دوره عمومی ارایش و پیرایش دوره عمومی ارایشگری زنانه اکادمی عریس مرکز عریس اموزشگاه عریس

مرکز آموزش عالی علوم و هنرهای آرایشگری ، زیبایی و مراقبتی

بررسی فرق بین روش رنگ مو آمبره،سامبره، بالیاژ، کالرملتینگ و فویل چیست؟

تاریخ امروز: [wikiwordpress]
فرق بین روش رنگ مو آمبره،سامبره، بالیاژ، کالرملتینگ و فویل چیست؟

فرق بین روش رنگ مو آمبره،سامبره، بالیاژ، کالرملتینگ و فویل چیست؟

آمبره ، سامبره، بالیاژ، کالرملتینگ و فویل کلیه این اسامی روش های رنگ مو می باشند که دانستن تفاوت بین آن ها می تواند انتخابشان را راحت تر کند. داشتن مو با استایل های گوناگون رنگ مو برای خانم های جوان و خوش سلیقه در فصول مختلف بسیار مهم است. استایل های متفاوت رنگ مو وجود دارند که هرکدام ویژگی خاص خود را دارا می باشند. روش ها متنوع رنگ کردن اگرچه اسم های مختلف و به ظاهر سختی دارند اما تکنیک انجام ساده و خروجی بی نظیری به نمایش می گذارند. در این مدل های رنگ مو که اخیرا به ترند ترین مدل ها تبدیل شده اند و طرفداران زیادی را به خود جذب کرده اند. رنگ مو به تدریج از رنگ تیره به رنگ روشن تغییر پیدا می کند و زیبایی خیره کننده ای را به نمایش می گذارد. این روش ها مخصوص خانم های خوش سلیقه و مشکل پسند است. بین این روش ها تفاوت هایی وجود دارد که آگاهی از آن می تواند انتخابشان را آسان تر کند. لازم به ذکر است این روش ها باید توسط افراد حرفه ای و متخصص انجام گیرند تا نتیجه خوبی داشته باشند. ما در این مقاله می خواهیم تفاوت بین روش رنگ مو آمبره، سامبره، بالیاژ، کالرملتینگ و فویل را مورد بررسی قرار دهیم. برای آشنایی بیشتر با آکادمی عالی عریس همراه باشید.

آمبره مو چیست؟

آمبره مو چیست؟

آمبره (Ombre) که در زبان فرانسوی به معنی سایه است یکی از محبوب ترین تکنیک های رنگ مو در سال های اخیر است. در رنگ مو به روش آمبره ریشه مو تیره می باشد و هرچه از قسمت ساقه مو به نوک موها نزدیک شوید روشن تر می شود. بنابراین موها ظاهری دو رنگ پیدا می کند. نحوه انجام رنگ مو به روش آمبره به این صورت است که موها را به بخش های مختلف تقسیم بندی کرده و به تعداد هشت تا ده تکه گیره بزنید. موها را روی صفحه دیسک صاف باز کرده و رنگ کنید. دقت داشته باشید برای ایجاد حالت دو رنگ در موها باید قسمت پایین موها را دکلره یا بی رنگ کرده و سپس با رنگ موی دلخواه آن را رنگ کنید.

رنگ موی آمبره مناسب چه کسانی است؟

رنگ موی آمبره مناسب چه کسانی است؟

رنگ موی آمبره برای همه ی افرادی که به دنبال زیبایی و ویژگی های خاص در چهره خود هستند مناسب است. توجه داشته باشید انتخاب رنگ موی متناسب با رنگ پوست بسیار مهم است. برای این کار هنگام انتخاب رنگ حتما با آرایشگر خود مشورت کنید. در صورتی که پوست روشن دارید می توانید از رنگ های بلوند و کاراملی استفاده کنید و اگر رنگ پوست تیره ای دارید رنگ هایی مانند شرابی، مسی و … می تواند مناسب شما باشد. اصولا برای رنگ های روشن از آمبره معکوس و برای موهای تیره از آمبره سنتی استفاده می کنند.

سامبره مو چیست؟

سامبره مو چیست؟

آمبره و سامبره روشی برای تغییر رنگ مو از تیره به روشن است. رنگ مو به روش سامبره در واقع انجام آمبره ملایم و روشن است. در این روش رنگ ها به گونه ای ترکیب می شود که نتیجه به طبیعی ترین حالت ممکن مبدل شود. به صورت کلی در این روش تمامی قسمت ها به رنگ روشن تبدیل می شود و فقط قسمت های کمی از آن تیره باقی می ماند اما باز هم نسبت به روش قبلی جدید تر می باشد و محبوبیت خاص خود را دارد. سامبره ترکیبی از تکنیک آمبره و آلیاژ است که تغییر رنگ از تیره به روشن به صورت ملایم تر از روش آمبره انجام می گیرد. این تکنیک در رنگ های مختلف قابل پیاده سازی بوده و برای موهای بلوند نیز قابل استفاده است.

بالیاژ مو چیست؟

بالیاژ مو چیست؟

بالیاژ یک واژه فرانسوی است که به آن اصطلاح جارو کشیدن نیز اطلاق می شود. در این روش آرایشگر بدون استفاده از فویل رنگ را بر روی موهای شما قرار می دهد، بنابراین نسبت به روش سنتی فویل نتیجه ملایم تر و طبیعی تری خواهید داشت. در این روش مانند حالت جاروکشیدن به صورت رفت و برگشتی موها رنگ می شوند. در این تکنیک رنگ کردن، مقدار کمی از رنگ با فاصله متناسب از ریشه اعمال می شود و با رسیدن به ساقه مو رنگ سنگین و روشن تر می شود. با توجه به اینکه رنگ روشن به قسمت سطحی مو پوشش داده شده و قسمت های زیرین تیره باقی می ماند، جلوه طبیعی در موها حفظ می شود. این روش با فویل و بدون فویل قابل انجام است که با توجه به نظر متخصصان بدون فویل جلوه زیباتر و طبیعی تری دارد. روش بالیاژ با توجه به جلوه زیبایی که دارد در بین بازیگران و ستارگان هالیوود بسیار محبوب است.

انواع بالیاژ مو

انواع بالیاژ مو

  • بالیاژ معکوس: این روش برای افرادی که دارای موهای روشن و بلوند هستند مناسب است. در این روش پایه و یشه مو روشن و قسمت های ساقه مو تیره خواهد بود.

  • بالیاژ جزئی: در این تکنیک فقط قسمت های خاصی از مو به عنوان مثال انتهای ساقه مو رنگ می شود.

  • بالیاژ کامل: در این نوع بالیاژ، تمام سطح مو با رنگ دلخواه مشتری رنگ می شود.

  • فولیاژ: در روش فولیاژ برای رنگ کردن مو از فویل استفاده می شود. بدین ترتیب با به کارگیری فویل گرمای بیشتری به مو اعمال شده و رنک روشن تری حاصل می شود. به صورت کلی این روش برای افرادی که رنگ موی تیره دارند کاربرد بیشتری دارد.

رنگ موی بالیاژ برای چه کسانی مناسب است؟

رنگ موی بالیاژ برای چه کسانی مناسب است؟

بالیاژ برای افرادی که به دنبال چهره ای طبیعی و فوق العاده خاص هستند مناسب می باشد. ان روش برای کلیه مدل های مو مناسب می باشد و برای هر قشر سنی از افراد نوجوان تا مسن که موهای سفید دارند مناسب است. باتوجه به این که تکنیک بالیاژ به صورت دستی است و مدل مورد نظر را آرایشگر با تکنیکی که دارد می بایست بر روی موی مشتری پیاده سازی کند، تا ترکیب رنگ زیبا و جذابی به دست آید بنابراین انواع مختلفی نمی توان نام برد. البته همه چیز به آرایشگر مربوط است و می تواند با تکنیک های خود مدل زیبایی را خلق کند.

رنگ موی کالر ملتینگ

رنگ موی کالر ملتینگ

تکنیک رنگ موی کالرملتینگ یکی دیگر از روش های محبوب رنگ مو است که در عین اسم عجیبی که دارد پیاده سازی آسان داشته و جلوه زیبایی به موها می بخشد. این روش مشابه آمبره و سامبره است با این تفاوت که در آن از سه رنگ یا بیشتر برای ترکیب رنگ آن استفاده می شود. در این روش از هر رنگی که استفاده می شود زمانی که از ریشه به ساقه پیش می رود تناژ رنگ ها نسبت به رنگ موی مشتری مقدار مشخصی روشن تر می شود. این رنگ برای تنوع رنگی موها از رنگ های گرم و رنگ های سرد می توان بهره برد.

رنگ موی فویل

رنگ موی فویل

استفاده از فویل برای هایلایت و لولایت مو بسیار رایج است. به دلیل کنترل راحت و بهتری که فویل برای رنگ کردن دارد می توان از چند رنگ برای ترکیب رنگ زیبا از فویل استفاده کرد این روش بسیار محبوب بوده از گذشته تا به حال مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است این روش هزینه بیشتری نسبت به سایر روش ها دارد. برای استفاده از فویل مو ها را به قسمت های مختلف تقسیم بندی کنید، لایه ای نازک از مو را انتخاب کرده و فویل را زیر آن قرار دهید. پس از رنگ کردن فویل را بر روی مو پوشش داده و بخش های دیگر را به همین ترتیب رنگ کنید. طیف مشترک این تکنیک­ها دکلره کردن مو است که ساقه مو را روشن کرده و به پایه ۶ و ۷ که برسانید.

2 پاسخ

  1. سلام عزیزم. روش های رنگ کردن مو برای انواع پوست ها هستند و نمی توان گفت کدام خوبه به عنوان مثال اگه شما می خواهید رنگ موی شما حالت ملایم و طبیعی تر داشته باشه سامبره خوبه و ویژگی های مختلف هر کدام که در هنگام انجام باید بر طبق رنگ پوست و موی خود آن را انتخاب کنید. به صورت کلی هزینه هر کدام متفاوت است که در شهر ها و مناطق مختلف به صورت های گوناگونی محاسبه میشه هزینه فویل از همه گرانتر و مابقی تقریبا در یک سطح هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *