کاندیشنر مو چیست و نحوه صحیح استفاده از آن چگونه است؟

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

کاندیشنر مو چیست

کاندیشنر مو چیست و نحوه صحیح استفاده از آن چگونه است؟

دوره عمومی ارایش و پیرایش دوره عمومی ارایشگری زنانه اکادمی عریس مرکز عریس اموزشگاه عریس

مرکز آموزش عالی علوم و هنرهای آرایشگری ، زیبایی و مراقبتی

بررسی کاندیشنر مو چیست و نحوه صحیح استفاده از آن چگونه است؟

تاریخ امروز: [wikiwordpress]
کاندیشنر مو چیست

کاندیشنر مو چیست و نحوه صحیح استفاده از آن چگونه است؟

کاندیشنر مو که با نام نرم کننده مو نیز شناخته می شود. یکی از محصولات نرم کننده مو و مراقبت از مو است که دارای انواع مختلفی می باشد. با انتخاب نوع متناسب با جنس مو و استفاده صحیح از آن مو هایی نرم و خوش حالت خواهید داشت.

کاندیشنر مو چیست و نحوه صحیح استفاده از آن چگونه است؟

کاندیشنر مو چیست و نحوه صحیح استفاده از آن چگونه است؟

کاندیشنر مو که با نام نرم کننده مو نیز شناخته می شود. یکی از محصولات نرم کننده مو و مراقبت از مو است که دارای انواع مختلفی می باشد. با انتخاب نوع متناسب با جنس مو و استفاده صحیح از آن مو هایی نرم و خوش حالت خواهید داشت. همه ی بانوان دوست دارند موهای نرم و سالمی داشته باشند این محصول با حفظ رطوبت مو از وز شدن مو ها بعد از استحمام جلوگیری می کند. در واقع  شاید بتوان گفت امروزه محصولات صافی و کراتینه مو نیز به نوعی کاندیشنر در خود دارند. ما در این مقاله کاندیشنر مو و هر آنچه که مربوط به این محصول شگفت انگیز است را شرح خواهیم داد و نحوه صحیح استفاده از آن را آموزش می دهیم برای آشنایی بیشتر با آکادمی عالی عریس همراه باشید.

کاندیشنر چیست
کاندیشنر چیست

کاندیشنر چیست

کاندیشنر چیست

کاندیشنر یا همان نرم کننده مو، یک ماده حالت دهنده یا مرطوب کننده است که از ترکیباتی مانند ، نرم کننده‌ها، سیلیکون‌ها، روغن‌ها و … تشکیل شده است، زمانی که این مواد با هم ترکیب می شوند، برای خنثی کردن الکتریسیته ساکن مو و رطوبتی که موها بعد از شامپو زدن از دست می دهند از این محصول استفاده می شود. همانند شامپو که برای انواع مو نوع مخصوص به آن وجود دارد در کاندیشنر نیز چنین است و انواع مو با ویژگی های مختلف کاندیشنر مخصوص به خود را دارند. استفاده از این محصول هم برای حفظ رطوبت مو و هم برای نرم کنندگی و حالت دهی مو اهمیت زیادی دارد. در واقع کاندیشنر بعد از استفاده از شامپو و برای جلوگیری از وز شدن مو مورد استفاده قرار می گیرد.

کاندیشنر چیست
کاندیشنر چیست

کاندیشنر چیست

کاندیشنر چیست

انواع مختلفی از نرم کننده ها وجود دارد که معروف ترین آن ها آبرسان بعد از شامپو است. نوع دیگری که به نرم کننده عمیق معروف است تقریبا مانند ماسک مو عمل می کند و مدت زمان بیشتری روی مو باقی می ماند تا به عمق موها نفوذ کند .نوع نرم کننده تمیز کننده که همزمان موها را تمیز و نرم می کند و به آن ها حالت می بخشد. به عنوان نرم کننده و آبرسان عمل می کند. نوع دیگر، حالت‌دهنده مو بدون نیاز به آبکشی است که بعد از حمام استفاده می‌شود‌، بدون نیاز به شستشو باعث تغذیه و محافظت از مو در طول روز می‌شود.

نحوه صحیح استفاده از کاندیشنر مو
نحوه صحیح استفاده از کاندیشنر مو

نحوه صحیح استفاده از کاندیشنر مو

نحوه صحیح استفاده از کاندیشنر مو

  • مرحله اول برای استفاده از کاندیشنر انتخاب نوع متناسب با جنس موی خودتان است.

  • موهای خود را با شامپوی مناسب شستشو دهید تا چربی ها و آلودگی های روی آن تمیز شود و سپس به خوبی آبکشی کنید تا هیچگونه اثری از شامپو لا به لای موهایتان باقی نماند.

  • موهای خود با دست و یا حوله آب گیری کنید زیرا قدرت جذب محصول کاندیشنر بر روی موهایی که خیلی خیس باشد کمتر است.

  • لازم به ذکر است برای آب گیری مو های خود که با حوله یا با دست انجام شود می بایست مطابق با دستورالعمل روی محصول مورد نظر انجام گیرد. در صورت استفاده از حوله این کار را باید با روش برداشتن و گذاشتن حوله بر روی مو ها انجام شود.

  • مقدار مناسبی از کاندیشنر را روی دست های خود ریخته و همانند روشی که برای شامپو استفاده می کنید دست ها را مالش دهید. تا به خوبی کف کند سپس به صورت مساوی آن را بر روی تار های موی خود پخش کنید به گونه ای که تمام قسمت های مو را پوشش دهد. برای این کار می توانید از شانه نیز استفاده کنید.

نحوه صحیح استفاده از کاندیشنر مو

نحوه صحیح استفاده از کاندیشنر مو

نحوه صحیح استفاده از کاندیشنر مو

  • برخلاف شامپو نیاز نیست کاندیشنر را بر روی موی خود ماساژ دهید زیرا فقط ساقه و نوک مو ها نیاز به این محصول نرم کننده متحیر کننده دارند.

  • زمان کافی به کاندیشنر دهید تا کار خود (خنثی سازی بار الکتریکی موها) را انجام دهد. زمان لازم روی همه ی محصولات قید می شود و به طور تقریبی 2 الی 3 دقیقه می باشد.

  • جریان آب را روی مو های آغشته به کاندیشنر خود عبور دهید تا آبکشی شود. توجه داشته باشید که همیشه با موهای خیس خود با ملایمت رفتار کنید زیرا در حالت خیس آسیب پذیری مو ها بیشتر است.

  • نکته مهم برای انجام این کار این است که مو های آغشته به کاندیشنر خود را زیاد آبکشی نکنید زیرا برخلاف شامپو باید مقدار کمی از این محصول بر روی موهای شما باقی بماند.

  • کاندیشنر مو را زمانی استفاده کنید که می خواهید از حمام خارج شوید. دقت کنید که ماندن مقدار زیاد این مواد بر روی مو باعث کدر و مات شدن مو می باشد و فقط مقدار کمی باقی بماند.

مزایای کاندیشنر مو
مزایای کاندیشنر مو

مزایای کاندیشنر مو

مزایای کاندیشنر مو

  • استفاده از این روش مانند مو زمان بر نیست و برای نرم شدن موهایتان نیازی به صرف زمان زیادی نیست.

  • انواع متنوع کاندیشنر برای استفاده مو های مختلف وجود دارد که برای نرم شدن انواع مو یک مزیت است.

  • علاوه بر ایجاد لطافت، درخشندگی و نرمی در موها از وز شدن و شکسته شدن آن ها نیز جلوگیری می کند.

  • توسط خود افراد قابل استفاده است و مانند سایر روش های احیای مو نیازی به مراجعه سالن های آرایشی نیست.

  • دارای PH اسیدی هستند و حالت قلیایی رنگ مو را از بین می برند.

  • با پرکردن منافذ خالی پوست موجب نرمی آن ها می شوند.

  • از گره خوردن و در هم پیچیدن موها جلوگیری می کند.

فرق شامپو با کاندیشنر چیست؟
فرق شامپو با کاندیشنر چیست؟

فرق شامپو با کاندیشنر چیست؟

فرق شامپو با کاندیشنر چیست؟

شامپو از موادی تشکیل شده است که بعد از آبکشی بار الکتریکی منفی بر روی مو ها باقی می گذارد. ( این مواد سورفکتانتهای آنیونی نام دارند.) این امر باعث می شود پولک های سطح خارجی معروف به کوتیکول مو از هم باز شوند. باز شدن پولک های مو باعث می شود تا رطوبت مو از دست برود و به دلیل زبری و ناهمواری، نور را خوب منعکس نکند. پس مو درخشندگی و لطافت خود را از دست می دهد و کدر و مات به نظر می رسد. در صورتی که کاندیشنر ( حالت دهنده مو) از موادی تشکیل شده است که در ساختار مولکولی خود بار مثبت وجود دارد. و بار الکتریکی برجای مانده بر روی مو در اثر استفاده از شامپو را خنثی می کند. (این مواد سورفکتانتهای کاتیونی نام دارند). با خنثی شدن بار الکتریکی مو توسط کاندیشنر باعث تقویت پولک های مو و صاف شدن آن ها می شود، در نتیجه باعث درخشندگی و حالت پذیری و سهولت شانه زدن در حالت خشک و مرطوب می شود.

دسته بندی کاندیشنرها
دسته بندی کاندیشنرها

دسته بندی کاندیشنرها

دسته بندی کاندیشنرها

دسته اول (Rinse out) بعد از شامپو استفاده می شوند، و قبل از اینکه خشک شوند می بایست مو ها را آبکشی کرد. در واقع هر اندازه مو خشک باشد ( منظور طبیعت خشکی مو می باشد و خیس یا مرطوب بودن مو نیست) به حالت دهنده مو بیشتر نیاز خواهد داشت. به گونه ای که برای موهای خیلی خشک از حالت دهنده های  با نفوذ خیلی عمیق استفاده می شود تا به داخل کوتیکول مو نفوذ کنند.
 دسته دوم (Leave on) موادی هستند که نیازی به آبکشی ندارند و بر روی مو ها تا استحمام و استفاده از شامپو باقی می مانند. در  واقع تفاوت این دو نوع در این است که نوع اول بعد از آبکشی فقط مقدار کمی از آن روی مو ها باقی می ماند.و در آبکشی آن نباید افراط به خرج داد ولی نوع دوم نیازی به آبکشی ندارند.

انواع کاندیشنر مو
انواع کاندیشنر مو

انواع کاندیشنر مو

انواع کاندیشنر مو

ماسک Olaplex No.3 Hair Perfector از برند  OLAPLEX: اگر به انجام دکلره و رنگ کردن مو هایتان علاقه دارید و همچنان به فکر مراقبت و احیای موهای خود هستید. بنابران این محصول می تواند برای شما بهترین باشد. از زمان عرضه این محصول در حوزه خود انقلابی را به پا کرد زیرا استفاده از آن موجب می شود موهای افراد در هنگام استفاده از دکلره آسیب نبیند و ساختار در هم شکسته مو های آسیب دیده را به ه متصل کند و باعث تقویت و نرمی آن ها شود. یکی از بهترین احیا کننده‌ های مو دکلره و رنگ ، بدون شک این محصول از برند Olaplex است.

انواع کاندیشنر مو
انواع کاندیشنر مو

انواع کاندیشنر مو

انواع کاندیشنر مو

ماسک شی باتر (Shea Butter Deep Treatment Masque) از برند  Cantu: تولید کنندگان محصولات احیا کننده مو برای کسانی که دارای مو های فر و مجعد نیز می باشند تدبیری اندیشیده اند و برای حفظ سلامت و نرمی این موهای سرسخت راه حل های متفاوتی ارائه داده اند. این محصول علاوه به کمک به حفظ سلامت مو های خود به حفظ حالت زیبای فر نیز کمک می کند. از مزایای ماسک شی باتر می‌توان به تنوع در روش‌های استفاده از آن اشاره کرد. افراد می توانند این ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه روی موهایشان قرار دهند و سپس آن را با آب خنک بشویند یا اجازه دهند تا تمام طول شب روی موها باقی بماند و خوب آن‌ها را تغذیه کند.

انواع کاندیشنر مو
انواع کاندیشنر مو

انواع کاندیشنر مو

انواع کاندیشنر مو

ماسک Reincarnation از برند BLEACH LONDON: این محصول با توجه به اسم آن می تواند موهای پژمرده و مریض شما را به زندگی بازگرداند و آن ها را لطیف و درخشان کند. در واقع با یک بار استفاده از این محصول شاهد نتیجه آن خواهید شد. ماسک Reincarnation از روغن دانه آفتاب‌گردان و میکرو پروتئین‌های گندم، غنی شده که باعث می‌شود حتی خشک‌ ترین و گره ‌خورده ‌ترین موها نیز نرم و لطیف شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : کاندیشنر مو چیست و نحوه صحیح استفاده از آن چگونه است؟
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری