاک منتخب خود را بر روی ناخن هایتان بزنید و صبر کنید تا خشک شود. این مراحل را برای کلیه ناخن ها تکرار کنید و پس از خشک شدن لایه دوم را به همین ترتیب اعمال کنید.

برچسب فرنچ را بزنید

برچسب فرنچ را بزنید

 اگر شما دارای ست ناخن مانیکور باشید درون آن برچسب نازک فرنچ را خواهید دید. در صورتی که می خواهید نوک فرنچ یکدست و بی نقصی بدست بیاید، می توانید برچسب فرچ را بر روی ناخن خود بچسبانید. استفاده از این برچسب ها الزامی نیست و در صورت عدم وجود می توانید فقط تمرکز خود را در نحوه انجام بالا ببرید. در صورتی که لرزش دستانتان زیاد است می توانید از سایر انواع چسب ها مانند چسب اداری، چسب زخم  و … استفاده کنید.

سر ناخن ها را سفید کنید

سر ناخن ها را سفید کنید

 با استفاده از لاک سفید نوک ناخن ها را به صورتی مانند طرح لبخند و یا گریه طراحی کنید و منتظر بمانید تا خشک شود. برای ژل ناخن 45 الی 50 دقیقه منتظر بمانید تا فرم مخصوص خود را بگیرید و سپس این مرحله را مجدد تکرار کنید و منظر شوید تا کاملا خشک شود.

جداسازی برچسب فرنچ ناخن

جداسازی برچسب فرنچ ناخن

در مرحله آخر چسب های فرنچ را از روی ناخن های خود به آرامی جدا کنید و یک لایه برق ناخن یا تاپ کات بر روی آن بزنید تا زیبایی آن دوچندان شود. مدت زمان کمی صبر کنید تا خشک شود. بدین ترتیب به همین راحتی شما در خانه مانیکور فرنچ ناخن را انجام دادید.

نکات مهم برای فرنچ ناخن در خانه

نکات مهم برای فرنچ ناخن در خانه

  • درصورتی که برای اولین بار مانیکور فرنچ ناخن را انجام می دهید و نتیجه مطلوبی از آن نمی گیرید، نباید نگران باشید زیرا فرنچ ناخن کاری نیست که با یک الی دو بار طرح زیبایی از آن مبدل شود و به تمرین و تکرار دارد. هرچند افرادی هستند که به راحتی در همان دفعات اول و دوم یک طرح زیبا خلق می کنند که به آن ها برای تکنیک بسیار خوبشان تبریک می گوییم.

  • در صورتی که ناخن های شما شکننده و بسیار ظریف است، حتما مراقبت های لازم را برای استحکام آن در نظر بگیرید.

  • تنوع رنگ در فرنچ محدود به رنگ صورتی و سفید نیست. در صورتی که خلاق و بلند پرواز هستید می توانید با ترکیب رنگ های مختلف، طرح های زیبایی خلق کنید.

  • فرنچ ناخن می تواند در هزینه های شما صرفه جویی کند و جای کاشت ناخن را برای شما بگیرد.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *