آموزش میکرو اسکالپ سر

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

آموزش میکرو اسکالپ سر

آموزش میکرو اسکالپ سر

دوره عمومی ارایش و پیرایش دوره عمومی ارایشگری زنانه اکادمی عریس مرکز عریس اموزشگاه عریس

مرکز آموزش عالی علوم و هنرهای آرایشگری ، زیبایی و مراقبتی

بررسی آموزش میکرو اسکالپ سر

تاریخ امروز: [wikiwordpress]
آموزش میکرو اسکالپ سر

آموزش میکرو اسکالپ سر

اسکالپ سر یکی از روش های ارائه شده برای درمان کم پشتی و طاسی موی سر است. بسیاری از مردم بنا بر دلایل متفاوتی امروزه با این مشکل کم پشتی و طاسی سر دست و پنجه نرم می کنند. یکی از دغدغه هایی که برای آقایان و خانم ها وجود دارد زیبایی موی سر و حجیم بودن آن ها است. موها این تارهای نازک شگفت انگیز جادویی به قدری در زیبایی انسان تاثیرگذار هستند که عدم وجود آن ها ممکن است به کلی اعتماد به نفس افراد را از بین ببرد و آن ها را به فردی افسرده و گوشه گیر تبدیل کند.

معرفی میکرو اسکالپ سر

معرفی میکرو اسکالپ سر

میکرو اسکالپ سر یکی از روش های ارائه شده برای درمان کم پشتی و طاسی  موی سر است. بسیاری از مردم بنا بر دلایل متفاوتی امروزه با این مشکل کم پشتی و طاسی سر دست و پنجه نرم می کنند. یکی از دغدغه هایی که برای آقایان و خانم ها وجود دارد زیبایی موی سر و حجیم بودن آن ها است. موها این تارهای نازک شگفت انگیز جادویی به قدری در زیبایی انسان تاثیرگذار هستند که عدم وجود آن ها ممکن است به کلی اعتماد به نفس افراد را از بین ببرد و آن ها را  به فردی افسرده و گوشه گیر تبدیل کند. طبق تحقیقات انجام شده 70 درصد زیبایی انسان ها مربوط به موها می باشد. به همین دلیل است که انواع روش های پر پشتی، حجیم کردن، جلوگیری از ریزش و انواع و اقسام کار با مواد، شینیون مو، کراتین مو به وجود آمده است.

معرفی میکرو اسکالپ سر
معرفی میکرو اسکالپ سر

معرفی میکرو اسکالپ سر

معرفی میکرو اسکالپ سر

 در این بین برای افرادی که از کم پشتی و طاسی سر خود نیز رنج می برند روش های مختلفی ارائه شده است که یکی از این روش های کاربردی و بدون ضرر با قیمت مقرون به صرفه اسکالپ سر (میکروپیگمنتیشن سر) است. آموزش اسکالپ سر بسیار حائز اهمیت می باشد و حتما باید توسط افراد حرفه ای انجام شود تا استفاده از رنگ برای کم پشتی سر مشخص نشود. انجام درست این روش مستلزم آموزش اصول و حرفه ای می باشد. آکادمی عالی عریس به عنوان یکی از بهترین آموزشگاه ها در خاورمیانه مقاله ای را برای آموزش این روش کاربردی برای شما عزیزان آماده کرده است. امیدواریم با مطالعه این مطلب آگاهی کلی در مورد آموزش اسکالپ سر به دست آورید. برای آشنایی بیشتر با این موضوع با ما همراه باشید.

میکرو اسکالپ سر چیست؟
میکرو اسکالپ سر چیست؟

میکرو اسکالپ سر چیست؟

میکرو اسکالپ سر چیست؟

واژه اسکالپ به معنی کف سر و پوست سر است. در اصطلاح اسکالپ به منطقه کف سر گفته می شود. مناطقی که دارای کم پشتی و طاسی هستن و الزاما باید آن قسمت ها حجیم شوند از روش میکرو اسکالپ سر استفاده می شود. کلمه میکرو که قبل از اسکالپ آورده می شود به معنی هاشور سر است. بنابراین این دو واژه در کنار هم قرار می گیرند  و معنی هاشور کف سر را ایجاد می کنند. برای این روش نام های متفاوتی مانند میکرو اسکالپ سر، هاشور سر، میکروپیگمنتیشن سر و … به کار می رود که همه به یک معنی می باشند. اسکالپ سر با استفاده از دستگاه مخصوص میکروپیگمنتیشن قسمت هایی از سر را که خالی از مو و کم پشت هستند با استفاده از رنگدانه ها همانند فولیکول های مو پر می کند و آن قسمت پر شده با خطایی دیدی که ایجاد می شود همانند موی سر حجیم و پرپشت نمایش داده می شود. امروزه اسکالپ یکی از بهترین روش ها برای درمان ضایعات و زخم سر، اسکار و کم پشتی سر می باشد.

میکرو اسکالپ سر چگونه انجام می شود
میکرو اسکالپ سر چگونه انجام می شود

میکرو اسکالپ سر چگونه انجام می شود

میکرو اسکالپ سر چگونه انجام می شود

میکرو اسکالپ با پر کردن جا های خالی توسط پیگمنت (قلم میکروپیگمنتیشن) یرای آقایان به صورت نقطه ای انجام می گیرد. برای عقب سر از سوزن 3 سر، 5 سر و برای جلوی سر از سوزن 11 سر استفاده می شود. این روش با ترکیب رنگ شکلاتی و کمی مشکی برای آقایان با زاویه 90 درجه انجام می شود.  میکرو اسکالپ که به آن SPM نیز گفته می شود به دو روش میکروپیگمتیشن (دستگاه میکرو 1) و رول (دستگاه رول شبیه میکرو نیدل) انجام می شود. به دلیل  اینکه مناطق خالی سر با طراحی و دور و نزدیک کردن نقاط سایه گذاری انجام می شود ظرافت کار در روش اول بیشتر از روش رول است. مزایای ایجاد شده با روش رول ایجاد حجم وسیعی از مو با فاصله های منظم است، در صورتی که بهتر است این فواصل نامنظم باشد. کسانی که سرشان فقط دچار کم پشتی است و ناحیه خالی زیر مو باید پوشش داده شود،  با روش رول  به صورت سریع انجام می شود. در انجام میکرو اسکالپ برای بانوان بهتر است از رنگ زیتونی استفاده شود تا بعد از انجام آن به دلیل حرارتی که در کف سر وجود دارد به رنگ قرمز تبدیل نشود.

مراقبت های قبل و بعد از انجام میکرو اسکالپ
مراقبت های قبل و بعد از انجام میکرو اسکالپ

مراقبت های قبل و بعد از انجام میکرو اسکالپ

مراقبت های قبل و بعد از انجام میکرو اسکالپ

معمولا یک الی دو روز زمان می برد تا سوزش و قرمزی که بر اثر تزریق رنگدانه ها در پوست سر ایجاد شده است. بهبود یابد. بعد از انجام تمام متدهای آرایشی نیاز به مراقبت برای بهبود است که میکرو  اسکالپ سر نیز از این قضیه مستثنی نیست. بعد از انجام میکروپیگمنتیشن سر به مدت 3 روز از استحمام و شستشوی سر خودداری کنید و بعد از گذشت سه روز می توانید سر خود را با آب ولرم بشویید. از شامپو هایی که فقط دکتر تجویز کرده و یا شامپو بچه(فاقد مواد شیمیایی و چربی هست) استفاده شود. از قرار گرفتن  و ایستادن در زیر نور آفتاب  و تابش شدید نور خورشید همچنین اشعه فرابنفش (UV) جدا خوددکاری کنید. افرادی که پوست سر چرب دارند حد الاامکان سر خود را تمیز نگه دارند و از پماد استفاده نکنند. برای اینکه چربی های بعد از انجام میکرو اسکالپ از بین ببرید می توانید از الکل یا ضدعفونی کننده استفاده کنید.

مراقبت های قبل و بعد از انجام میکرو اسکالپ
مراقبت های قبل و بعد از انجام میکرو اسکالپ

مراقبت های قبل و بعد از انجام میکرو اسکالپ

مراقبت های قبل و بعد از انجام میکرو اسکالپ

سعی کنید به مدت سه الی پنج روز از قرار دادن کلاه و هرگونه پوشش دیگری بر روی سر اجتناب کنید. 10 روز قبل از انجام این روش از مصرف دمنوش های گیاهی پرهیز کنید. از آن جا که مصرف مواد الکی رنگ پذیری پوست را می تواند تحت شعاع قرار دهد از مصرف مواد الکل دار پرهیز کنید. برای افزایش زمان ماندگاری رنگ در میکروپیگمنتیشن سر بهتر است بانوان سه روز قبل از قاعدگی و پنج روز بعد از قاعدگی اقدام به انجام این روش نمایند. قبل از انجام این روش به هیچ عنوان از داروهای هورمونی، تقویت کننده مو و داروی تیروئید استفاده نکنید. این روش دوره بهبود سریعتری نسبت به بقیه روش های دیگر دارد به طوری که افراد می توانند یک روز بعد از انجام اسکالپ سر نیز به سرکار بروند و فعالیت های عادی خود را انجام دهند.

مقایسه کاشت مو با میکرو اسکالپ سر
مقایسه کاشت مو با میکرو اسکالپ سر

مقایسه کاشت مو با میکرو اسکالپ سر

مقایسه کاشت مو با میکرو اسکالپ سر

کاشت مو علاوه بر هزینه زیادی که برای انجام آن نیاز است شامل یک سری هزینه های اضافی برای انجام آزمایش، لیزر و استفاده از شامپو های گران قیمت می باشد. در حالی که میکرو اسکالپ سر هیچگونه نیازی برای انجام آزمایش و لیزر و استفاده از شامپو های گران قیمت ندارد و همچنین دوره بهبود سریع تری نیز دارد. نکته مهم در تفاوت بین این دو می توان به سنگین بود و مراقبت های طاقت فرسای بعد از انجام کاشت مو اشاره کرد. در حالی که هاشور سر یک روش سریع و زود بازده است و نیاز به مراقبت آن چنان زیادی ندارد. برای مثال شما بعد از انجام کاشت مو حدود  یک الی دو ماه قادر به خاراندن کف سر خود نخواهید بود این در حالی است که همین امر برای هاشور سر حدود دو الی سه روز طول می کشد. نتیجه کاشت مو حداقل یک سال زمان لازم است تا نمایان شود. در حالی که انجام روش اسکالپ سر دو الی سه جلسه بیشتر طول نمی کشد و نتیجه آن بلافاصله بعد از انجام مشخص می شود.

آموزش میکرو اسکالپ سر
آموزش میکرو اسکالپ سر

آموزش میکرو اسکالپ سر

آموزش میکرو اسکالپ سر

برای انجام میکرو اسکالپ سر ابتدا باید رنگ مورد استفاده توسط مشتری انتخاب شود. هر چند باید پیگمنت کار اطلاع کاملی از نحوه انتخاب رنگ و تاثیر پذیری آن به مشتری دهد تا با آگاهی کامل آن را انتخاب کند. هر چند رنگ های رایج مورد استفاده برای خانم ها رنگ زیتونی مناسب تر است زیرا بعضی رنگ ها بعد از انجام این روش به دلیل حرارتی که بر روی سر وجود دارد به رنگ قرمز مبدل می شوند و برای آقایان نیز این روش با ترکیب رنگ شکلاتی و کمی مشکی با زاویه 90 درجه انجام می شود. دستگاه استفاده در این روش قلم میکروپیگمنتیشن می باشد که بر روی آن دکمه هایی وجود دارد که از طریق آن می توان سرعت و میزان رنگ تزریق شده بر روی سر را تنظیم کرد. اندازه سوزن ها نیز برای جلوی سر از سوزن های یازده سر و عقب سر از سوزن های پنج الی سه سر استفاده می شود. به طوری که دستگاه در دست به صورت  زاویه نود درجه قرار گرفته و رنگ بر روی سر تزریق می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : آموزش میکرو اسکالپ سر
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری